اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۰۳۶۵۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

قطبی: عاشق مردم ایران و وطنم هستم

پیروزی ۲ بر صفر تیم افشین قطبی در آخرین هفته از لیگ دسته اول چین مقابل ژینگ جانگ به‌دست آمد، این در حالی بود که رقیب اصلی شیجیاژوانگ برای صعود تیم گیژو با یک گل مغلوب بیجینگ‌ایجی شد تا تیم شیجیاژوانگ با هدایت افشین قطبی با ۵۶ امتیاز به‌عنوان تیم دوم به لیگ برتر چین صعود کند.

فرهیختگان: پیروزی ۲ بر صفر تیم افشین قطبی در آخرین هفته از لیگ دسته اول چین مقابل ژینگ جانگ به‌دست آمد، این در حالی بود که رقیب اصلی شیجیاژوانگ برای صعود تیم گیژو با یک گل مغلوب بیجینگ‌ایجی شد تا تیم شیجیاژوانگ با هدایت افشین قطبی با ۵۶ امتیاز به‌عنوان تیم دوم به لیگ برتر چین صعود کند. این پیروزی از آنجا بزرگ و به‌نوعی معجزه‌آسا بود که افشین قطبی به‌عنوان مربی جانشین انتخاب و این تیم را در رده ششم تحویل گرفت، اما با پیروزی‌های متوالی تیمش را به لیگ برتر فوتبال چین رساند.

او رقابت برای صعود در آخرین هفته از جیا لیگ را در‌حالی آغاز کرد که تیم گیژو با یک امتیاز اختلاف شرایط بهتری برای صعود داشت و با یک پیروزی می‌توانست صعود را قطعی کند، اما شکست این تیم در خانه حریف و پیروزی خانگی تیم افشین قطبی باعث صعود شیجیاژوانگ شد. دیگر تیم صعود‌کننده این فصل کیندائو با ۵۶ امتیاز یک هفته قبل‌تر صعود خود را قطعی کرده بود، تیمی که یحیی توره، ستاره سابق منچسترسیتی و بارسلونا را در اختیار داشت و خواهرخوانده بارسایی‌ها در فوتبال چین محسوب می‌شود.

قطبی سابقه رسیدن به فینال جام پادشاهی ژاپن با تیم سابقش شیمیزو و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران با پرسپولیس را هم تجربه کرده و حالا صاحب یک موفقیت دیگر شده است. وی که سابقه سرمربیگری تیم‌ملی فوتبال ایران را نیز در کارنامه دارد، اواسط فصل گذشته به فولاد‌خوزستان ملحق شد، اما در ادامه با اینکه نتایج خوبی هم با تیم اهوازی کسب کرده و موفق شده بود تیم‌هایی مانند تراکتورسازی و پرسپولیس را شکست دهد، برای فصل‌جاری با این تیم به توافق نرسید و در فصل جدید باوجود اینکه زمزمه‌هایی مبنی‌بر حضور او در پرسپولیس شنیده می‌شد، به فوتبال چین رفت و با انجام این ماموریت، حالا بار دیگر نام خود را به‌عنوان مربی بین‌المللی فوتبال ایران روی زبان‌ها انداخته است.

البته این اولین‌بار نیست که قطبی چنین شرایطی را در هفته پایانی لیگ تجربه می‌کند. ۱۱ سال پیش در لیگ برتر ایران، پرسپولیس و سپاهان تا دقیقه ۹۶ هفته آخر با نتیجه تساوی به کار خود ادامه دادند تا تیم میهمان خود را در یک قدمی قهرمانی رقابت‌ها ببیند، اما در آخرین لحظات وقت‌های تلف شده، سپهر حیدری دروازه سپاهان را باز کرد تا قطبی یک قهرمانی دراماتیک را تجربه کند.

حالا و پس از آن قهرمانی نوستالژیک، قطبی باز‌هم چنین شرایطی را تجربه کرد و به موفقیتی بزرگ رسید. حالا او باید تیمش را برای فصل جدید سوپرلیگ و تقابل با تیم‌های پرستاره چون شانگهای شنهوا، گوانژو اورگراند و... آماده کند. هرچند این لیگ هم به سرنوشت همه لیگ‌های آسیایی دچار شده و مشخص نیست چه زمانی این رقابت‌ها آغاز خواهد شد.

رقابت‌های فصل جدید سوپر لیگ چین قرار بود در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۹۸‌) سال گذشته شروع شود، اما به‌خاطر شیوع کرونا در کشور پهناور چین، این رقابت‌ها انجام نشد. در همین ارتباط روزنامه دیلی‌میل، چاپ انگلیس، اسفند گذشته ادعا کرد مقام‌های مسئول در امر برگزاری سوپر‌لیگ در حال تلاش هستند بعد از فروکش کردن تدریجی بیماری کرونا در کشورشان، فصل جدید را از تاریخ ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ۹۹‌) شروع کنند.

البته شروع انفجاری بیماری کرونا در چین باعث شد تا اکثر تیم‌های حاضر در سوپرلیگ چین، راهی کشورهای دیگر شوند تا برنامه‌های تمرینی خود را در جایی دور از ویروس کرونا برپا سازند و مطابق گزارش دیلی‌میل هنوز تصمیم نهایی در مورد تاریخ شروع مسابقات فصل جدید گرفته نشده است. برهمین‌اساس و درخصوص آخرین شرایط تیم چینی، به سراغ سرمربی اسبق تیم‌ملی رفته و دقایقی با وی همکلام شدیم. گفت‌وگو با افشین قطبی را در زیر می‌خوانید.

از شرایط تیم‌تان آغاز کنیم، در چه وضعیتی هستید؟

سرم به تمرینات تیم گرم است. هنوز برنامه لیگ چین اعلام نشده و مشخص نیست که فصل جدید رقابت‌ها از چه زمانی آغاز می‌شود. البته قرار بود در شرایط عادی از اسفندماه سال گذشته کار آغاز شود، اما کرونا کار را خراب کرد و اجازه نداد این اتفاق بیفتد. فعلا هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات ادامه دارد.

حضور در سوپر‌لیگ چین و بین بزرگان فوتبال این کشور چه حس و حالی دارد؟

البته پیش از این در چنین شرایطی در فوتبال ایران و ژاپن بوده‌ام و شاید تنها تفاوت اینجا حضور بیشتر ستاره‌های دنیای فوتبال در زمین و روی نیمکت باشد. الان اینجا همه نگاه‌ها به ماست و اخبار بیشتری درخصوص سوپرجام در رسانه‌ها منتشر می‌شود. بنابراین تمام انرژی و‌ انگیزه‌ام را در این لیگ برای شیجیاژوانگ گذاشته تا بتوانیم در این رقابت‌ها هم موفق باشیم.

شرایط سایر تیم‌ها چطور است؟

همه تیم‌ها نقل و انتقالات خود را بسته و فقط منتظر آغاز لیگ هستند. ما هم با شاکله‌ای از بازیکنان فصل قبل خود به سوپر‌لیگ آمده‌ایم و می‌خواهیم موفق باشیم. من هم همه تلاشم را می‌کنم تا موفق باشم و از آنجایی که در هر جایی که کار کرده‌ام بهترین‌ها را خواسته‌ام اینجا هم همه سعی خود را می‌کنم تا به بهترین‌ها برسم.

در این مدت چه برنامه‌هایی برای تقویت تیم داشتید؟

چند وقتی را به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل بودیم، اما بعد از آن با رعایت موارد بهداشتی تمرینات آماده‌سازی‌مان را آغاز کردیم. ما روز ۳۱‌ ماه می،‌ دوباره یک بازی با شاندونگ خواهیم داشت و بعد به شهرمان برمی‌گردیم و دو‌ سه بازی دوستانه هم برگزار خواهیم کرد. تا آن موقع امیدواریم برنامه لیگ هم اعلام شود. پیش از این هم یک دیدار دوستانه دیگر با شاندونگ برگزار کردیم که این دیدار با تساوی بدون‌گل به پایان رسید. البته اگر دولت چین با پیشنهاد فدراسیون فوتبال موافقت کند، بازی‌ها از ماه جولای یعنی اواخر تیرماه یا مردادماه آغاز می‌شوند. در این بین ما یک اردو را هم در یکی از سواحل خلیج‌فارس برگزار کرده و از هر حیث آماده هستیم.

شنیده می‌شود شاید با آغاز رقابت‌های لیگ چین، میزبانی از شما گرفته شود.

فدراسیون فوتبال چین در پیشنهاد جدید خود به دولت این کشور برای ازسرگیری مسابقات فوتبال، شرایطی جدید را تعیین کرده و خواستار موافقت دولت شده است. در این پیشنهاد، ۱۶ تیم لیگ برتر باتوجه به موقعیت مکانی خود به دو گروه تقسیم می‌شوند و پس از انجام مسابقات دوره‌ای، چهار تیم بالای جدول هر گروه برای قهرمانی و چهار تیم پایین جدول برای بقا دیدار می‌کنند. در این بسته پیشنهادی، مقرر شده که تیم‌ها تنها در چهار شهر شانگهای، جیانگسو، شنزن و گوانژو به میدان بروند که اگر این امر اتفاق بیفتد و رقابت‌ها در چنین شرایطی آغاز شود، از میزبانی محروم خواهیم شد. همچنین درخصوص برگزاری لیگ بدون حضور بازیکنان خارجی نیز طرح‌هایی ارائه شده که باید منتظر تصمیم‌گیری مسئولان و خروجی این طرح‌ها باشیم.

کمی هم از روزی که به سوپرلیگ صعود کردید بگویید. به‌نوعی دوباره احساس 11 سال قبل در لیگ ایران را تجربه کردید.

این احساس و زدن گل در دقیقه ۹۶ را یک بار با پرسپولیس تجربه کرده بودم و یک‌بار دیگر تجربه کردن این شرایط و فضا برایم واقعا لذت‌بخش بود و مرا یاد آن روزها انداخت. انگار روی ابرها بودم و نمی‌دانم چطور آن لحظات را وصف کنم.

شاید صعود و قهرمانی‌های نوستالوژیک به‌نوعی تبدیل به تخصص شما شده باشد.

نمی‌دانم؛ شاید این‌طور باشد. من با جان و دل کار می‌کنم و چه‌بسا این صعودهای شیرین، نتیجه زحماتی باشد که در تیم همراه با کادر و بازیکنان متحمل می‌شویم.

چند وقت پیش علی کفاشیان در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که اسکوچیچ هم مثل قطبی به اجبار سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران شده است. درخصوص این اظهارنظر عجیب رئیس سابق فدراسیون فوتبال صحبتی ندارید؟

من در ایران طرفداران بسیاری دارم و عاشق مردم ایران و وطنم هستم، هیچ‌کدام از این سم‌پاشی‌ها و اظهاراتی که علیه من می‌شود هم مانع علاقه بین من با مردم ایران نخواهد شد و باعث نمی‌شود که محبت‌های مردم را فراموش کرده یا از علاقه‌مندی من به آنها کم شود. درخصوص اظهارات آقای کفاشیان هم مدیر برنامه‌هایم آقای حاجی‌باقر آن چیزی را که باید جواب می‌داد، پاسخ داده و دیگر نیازی نیست من چیزی بگویم. من صحیح و سلامت کارم را می‌کنم و همیشه سعی کرده‌ام از حواشی و جنجال به‌دور باشم و شاید همین سکوت من باعث شده تا برخی هرچه دلشان می‌خواهد، عنوان کنند.

در مورد شرایط فوتبال ایران، تیم‌ملی یا پرسپولیس نمی‌خواهید صحبت کنید؟

فعلا که کرونا فوتبال ایران را هم تعطیل کرده و ۳ ماهی می‌شود فعالیت فوتبالی در ایران وجود نداشته است. فقط برای هواداران و فوتبالدوستان ایرانی که همیشه در قلب من جای دارند، آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که خوب بیت المال را پیچاپی

    • بدون نام

      برو بابا به دل شیروموش وگربت برس آمو خوب سوار احساسات مردم میشدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج