اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۷۵۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«اصغر فرهادی»؛ آبروی سینمای ایران

يك جدايي شگفت‌انگيز

درحالي كه بسياري از فيلم‌هاي كوچك در پايان هفته دوم و چهارم نمايش از سينماهاي فرانسه برداشته مي‌شوند، اما جدايي نادر از سيمين توانست تعداد سالن‌هاي نمايش خود را از ۱۰۵ در ماه ژوئن به ۲۵۰ سالن افزايش دهد. اين يك اتفاق بسيار نادر براي فيلم‌هاي ايراني است.

روزنامه لوموند فرانسه فيلم جدايي نادر از سيمين را سورپرايز تابستاني سينماي اين كشور توصيف كرد. روزنامه لوموند ـ چاپ پاريس ـ در گزارشي به قلم سوفي والون با تيتر يك جدايي شگفت‌انگيز، عامل موفقيت سينماي ايران درباره جديدترين ساخته اصغر فرهادي نوشت.

در ابتداي اين گزارش كه روز گذشته منتشر شده، آمده است: فيلم جدايي نادر از سيمين ساخته اصغر فرهادي سورپرايز تابستاني سينما است. اين فيلم كه از روز هشتم ژوئن نمايش خود را در فرانسه آغاز كرده است تاكنون بيش از ۸۰۰ هزار تماشاگر را به سينماها كشانده است و در دوازدهمين هفته اكران توانسته به موفقيتي بيش از آنچه پيش‌بيني مي‌شد، ‌دست پيدا كند.

يك جدايي شگفت‌انگيز

لوموند در ادامه آورده است: فيلم‌هاي ديگر كارگردانان بزرگ ايران چون كيارستمي و پناهي كه در جشنواره‌هاي جهاني بيشتر از فرهادي نيز جايزه گرفته‌اند، به‌ندرت به آمار ۱۵۰ هزار تماشاگر در فرانسه دست يافته‌اند و اين درحالي است كه نمايش فيلم فرهادي همچنان ادامه دارد.

اين روزنامه پرتيراژ فرانسوي با اشاره به اعطاي جايزه خرس طلا بهترين فيلم و دو خرس نقره‌اي بهترين بازيگري جشنواره برلين به جدايي نادر از سيمين، پيش بيني كرد شمار تماشاگران اين فيلم در فرانسه در پايان ماه سپتامبر از يك ميليون نفر خواهد گذشت.

در ادامه اين گزارش آمده است: درحالي كه بسياري از فيلم‌هاي كوچك در پايان هفته دوم و چهارم نمايش از سينماهاي فرانسه برداشته مي‌شوند، اما جدايي نادر از سيمين توانست تعداد سالن‌هاي نمايش خود را از ۱۰۵ در ماه ژوئن به ۲۵۰ سالن افزايش دهد. اين يك اتفاق بسيار نادر براي فيلم‌هاي ايراني است.

لوموند در اين گزارش با اشاره به اكران موفقيت‌آميز جدايي نادر از سيمين در ديگر كشورهاي اروپايي آورده است: در بلژيك تنها ۹ سالن نمايش در اختيار اين فيلم است، با اين حال ۳۰ هزار نفر به تماشاي آن رفته‌اند. در انگليس ۶۰ هزار نفر تنها در ۲۶ سالن به تماشاي اين فيلم نشسته‌اند. در آلمان نيز با اينكه كمتر از يك ماه از اكران اين فيلم در ۵۵ سالن مي‌گذرد، اما ۱۰۰ هزار نفر تاكنون به تماشاي اين فيلم نشستند.

يك جدايي شگفت‌انگيز

اين روزنامه فرانسوي در پايان گزارش خود مي‌نويسد: جدايي نادر از سيمين در ۷۰ كشور دنيا نمايش خواهد يافت و كمپاني سوني كه اواخر سپتامبر اين فيلم را به پرده سينماهاي آمريكا خواهد برد، اميدوار است تا يكي از نامزدهاي جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي باشد.

جديدترين ساخته‌ اصغر فرهادي كه از ۳۰ سپتامبر (۹ دي) در سينماهاي آمريكا به نمايش درخواهد آمد، از روز ۲۵ خرداد در بلژيك، دوم تير در تايلند و ۲۰ مرداد در هلند به‌روي پرده رفته است و طبق برنامه از هشتم سپتامبر (۱۷ شهريور) در سينماهاي سوئيس نمايش خواهد داشت.

جدايي نادر از سيمين در ادامه‌ اكران جهاني، از روز ۲۵ دسامبر (۴ دي) به‌طور همزمان در ايتاليا و نروژ نمايش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز ۶ ژانويه سال آينده ميلادي (۱۶ دي) در سينماهاي برزيل نمايش خود را آغاز خواهد كرد.

داردن ها، نانی مورتی و پدرو آلمودوار رقبای سرسخت اصغر فرهادی اعضاي آكادمي فيلم ايتاليا با اكثريت آرا فيلم «ما يك پاپ داريم» به كارگرداني «ناني مورتي» را براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي جوايز اسكار ۲۰۱۲ انتخاب كرد.

«مورتي» كه با اين فيلم براي پنجمين‌بار در بخش رقابتي جشنواره كن حضور داشت، آن را طي ۱۵ هفته در رم و فلورانس مقابل دوربين برد و اين فيلم كمدي را با بودجه‌ ۱۲ ميليون دلاري ساخت.

تاكنون كشورهاي روماني، اسپانيا، لهستان، تركيه، بلژيك و يونان نمايندگان خود را به جوايز آكادمي اسكار سال ۲۰۱۲ معرفي كرده‌اند. آكادمي فيلم بلژيك «پسري با يك دوچرخه»، ساخته برادران داردن را به نمايندگي از اين كشور به بخش بهترين فيلم خارجي جوايز اسكار ۲۰۱۲ معرفي كرد.

فيلم «آتنبرگ» ـ ساخته «آتنا راچل سانگاري» ـ به نمايندگي از يونان به بخش بهترين فيلم خارجي جوايز اسكار ۲۰۱۲ معرفي شد. فيلم «مورگن» ـ ساخته «مارين كريسان» ـ از سوي انجمن سينماداران روماني به جوايز اسكار ۲۰۱۲ انتخاب شد.

يك جدايي شگفت‌انگيز

فيلم «جسمي كه در آن زندگي مي‌كنيم» ساخته پدرو آلمودوار نيز از سوي اسپانيا به آكادمي اسكار معرفي شده است. به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه جدايي نادر از سيمين گزينه احتمالي سينماي ايران براي معرفي به آكادمي اسكار است، اصغر فرهادي مسير سختي را براي كسب مجسمه مرد طلايي پيش‌رو خواهد داشت و با رقباي سرسختي بايد رقابت كند.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

يك جدايي شگفت‌انگيز


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج