۶۷۱۸۷۸
۱۱ نظر
۶۶۰۸
۱۱ نظر
۶۶۰۸
پ

منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با منفورترین شخصیت های سریال های تلویزیونی که در رسانه های اجتماعی بیشترین امتیازات را از لحاظ میزان منفور بودن بدست آورده اند آشنا کنیم.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: این روزها که تلویزیون نیز توانسته پا به پای سینمای هالیوود پیش رفته و در برخی موارد نیز حتی از این صنعت بزرگ پیشی بگیرد، تعداد شخصیت های خوب و بد سریال های تلویزیونی، تنوع آن ها و البته میدان عمل آن ها از فیلم نیز بیشتر شده است. در حالی که شخصیت های مثبت و منفی فیلم ها تنها دو یا سه ساعت برای نشان دادن خود و کش و قوس های بینشان وقت دارند اما سریال های تلویزیونی با خود شخصیت های فاسد و مزدور و کلاهبردار متنوعی را آورده اند که هر یک داستان مجزای خود را داشته و مجال بسیاری برای عرض اندام دارند.
اما ظهور رسانه های اجتماعی باعث شده که هر بیننده ای بازیگر مورد علاقه خود را داشته و در مقابل شخصیت خاص دیگری را منفور بداند و بدین ترتیب در رسانه های اجتماعی صحبت های بسیاری در مورد این شخصیت ها و میزان منفور بودنشان در می گیرد. برخی از شخصبت های منفی مانند شخصیت تی بگ در سریال «فرار از زندان» از آن شخصیت هایی بودند که تنفر از آن ها هیچ حد و مرزی نداشت.
در این میان شاید شخصیت هایی در سریال ها وجود داشته باشند که از لحاظ میزان رذالت و پستی به پای چنین شخصیت هایی نرسند اما هر کدام به هر دلیلی بین بخشی از طرفداران سریال منفور هستند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با منفورترین شخصیت های سریال های تلویزیونی که در رسانه های اجتماعی بیشترین امتیازات را از لحاظ میزان منفور بودن بدست آورده اند آشنا کنیم.
۱۰- شخصیت آندرا در سریال «مردگان متحرک»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

اولین شخصیت سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead) که در این مطلب از او نام برده می شود شخصیت آندرا است که یکی از منفورترین شخصیت های سریال به شمار می آید. او فکر می کند که یک رهبر ذاتی است اما اتفاقات نشان می دهد که این موضوع اصلا صحت ندارد. او به طور مرتب خود را در خطر می بیند، بیشتر خطراتی که خود باعث و بانی آن ها بوده است، و در این میان برای نجات به کمک اشخاص دیگر وابسته است. با این وجود وی همچنان با سماجت و کله شقی به این فکر می کند که توانایی بالایی دارد و یک قهرمان و متخصص در استراتژی نبرد با شخصیت های بد و زامبی هاست.
اما او چنی کسی نیست و تصمیمات او دائماً به خونریزی و کشته شدن دیگران منجر می شود و در نهایت با یکی از بدترین شخصیت های سریال وارد رابطه می شود در حالی که فکر می کند او شخصیت خوب داستان است. در نهایت مرگ دراماتیک او اگر چه دردناک است اما باعث می شود بسیاری نفسی به راحتی بکشند.

9- شخصیت جانیس سوپرانو در سریال «خانواده سوپرانو»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

شاید بتوان ادعا کرد که شخصیت های کمی در تاریخ تلویزیون بوده اند که به اندازه جانیس سوپرانو، خواهر بزرگ تر تونی، در سریال «خانواده سوپرانو» منفور بوده باشند. او دارای یک خودخواهی ذاتی است و خود را دوست و قابل اعتماد نشان می دهد اما در باطن با دیگران دشمنی می کند. او بسیار دمدمی مزاج است و تحمل انتقاد را ندارد. اگر چه تونی علی رغم بیرحمی دارای صفات دوست داشتنی مانند تعهد به کار، علاقه و خدمت به خانواده، جاه طلبی همراه با احتیاط و تلاش بی وقفه برای حمایت از خانواده است اما خواهرش بسیار تنبل، ضعیف النفس و خودپسند است. تونی هم کمی خودپسند و البته دورو است اما علی رغم این موضوعات واقعاً خانواده اش را دوست دارد.
او خانواده اش را ترک نمی کند و به این که در این راه چه اتفاقی برایش خواهد افتاد نمی دهد.در طرف دیگر جانیس خانواده اش را دچار دردسر کرده و سپس ناپدید می شود. وی کار نمی کند و با سوء استفاده از مردان ثروتمند خود را بالا می کشد. در واقع وی هیچ صفت یا اخلاق خوبی ندارد که بیننده را به خود علاقمند سازد.

۸- شخصیت فلیسیتی اسموک در سریال «کماندار»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

شخصیت فیلیسیتی اسموک در ابتدا گمان می رفت که نقش برجسته ای مقابل کویین داشته باشد اما رفته رفته مشخص شد که وی به این جایگاه نمی رسد. در واقع تماشاگر هیچگاه چیزی که انتظار دارد را از این شخصیت نمی بیند هر چند این موضوع ارتباطی با بازی بازیگر این نقش ندارد.
در تمامی فصول سوم و چهارم تماشاگر به این نتیجه می رسد که بهتر است این شخصیت کشته شود و یا به نحوی از داستان کنار گذاشته شود. در واقع این شخصیت به جای این که منفور باشد بیشتر شخصیتی بی احساس است که تماشاگر با او احساس خوبی نداشته و نمی تواند به او علاقمند باشد.

7- شخصیت لوری گریمز در سریال «مردگان متحرک»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

تا قبل از مرگ خشونت آمیز و دردناکش در فصل سوم، شاید بتوان شخصیت لوری گریمز را یکی از منفورترین و خائن ترین شخصیت های سریال «مردگان متحرک» دانست. شخصیت او زنی قوی و مهربان و مادری دوست داشتنی بود اما رفتارهایش درست عکس این ماجرا را نشان می داد؛ به خصوص رابطه ای که با بهترین دوست همسرش برقرار می کند. اگر چه هم او و هم شین در این رابطه نقش دارند اما بیننده بیشترین گناه را متوجه لوری می کند.
حتی رابطه خوبش با ریک بلافاصله پس از بازگشت او نیز باعث نمی شود که بیننده گناه او را ببخشد. جالب این که اتفاق مشابهی برای سارا وین کالیس، بازیگر نقش لوری، در سریال «فرار از زندان» رخ داد که باعث شد تماشاگران با نوعی پیشداوری و ذهنیت قبلی در مورد خیانت او به ریک نگاه کنند. علاوه بر این او همواره تصمیمات ریک را به چالش می کشد و او را به انجام کارهای سخت و خطرناک وامی دارد که بر تنفر تماشاگر از او می افزاید. شاید مرگ دردناک او در زندان و دیدن جنازه خورده شده او توسط ریک ترفندی از جانب سازندگان سریال بود که باعث آسودگی تماشاگران بعد از این همه تنفر از لوری شود.

۶- شخصیت دانا برودی در سریال «سرزمین پدری»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

در سریال «سرزمین پدری» (Homeland) ، از همان ابتدا، شخصیت دانا برودی یکی از نکات دوست داشتنی سریال بود. رابطه جالب او با همسر قهرمان بازگشته اش از جنگ یکی از بهترین روابطی بود که در دنیای تلویزیون به تصویر کشیده شده است. اما در غیاب شوهرش او رفتارهایی نامناسب داشت که اصلاً خوشایند تماشاگران نبود؛ نق زدن های بی پایان، ترشرویی ها و بداخلاقی های وی برای بیننده غیرقابل تحمل شده بود. داستان هایی که در ادامه برای وی رخ می داد باعث شد که حتی تماشاگر در کنار شوهرش نیز تحمل او را نداشته باشد.
بداخلاقی های او رفته رفته بدتر و بدتر می شود و زمانی که خیانت شوهرش برای همه عیان می شود او بخش زیادی از داستان را به خود اختصاص می دهد. پرداختن بیش از حد و بی دلیل به شخصیت دانا برودی در فصل سوم چنان زیاد بود که باعث تنفر بیش از پیش تماشاگران از این شخصیت شده و حتی تعداد تماشاگران سریال را تحت تاثیر منفی خود قرار داد.

5- شخصیت وسلی کراشر در سریال «پیشتازان فضا: نسل آینده»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

شخصیت وسلی کراشر در سریال «پیشتازان فضا: نسل آینده» (Star Trek: The Next Generation) یکی از اولین شخصیت هایی بود که تماشاگران در سراسر جهان بر سر منفور بودن او توافق داشتند. اما چرا این نوجوان نابغه تا به این حد منفور بود که هزاران هزار نظر در رسانه های اجتماعی مبنی بر تنفر از وی وجود دارد. جالب این که شخصیت او در این سریال اصلاً ضروری نبود و در نهایت در پایان فصل سوم شخصیت او از سریال کنار گذاشته شد و این موضوع بیشتر به خاطر نقدهای زیادی بود که در رسانه های اجتماعی در مورد شخصیت او بیان شده بود. در واقع این تنفر باعث شد که بازیگر نقش این شخصیت به طور کلی محو شده و نتواند حضور موفقی در صنعت سینما داشته باشد.

۴- شخصیت جافری برثیون در سریال «بازی تاج و تخت»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

شخصیت جافری برثیون در سریال پر بیننده و مشهور «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) ابتدا یک نوجوان حرامزاده روانی بود که خیلی زود به پادشاهی خودکامه، بیرحم و سنگدل تبدیل شد. اگر چه او در نوجوانی به شدت تحت تاثیر مادرش است اما پس از رسیدن به قدرت دیگر بیشتر به تفکرات خود متکی است تا رهنمودهای مادرش و بدین شکل به یک هیولای خوفناک تبدیل می شود. جالب این که جک گلیسون که با مهارت تمام این نقش را ایفا کرد پس از جاودانه کردن نقش جافری و مرگ در فصل چهارم به طور کلی بازیگری را کنار گذاشت.
شاید این نقش بی نظیر اما شیطانی نقش مهمی در تصمیم او داشت زیرا هیچگاه وحشیگری های او در نقش جافری فراموش نمی شد. بدین ترتیب جافری برثیون یکی از منفورترین و خوفناک ترین شخصیت های سریال های تمام دوران لقب گرفت.

3- ششمین دکتر در سریال «دکتر هو»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

بعد از بازگشت سریال «دکتر هو» (Doctor Who) در سال 2005، این سریال به طولانی ترین سریال تمام دوران تبدیل شده و هر بار شخصیتی تازه نقش دکتر هو را بر عهده گرفته است. اما در سال 1984 که هنوز خبری از رسانه های اجتماعی نبود و پس از این که 5 شخصیت قبلی دکتر هو باعث شهرت این سریال و سرگرمی تماشاگران شده بودند، ششمین دکتر هو با بازی کالین بیکر تفاوت زیادی به شخصیت های پیشین داشت. او در ابتدا ناآگاهانه سعی کرد یار همیشگی اش پری را خفه کند.
اما وقتی که اوضاع او بهتر شد نیز شرایط تغییر چندانی نداشت و شخصیت سرد، متکبر و ضعیف النفس او تفاوت بسیاری با شخصیت های قبلی دکتر هو داشت. حتی لباس پوشیدن او نیز متفاوت بود و هیچ سنخیتی با شخصیت او نداشت. پس از حضور کالین بیکر به مدت دو سال در این نقش نه تنها تماشاگران و طرفداران سریال بلکه برخی از مدیران شبکه بی بی سی نیز نارضایتی خود را از ششمین دکتر هو اعلام کردند.

۲- شخصیت اسکایلر وایت در سریال «بریکینگ بد»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

شخصیت اسکایلر وایت، همسر والتر وایت در سریال «بریکینگ بد» (Breaking Bad) را باید بدون شک یکی از بدترین و منفورترین شخصیت های تلویزیون دانست. ابتدا والتر وایت بدون اطلاع همسرش وارد دنیای تولید مواد مخدر شد و البته از این کار نیز هدفی انسانی و مثبت داشت تا خانواده اش را درگیر مشکل سرطان خود نکرده و همزمان اندوخته ای مالی برای آن ها به جای بگذارد.
اما در این میان همسرش اسکایلر اگر چه وقت و شواهد کافی برای پی بردن به فداکاری و خانواده دوستی همسرش داشت اما راه دیگری را در پیش گرفت. علی رغم غوطه ور شدن مداوم و رفته رفته والتر در دنیای جنایت و مواد مخدر اما او همواره خود را انسانی اخلاق مدار و درستکار می بیند و به خانواده اش بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهد.
در تمام این مدت علی رغم جنایات آشکار و پنهان والتر وایت که زندگی بسیاری را به تباهی می کشد اما تماشاگر با او همزادپندرای کرده و از وی متنفر نمی شود. اما همسر او پس از خبردار شدن از ماجرا تمام تلاش خود را برای سیاه کردن روزگار شوهر خود انجام می دهد. به همین دلیل وی به یکی از منفورترین شخصیت های زن سریال های تلویزیونی تبدیل می شود که شوهر خود را درک نکرده و حتی برای عذاب او به خیانت دست می زند.

1- شخصیت رمزی بولتون در سریال «بازی تاج و تخت»
منفورترین شخصیت‌های سریال‌های تاریخ تلویزیون (۲)

در طی دهه ها و دهه ها، دنیای تلویزیون شخصیت های منفی زیادی مانند قاتلین سریالی، انسان های روانی و سیاستمداران بیرحم و فاسد را به تصویر کشیده است. در این میان سریال «بازی تاج و تخت» از این شخصیت های بیرحم و منفور کم ندارد. اما هیچکدام به اندازه شخصیت رمزی بولتون منفور و بیرحم نیست. شاید باهوشی و زیرکی او برای بسیاری قابل تحسین باشد اما نمی توان از سنگدلی و شقاوت بی مثال او به راحتی گذشت.
این قاتل سریالی، متجاوز و شکنجه گر سادیسمی در واقع یک فئودال قدرتمند است که رهبری ارتشی بزرگ را بر عهده داشته و همه از او می ترسند حتی پدر و معشوقه اش. وی دشمنانش را به راحتی زنده زنده پوست می کند تا اینکه از درد بیهوش شوند یا در اثر خونریزی بمیرند.
او شکنجه دیگران را به مثابه یک وسیله برای سرگرمی می بیند و از هر فرصتی برای آزار دیگران استفاده می کند. تقریباً هر کسی که با او برخورد می کند به نحوی توسط او شکنجه می شود. او از ثیون گریجوی یک مرد بیمار روانی می سازد که از خودش متنفر است و مردانگی گریجوی را از او می گیرد علیرغم این که وی برای همراهی با بولتون به ولی نعمتان خود خیانت کرده است. او در شب عروسی با سانسا استارک به وحشیانه ترین شکل ممکن به او تجاوز می کند و در نهایت از برادر او به عنوان طعمه ای برای به دام انداختن جان اسنو استفاده می کند. کمتر شخصیتی را می توان در تاریخ تلویزیون یافت که به اندازه رمزی بولتون ترسناک، بیرحم و سنگدل باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تینا

      دانا برودی در سریال «سرزمین پدری»، دختر قهرمان بازگشته از جنگه نه همسرش...عکسی هم که گذاشتید مربوط به دخترش هست نه همسرش

    • بدون نام

      تی بگ در فرار از زندان یادت رفت

    • بدون نام

      منفورترین منفوران رمزی نیست بلکه گنجشک اعظم در بازی تاج و تخت هستش.
      کسی که یک دوروی به تمام معناس .
      اولش خودشو حامی بدبختا نشون میده بعد یکم که قدرت میگیره بجز خودش بقیه رو از دم تیغ میگزرونه البته اگه سرسی به موقع جلوش رو نمی گرفت

    • بدون نام

      من نمی‌دونم چرا همه از اسکایلر بدشون میومد،وقتی فهمید شوهرش قاچاقچی شده بهش کمک کرد و همینطور کار پولشویی رو اون انجام داد،تا آخرم پای خونواده شون وایساد،به نظر من خود والتر وایت تو فصل آخر سریال خیلی نفرت انگیز شده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته ولي زنش خيلي لج من و در مياورد .

    • بدون نام

      4 و 1 وااااقعند منفور

    • بدون نام

      شاید خندتون بگیره ولی از نظر من منفورترین ...

    • نجمه

      یعنی سرسی لنیستر بازی تاج وتخت یا گاس فرینگ بریکینگ بد از اینا محبوبترن؟

    • وایکینگ

      به نظر من آیوار تو سریال وایکینگ ها از همشون بدتره

    • احمد

      ولی خدایی اونجا که جان اسنو رمزی رو شکست داد و صورتشو با مشتهاش اورد پایین آخرشم سانسا استارک داد رمزی بولتون رو سگ ها بخورن واقعا دلم خنک شد

    • R

      فلیسیتی اصلا منفور نیست من دوسش دارم فقط عینکش رو مخه ولی عالیه اصلا تیم ارو بدون فلیسیتی هیچه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج