۱۰۰۳۴۴۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پرسپولیس و نیاز مبرم به تمدید با علیپور

تیم فوتبال پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی پیش رو نیاز مبرمی برای تمدید قرارداد با علی علیپور دارد.

ورزش سه: پرسپولیس در پنج سال اخیر وضعیت مطلوبی در خط حمله داشته و علی علیپور و مهدی طارمی به عنوان اصلی‌ترین مهاجمان این تیم، عملکرد خوبی را از خود نشان داده اند. طارمی در لیگ های پانزدهم و شانزدهم ۳۴ گل برای این تیم به ثمر رساند و در ادامه علی علیپور با ثبت بیش از ۵۰ گل در سه فصل بعد، توانایی هایش را به رخ کشید.

این دو اگرچه پیش از حضور برانکو در پرسپولیس، پیراهن سرخ ها را بر تن داشتند اما محصول دوره او به حساب می‌آیند. طارمی را البته علی دایی برای پرسپولیس خرید و علیپور نیز با نظر مستقیم حمید درخشان جذب شد ولی زیر نظر ایوانکوویچ بود که پیشرفت فوق العاده این دو ستاره حاصل شد و پرسپولیس با گلزنی آن ها از نظر هجومی شرایط مطلوبی را پشت سر گذاشت.

باوجود این، همیشه مهاجمان پرسپولیس زیر تیغ تیز انتقاد کارشناسان و هجمه عده ای از هواداران قرار داشته‌اند. از مهدی طارمی که به خصوص در لیگ پانزدهم انتقادهای تند را تجربه می‌کرد تا علی علیپور که باوجود کسب عنوان بهترین گلزن لیگ برتری باشگاه، همچنان مخالفان خاص خود را دارد. آن هم در شرایطی که پرسپولیس پیش از آن ها نزدیک به یک دهه آقای گل نداشت و به شکل جدی از فقر مهاجم گلزن رنج می‌برد.

حالا پنج سال حضور مهاجمان گلزن در ترکیب پرسپولیس شاید به نوعی هواداران این تیم را به شکلی بار آورده که تصور می‌کنند بازیکنان دیگر هم در قالب این تیم، می‌توانند عملکردی مشابه را داشته باشند. این در حالی است که تنها در یک سال اخیر آنتونی استوکس، کریستین اوساگوآنا و ماریو بودیمیر روی هم تنها دو گل زدند؛ یعنی یک دهم گل های علیپور در همین مقطع!

اگرچه مهاجمان پرسپولیس هم کم دقتی ها و فرصت سوزی های بسیاری داشته‌اند اما تردیدی نیست که شاخص عملکرد آن ها به شدت مثبت است و شاید کمتر کسی روی این موضوع شک داشته باشد که حفظ علی علیپور به سود پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس برای حفظ مهاجم گلزن خود باید به زودی مذاکرات را آغاز کند. علیپور در سه سال نخست قراردادش از نظر مالی شرایط مطلوبی نداشت و حالا شاید به دنبال این است که از نظر مالی هم وضعیت خوبی را تجربه کند. او همچین قصد بازی در اروپا را دارد اما واقعیت این است که شاید در این شرایط کرونایی و همچنین باتوجه به این که علیپور فصل جاری نتوانسته آقای گل شود، پیشنهادات خیلی خوبی برایش نرسند و تداوم حضور در پرسپولیس به نفع وی باشد.

علیپور حالا با پنج فصل و نیم بازی در پرسپولیس جزو بازیکنان باسابقه سرخپوشان پایتخت است و شاید با بقا در این تیم، نام خود را بیش از پیش در تاریخ باشگاه ماندگار کند.

نکته مهم این است که باتوجه به جدایی بیرانوند، مصدومیت انصاری، پایان قرارداد نادری و وضعیت مبهم رسن و اوساگوآنا، تمدید با علی علیپور بهترین راهکار برای حل بخشی از مشکلات خط حمله و همچنین کاهش چالش های نقل و انتقالاتی باشگاه باشد؛ در پنج سال اخیر کمتر مهاجمی توانسته میانگین ۱۰ گل زده در فوتبال ایران را داشته باشد و بنابراین قرمزها باید قدر این مهاجم خود را بدانند، همانطور که علیپور نیز باید چنین نگاهی داشته باشد. در کنار علیپور البته یک مهاجم دیگر هم لازم است و در چنین شرایطی فضا برای درخشش و پیشرفت مهدی عبدی، آریا برزگر و امیر روستایی نیز فراهم خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاشاسین تراکتور

      تا الان چه غلطی کرده که از این به بعد بکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج