اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۰۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیروزی سینمای فرهنگی با حمایت مردم

"اینجا بدون من"؛ موفق در جذب مخاطب

فیلم سینمایی "اینجا بدون من" به کارگردانی بهرام توکلی در آستانه فروش ۵۰۰ میلیون تومانی است و این موفقیتی بزرگ برای فیلم تحسین شده سال است.

فیلم سینمایی "اینجا بدون من" به کارگردانی بهرام توکلی در آستانه فروش ۵۰۰ میلیون تومانی است و این موفقیتی بزرگ برای فیلم تحسین شده سال است.

در سال‌های اخیر سینمای هنری و فرهنگی مظلومیت خاص و مضاعف داشته است، با قدرت گرفتن سینماداران و تعیین نوع اکران فیلم‌ها در سال‌های اخیر سینمای متفاوت کاملا زیر سایه نمایش آثار تجاری قرار گرفته و این آثار معمولا راه به پرده سینماها نداشته‌اند.

نوع نمایش فیلم‌های هنری در سینمای ایران به شکلی است که آنها در گیشه شکست بخورند و در رقابتی که از پیش بازنده آن هستند شرکت کنند تا این فرضیه به قطعیت برسد که تولید این آثار به نفع سینمای ایران نیست، قرار است با نمایش بدون تبلیغات این فیلم‌ها آنهم در چند سینمای محدود تهران معلوم شود که مخاطب سینمای ایران فقط فیلم‌های کمدی را می‌پسندند و نمایش این فیلم‌ها برای هیچ گروه و قشری جذاب نیست.

"اینجا بدون من"؛ موفق در جذب مخاطب

این گونه است که در سال‌های اخیر بسیاری از فیلم‌های شاخص و دوست‌داشتنی سینمای ایران مانند "تنها دوبار زندگی می‌کنیم" و "پرسه در مه" اکرانی مهجور داشته‌اند و با فروش‌هایی اندک در انتهای جدول اکران سالانه ایستاده‌اند تا سینماداران و تهیه‌کنندگانی که مقابل تولید چنین آثاری موضع شدید دارند با افتخار سر خود را بالا بگیرند و بگویند سهم این فیلم‌ها از مخاطب در سینمای ایران همین است و بس!

اما این روزها فیلم سینمایی "اینجا بدون من" به کارگردانی بهرام توکلی یکی از بهترین کارگردان‌های نسل تازه سینمای ایران در سینماهای تهران فروش خوبی داشته است، این اولین بار است که یکی از سه فیلم توکلی اکران مطلوب دارد، البته مطلوب نسبت به شرایطی که "پا برهنه در بهشت" و "پرسه در مه" در اکران داشتند، وگرنه نمایش در ماه رمضان و این شرایط چندان ایده‌آل نیست.

اما فیلم تحسین شده منتقدان توانسته در ۱۴ سینما و پس از ۳۴ روز نمایش به مرز ۵۰۰ میلیون تومان برسد، این استقبال از فیلمی تلخ و جدی که به تماشاگرش باج نمی‌دهد، لودگی نمی‌کند، نمایشی پرزرق و برق و پوشالی از زندگی طبقه مرفه جامعه نیست یک پیروزی بزرگ است.

پیروزی بزرگ سینمای متفاوت ایران و نسلی که امید علاقمندان به سینما است، نسلی که فارغ از هیاهوی رایج و تبلیغات رسمی برای حمایت از تعدادی از سینماگران در مسیر مطلوب حرکت می‌کند، نسلی که از مشکلات و موانع ترسی ندارد. فروش قابل قبول "اینجا بدون من" که در شرایط بهتر می‌توانست بالاتر از این هم باشد، ثابت می‌کند سینمای جدی ایران هم می‌تواند مخاطب داشته باشد، به شرطی که مخاطب از نمایش چنین آثاری مطلع شود.

اگر شرایط و فضای اکران عادلانه باشد این آثار هم می‌توانند از گیشه پاسخ مثبت بگیرند، نه به این معنی که فروش میلیاردی داشته و در صدر جدول بایستند، به این معنا که علاقمندان سینمای جدی، ادبیات و هنر را به سالن‌های سینما بیاورند، برای بخشی از جامعه که از دیدن طنزهای مبتذل روی پرده سینما دلزده شده‌اند خوراک فرهنگی مهیا کنند و در قلب آنهایی که سینمای هنری را دنبال می‌کنند به حیاتشان ادامه بدهند.

"اینجا بدون من"؛ موفق در جذب مخاطب

نمایش موفقیت‌آمیز "اینجا بدون من" یکی از بهترین فیلم‌های امسال زنگ خطر را برای آنهایی که مخالف سینمای هنری هستند به صدا درمی‌آورد، آنهایی که رونق کسب و کارشان را در نابودی این نوع فیلم‌ها و ترویج نگاههای سبک و فاقد خلاقیت و ظرافت می‌دانند. و البته این امید را در دل علاقمندان سینمای هنری زنده می‌کند که سینمای جدی ایران چهره‌های مستعد و جوانی دارد که مانع نابودی و مرگ آن می‌شوند.

منبع : مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

"اینجا بدون من"؛ موفق در جذب مخاطب


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج