adexo3
۵۸۷۱۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کلکسیون داستان های مدرن کلاسیک

در مجموعه ۴۰ جلدی «داستان های مدرن کلاسیک» که به همت نشر «روزگار نو» به چاپ رسیده، نویسندگانی هستند که تاکنون آثاری از آنها به فارسی ترجمه نشده.

کلکسیون داستان های مدرن کلاسیک

روزنامه هفت صبح: در مجموعه 40 جلدی «داستان های مدرن کلاسیک» که به همت نشر «روزگار نو» به چاپ رسیده، نویسندگانی هستند که تاکنون آثاری از آنها به فارسی ترجمه نشده ...

«داستان های مدرن کلاسیک» مجموعه ای 40 جلدی ست مشتمل بر داستان هایی از نویسندگان جهان که به همت انتشارات «روزگار نو» به چاپ رسیده. برخی از مجلدات این مجموعه مختص است به داستان کوتاه و برخی دیگر نیز داستان بلند هستند. آثار ترجمه شده متعلق به نویسندگانی مختلف هستند؛ از داستان نویسان مطرح و سرشناس بگیر تا آنها که در ایران ناشناس بوده اند. مترجمان مجموعه به شکل گروهی کار کرده اند و همین امر سبب شده برخی آثار مجموعه به لحاظ کیفی و رعایت فنون ترجمه، قدرتمندتر و طبعا بعضی از آنها ضعیف تر باشد. کتاب ها از نظر کیفی نیز یکسان نیستند؛ گاهی مجموعه ای می بینی که اغلب داستان هایش فوق العاده خواندنی و قابل تأمل هستند و گاهی بالعکس.

کلکسیون داستان های مدرن کلاسیک

مثال اگر می خواهید می توان به مجموعه «هَوو» نوشته «ویلیام ترور» (داستان نویسی شهیر ایرلندی) و همچنین کتاب «بچه ها در جشن تولد» نوشته «ترومن کاپوتی» (نویسنده بزرگ آمریکایی) اشاره کرد. در این دو مجموعه مطمئن باشید لااقل یکی دو داستان فوق العاده خواهید دید اما خب، چنانچه گفتم تمام ۴۰ مجلد، به لحاظ کیفی یکسان نیستند و کتاب «نفس شیطان» از «ر.ک. نایان» (نویسنده هندی) داستان هایی دارد که چنگی به دل نمی زند و بیشتر به قصه و حکایت شبیه است تا داستان. شاید گردآورندگان این مجموعه خواسته اند برای هر ذائقه ای کتابی در این مجموعه باشد و به همین علت مجموعه طنز مانند «موشی که کمک کرد» نوشته «اچ اچ مونرو» معروف به «ساکی» (نویسنده انگلیسی) را نیز بین مجلدها گنجانده اند.

غیر از مجموعه داستان، داستان های بلندی نیز ذیل این ۴۰ مجلد به چاپ رسیده اند که از جمله آنها می توان به «مرد خاموش» از «آلبر کامو» (نویسنده شهیر فرانسوی) اشاره کرد اما در میان نام های معروف دیگر، بد نیست از کتاب های «ثروتمند در روسیه» (نوشته جان آپدایک، نویسنده آمریکایی)، «بازگشت به بابیلیون» (اثر اسکات فیتز جرالد، نویسنده انگلیسی)، «گردنبند ملکه» (نوشته ایتالو کالوینو، نویسنده ایتالیایی)، «آنها» (نوشته رودپارد کیپلینگ، نویسنده انگلیسی)، «بیوه چینگ، دزد دریایی» (نوشته خورخه لوئیس بورخس، نویسنده و شاعر آرژانتینی) و مجموعه داستان «بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم» (نوشته دونالد بارتلمی، نویسنده آمریکایی) نیز یادی بکنیم. در مجموع همت انتشارات «روزگار نو» در چاپ این ۴۰ مجلد قابل تحسین و تلاش دست اندرکاران نشر و ترجمه این کتاب ها، ستودنی است.

امید است مجلدات بعدی با ویرایش حرفه ای نیز همراه باشد تا به کیفیت کار افزوده شود. البته این مسئله متاسفانه در اکثر مجموعه های اینچنینی دیده می شود. به عنوان مثال مجموعه چند ۱۰ جلدی دیگری که بخشی از آن به همت انتشارات «کتابسرای تندیس» به چاپ رسید و بسیاری از مجلدات آن رها شد! این مجموعه، کتاب هایی بودند متعلق به نشر «پنگوئن» با طرح جلدهایی زیبا و چشمنواز که به مناسبت ۷۰ سالگی آغاز به کار ناشر تهیه شده بود؛ با آثاری از نویسندگانی چون «رولد دال»، «هومر»، «جورج اوروِل»، «زیگموند فروید«، «نابوکوف»، «ویرجینیا ولف»، «جاناتان سافران فوئر»، «گابریل گارسیا مارکز» و ... در این مجموعه نیز گاهی با آثاری تراز اول مواجه می شدیم که به لحاظ کیفیت داستانی بسیار ارزشمند بودند اما ضعف ویرایش کاملا در آنها مشهود بود.

این مجموعه زیر نظر مترجم با سابقه، «اسدالله امرایی» منتشر شده بود. باز هم از مجموعه های اینچنینی، طی دو سال گذشته، مجموعه دیگری نیز در چندمجلد منتشر شد که به نظر از دو مجموعه سابق بهتر است. مهمترین تفاوت این مجموعه این بود که اکثر داستان نویسانی که از آنها داستانی ترجمه شده بود، کمتر در ایران شناخته شده بودند اما آثار گردآوری شده مختص داستان خوانان حرفه ای بود؛ داستان هایی که گاهی با بهترین داستان های کوتاه جهان پهلو می زدند.«حالا این هم از زندگی ما»، «عکس های فوری»، «نیمه شب در داستایوسکی» و ... چند مجلد از این مجموعه بودندکه اولین آنها (حالا این هم ...) شاید بهترین آن باشد.

این مجموعه به همت نشر «نیکا» و زیر نظر «پویا رفوئی» و «مصطفا اسلامیه» منتشر شدند که یکی از بهترین مجموعه های داستان کوتاهی ست که اخیرا در ایران به چاپ رسیده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج