۹۷۷۹۶۹
۶۳ نظر
۵۳۰۳
۶۳ نظر
۵۳۰۳
پ

پایتخت ۶، ضعیف‌ترین پایتخت بود؟

تبلیغات پردامنه‌ای که رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف صداوسیما بر روی سریال پایتخت ۶ پیش از موسم تعطیلات نوروزی به انجام می‌رساندند، حکایت از این داشت که رسانه ملی به سریال پایتخت ۶ به عنوان برگ برنده‌اش در جلب و جذب مخاطب نگاه می‌کند.

روزنامه شهروند: تبلیغات پردامنه‌ای که رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف صداوسیما بر روی سریال پایتخت ۶ پیش از موسم تعطیلات نوروزی به انجام می‌رساندند، حکایت از این داشت که رسانه ملی به سریال پایتخت ۶ به عنوان برگ برنده‌اش در جلب و جذب مخاطب نگاه می‌کند. تنها سریال ادامه‌دار تلویزیون که به سری ششم رسیده و در پنج دوره قبل نیز وظیفه ذاتی‌اش را به انجام رسانده و خود را به‌عنوان پرتماشاگرترین برنامه (و نه فقط سریال) تلویزیون به تثبیت رسانده بود. به این دلیل هم بود که سازندگان سریال حتی با وجود تمام دستورات بهداشتی و پزشکی در روز‌های کرونایی نیز تمام تلاش‌شان را کردند تا سریال را به آنتن برسانند؛ تلاشی که با وجود ادعای سیروس مقدم مبنی بر اینکه «تمام تمهیدات بهداشتی و پزشکی به کار برده شد» انتقادات زیادی را به وجود آورد.

پایتخت ۶، ضعیف‌ترین پایتخت بود؟

با تمام تلاش‌های محسوس و نامحسوس گروه، اما در مورد پایتخت ۶ آن اجماع عمومی در مورد «بهترین‌بودن» سریال ایجاد نشده و با اینکه رنجبران، مدیر روابط عمومی سیما، از آمار بالای ٩٠‌درصدی محبوبیت این سریال خبر می‌دهد، اما انتقادات زیادی نیز در مورد پایتخت ۶ وجود دارد که به‌رغم حمایت‌های چهره‌هایی، چون دکتر عماد افروغ، احسان علیخانی، محمدحسین مهدویان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سیروس مقدم را به پاسخگویی کشانده که از مردم خواسته «در قضاوت در مورد پایتخت عجله نکنند». البته در نقطه مقابل هواداران سریال نیز بر این باورند که اگر هم پایتخت نتوانسته انتظارات را برآورده کند، این نارضایتی در مقایسه با سری‌های قبلی خود پایتخت است، نه در قیاس با دیگر سریال‌های نوروزی و ساخته سیروس مقدم همچنان در مقایسه با رقبایش اثری یکه و یگانه جلوه می‌کند.

با اینکه سیروس مقدم از ناتمام‌ماندن پایتخت گفته و وعده پایانی بهتر را در فرصتی دیگر، بعد از محدودیت‌های کرونایی، داده، اما برگ برنده نوروزی تلویزیون انتقاداتی بی‌شمار را حتی در بین چهره‌ها و خبرگزاری‌های نزدیک به صداوسیما موجب شده است. در روز‌های میانی تعطیلات کلید این انتقادات رسمی را خبرآنلاین زد که پیشتر به عنوان حامی تمام‌قد سریال و سازندگانش عمل می‌کرد؛ اما در مورد پایتخت ۶ عقیده دارد که «در فصل ششم پایتخت کمبود یک‌سری عناصر تماشاگران را تا حدودی رنجیده خاطر می‌کند؛ عناصری مانند یکنواختی قصه، تغییرنکردن لوکیشن، تکراری‌شدن شخصیت‌ها و ترویج بی‌احترامی به بزرگ‌ترها».
محمدرضا لطفی، کارگردان سینما، که امسال فیلم تعارض را در جشنواره داشت نیز می‌گوید «اینکه پایتخت ۶ بهترین سریال تلویزیون در ایام نوروز بوده، نشان‌دهنده عمق فاجعه در تلویزیون است. سریالی که با هر تلاشی نمی‌توان روند قصه‌اش را حتی در دو سطر تعریف کرد (یعنی داستانی ندارد). آیا این چیزی به جز فاجعه است؟»

یکی از پررنگ‌ترین حواشی پایتخت در میانه‌های تعطیلات و با اعتراض شدید تقریبا تمامی تیم سازنده سریال به سانسور صداوسیما رخ داد. روندی که با اعتراض محسن تنابنده آغاز شد که نوشت «حتی نسخه سانسورشده را هم سانسور می‌کنن!» و بعد هم احمد مهرانفر با انتشار یک صفحه کامل از سناریو که کاملا حذف شده بود و آرش عباسی با انتقاد و اعتراض به روند سانسور این ماجرا را ادامه دادند. در ادامه سیروس مقدم با اشاره به اینکه «هر سریالی برای اینکه به سلامت روی آنتن برود، ممکن است دچار ملاحظاتی شود و ما اعتراض‌مان نه به جرح و تعدیل سریال که به سانسور بی‌توافق بخش‌هایی بود که پیشتر روی پخش آن‌ها توافق شده بود» سعی کرد فضا را تلطیف کند، اما بسیاری از کارشناسان و حتی مخاطبان معمولی اعتراض پایتختی‌ها به سانسور را به‌عنوان توجیه ضعف‌های سریال ارزیابی کردند. رضا اورنگ، منتقد و سینماگر، در این مورد عقیده دارد که «مد شده سریال‌های ضعیف سریع پیراهن سانسور را بر سر چوب کرده و آن را چرخانده و به این بهانه خود را تطهیر کنند. اما در مورد کسانی که سال‌ها با تلویزیون کار کرده و روال کار را می‌دانند، این بهانه پذیرفته نیست؛ در مورد پایتخت با ١٠ سال سابقه تولید هم اصلا. به‌خصوص دیده‌ایم که در سری‌های موفق و کم انتقاد هیچ‌گاه اعتراض به سانسور دیده نشده؛ اما حالا در این سری که از «الف» تا «ی» آن ایراد دارد، فریاد سانسور سر داده‌اند.»

پایتخت ۶، ضعیف‌ترین پایتخت بود؟

انتقاد دیگری که این روز‌ها به‌کرات شاهد بوده‌ایم، این است که شخصیت‌های پایتخت ۶ نسبت به قسمت‌های قبل پرخاشگر، بی‌ادب و دروغگو شده‌اند و نسبتی با آن خانواده سالم سری‌های قبل ندارند. سیروس مقدم درباره این انتقادات می‌گوید که «سریال ما آینه تمام‌نمای جامعه است و آنچه در پایتخت می‌بینیم یک‌هزارم ناهنجاری‌هایی نیست که در فضای مجازی و مردم دیده می‌شود. ویژگی پایتخت، اما این است که در پایان خانواده بر همه چالش‌ها و لغزش‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی فایق آمده و بر بحران غلبه می‌کند.» این همان باوری است که مجید توکلی، روزنامه‌نگار و فیلمساز را به دفاع از پایتخت وامی‌دارد. به عقیده توکلی «اینکه شخصیت‌های پایتخت کمی پرخاشگرتر از قبل شده‌اند و بیشتر دروغ می‌گویند به این دلیل است که آن کاراکتر‌ها هم در کنار ما رشد کرده‌اند و نمی‌توان توقع داشت که نقی و هما و ارسطو و بهتاش و... همان آدم‌های ٩ سال پیش باشند. آن‌ها ٩ سال در کنار ما بوده‌اند و حالا دیگر تصویر خود خود ما هستند.»

سلمان فاخر، منتقد سینما، نیز می‌گوید که «آدم‌های پایتخت اتفاقا نماینده‌ای راستین برای معرفی کشور ما هستند. نقی و ارسطو نماد اکثریت و عامه مردم هستند که دروغ می‌گویند، ریا می‌کنند، از دیگران استفاده ابزاری می‌کنند، کتاب نمی‌خوانند، فکر نمی‌کنند و دچار رفتار‌های هیجانی هستند؛ بقیه نیز همچنین.»
جعفر گودرزی، منتقد باسابقه و عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان، اما مخالف این توجیه است: «مشکل این است که پایتخت همه بی‌اخلاقی‌ها را مطرح می‌کند بدون اینکه بگوید چه کسی مسبب اینهاست و این شخصیت‌ها
تحت تأثیر چه اتفاق یا محیطی به اینجا رسیده‌اند؛ درواقع مشخص نشده دلیل فروپاشی اخلاقی این کاراکتر‌ها چیست.»

شمار زیادی از مخاطبان سریال بر این عقیده‌اند که مهم‌ترین دلیل ضعف پایتخت ۶ نبود خشایار الوند است. این عده می‌گویند که نویسنده جدید سریال نتوانسته جای خالی الوند را پر کند و سر تنابنده هم بیش از کلیت سناریوی سریال به پرورش شخصیت نقی گرم بوده است. یکی از افرادی که ضعف‌های سناریو را در افت کلی پایتخت تأثیرگذار می‌داند، محمدرضا لطفی، کارگردان سینماست که می‌گوید «ضعف پایتخت ضعف فیلمنامه یا داستان نیست بلکه اصلا و اساسا این سریال داستان ندارد».

سمیرا حسن‌پور، بازیگر سری اول پایتخت، اما با انتقادات موجود موافق نیست. او در صفحه شخصی‌اش نوشته که «مهم‌ترین نکته پایتخت این است که چه آن را دوست داشته باشیم و چه نه، از آن نمی‌توان چشم پوشید؛ و [وقتی سریال پخش نمی‌شود]من به عنوان عضوی از پایتخت دلم برای آن تنگ می‌شود و دلم می‌خواهد با قصه‌ها و غصه‌های این خانواده معمولی که همچون مخاطبان سریال قسمت به قسمت بزرگ شده و تغییر کرده‌اند، به عالمی بروم که یک دنیا زندگی در آن جریان دارد.»

پایتخت ۶، ضعیف‌ترین پایتخت بود؟

با این حال و به‌رغم گفته‌های سیروس مقدم درباره اینکه شرایط کرونایی نگذاشته تا فینال سریال آن‌گونه که مد نظر سازندگان بوده گرفته شود، ماجرا‌های پیرامون پایتخت حکایت از این دارد که برای بستن پرونده پایتخت ۶ و ارزیابی منصفانه آن باید تا پایان محدودیت‌های کرونایی صبر کرد. چه بسا در فینال اصلی کار یک‌بار دیگر ورق به سود پایتخت برگردد؛ مثل سری پنجم که در آن نیز اتفاق اصلی در سه، چهار قسمت پایانی افتاد و مخاطبان را راضی کرد. حالا دوستداران پایتخت امیدوارند این اتفاق یک بار دیگر تکرار شود. اما حتی اگر این اتفاق هم رخ ندهد، باز نمی‌توان کتمان کرد که هواداران این سریال از هم‌اکنون منتظر سری‌های بعدی هستند؛ حتی اگر سیروس مقدم گفته باشد تصمیمی برای ادامه سریال گرفته نشده (مثل تمام قسمت‌های قبل). اما دوستداران پایتخت به این واقعیت دلخوشند که بعید است تلویزیون چنین برند باارزشی را (که تخمین زده شده در سری ششم خود، در هر روز بالغ بر ٢٠ میلیارد تومان آگهی روانه بخش بازرگانی تلویزیون می‌کند) به این راحتی از دست بدهد.

موضوعی که انتقاد جبار آذین، منتقد رسانه‌های نزدیک به صداوسیما، را هم موجب شده: «پایتختی‌ها سال‌هاست که گاو شیرده خود را جسته و هر از چندی از آن میل می‌کنند. سریالی که اگر چه مدت‌هاست تازگی و جذابیتش را از دست داده، اما ظاهرا به مدد پول اسپانسر و سلیقه نازل مدیران قرار است تا شصت فصل دیگر به آقایان شیر دهد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بود!
      هر که نق میزنه خودش بره تو این شرایط وسط گود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بودجه به ما هم بدن سریال میسازیم

      • بدون نام

        خوب بود ولی بی ادبی های بهتاش نسبت به بزرگترها خیلی زیاد بود علاوه بر اون خیلی وقت ها کتک شون هم می زد

        و حجم زیاد دروغ گفتن ها در خانواده مثلا سارا و نیکا سر خود نصاب ماهواره آوردن یا دروغ های هما به نقی. در کل اون چهره های معصوم و پاک در سری های قبل را این سری نداشت

      • Sami

        اصلا خوب نبود
        کاملا جای خالی خشایار الوند در فیلمنامه نویسی مشخص بود

      • بدون نام

        بهتری فیلم نوگووووووز 99 بود
        هر کی بلده بیاد بسازه
        دور همی با اون همه هیچ کاری نکرد
        علی خانی هم تاثیرات کرونا رو داشت
        فقط مردم با پایتخت حال کردن

      • بدون نام

        موافقم خوب بود. خیلی هم خوب بود
        ما ملتی هستیم که عادت داریم غر بزنیم. نق بزنیم . به همه چیز

        سریال زیبا و ساده بود این همه هم گیر بیخود ندهید
        آیینه تمام نمای جامعه امروز ایران بود

      • بدون نام

        پایتخت 6 خوب بود اما بهترین پایتخت ، پایتخت 3 است

    • یاور

      به نظر من عمده مشکل اینجاست که یه سری افراد نظیر آرش عباسی و یا بازیگر نقش نماینده میخوان با زور خودشون رو تو داستان جا بدن تا مطرح بشن بابا این همه بازیگر بیکار و جوون با استعداد شما بشین سر شغل اصلیت وقتی چارچوب کار ازدست بره همین میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا خیلی هم به طرز چندش آوری داشت خودشو تو داستان نشون میداد

      • بدون نام

        آرش عباسی که فقط قسمت آخر بود و ۵ دقیقه هم دیالوگ داشت

      • امیر

        تازه تو این فصل فهیدم نبود خشایار الوند خیلی مشهوده خیلی

      • بدون نام

        اخه مگه دست خود بازیگره خودشو تحمیل کنه

    • hg

      واقعاامسال یه سریال بدون داستان وکشش داشت واگه خاطره مردم از سریال واون جذابیت های لهجه و.... نبود اصلا دیدنی نبود عیارپایتخت زمانی مشخص میشد که دوتاسریال خوب حداقل توعیدپخش میشد نه این سریال های مزخرفی که فقط ادم میگه حیف بیت المال که ازشبکه دووسه پخش شد و واقعا بی ادبی بی احترامی دروغ و.... تواین سریال موج میزد هنراین سریالی بسازی که اگه قرار دروغم نشون بدی بی ادبی بچه هاروهم نشون بدی ترویج کننده نباشی مذمت گرباشی هرچندتواین سریال برعکس بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم این فصل واقعا خط داستانی نداشت و سناریوش خیلی شلخته بود.ملت از سر ناچاری بخاطر فشار قرنطینه مجبور بودن این سریالای آبکی و مزخرف رو تماشا کنن،تنها امیدمون همین پایتخت بود که واقعا افت وحشتناکی داشت.بی ادبی و دروغگویی موج میزد و به شخصه بنظرم اصلا مناسب نوجوانان و بچه ها نبود.در فصل قبل واقعا شخصیت ها بامزه بودن در این فصل برای اینکه ضعف فیلمنامه رو بپوشونن دست به دامن متلک های سیاسی شدن که جذابش کنن البته موفق هم نشدن.اینم که گفته میشه شخصیت ها رشد داشتن بنظرم ماله کشیه که بیان از محتوای بیمزه سریالشون دفاع کنن.قسمت ۱۵ که یه فاجعه تمام عیار بود.

      • بدون نام

        کاربر hg چی میزنی والله ما مردم ایران همین الان از این شخصیتا کپی کنیم و مث اینا بشیم از خود الانمون صدهیچ جلوییم.از ما ایرانیا دروغگوتر ریاکارتر وجود نداره.البته اینجوری‌نبودیم ولی متاسفانه آخوندای عزیز و گرامی مارو مث خودشون کردن

      • بدون نام

        کاربر hg چی میزنی والله ما مردم ایران همین الان از این شخصیتا کپی کنیم و مث اینا بشیم از خود الانمون صدهیچ جلوییم.از ما ایرانیا دروغگوتر ریاکارتر وجود نداره.البته اینجوری‌نبودیم ولی متاسفانه آخوندای عزیز و گرامی مارو مث خودشون کردن

      • بدون نام

        اولش خوب شروع کرد ولی بعدش مزخرف شد

      • بدون نام

        آفرین

    • بدون نام

      یکی از ضعیفترین قسمتها همین قسمت 15 بود. اصرار به سکانس ضعیف و خیلی آبکی کوروش که احتمالا قصدش این بود فقط نویسنده اثر رو برجسته کنه چی بود؟ طرف با کپی ضعیفی از بازی قاسمخانی در سن پطرز بورگ میخواست خودنمایی کنه فقط و اصلا مشخص نبود این دیالوگ در قسمت ما قبل آخری چه نقشی داشت؟ فوق العاده ریتم سریال کند شده بود و همین تفاوتش نسبت به قسمتهای قبلی بود.

      پاسخ ها

      • مبنو

        افرین با شما موافقم

    • بدون نام

      چند قسمتش خیلی زیبا بود ولی اکثر قسمتهاش بد آموزی داشت مثل اون قسمتی که بهتاش با پروگری تمام به پدرش گفت بله سیگار میکشم اونوقت که نبودی ما بدبختی کشیدیم.... یک جوان نباید اینقدر گستاخی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گستاخی نکرد واقعیت رو گفت

    • بدون نام

      متوسط بود

    • امیرحسین

      سادگی فیلم مشابه قبل بود ولی نسبت به سایر قسمتها متاسفانه ضعیف بود

    • راد

      خیلی بی محتوا و سطحی بود هم از نظر نویسندگی هم از نظر تکنیکی به قول معروف خیلی ابکی بود باید پایتخت تعطیل میشد با پایتخت ۶ تمام زحمات قبلی به باد رفت اینجایت که باید گفت خشابار الوند روحت شاد

    • ا

      به نظر من دراین سریال کسی حرف همدیگر رو نمیفهمه بزرگ وکوچک کسی حالیش نمیشه به همدیگه بی احترامی میکنند واسه همدیگه میزنند خلاصه خیلی سریال چرتی هست خیلی بدآموزی داره بدرد نمیخوره .

      پاسخ ها

      • ادریس

        خیلی هم خوب بود واقعیت جامعه را تازه کمی نشان دادن عالی تر میشد که بدبختی گرونی بیکاری دروغگوی دزدی اختلاس نشان میداد تا این قدر حرف مفت نمیزدین احتمالا اونای که حرف الکی میزنن پاچ خوار مواج بگیر هستن خیلی بی ادبی بجای تشکر

    • امیر ارسلان

      نه تو رو خدا اینم‌ انتشار ندیدن!
      خیلی ضعیف بود

    • بدون نام

      پایتخت ۶ بهم ریختگی زیادی داشت ، بهتاش آدم بی ادب ، هتاک و کسی هست که کمترین ارزشی برای خانواده قائل نیست به پدر بی احترامی میکنه مادر رو با اسم کوچیک صدا میکنه به هر اظهار نظری تند جواب میده و کاملا بی اخلاقه ، از قاچاقچی شدن ارسطو و مخفی کاری خانواده نقی ، و اهانت های نقی به بعضی مسائل دینی که بگذریم ، بهتاش فاجعست.هما هم که کاملا نقش یه مامور انتظامات بی منطق رو بازی میکنه.خدا رحمتت کنه خشایار الوند.

    • بدون نام

      واقعا که از پایتخت ناامید شدم به نظرم فصل پنج قوی ترین فصل پایتخت بود با اینکه داستانش رو دوست نداشتم

    • بدون نام

      دو سه قسمت اولش خوب بود، بقیه ش خیلی ضعیف بود، مخصوصا نقش بهتاش بسیار زننده و حتی خود بازیگر هم عملکرد ضعیفی داشت و فکر کنم در حد و اندازه تلویزیون نیست.

    • علی

      شاید خیلی احساس نمیشد ولی وجود شخصیت بابا پنجعلی توی قسمتهای غمگین سریال باعث خنده مخاطب میشد،حالا که بابا پنجعلی نبود خیلی از قسمتها سریال به شدت ناراحت کننده و غمگین بود،مثل وضعیت بهبود که انگار امده بود تا دل ما را خون کنه!
      داستان سریالم به شدت ضعیف بود،سوژه های خیلی زیادی داشت که همینطور خود به خود رها میشدن در حالی که میشد پرورشش داد و از مخاطب خنده گرفت،مثلا پایتخت یک تمرکزش روی بحث خونه نقی بود،اما کسی هست بتونه بگه موضوع پایتخت 6 چی بود؟!

    • سنچولی

      واقعا هیچ چیز جالبی نداشت .و اصلا مثل شماره های قبلیش نبود .نمره من از صد بهش ۵۰ .اما بازم ممنونم از سازندگان

    • بدون نام

      این سری پایتخت انگار تکه تکه بود یک سری نقد در قالب طنز به خورد مخاطب داده بود طوری که دوست نداری سریال رو برای بار دوم ببینی و این بده . یادمه سری های قبل روانقد نگاه میکردم دیالوگ ها رو از حفظ می گفتم خیلی شوخی های ظریفی داشت ولي این سری اصلا کشش نداشت

    • بدون نام

      این سریش خیلی بد بود اصلا خنده دار نبود و حتی حرف خاصی برای گفتن نداشت. هر چه سری های قبل این خانواده آدمهای نجیب و متینی بودند و با هم با مهربانی برخورد می کردند اینجا همش دعوا و داد و بیداد بود. به نظرم نویسنده محترم بهتر بود میرفت سناریوهای سریهای قبل رو میخوند تا بفهمه چطوری متن رو بنویسه. یا باید جمعش کنند یا به سبک قبل بنویسند از آقای مقدم چنین چیزی بعید بود.

    • بدون نام

      بله ضعیف ترین فصل پایتخت بود
      یه داستان درست نداشت ، بازیگرا از شوخی های تکراری استفاده میکردن ، رابطه افراد خانواده مثل قبل نبود مخصوصا هما و تبلیغات چه اول فیلم چه وسط فیلم اذیت کننده بود .
      بعد این همه انتظار و هی گفتن اینکه این دیگه فصل آخره ، چیزی که ارائه شد جالب نبود .

    • فرن نوروزی

      ما که خیلی لذت بردیم از تماشای سریال،بعدمدتها کلی خندیدیم

    • بدون نام

      واقعا هر سال بدتر شده، افتخار به زندان بودن ارسطو و قاچاق،تکه کلامها بی ادبانه،احترام بزرگترها رو نداشتند،،،،،،خنداندن مردم به هرقیمتی درست نبست

      پاسخ ها

      • فاطمه

        چرا اینقدر پر توقع شده ایم چرا فقط بدیها را میبیند اخلاقیات در مردم کجا رفته
        پایتخت خیلی هم خوب بود سرمون رو گرم میکرد نمک نشناسی خیلی بده

    • بدون نام

      تنها فصل پایتخت که من دیدم همین فصل ۶ بود، درسته که ایراداتی داشت اما به دلم نشست، شخصیتها در اومده بودن و دیالوگ ها جذاب بودن و ممکن بود هیچ اتفاق خاصی نیوفته تو یه قسمت اما همین روزمرگی ها هم جذاب نمایش داده شده بود و نیازی به اتفاقای محیرالعقول نبود این چیزی بود که بر خلاف فصل های شلوغ و آشفته قبلی نظرمو جلب کرد

    • مسعود

      از قسمت دوم سوم سریال مخاطب موضوع کلی رو میفهمه و میدونه دنبال چیه ولی تو پایتخت شش اصلا نمیدونستم دنبا چی بگردم یک سری اتفاقات پیش پا افتاده و طنزی که بیشتر شبیه کلیپ
      اینستاگرامی بود (مثل اون صحنه که فهمیه به دوست دختر بهتاش بدون دلیل میگه ببین شهلا(احمد ذوقی)) به نظرم موفقیت پایتخت شش بیشتر به خاطر تبلیغ بیش از حد و اعتباری که از سری های گذشته داشت بود

    • بدون نام

      پایتخت تا الان ضعیف.داستان ضعیف.جرو بحث بیخودی فراوان.خانه بی در و پیکر.رفت وآمدبیحساب کتاب.زنده شدن بهبود بی هیجان. این دیالوگها برای خونواده ها خطرآفرینه.همه باهم کل خونواده این سریال رومی بینن.

    • بدون نام

      داستان نداشت واقعا، حقیر که جز دهکهای آسیب پذیر هم هستم و قشری که هنرمندان به ما میگن مردم ، بهنام بانی گوش میدیم و به رضایزدانی میگیم شاخ وخرید لباسمون از سبزه میدونه و سبنما میریم ، احساس کردم که این سریال فاقد موضوع بود وبینهایت ضعیف

    • بدون نام

      افتضاح بود

    • Aria

      از پایتخت و بازیگراش و نویسنده و کارگردانش متنفرم. یه مشت عرب زاده چطور به خودشون اجازه میدن به تاریخ ایران توهین کنند؟؟
      سانسورچی اگه ایرانی هستی تایید کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با چه ادم هایی داریم زندگی میکنیم
        التماس تفکر

    • الف دال

      خرید عید نشد داشته باشیم دیدو بازدید عید نداشتیم مسافرت کنسل شد از سر بی کاری یه سریال ابکی دیدیم وهر شب گفتیم حیف بودجه حیف بیت المال که الکی مصرف شد

    • بدون نام

      اونکه واقعی نماینده مجلس نبود،،اون خودش کارگردان چندفیلم بوده

    • بدون نام

      لطافت وآموزش وطنزوجذابیت سری های قبلی راپایتخت 99نداشت.

    • مجید

      قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید ،
      اصلا لازم نبود سریال رو ادامه بدن همون ۱ نهایتا ۲ کافی بود .

    • هم میهن

      گذشته از ضعیف بودن بسیار بد بود خشونت - مواد مخدر - بد دهنی - دروغ - تهمت - پنجه بوکس نانچیکو - بدترین صحنه هم گرفتن گلوی ارسطو و رحمت توسط بهبود آنهم طولانی نمی گن بچه ها تقلید میکنن - پرحرفی زیاد، بسیاری از پلان ها فقط با پرحرفی های خسته کننده بود - از یک خانواده دوست داشتنی به یک خانواده از هم گسیخته بی تربیت و خلافکار تبدیل شده بودن

    • بدون نام

      من نمیفهمم شما چتونه ؟؟ اییین همه سریال تو جهان ساخته شده که بالاتر از ۱۵ فصل بوده و هزینش اووونقدد زیاااد بوده که میشد باهاش خیلی کار کرد . ولی بازم همه از بازیگرا و عواملش متشکرن ، اگه عرضه کاری به جز نقد منفی نوشتن راجع به یه سریال عاالی ندارین ، خب بشینین تو خونتونو حرف نزنین اصن . تو کل صدا و سیما شاید ۵ ۶ تا کار خوب ساخته شه تو یه سال ، بالاخره پولو خرج میکنن اینا ، چه کار خوب چه بد ، پس از خداتونم باشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز بالاخره نقد ها هم باید گفته بشه . با اینکه این سریال هنوز بین بقیه سریال های تلویزیون بهترینه ولی افت کیفیتش نسبت به فصل های قبلیش کاملا مشهوده
        ا

    • بدون نام

      نتیجه داستان می خواستن ثابت کنن هما معلم و مثبت اندیش داستانه و تحت هر شرایطی هر کس ضعفی داره هما حلش می کنه

    • بدون نام

      افت محسوس پایتخت ۶ نسبت به سایر قسمتها نشان داد شاید با ناراحتی بگوییم که سریال پایتخت به آخر خط رسیده است . گرچه همین الان هم یه سر وگردن از سایر سریالهای تلویزیون بالاتر است .

    • بدون نام

      ضعیف ترین و بدون داستان ترین هم ۶ بود هم ۴ و تاسف برانگیز که چه طوری توی ذهن یه آدم سالم چک زدن تو گوش پدر میاد که بنویسه و هیچ کس نیس بگه با این دیگه نخندونین این سریال خانوادگیه ...

    • بدون نام

      توجیه آقای کارگردان خیلی جالبه که میگه فرهنگ اکثریت مردم همینه پس وظیفه شما چیه شما باید سطح فرهنگ مردم رو بالا ببرید نه اینکه بهش دامن بزنید

    • بدون نام

      خیلللییی زیرکانه جامعه جوان رو به سمت فساد میکشوند

    • رضوان

      خیلی بد بود

    • بدون نام

      نمیتونید ببینید یک فیلم خوب پیشرفت کنه الکی مینویسید پایتخت ۶ ضعیف ترین پایتخت بوده حرف نزنید

    • بدون نام

      پایتخت خیلی هم جالب وتمام ایی بود آنهایی که انتقاد میکنند بیشتر حسودی میکنند تا انتقاد.

    • بدون نام

      تمام ایرانیها پایتخت 6 را نگاه کردن چرا به سلیقه مردم توهین میکنید چرا بیست درصد را برهشتاد درصد ترجیح میدهید واقعی باشید.

    • فاطمه

      خیلی هم خوب بود مردم بی خود ایراد گیر شدن چه شون شده همین یه سریال رو هم یه کاری میکنن نباشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج