adexo3
۷۳۸۰۶
۵۹ نظر
۷۷۷۱
۵۹ نظر
۷۷۷۱
پ

اگر مردش هستيد اين فيلم‌ها را ببينيد

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

سینمای وحشت دامنه وسیعی از فیلم‌ها را در بر می‌گیرد که می‌توان آن‌را به دسته‌های گوناگون تقسیم کرد. از اصلی‌ترین و مهم‌ترین زیرمجموعه‌های فیلم‌های ژانر وحشت، می‌توان به فیلم‌های «اسلشر» اشاره کرد.

کافه سینما: سینمای وحشت دامنه وسیعی از فیلم‌ها را در بر می‌گیرد که می‌توان آن‌را به دسته‌های گوناگون تقسیم کرد. از اصلی‌ترین و مهم‌ترین زیرمجموعه‌های فیلم‌های ژانر وحشت، می‌توان به فیلم‌های «اسلشر» اشاره کرد. در این‌جا قصد داريم به بررسی این نوع فیلم‌ها و چگونگي شكل‌گيري و ساخت آن‌ها بپردازيم.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

تاريخچه

«اسلشر» (Slasher) در لغت به معناي برنده، تكه‌تكه كننده و يا زخمي كننده است. به طور ساده «اسلشر» فیلمی است از زیرمجموعه‌های سینمای وحشت و دلهره که در آن یک قاتل عموماً روانی، به دنبال قربانیان خود راه می‌افتد و آن‌ها را به فجیع‌ترین شکل ممکن و به‌طور ناگهاني به قتل می‌رساند. تمرکز اصلی این فیلم‌ها بر صحنه‌های خشنی است که از نظر گرافیکی و ظاهری چندش‌آور و ترسناک هستند. احتمالاً «زن سیزدهم» محصول سال ۱۹۳۲ به کارگردانی «جرج آرچنباد»، اولین فیلمی است که از عناصر اسلشر در آن استفاده شده است. «تام چشم چران» ساخته «مایکل پاول» محصول ۱۹۶۰، دومین فیلمی است که آن‌را در ردیف اسشرهای نخستین قرار می‌دهند. به غیر از این دو، فیلم کم شناخته شده «ویلون نیمه شب» محصول ۱۹۶۳، و حتی شاهکار بزرگ ژانر وحشت، «روانی» اثر «آلفرد هیچکاک» هم به نوعی از متقدمین این زیرشاخه ژانر وحشت محسوب می‌شوند. اما اغلب منتقدین و مورخان سینمایی، در این موضوع اتفاق نظر دارند که «هالووین» به کارگردانی «جان کارپنتر» محصول ۱۹۷۸، اولین فیلم حقیقی اسلشر با تمام عناصر مربوط به آن است. دو فیلم دیگر یعنی «جمعه سیزدهم» و «کابوس در خیابان الم» باعث معرفی بیشتر و شهرت گونه اسلشر در دهه ۸۰ شدند.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

تعریف و عناصر مهم

«آدام راکوف» نویسنده کتاب «برویم تکه تکه‌شان کنیم» که به بررسی تاریخ سینمای اسلشر پرداخته است، در پاسخ به این پرسش که فیلم‌های اسلشر چه هستند می‌نویسد : بسیاری از مردم فکر می‌کنند فیلم‌های اسلشر را می‌شناسند و تعریفشان از این‌گونه فیلم‌ها، یک قاتل دیوانه است که قربانیان منفعل و بدون کنش خود را سلاخی می‌کند. اما نه تنها این گونه فیلم‌ها از این هم پیچیده‌ترند بلکه تعریفشان هم بسیار سخت‌تر از این حرف‌هاست.

«کارول. جی کلاور»، در کتاب «مردان، زنان و اره برقی»، سعی می‌کند تعریفی جامع نسبت به این گونه فیلم ارائه دهد. او می‌نویسد: قاتلین فیلم‌های اسلشر هرچند محصول یک خانواده و جامعه بیمار هستند، اما هنوز انسانیت در آن‌ها وجود دارد. قربانیان عموماً دختران و زنان زیبا و جذاب هستند، محل وقوع حوادث معمولاً نه در خانه، بلکه در جایی دورافتاده و متروک است، اسلحه و آلات قتل گاهی اوقات بیش از یک اسلحه معمولی و سلاح سرد است، حوادث از زاویه دید قربانی شکل می‌گیرد و پایانی غمبار دارد.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

در کتاب «دلهره آورها»، «مارتین رابین» از جنبه‌ای دیگر به قاتلین فیلم‌های اسلشر نگاه می‌کند و آن‌ها را ناشناس و فاقد شخصیت در نظر می‌گیرد. بنا به عقیده او، اکثر قاتلین در این فیلم‌ها در سایه قرار دارند و یا نقابی بر چهره زده‌اند. هویت قاتل را کسی نمی‌داند و از آن‌جا که قربانی هم با نام قاتل آشنا نیست، رمزآلود بودن او بر وحشت دامن می‌زند. «رابین» در کتابش به این نکته اشاره می‌کند که این مخفی بودن، دست فیلم‌سازان این گونه را برای ساخت فیلمشان به دو شکل اصلی «رازآلود بودن» و «پلیسی» باز می‌گذارد.

«هالوین»، «سوزان» و چند فیلم آخر «جمعه سیزدهم» بعد از قسمت سوم در دسته اول جای می‌گیرند. در گروه دوم تماشاچیان به این سمت هدایت می‌شوند که در پایان قاتل اصلی را شناسایی کنند. سه فیلم اول «جمعه سیزدهم»، «کریسمس سیاه» و «اردوگاه محل اقامت» در این گروه جای می‌گیرند.

«ریچار نوول» هم در کتاب «خون بها» عناصر اصلی سینمای اسلشر را این‌گونه توضیح می‌دهد: یک زمینه کاملاً مشخص و ویژه از قاتلی مرموز و قربانیان جوانی که گناه بزرگشان بی خیالي، بی قیدی و سربه‌هوا بودنشان است. «نوول» معتقد است که تمام فیلم‌های اسلشر از فرمول خاصی پیروی می‌کنند که برای ساخت آثار موفق در این زمینه، بايد آن‌ها را به خوبی رعایت کرد.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

امروزه فیلم‌های اسلشر بیش از پیش درباره قاتلین سریالی و مرگ‌های خونین و بدن‌های تکه تکه شده است. از سویی دیگر لزوم حضور قربانیان نوجوان و مؤنث، کمتر از گذشته در این گونه فیلم‌ها حس می‌شود. به جای آن، جلوه‌های ویژه که بیش از پیش موفق به ساخت صحنه‌های چندش‌آور، خون‌بار و ترسناک می‌شود، بیشتر استفاده می‌شود که موفق هم هستند. از سویی دیگر فیلمسازان هم سعی در ساخت شرایط و شخصیت‌های خاکستری دارند. نکته مهم دیگری که از مشخصه‌های فیلم‌های اسلشر محسوب می‌شود، دوری کردن از شکنجه در آن‌هاست. هر چه صحنه‌های شکنجه و زجر کشیدن در فیلم بیشتر باشد، اثر از اسلشر بودن دور خواهد بود. به جای آن، باید صحنه‌های کشتار و قتل‌ها، سریع و خون‌بار اتفاق بیفتد. اما این به این معنی نیست که صحنه‌های شکنجه در فیلم اسلشر وجود ندارد. بسیاری از شاخص‌ترین فیلم‌های این ژانر، از جمله «مجموعه اره»، «کشتار اره برقی تگزاس» و «پیچ اشتباهی» از چنین صحنه‌هایی بهره می‌برند.

«وس کریون» کارگردان مشهور فیلم‌های ژانر وحشت، از جمله «کابوس در خیابان الم» می‌گوید: فیلم‌های اسلشر درباره مرگ هستند. مرگ‌هایی ناگهانی و غیرقابل اجتناب. اما شکنجه مرگ تدریجی زجرآوری است که ممکن است به مرگ قربانی منجر نشود. هدف نهایی یک اسلشر مرگ است. باید بکشی و قربانیت بمیرد.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

جمع‌بندی

اگر بخواهیم این نظرات را در قالب یک نتیجه کلی بنویسیم، عناصر اصلی فیلم‌های اسلشر این‌ها هستند:

- قاتلی که گروهی از مردم را تعقیب می‌کند و می‌کشد.

- این قاتل از سلاح‌هایی استفاده می‌کند که فراتر از یک اسلحه معمولی یا سلاح سرد است.

- اغلب مرگ‌ها سریع و بدون درد اتفاق می‌افتد.

اما عناصر فرعی که می‌تواند در یک فیلم اسلشر وجود داشته باشد یا استفاده نشود:

- فیلم‌ها معمولاً مقدمه‌ای دارند.

- در محیط خارج از شهر و دورافتاده اتفاق می‌افتند.

- هویت قاتل برای قربانیان ناشناخته و مرموز است.

- آرامش قبل از طوفان در این‌گونه فیلم‌ها وجود دارد.

- قتل‌ها خلاقانه و استادانه انجام می‌شود.

- پیش از انجام یک قتل تعلیق و تنش فراوانی وجود دارد.

- قربانیان یکی یکی کشته می‌شوند.

- تکه تکه شدن بدن در آن‌ها وجود دارد.

- در پایان تنها عده کمی از گروه قربانیان و یا تنها یک نفر که عموماً یک دختر است زنده می ماند.

دسته‌بندی و جداکردن فیلم‌های اسلشر از سایر آثار در ژانر وحشت شاید کار آسانی نباشد... اما با توجه به تعریف‌ها و توضیحاتی که درباره این گونه فیلم‌ها داده شد، در این لیست سعی کردیم بهتر فیلم‌هایی را که به طور درست و واقعی اسلشر هستند، به شما معرفی کنیم.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

مرد دیوانه ۱۹۸۲ Madman

دهه ۸۰ را باید سرآغاز و بهترین دوره ساخت فیلم‌های اشلشر دانست. «مرد دیوانه» جزء اولین فیلم‌های کلاسیک اسلشر است که با بودجه‌ای بسیار کم ساخته شد. این فیلم در شکل‌دهی این زیرمجموعه از ژانر وحشت بسیار موفق بوده است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

خانه‌ای در انجمن سری بانوان ۱۹۸۳ The House on Sorority Row

اگرچه نامش مانند یک فیلم نوجوانانه ترسناک است اما از جمله آثاری است که می‌توان به عنوان نمونه‌ای کامل از گونه اسلشر از آن نام برد.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

بد بو ۲۰۰۵ Reeker

یک اسلشر یکدست و خوش‌ساخت که از معدود آثاری از این دست است که حال و هوایی ماورایی دارد. شخصیت منفی این فیلم نمونه‌ای موفق در ژانر وحشت است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

شب خاموش، شب مرگ‌بار ۱۹۸۵ Silent Night, Deadly Night

این فیلم در زمان خود بسیار مورد هجمه و انتقاد قرار گرفت. چرا که نام شخصیت منفی فیلم «بابانوئل» است. اما از نظر ساختاری یکی از بهترین فیلم‌های اسلشر تاریخ است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

سوزان ۱۹۸۱ The Burning

برای سال‌های زیاد پیدا کردن نسخه‌هایی از این فیلم به دلیل ممنوعیت نمایش آن در بریتانیا و چند کشور، سخت شده بود. ساختار فیلم اسلشر کلاسیک است که با شروعی آرام به اوجی مناسب دست پیدا می‌کند.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

شب جهنمی ۱۹۸۱ Hell Night

«لیندا بلیر» دختر معصوم و تسخیر شده فیلم «جن گیر» حالا که بزرگ‌تر شده، در این فیلم بازی می‌کند.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

شرارت ۲۰۰۴ Malevolence

این فیلم ثابت می‌کند که برای ساخت یک اثر خوب و موفق در ژانر خود، لازم نیست حتماً بودجه‌ای هنگفت داشته باشید.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

چشمان یک غریبه ۱۹۸۱ Eyes of a Stranger

مانند بسیاری از فیلم‌های دهه ۸۰، این اسلشر هم به خوبی از عده تماشاگران مشتاق این ژانر بر می‌آید.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

آن‌سوی نقاب: ظهور لزلی ورمن ۲۰۰۶ Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon

یک کمدی سیاه مستندگونه که به خوبی با عناصر فیلم‌های اسلشر شوخی می‌کند و موفق می‌شود در عین کمدی تبدیل به اسلشری جذاب شود.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

ولگرد ۱۹۸۱ The Prowler

ساختار فیلم مانند «ولنتاین خونین من» است. فیلم ساختاری مناسب دارد و بودجه قابل توجه خود را به خوبی به کار برده است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

می‌دانم تابستان گذشته چه کردی ۱۹۹۷ I Know What You Did Last Summer

اگر چه این فیلم در سایه فيلم دیگر «کوین ويلیامسون» فيلم‌نامه نويس، یعنی «جیغ» قرار گرفته است، اما جایگاه خوب خود را یا ساختار منسجم و فیلمنامه مناسبش حفظ کرده است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

دستیار کوچک شیطان ۲۰۰۴ Satan's Little Helper

زمینه کمدی و گره‌های خوب داستانی، از این فیلم اثری موفق در بین فیلم‌های اسلشر به وجود آورده است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

قتل‌های جعبه ابزار ۲۰۰۳ Toolbox Murders

کارگردان «کشتار اره برقی تگزاس» یعنی توب هوپر، فیلمی خوش‌ساخت و وفادار به عناصر اسلشر ساخته است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

ترس از صحنه ۱۹۸۷ Stagefright

یک نمونه کاملاً موفق برای تشخیص تفاوت بین اسلشر و دیگر زیر شاخه‌های ژانر وحشت.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

ساتور ۲۰۰۶ Hatchet

تلاشی موفق از بازگشت به سبک اسلشرهای دهه ۸۰ با صحنه‌های پر از کشتار و خونریزی.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

آلیس، آلیس دوست داشتنی ۱۹۷۶ Alice, Sweet Alice

یک داستان شوکه‌کننده در سبک اسلشر که فضایی تکان‌دهنده و تأثیرگذار دارد.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

بازی کودکانه ۱۹۸۸ Child's Play

اگرچه بسیاری این فیلم را در گونه اسلشر دسته‌بندی نمی‌کنند، اما عناصر نزدیک فراوانی به این‌گونه فیلم‌ها دارد. «چاکی» به قدر کافی برای قرار گرفتن در صف بهترین قاتلین اسلشر مناسب به نظر می‌رسد.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

کابوس در خیابان الم ۱۹۸۴ A Nightmare on Elm Street

جدا از بازی‌های خوب و حضور موفق «جانی دپ»، این فیلم پر از ایده‌های خلاقانه برای گسترش این زیر مجموعه، و یک شخصیت منفی ماندگار به نام «فردی» است که جایگاه بزرگ او را در میان فیلم‌های اسلشر نشان می‌دهد.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

تنها در تاریکی ۱۹۸۲ Alone in the Dark

کمی عجیب به نظر می‌رسد اما این فیلم اسلشر خوبی با یک قاتل بی‌نقاب و مشخص است. فیلمی ترسناک، مفرح و باستانی خوب و فیلمنامه‌ای قوی است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

دام شیطان ۱۹۸۸ Evil Dead Trap

فیلمی خشن با تصاویر گرافیکی فوق‌العاده از سینمای وحشت ژاپن که همیشه جایگاه ممتازی در این ژانر داشته است. باید تا پایان فیلم را ببینید تا باور کنید که با چه اثر اسلشر خوبی طرف هستید.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

مقصد نهایی ۲۰۰۰ Final Destination

این که قاتل فیلم انسان نیست و یا دیده نمی‌شود، گرچه از عناصر اصلی این‌گونه فیلم است، اما باعث نمی‌شود چنین اسلشری را که هر چیز دیگری که لازم است در آن وجود دارد، در این لیست قرار ندهیم. با توجه به این که، قاتل در «مقصد نهایی»، خود «مرگ» است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

جمعه سیزدهم قسمت ۶ : جیسون زندگی می‌کند ۱۹۸۶ Friday the ۱۳th Part VI: Jason Lives

اگر می‌خواهید فقط یکی از فیلم‌های این مجموع را انتخاب کنید، حتما به همین فیلم فکر کنید.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

کریسمس سیاه ۱۹۷۴ Black Christmas

یک اسلشر واقعی و جزء پیشتازان این گونه از ژانر وحشت. اگرچه معروفیت «هالووین» بر روی آن سایه انداخته، اما چیزی از ممتاز بودن آن در بین فیلم‌های اسلشر کم نمی‌کند.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

جیغ ۱۹۹۶ Scream

اگرچه این فیلم بر اساس نسخه سال ۱۹۸۱ ساخته شده است، اما بهترین فیلم در بین تمام اسلشرهایی است که با این نام ساخته شده‌اند. فیلم از فیلمنامه عالی «کوین ویلیامسون» و کارگردانی بسیار خوب «وس کارون» بهره می‌برد.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

هالووین ۱۹۷۸ Halloween

فیلمی که همه‌چیز از آن شروع شد. باید از هالووین برای به‌وجود آوردن این نوع فیلم‌ها سپاس‌گذار بود. موفقیت این فیلم راه را برای ساخت بسیاری از فیلم‌های اسلشر باز کرد و باعث گسترش ژانر وحشت شد. این موفقیت و شهرت «هالووین» را تبدیل به یک اسطوره در میان فیلم‌های اسلشر کرده است.

وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      :/

      پاسخ ها

      • حسین امیدبخش

        با سلام به دوستان ژانر وحشت و اسلشر اگر قرار باشد خشن ترین و اسفناک ترین فیلم تاریخ سینما جهان را ببینید فیلم اره 7 و بایانی اره سکانس اول فیلم سه نفر بصورت مثلث به یک اره وصل شدنند با اره قطع قطع میشود و روده بازیر روی زمین میلرزد من به گفته دیگران ادم بسیار احساسی هستم و قلب بسیار لصیفی دارم ولی در سینما عاشق ژانر وحشت هستم ولی از زامبی نفرط دارام

    • حمید

      هی وای من. جمعه سیزدهم که سفارش کردید ببینیم که صحنه های خفنی داره!...

    • بابک

      فیلم های چه جری ذانلود میشن خواهشن راهنمایی کنید؟

    • 0137

      بار اولمه به این سایت میام ولی جالبه من عاشق فیملای ترسناکم ولی باور کنین سردرگم شدم ماشالله انقد زیادن ادم نمیدونه گکدومو نگا کنهههههههه.

    • نگین

      از طراحی جلدشون معلومه باحالن.دستتون دردنکنه.فقط اگه میشه لینک دانلود هم بذارین.

    • دروگبا

      فقط و فقط و فقط کلبه وحشت 1 .ساخته شده در سال 1981 .یکی از بستگان فیلمو دید یه هفته از ترس تب کرد.برین ببینین میفهمین ترسناک یعنی چی .ترسناک فقط تیکه تیکه کردن و کشتن با چاقو نیست که .اگه اونجوری باشه خب آدم میره جنایت صدام یا جنایات ریگی رو میبینه .کلبه وحشت از نظر داستان حرف نداره .

      پاسخ ها

      • لوکا مودریچ

        عزیزم فیلم کلبه وحشت کجاش ترسناکه، اگه یه زحمتی به خودت بدی و سرچی بزنی ، به جز ژانر ترسناک ، ژانر کمدی هم هست ،، من که خیلی خندیدم
        بهترین فیلم ژانر ترسناکی که دیدم بچه رزماری هست، بخصوص سکانس آخرش و لالایی برای شیطان

      • ALI PUNISHER

        هه
        شما به کلبه وحشت میگید فیلم ترسناک
        باید بگید بهترین فیلم کمدی
        فیلم ترسناک خیلی سراغ دارم
        حوصله تایپ ندارم چون خیلی هستن
        پیچ اشتباه 1 2 3 4 5 6
        ولف کریک 1 2
        یور نکس
        هاستل 1 2 3
        I.Spit.on.Your.Grave.Vengeance
        SEE NO EVIL 1 2
        کشتار با اره برقی 1 2 3
        جهم سبز
        اره 1 2 3 4 5 6 7
        خیلی هستن ولی الان اینا فقط ب مخم میرسه
        سایلنت هیل 1 2

      • مسلم

        کلبه وحشت مسخره ترین فیلمه برای ماها که عاشق اره هستیم فیلم بایدترسناک ودارای صحنه شکنجه باشه .
        اقای علی پانیشر واقعا بهترین فیلم هارومعرفی کردی همشون عالی ومخصوص اسلشربین ها.
        فیلم دریاچه ادن هم عالی هست.
        بشخصه فیلم های ترسناکی که قاتل انسان باشه ترجیح میدم به زامبی ویا سبک روح وجن
        .قاتل بایدازنوع واقعی انسان باشه بهترملموس میشه فیلم

    • احمدرضا م

      زیاد فیلم ترسناکی نبودند ان فیلمهایی که من نگاه کردم اصلا

      پاسخ ها

      • zahra

        من که خوشم اومد

    • مریم

      بهترین فیلم وحشت ناک فیلم کلبه وحشت قسمت های 1 2 3 است

    • جواد

      خیلی از فیلمها از تخیلات استفاده میکنن که نمیشه گفت ترسناک ،،، فیلم ترسناک باید ترس و وحشت رو بتونه به بینندش منتقل کنه ،، خیلی خیلی زیاد فیلم ترسناک دیدم ، اما شاید بشه به اندازه انگشتهای دست به آنها اشاره کرد که واقعا ترسناک هستن

      یه پیشنهاد هم میکنم ، کسانی که روح آمریکایی رو ندیدن ، ببینن

      پاسخ ها

      • sina

        منم بانظر این دوستمون موافقم روح امریکایی قشنگه.....احضارم ترسناکه ببینید

    • فرشته

      جون من مقصد نهایی و بازی کودکانه کجاس ترسناک بود؟؟؟

    • جیجن

      پیشنهاد میکنم فیلم احضار (conjuring)رو ببینید بر اساس واقعیت هم هست.

    • محمد123

      با کسایی که کلبه وحشتو پیشنهاد کردن موافقم.حتما ببینین بعد میفهمین ترس ینی چی.
      کابوسم خیلی ترسناکه.احضار که واقعا قشنگه.واقعیم هست.
      خداییش کینه هم ترسناکه.ولی کابوس و احضار و کلبه وحشت 1و2 یه چیز دیگس.

    • نازنین

      کلبه وحشت که افتزا ترسناکه ادم قش میکنه

    • zahra

      فیلمprototypeهم خیلی ترسناک واکشنه حتما ببینید من که خیلی دوستش داشتم

    • shiva

      haaaaamaaaro didam!
      kheili mozakhraf bud
      pishnahad mokonm berin yatim khune o talee nahso bebinin

    • شسی

      من فیلم ترسناک فقط فیلم های جنی روحی دوسدارم وزیاذ میبینم لطفا راهنمایی کنید که جیو دانلود کنم لطفا

    • امین

      سلام فیلم ترسناک می خواید فقط paranormal activities 1,2,3,4,5 باید به ترتیب ببینی تا بفهمی درباره ی فعالیت های طبیعی هست

      پاسخ ها

      • علیرضا

        خداوکیلی همین فیلم پارانرمال اکتیویتیرو ببینید فیلم نیست اصن واقعیته از ترس....تو خودت
        قسمت اولشم از همه بهتره

      • محمحد

        اگه اره saw رو ندیدی ، نگاه کن ضرر نمیکنی. از 1 تا 7

    • پارسا

      از نظر ترسناک بودن با نظر کسی که میگه کلبه وحشت مخالفم
      تو ترسناک بودن کلبه وحشت اصلا به پای جن گیر نمیرسه قبول دارید؟کی قبول داره؟

    • مختار

      فيلم ترسناك بچه ها تپه ها چشم دارند وببينيد

    • علی

      فقط مدت طولانی برای مرگ

    • بدون نام

      یه فیلم قدیمی هست حدودای 1950 که یه مرد ویالونزن روانپریش به خانم ها عطر و ادکلن هدیه میداد و آن ها را به قتل میرسوند.کسی اسم فیلم رو میدونه؟

    • الینا و النا

      وای چه قدر ترسناک بود مسخره ها

    • ساقي

      هالووينننننننننننننننن عاليهههه عاشقشم مايکل مايرز

    • ava

      کلبه وحشت فقط خنده داره خخخخخخ برین سریال والکینگ دد را ببینید عالیه

    • نارسيس

      به نظر من فقططط جن گير 1 ترسناكه.واقعا عالي بود من بيشتر فيلم هاي ترسناك معروف ديدم اما جن گير يه چيز ديگس پيشنهاد مي كنم حتما ببينيد.البه جن گير 2 هم جالبه اما جن گير 1 واقعا فوق العااااااادس.

    • ولی

      اینا همش بچه بازیه برین سری اره رو ببینین بفهمین ترس و دلهره چیه .. تنها فیلمی ک احتمال واقعیتش بالای نوده وگرنه خودم جن واقعی دیدم بقیه هم همش کشتار معمولیه ترسناک ترین فیلم جهان سری اره

      پاسخ ها

      • محمد

        دمت گرم. ای ول . واقعا فیلم شناسی. فیلمای ترسناک زیادی ساخته میشن و خیلیاشون مسخره س. اما اره saw واقعا آخرشه

      • محمد

        دمت گرم. ای ول . واقعا فیلم شناسی. فیلمای ترسناک زیادی ساخته میشن و خیلیاشون مسخره س. اما اره saw واقعا آخرشه

    • amir

      اره هم خیلی خوبه

    • بنیامین

      اسلشر را در madman اصلاح کنید

    • amir

      هالووین و. اره تواین نوع ژانرقشنگن

    • عدنان

      يه فيلم جديد2015 هندي اومده كه وحشتناكترين فيلم جهانه باور كنيد راست ميكم

    • حامد

      فیلم اسلشر:اره برقی تگزاس-جمعه سیزرهم-هالوین با اره
      ولی فیلم واقعا ترسناک فقط احضار

    • احسان

      باسلام بنده یک ازکسانی هستم که به جرات میتونم بگم تمام فیلمهای ترسناک دنیا روازدهه 1960 تا الان دیدم قابل شمارش برام نیس البته اسلشرم دیدم زیاد ولی اندازه فیلمهای سبک وحشت نبوده ازبین میلیون فیلمهای ترسناکی که دیدم میتونم بگم فیلم ژاپنی کینه 2 واقعا ترسناکه اسم زیاد دارم توذهنم منتها این فیلم بیش ازهمه منوترسوند وخشنترین فیلم عمرم a serbian film بودکه سرشارازخشونت دجنسی بود تشکر

      پاسخ ها

      • Mamad

        آره Serbian movie خیلی فیلم خشنیه این لیست خیلی آبکی بود فیلمای مث martyrs نبود

    • محمد

      سریال پیچ اشتباه مسخرس/ گریمورخیلی چرت گریم کرده/ جن گیر بد نیست/فیلمهای زیاد ترسناک نیستن

    • امیرحسین

      سلام دوستان
      باید خدمت تون عرض کنم که فیلم ترسناک با فیلم اسلشر فرق داره
      که متاسفانه خیلی ها نااگاهنه، این مرز رو رعایت نمیکنن
      در فیلمهای ترسناکف اکثرا داستان به جن، روح، و یا سایر عوامل فراطبیعی برمیگرده و تاکید فیلمنامه ها برای ترساندن مخاطب، رو ی موسیقی، غافلگیری و افکت ها و صحنه سازی صورت میگیره
      در صورتی که فیلمهای اسلشر موفقی مثل اره، از خشم و وحشی گری درونی انسان سخن میگویند
      در این فیلمها خبری از ترس نیست. بلکه نمایانگر نفرت و ارضای غرایز وحشیانه و شهوت خون است.
      اکثرا در این فیلمها، شخصیت اصلی، یک قاتل روانی با سابقع ی ضربه های عاطفی است که دچار بیماری سادیسم(دیگر آزاری) شده
      این فیلمها تاکید زیادی روی صحنه های خشن دارند و هر کسی به راحتی نمیتواند انها را نگاه کند
      بهتون پیشنهاد میکنم مجموعه فیلمهای اره1-7 رو از دست ندید
      اگر هم خیلی قسی القلب هستید، میتونید سه گانه ی human centepid (هزارپای انسانی) رو ببینید
      به گفته ی بسیاری از منتقدین، human centepid 2 ف خشن ترین فیلم تاریخ سینماست!

    • کمال

      سلام، نداریم مثل اره و پیچ اشتباهی

    • اسلش پوش

      همتون در اشتباه محض هستین
      یه فیلم قدیمی هست به نام "نکرومانتیک" محصول آلمان شرقی .که اگه گیرتون بیاد و ببینید از شدت صحنه های خون آلود و چندش آور فیلم از ترس به زمین میخ کوب میشید
      و اونموقع متوجه میشید اسلشر ناب یعنی چی!!!!

      پاسخ ها

      • حسن

        دقیقا خیلی فیلما مث همین هستند که این فیلما به گرد پاشونم نمیرسن

    • Messi

      هيچ فيلمي به پاي exeterنميرسه يه فيلم فوق ترسناك و خشن من كلا بيش از دو هزار فيلم ترسناك ديدم exeterبهترينش بود البته cabin feverو the perfect husband هم خوبن

    • الهام

      به نظر من سوئیتی تاد هم خیلی خشن بود ولی قشنگ بود.

    • یاسر

      بنظر من فیلهای پیچ اشتباهی ۱ تا ۶ کشتار با اره قشنگه فیلم کلبه ی وحشت رو اصلآ قبول ندارم فیلم بچه گونست . یه دو تا فیلم هست که اسمشون و نمیدونم که پدر مادر بچه واسه بچشون آدم میکشن چون بچشون آدم خواره . فیلهای که یه گروه برای تفریح میرن یه جای دور افتاده بعدشم یکی اونارو میکشه ام خوبه من ازین نوع فیلمها خوشم میاد یا مثل ولنتاین . مرسی

    • منم

      فقط پیچ اشتباه و اره

    • رامین

      سری فیلمهای اره saw هم ترسناکه هم هیجانی به شکلی که بیننده رو مجذوب و میخ کوب میکنه البته فیلم تپه ها چشم دارند 1 محصول 2006 هم خیلی تکون دهندس به شکلی که بعد از دیدن فیلم حتما بهش فکر میکنید

    • محمد

      بابا چی میگید جنگیر و اره که خیلی بچگونه هست.فیلم باید ترسناک و جالب باشه بنظر من احضار۲ و حلقه بویژه حلقه ۲ ترسناک اند.بقیه مسخره است به ویژه فیلم های زامبی و کشتن

    • کاکاجان

      بچه ها این نوشته خیلی قدیمیه مال پنج شیش سال پیشه. اوننوقع اصلا احضار درنیومده بود. که انقد احضلر احضار میکنید

    • ایمان

      خانه ای از موم رو ببینید برای این ژانر

    • jason

      فیلم فقط اسلشر و روح با هم قاطی باشه مثل grave encounters 1,2

    • الی

      فیلم باید تاثیرگذارباشد وتاچندروز فکرآدم و درگیر خودش کند بیشتر فیلمای اسلشر برای زمانی خوبه که چندنفری وفقط برای یکبار تماشاکنی اسلشر بیشتر جنبه فان دارد....

    • عبدالله

      سلام چجوری باید دانلود کنی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج