۱۰۰۴۰۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قوانین سفت و سخت وزارت بهداشت اسپانیا؛

همه آنچه باید در مورد شروع دوباره لالیگا بدانید

لالیگا برنامه های مدونی برای آغاز دوباره مسابقات و حفظ سلامت بازیکنان در نظر گرفته است.

ورزش سه: لالیگا برنامه های مدونی برای آغاز دوباره مسابقات و حفظ سلامت بازیکنان در نظر گرفته است.

۱۱ ژوئن(۲۲ خرداد) لالیگا با دربی بزرگ بین سویا و رئال بتیس در سانچس پیسخوان از سر گرفته خواهد شد. به این ترتیب لالیگا سرانجام پس از سه ماه وقفه به دلیل شیوع کووید ۱۹، فعالیت خود را مجددا شروع خواهد کرد.

هفته ۲۸ روز جمعه با دیدار سویا و رئال بیتس شروع خواهد شد و تیم ها طی ۳۹ روز ۱۱ بازی باقیمانده خود را انجام خواهند داد. طی این مدت، ۱۱۰ بازی برگزار خواهد شد و اگر شیوع بیماری همچنان تحت کنترل باشد و مشکلی از این بابت ایجاد نشود، ۱۹ جولای تکلیف تیم قهرمان و نیز تیم های سقوط کننده مشخص خواهند شد.

ساعت برگزاری برگزاری بازی ها ۱۳، ۱۷، ۱۹.۳۰ و ۲۲ در نظر گرفته شده است. دیدار ها با اندکی تغییر نسبت به گذشته به انجام می رسند. بازی ها پشت درهای بسته با حضور هواداران مجازی، اجازه انتخاب صدای مجازی برای بینندگان تلوزیونی و نیز استقرار دوربین ها در زوایای جدید خواهد بود.

شش هفته جذاب در انتظار علاقه مندان به فوتبال اسپانیاست؛ در حالی که پس از ۲۷ بازی، بارسا با دو امتیاز اختلاف نسبت به رئال در صدر قرار دارد و همین مقدار نیز فاصله تیم های سوم تا ششم است. بدون شک جدالی سخت برای قهرمانی و نیز کسب سهمیه های اروپایی را بین بارسا، رئال، سویا، اتلتیکو، سوسیداد و والنسیا خواهیم دید. همین جدال نیز در رده های انتهایی و برای فرار از سقوط خواهد بود.

قیس رحمانی نماینده لالیگا در منطقه آسیا در مورد برنامه هایی که برای از سرگیری لالیگا در نظر گرفته شده بود، به ما توضیحاتی ارائه خواهد داد: شروع مجدد لالیگا به لطف کار خستگی ناپذیر همکاران ما در بخش مادرید و نیز دفاتر منطقه ای ما در دوران قرنطینه امکانپذیر شد.

در همکاری همه جانبه و کامل با مسئولان وزارت بهداشت اسپانیا که در نهایت به تیم ها اجازه داده شد تمرینات خود را در شرایطی اطمینان بخش از سر بگیرند. تمرینات پیش فصل بهاره با رعایت پروتکل هایی خاص به انجام رسیده و این تلاش پیوسته و مداوم در نهایت منجر به این شد که تضمین های لازم برای بازگشت فوتبال حرفه ای به دست بیاید و لالیگا بتواند از ۱۱ ژوئن از سرگرفته شود.

کم و بیش از همان زمانی که لالیگا به دلیل شیوع کووید ۱۹ متوقف شد، این تلاش ها شروع شدند. همه چیز به گونه ای برنامه ریزی شد که به محض صدور مجوز دولت و وزارت بهداشت، فوتبال حرفه ای بتواند از سر گرفته شود. لالیگا برای شروع مجدد تمرینات و سپس بازی ها، سناریوهای مختلفی را مدنظر داشت. حالا لالیگا به لطف همین تلاش ها توانسته با کسب مجوزهای لازم دولتی، به شکلی سریع مقدمات بازگشت فوتبال در اسپانیا را فراهم کند.

برای بازگشت تیم ها به تمرینات، لالیگا ۴ فاز اجرایی را تعریف کرد. فاز اول گرفتن تست کووید ۱۹ از تمامی بازیکنان، کادر فنی و افراد در ارتباط با بازیکنان در کمپ های تمرینی بود. در فاز دوم به تیم ها اجازه داده شد تا تمرینات انفرادی را از سر بگیرند. در فاز سوم مجوز تمرینات با حضور ۱۴ نفر داده شد و در فاز چهارم نیز تمرینات با حضور تمامی بازیکنان و به صورت گروهی به انجام رسید.

در تمامی این مراحل، باشگاه ها و بازیکنان، نهایت همکاری را داشتند و تمامی دستور العمل ها نیز بی کم و کاست اجرا شدند.

بازیکنان شاغل در لالیگا از ۸ می با رعایت دستورالعمل های تعریف شده لالیگا و با همکاری پزشکان باشگاه ها، دولت و مسئولان وزارت بهداشت به تمرینات برگشتند.

همه آنچه باید در مورد شروع دوباره لالیگا بدانید

بازگشت به تمرینات در شرایطی مطمئن، یک امر کلیدی برای حفظ سلامت اقتصادی باشگاه های اسپانیا و به انجام رسیدن 11 هفته پایانی بود. اتفاقی که این اجازه را می داد تا فصل 20-2019 به اتمام برسد.

دستورالعمل ها برای این تعریف شدند تا خطر سرایت و انتقال ویروس بین تمام افراد درگیر در تمرینات به حداقل برسد. این پروتوکل ها شامل چهار مرحله بودند که سلامت بازیکنان در بازگشت به فوتبال را تضمین می کردند. برای این مهم، تمام جوانب احتیاطی نیز در نظر گرفته شده بود.

همه آنچه باید در مورد شروع دوباره لالیگا بدانید

مرحله 1و 2: آماده سازی برای بازگشت به تمرینات انفرادی

1. رفتار شخصی

انتظار بر آن بود بازیکنان قوانین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را که همه جامعه مجبور به انجام آن هستند را رعایت کنند. شستشوی دست بسیار ضروری است، همچنین باید مراقب باشید هرگز بدون پوشاندن دهان و بینی سرفه یا عطسه نکنید. تا حد امکان چشم، بینی و دهان را لمس نکنید. فاصله ای حداقل دو متر از هم تیمی ها و کارکنان باشگاه داشته باشید.

2. مرحله آزمایش

قبل از بازگشت به تمرین در تاریخ هشت مه، بازیکنان، مربیان و سایر کارکنان شاغل در باشگاه تحت آزمایش های مختلف کرونا از جمله تست PCR و آزمایش antibody قرار گرفتند. فقط ۵ مورد مثبت در بین بازیکنان لالیگا و لالیگای دو وجود داشته است. با شروع تمرینات، برنامه های دوره ای بعدی نیز انجام خواهد شد.

3. ضد عفونی کردن امکانات و وسایل تمرینی

بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، پیش از اینکه بازیکنان یا سایر اعضا وارد محل تمرین می شوند، باید تمام وسایل و امکانات موجود ضدعفونی شود. ضدعفونی حتی بعد از شروع تمرین نیز ادامه خواهد یافت.

4. ارتباط

شب قبل از شروع هر تمرین بازیکنان برنامه تمرینی و جدول روز بعد را از طریق موبایل یا تبلت خود دریافت خواهند کرد. این شامل دستورالعمل‌های مربوط به زمان و چگونگی انجام تمرینات است.

5. حمل و نقل

همه بازیکنان و کارکنان باشگاه که وارد زمین تمرین می شوند باید از ماشین شخصی خود استفاده کنند که به طور مرتب تمیز و ضد عفونی می شود. انتظار می‌رود که بعد از پایان هر تمرین بازیکنان با اتومبیل های شخصی خود محل را ترک کنند.

همه آنچه باید در مورد شروع دوباره لالیگا بدانید

۶. ماسک و دستکش

بازیکنان و اعضا هنگام رسیدن به محل تمرین باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و بعد از آن نیز به همین شکل مکان را ترک نمایند.

۷. گروه های کوچک

حداکثر شش بازیکن می‌توانند در هر زمین تمرین کنند و همیشه فاصله دوبرابری بین بازیکنان باید وجود داشته باشد. در قسمت بدنسازی هم حداکثر دو بازیکن مجاز به حضور هستند و فاصله ایمنی هم باید بین آنها به طور کامل رعایت شود.

۸. پیراهن ها

بازیکنان باید با پیراهن های مخصوص خود به محل تمرین برساند. همچنین بعد از پایان هر تمرین وسایل مربوط به تمرینات روز آینده به بازیکنان تحویل داده خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه بازیکنان مجاز به حضور و تجمع در اتاق رختکن نیستند.

۹. تماس با دیگران

برای ایمنی بازیکنان ،کارکنان و عزیزانشان و هم تیمی ها، توصیه می شود کسی وارد خانه آنها نشود؛ جایی که معمولاً تمام وقت خود را در آنجا پشت سر می‌گذارند.

فاز ۳: تمرینات در قالب گروهی

در همین حال فاز سوم انجام تمرینات گروهی با حضور در گروههای 10 نفری آغاز خواهد شد چرا که تیم‌ها نیاز دارند در ادامه فصل از ایمنی بسیار بالایی برخوردار باشند. حضور در تمرینات گروهی قدم بزرگی برای ازسرگیری رقابت‌ها خواهد بود.

همه آنچه باید در مورد شروع دوباره لالیگا بدانید

1. تمرین در قالب گروه‌های 14 نفری

در مرحله سوم این پروتکل بازیکنان می توانند در قالب سه گروه ۱۰ نفره تمرین کنند. اتفاقی که می تواند تا ۱۴ نفر نیز افزایش پیدا کند و زمان انجام این تمرینات نیز متفاوت خواهد بود. همه بازیکنان توانند در کنار یکدیگر از یک محل تمرینی استفاده کنند اما باید فاصله دو متری بین آنها رعایت شود. در این مرحله یک فیزیوتراپ به هر گروه ۱۰ نفری اختصاص خواهد یافت.

2. تا حد ممکن در خانه بمانید

در بخش دیگر به بازیکنان توصیه می‌شود که به جز تمرینات سایر اوقات خود را در خانه سپری کنند و از آن بیرون نیاید. بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در مکان های عمومی خواهد بود و بازیکنان باید از حضور در آنها خودداری کنند.

3. ماسک و دستکش

به بازیکنان گفته می شود هنگام خروج از خانه همیشه از ماسک و دستکش استفاده کنند. همچنین این امکان وجود دارد که احتیاج به استفاده از ماسک در محل تمرینی وجود نداشته باشد.

4. غذا خوردن در زمین تمرین

بازیکنانی که قصد دارند صبحانه یا نهار خود را در باشگاه میل کنند، باید این کار را به شکل کاملا خصوصی انجام دهند. همه باید از ظرف های شخصی خود برای غذا خوردن استفاده کنند و در صورت کنار هم نشستن حداقل ۲ متر با یکدیگر فاصله داشته باشد.

5. استفاده از اتاق رختکن

بازیکنان می توانند در زمان مشخص شده توسط مربیان خود، از اتاق های رختکن استفاده کنند. برای اطمینان از ایمنی حداقل سه اتاق رختکن در هر تمرین در نظر گرفته خواهد شد و حداکثر سه هم تیمی می توانند در آن حضور داشته باشند. از طرفی بازیکنان ملزم هستند که فاصله شش متری را در رختکن رعایت کنند. پیراهن های استفاده شده در تمرینات در سطل هایی که باشگاه آنها را در نظر می گیرد، قرار گرفته خواهد شد و هیچ کفشی نیز نباید در رختکن باقی بماند. در این مرحله ممکن است بازیکنان نتوانند در محل تمرین دوش بگیرند.

6. اقدامات احتیاطی در مورد بازگشت به خانه

بازیکن‌ها هنگام ورود به خانه باید کفش‌های خود را بردارند و تمام لباس هایشان را به ماشین لباسشویی منتقل کنند. همچنین دستکش آن‌ها باید سریعاً دور انداخته شود. آن ها باید سعی داشته باشند که هیچ چیزی را لمس نکنند و سریعاً به حمام بروند. چیزهایی که از بیرون وارد خانه می‌شود از جمله کلید، عینک و ... باید با محلول الکلی یا آب و صابون ضدعفونی شود.

هنگام ترک خانه به هر دلیلی به غیر از تمرین، به بازیکنان توصیه می شود که آستین های بلند بپوشند، از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خودداری کنند و هرگز پول نقدی نپردازند. به آنها یادآوری می شود که هنگام مراجعه به یک فروشگاه، آرایشگاه، کافه یا سوپر مارکت حدالامکان با افرادی که ممکن است ناقل ویروس باشند تماس نزدیک برقرار نکنند.

8- در صورت بروز علائم احتمالی ، بلافاصله با باشگاه تماس بگیرید

هر بازیکنی که ممکن است علائم ,DV,S مانند درجه حرارت بالا، سرفه خشک، گلو درد، سردرد ، مشکل در تنفس و یا حتی خستگی را حس می کند، باید سریعا با مربی خود تماس بگیرد. آنها باید تا زمان دریافت دستورالعمل های بیشتر از محل تمرین دور بمانند و خود را قرنطینه کنند.

9. پروتکل قرنطینه

بازیکنانی که در خانه قرنطینه می شوند با کادر پزشکی در تماس مداوم هستند. به آنها توصیه می شود که در اتاق خواب های جداگانه بخوابند و در صورت امکان از حمام های جداگانه استفاده کنند تا از وسایل غذا خوردن و آشپزخانه به طور مشترک استفاده نشود. همه سطوح را مرتبا تمیز کنید و هرچه سریعتر لباس، حوله و ملافه تان را بشویید.

فاز 4: جلسات تمرینی جمعی

این مرحله شامل بازگشت کل ترکیب برای تمرین کنار هم می شود که از روز دوشنبه اول ژوئن آغاز شد. این مرحله بیشترین شباهت را با زندگی مانند قبل از شیوع ویروس در اسپانیا دارد و لالیگا تأکید می کند که ما نباید ضریب امنیتی را پایین بیاوریم و این مهم است که همه اقدامات بهداشتی تا زمان پایان این شرایط رعایت شود.

این بدان معنی است که هرکسی که در تمرین شرکت می کند، باید همچنان از دستکش و صورت استفاده کند، همچنین ژل های هیدروالکلی باید در دسترس باشند و همه به شستشوی مداوم تشویق می شود. هر بار باید خصوصا اتاق رختکن، فیزیوتراپی و بخش بدنسازی ضد عفونی شوند. به همین ترتیب، حضور بازیکنان در بخش های فیزیوتراپی، رختکن و سالن های بدنسازی باید طبق مراحل قبلی محدود به گروه هایی با تعداد محدود شود، یا حتی دسترسی باید تا حد ممکن برای کسانی که بخشی از کادر مربیگری یا بازی نیستند محدود باشد.

همه آنچه باید در مورد شروع دوباره لالیگا بدانید

کلید بازگشت ایمن فوتبال به ورزشگاه ها

اگرچه پروتکل بازگشت به تمرین وجدان و جامع است، اما پروتکل بازگشت به بازی نیز یک بسته دقیق اقدامات بهداشتی است که هماهنگی آن با شورای عالی ورزش اسپانیا و وزارت بهداشت انجام شده است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که ورزش حرفه ای با ضمانت حفظ سلامت بازیکنان، مربیان و سایر پرسنل که به طور عادی در مسابقات شرکت می کنند برگزار می شود و این روند با نتیجه خوبی برسد. هدف راه اندازی مجدد لالیگا نیست، بلکه هدف پایان دادن به این فصل به گونه ای است که سلامتی همه افراد حرفه ای شاغل به ویژه خود بازیکنان به اندازه کافی حفظ شود.

پروتکل لالیگا شرایط و مشکلات احتمالی برگزاری مسابقات را به چهار مرحله تقسیم می کند: روزهای قبل از بازی، پیش مسابقه، مسابقه و بعد از مسابقه، حتی کوچکترین جزئیاتی که ممکن است در هر یک از مراحل اتفاق بیفتد دیده شده؛ از مجوزهای لازم برای دسترسی به استادیوم، حمل و نقل یا اسکان تیمها، چه میزبان و چه مهمان.

یکی از نقاط پراهمیت و مورد اختلاف برای برگزاری مسابقه و پروتکل امنیتی مربوط به خود ورزشگاه است. جایی که مسابقات انجام می شود. برای این کار، استادیوم برای کنترل بهتر مردم و محافظت بیشتر از بازیکنان، به مناطق مختلف امنیتی مستقل از یکدیگر تقسیم شده است.

مسابقات بنا بر مقررات دولت اسپانیا و گروه اورژانسی که در تاریخ 14 مارس به دلیل شرایط اورژانسی بهداشتیمصوب شده در پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. انتخاب دقیق پرسنل مجاز به حضور در استادیوم ها مشخص شده است و از 250 نفر تجاوز نخواهد کرد؛ بر این اساس اعضای تیم (بازیکنان و کادر مربیگری هر دو تیم)، پرسنل امنیتی و پزشکی، پرسنل پخش رسمی و افراد درگیر در تدارکات مسابقه امکان دسترسی خواهند داشت.

بنابراین ، برخی از اقدامات امنیتی منعقد شده بر اساس نظرات مقامات وزارت بهداشت عبارتند از:

• دسترسی اختصاصی به ورودی ها فقط برای بازیکنان، مربیان و افراد مجاز.

• بازیکنان باید از سیستم های محافظ فردی مانند ماسک و دستکش استفاده کنند.

• اندازه نیمکتها افزایش یافته است.

• قبل از مسابقه امکان دست دادن وجود ندارد.

• کیت های بازیکنان در بین نیمه تغییر می یابد.

• کنفرانس های مطبوعاتی با فاصله ای زیاد برگزار می شوند.

پروتکل گسترده بر اهمیت انجام دائمی کلیه اقدامات ایمنی و بهداشت شخصی و همچنین تمیز کردن مداوم و ضد عفونی کننده تاسیسات تأکید دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج