۱۰۰۵۶۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ری‌استارت با لیورپول؛ قهرمانی پس از ۳۰ سال

لیورپولی‌ها این روزها شادِ شاد هستند، چرا که می‌توانند به زودی اولین قهرمانی‌شان پس از ۳۰ سال را جشن بگیرند، البته در غیاب هواداران!

خبرورزشی: شک نکنید پس از قطعی شدن بازگشت لیگ برتر، لیورپولی‌ها خوشحال‌ترین‌ها در انگلیس و دنیا هستند. حالا می‌توانند با ۲ برد دیگر پس از ۳۰ سال قهرمان شوند و حتی از رکورد ۱۰۰ امتیازِ منچسترسیتی بگذرند. نشریه «گاردین» شرایط تیم یورگن کلوپ پیش از شروع مجدد را بررسی کرده است.

شرایط آنها پیش از تعلیق چگونه بود؟

به نظر می‌رسد با توجه به تسلط لیورپول در کل فصل عجیب باشد اما سرخ‌های مرسی‌ساید قبل از تعلیق شرایط خوبی نداشتند و ۴ بازی از ۶ بازی را باختند. رکورد شکست‌ناپذیری در لیگ برتر از دست رفت و فرصت حضور در سومین فینال متوالی لیگ قهرمانان را دیگر ندارند. از طرفی نمی‌توانند قهرمانی جام‌حذفی را به افتخار قهرمانی لیگ برتر در فصل جاری اضافه کنند. با این حال قبل از تعلیق لیورپول موفق شد بورنموث را در آنفیلد شکست دهد و به رکورد ۲۲ برد متوالی خانگی برسد. پس از آن در آنفیلد مقابل بیش از ۵۲ هزار هوادار به اتلتیکو باختند. خبر خوب اینکه آلیسون برگشته، چراکه در حذف از لیگ قهرمانان، جانشین او آدریان مقصر بود. آن باخت اولین شکست خانگی کلوپ با لیورپول در لیگ قهرمانان هم به شمار می‌رفت.

شرایط فعلی آنها چطور است؟

یورگن کلوپ می‌گوید شاگردانش در بازگشت به تمرین مثل بچه‌های ۵ یا ۶ ساله شاد و پرانرژی بوده‌اند. روزی که فوتبال تعلیق شد، کلوپ در یک گردهمایی با شاگردانش و کارمندان باشگاه تأکید کرد که مثبت بمانند و حتی از استراحت اجباری و طولانی لذت ببرند که این مورد به آنها کمک بسیاری کرد. الان علاوه بر آلیسون، جردن هندرسون کاپیتان تیم که پیش از تعلیق مصدوم شده بود هم بهبود پیدا کرده. برخی بازیکن‌ها از جمله روبرتو فیرمینو هم صراحتاً گفته‌اند تعطیلی اجباری باعث شده کمی از فشردگی مسابقات کم شود و برای ادامه رقابت‌ها نیرو بگیرند.

ری‌استارت با لیورپول؛ قهرمانی پس از ۳۰ سال

برای پایان خوب در این فصل به چه چیزی نیاز دارند؟

با ۲ برد از ۹ بازی باقی‌مانده برای اولین مرتبه پس از ۳۰ سال قهرمان انگلیس خواهند شد. حتی اگر سیتی مقابل آرسنال نتیجه نگیرد، لیورپول می‌تواند در اولین بازی بازگشت لیگ برتر مقابل اورتون در گودیسون‌پارک به قهرمانی دست پیدا کند. حتی در صورت مسجل شدن قهرمانی هم کلوپ خواهان چیزهای بیشتری است. یکی از آنها رسیدن به رکورد ۱۰۰ امتیاز منچسترسیتی خواهد بود. اگر لیورپول ۹ بازی باقی‌مانده‌اش را ببرد به رکورد بی‌نظیری خواهد رسید و از ۱۱۴ امتیاز ممکن، ۱۰۹ امتیاز خواهد گرفت. لیورپول این روزها انگیزه زیادی دارد تا به همه اقتدار گذشته‌اش را یادآوری کند.

بازیکنان در قرنطینه چه کرده‌اند؟

با احتیاط و مشغول تمرین زیر نظر رهبران رختکن، هندرسون، میلنر، فان‌دایک و واینالدوم. البته در کنار شرایط خوب بازیکنان، تصمیم گروه ورزشی «فِنوی» که صاحب باشگاه است مبنی بر حقوق ندادن به کارمندان حاشیه‌ساز شد. با این حال اعتراض‌ها باعث چرخش تصمیم باشگاه در این زمینه شد.

برای جامعه چه کرده‌اند؟

هندرسون، کاپیتان لیورپول ‌فرد کلیدی در اتحاد کاپیتان‌ها و بازیکنان لیگ برتری بوده که تلاش کردند به NHS کمک کنند و بازیکنان را از زیر فشار ناشی از کاهش دستمزدها بیرون بیاورند. بازیکنان لیورپول و مدیر اجرایی‌شان پیتر مور هم به مؤسسه «فودبانک» هزاران غذا برای افراد نیازمند اهدا کردند.

ری‌استارت با لیورپول؛ قهرمانی پس از ۳۰ سال

بازیکن کلیدی در ادامه فصل

محمد صلاح پیش از تعلیق لیگ برتر مهاجم مصری به شرایط خوبی رسیده بود. او که ۱۶ گل در فصل جاری زده و تنها ۳ گل با جیمی واردی فاصله دارد، می‌تواند از انگیزه آقای‌گل شدن در لیگ برتر برای سومین فصل متوالی استفاده کند.

پیش‌بینی برای پایان فصل

این سال بی‌شک سال لیورپول است. با حذف از لیگ قهرمانان و جام‌حذفی، لیورپولی‌ها تنها به جمع‌آوری امتیازات و رکوردزنی در لیگ برتر در کنار اولین قهرمانی‌شان پس از ۳ دهه می‌اندیشند و این بهترین پایان خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج