۷۷۰۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

در آنونس معرفی کتاب «بابانظر»

«پرستویی» و «قالیباف» روي پرده سینماها!

در یک اقدام قابل توجه وبدیع که توسط حوزه هنری صورت گرفته ،کتابهای مهم حوزه دفاع مقدس در آنونسهایی در سینماهای حوزه هنری توسط شخصیتهای مشهور به مردم معرفی می شوند

علاوه برکتابهای مهمی در حوزه دفاع مقدس ،کتابهای دیگری در حوزه های مختلف در این آنونسها معرفی شده اند .کتابهایی چون بابا نظر ،دا ،شنام ،جای امن گلوله ها ،نمایشهای ایرانی ،کوچه نقاشها و...از جمله کتابهایی هستند که به شکل گسترده در سینماهای متعلق به حوزه هنری تبلیغ می شوند .

اما یکی از بهترین این آنونسها ،آنونس معرفی کتاب بابا نظر توسط پرویز پرستویی بازیگر مشهور سینمای ایران و محمد باقر قالیباف شهردار تهران است . در آنونس دیگری رخشان بنی اعتماد کار گردان محبوب سینمای ایران ومریلا زارعی از کتاب «دا» سخن گفته اند . یا در آنونس کتاب «شنام»، رضا کیانیان به شکل کوتاهی به صحبت کردن درباره این کتاب می پردازد.

در آنونس کتاب بابانظر در ابتدا پرویز پرستویی در صحبتهایی می گوید : الان صحبت پهلوان پهلوانان شهید بابا نظر است . پرستویی دربخشهایی دیگر ازاین فیلم می گوید :یادمان باشد که بابانظرها چه کردندو ما چه می کنیم . آیا قدر شناس بابانظرها هستیم . درادامه خود پرستویی می گوید : نه نیستیم.

محمد باقر قالیباف نیز در این فیلم کوتاه می گوید :شما نمی توانید باور کنید چشم کسی به خاطر انفجار تانک از حدقه به طور کامل در آمده باشد و تمام بدنش پر ترکش شده باشدو با کهنه های لباس خودش که به خاطر موج انفجارپاره شده بود سروتن خودش را ببندد و تاصبح در منطقه بماند و یک آخ هم نگوید.

درادامه این فیلم راوی فیلم در توضیحاتی می گوید : جنگ محمد حسن نظر نژاد را بابا نظر کرد . در بستان چشم وگوش چپ خودرااز دست داد و در فکه کمرش شکست .در فاو قفسه سینه اش شکافت و گازهای شیمیایی به ریه هایش رسید .شاید این مرد درمیان تمام کسانی که جنگ ۸ساله را تجربه کرده اند یک استثنائ باشد . مردی که در پایان جنگ،۱۶۰ترکش به بدن او اصابت کرده بود و تنها ۵۷ترکش از بدنش خارج شد و۱۰۳ترکش همراه این پهلوان دیار خراسان به یادگار باقی ماند .خاطرات این شهید بزرگوار که حاصل ۳۶ساعت گفت وشنود با اوست در کتاب بابانظر گرد آمده است.

درادامه بخشهایی از فیلمی با بازی پرویز پرستویی وعلی نصیریان به نمایش در می آید که در آن نصیریان خطاب به پرستویی می گوید :همه یک روز باز نشیته می شوند وامروز روز باز نشستگی توست .دوره وزمانه تغییر کرده . نگاهی به دور واطرافت بنداز . آدمهایی می بینی که هیچ نسبتی با توندارند . آنها می خواهند به عقلشان اقتدا کنند .پرستویی نیز می گوید : روزی که به گوشت تن این بچه ها نیاز بود که مثل یک دیوار دوراین مملکت کشیده شود کسی رجز عقل نمی خواند .

منبع: پارس توریسم

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

«پرستویی» و «قالیباف» روي پرده سینماها!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج