اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۰۶۵۷۲
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

دردسرهای پساکرونایی گل‌محمدی

تا قبل از کرونا پرسپولیس و گل محمدی در جاده قهرمانی قدم برمی داشتند و با اختلاف امتیاز موجود حداقل روی کاغذ کار تمام شده به نظر می رسید.

آی اسپورت: تا قبل از کرونا پرسپولیس و گل محمدی در جاده قهرمانی قدم برمی داشتند و با اختلاف امتیاز موجود حداقل روی کاغذ کار تمام شده به نظر می رسید. داستان کرونا اما به نوعی معادلات را تغییر داده و حالا گل محمدی و پرسپولیس باشرایط جدیدی روبرو هستند هر چند که آن اختلاف امتیاز و شرایط قبل جدول همچنان حکمفرماست اما نباید فراموش کرد که در فوتبال هیچ چیز از قبل تثبیت شده و قابل پیش بینی نیست.

هواداران

کیست که تاثیر هواداران در ورزش و علی الخصوص فوتبال را نداند؟ اصلا خیلی مواقع برای جریمه باشگاههای متمرد بازیهای آنها را به شکل بدون تماشاگر برگزار می کنند و عملا میزبانی و امتیاز آن را از آنها سلب می کنند. در فوتبال داخلی که این موضوع و نقش هواداران برای دو تیم پایتخت نقش بسیار پرنگ تری حتی دارد. حالا در دوران پسا کرونا اوضاع به شکلی تغییر کرده که بازیها باید بدون تماشاگر برگزار شود در حقیقت چاره ای برای برگزاری در این شرایط خاص نیست و عملا تیم های پرهوادار از داشتن اهرم فشار و مزیت های هیجانی و روانی آن در بازی ها محروم هستند.

این مسئله اما شاید برای پرسپولیس که در کورس قهرمانی هست تاثیرات منفی به مراتب بیشتری داشته باشد. این حقیقت را نمی توان کتمان کرد که تیم های مقابل در نبود هوادار جسارت بیشتری برای رویایی با تیم های مطرح را بدست می آورند و چه بسا در نتایج انتهایی بازی هم متاثر از این عامل می باشد.به نظر می رسد برای گل محمدی و کادر همراهش آماده کردن بازیکنان از لحاظ روانی و وفق پذیری آنها باشرایط مسابقه بدون تماشاگر از نان شب هم این روزها واجب تر هست.

بازیکنان خارجی و خط حمله

شرایط بازیکنان خارجی پرسپولیس هم چندان جالب به نظر نمی رسد، بشار که خیلی دیر به تمرینات اضافه شده و حالا برای قرار گرفتن در پازل تاکتیکی گل محمدی احتیاج بیشتری به زمان دارد. شرایط استوکس هم بر کسی پوشیده نیست و او خیلی زودتر از شیوع کرونا اصلا قید آمدن را ظاهرا زده بود، در مورد اوساگونا تا لحظه نوشتن یادداشت خبری موثق در دسترس نیست.

با این تفاصیل گل محمدی روی خارجی های پرسپولیس که عملا فعلا نمی تواند حساب ویژه ای حداقل در کوتاه مدت باز کند و نکته بعدی خط حمله ای که بار مضاعف آن بار دیگر بر شانه علیپور خواهد بود علیپوری که سال جاری مانند فصول گذشته سرحال نشان نداد.

بلژیک و آنتروپ دست بردار نیست

هرچند از زمانی که بیرانوند با آنتروپ قرارداد امضا کرد بیرانوند کمی افت کرد و هوش حواسش به نوعی سر جایش نبود اما بدون شک هنوز هم با وجود رادو، مرد شماره یک خط دروازه پرسپولیس بیرانوند هست اما ظاهرا باشگاه بلژیکی شدیدا اصرار به انتقال هرچه سریعتر این بازیکن به بلژیک دارد و بحث فینال جام حذفی بلژیک که نیاز به بیرانوند را در آن احساس می کند و هفته پیش بیرانوند فقط به علت عدم پذیرش اتحادیه اروپا به سبب بیماری کرونا و مشکلاتش پرواز به بلژیک را ازدست داد همین آمد ورفت ها شاید برای کادر فنی نوعی سردرگمی را ایجاد کرده و این عدم تمرکز حتی برای خود دروازه بانان امکان تاثیر منفی در روند ادامه بازیها برای باشگاه دارد.

جناح چپ خالی از سرباز

محمد انصاری بازهم رباط پاره کرد. مرد مورد اعتماد کادرفنی در جناح چپ که اتفاقا حدود یک سال و اندی پیش در بازی فینال آسیا رباط داده بود بازهم پایش زیر تیغ جراحان رفته، در مورد او اتفاقا گفته می شود که در بار اول ظاهرا خوب پایش عمل نشده بوده و خودش هم اذعان به این موضوع داشته امادر هر صورت پرسپولیس او را برای مدتها در اختیار نخواهد داشت و از طرفی دیگر محمد نادری هم که جزو بازیکنان چپ پا و بدرد بخور کانال چپ تیم بوده هم قرارداد قرضیش با پرسپولیس رو به اتمام هست و او هم باید تهران را به مقصد بلژیک ترک کند.

حالا دیگر حسین ماهینی هم نیست که آچار فرانسه تیم باشد و جناح چپ به مرد راست پای پرسپولیس سپرده شود پس تنها گزینه موجود محسن ربیع خواه هست که در جناح چپ تجربه بازی را دارد. البته خبرهایی از تست امید عالیشاه در این پست هم به گوش می رسد اما در هر صورت دست کادر فنی بدجور دراین روزهای حساس از بازیکن کناری در جناح چپ خالی مانده و این مشکل می تواند پاشنه آشیل خط دفاعی پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی باشد و کادر فنی باید هرچه زودتر گزینه اصل خود را در ترکیب برای این جناح پیدا کند.

جناح راست بدون مدعی

به نظر می رسد گل محمدی از تنها بازیکن جناح راست خود چندان رضایت ندارد چرا که مهدی شیری تنها بازیکن متخصص موجود در دفاع راست پرسپولیس هست و او هم هرچقدر در فاز دفاعی به نظر کارآیی دارد اما آمارهای پنجاه متر رو به جلوی او چندان رضایت بخش نیست. ضمن اینکه تا اینجای کاربازیکنی هم به عنوان جایگزین و یا مدعی در آن جناح در اختیار نداشته تا حداقل حس رقابت را در مهدی شیری برانگیخته کند و حتی اگر در ادامه مسابقات اگر با بحث محرومیت و مصدومیت تنها بازیکن تخصصی این منطقه از زمین روبرو شود شاید ناگزیر به بازی دادن نعمتی در کناره راست زمین خود شود. در هر صورت ظاهرا فعلا اوضاع احوال کانال های کناری پرسپولیس کمی مبهم به نظر می رسد و ذهن کادر فنی را درگیر کرده و بالانس این دو منطقه از زمین و توازن آن برای گل محمدی کمی سخت به نظر می رسد حداقل تا انتهای فصل.

جنگ برای بقا

قبل از شرایط شیوع کرونا پرسپولیس با مدعیان قهرمانی و تیم های پرهوادار بازی های رودرو را برگزار کرده بود. تراکتور را در آزادی دو برصف برده بود و در مقابل استقلال با گل دقایق پایان بشار رسن مساوی کرده بود و سپاهان را هم با حکم کمیته انضباطی برده بود و عملا روی دور برد بود و تکیه بر صدر جدول داشت. حالا این فاصله ایجاد شده زمانی می تواند عملا ضربه هایی را به این روند پرسپولیس وارد کند و آنها را از شرایط ایده آل کوران مسابقات دور کرده باشد .

از سویی حالا هرچه تیم روبروی پرسپولیس صف آرایی کنند یا در کمرکش جدول هستند که با خیال راحت و بی دغدغه به مصاف پرسپولیس خواهند رفت و یا برای نیفتادن به آب و آتش خواهند زد که در هر صورت هر دو مورد شرایط و کار را برای پرسپولیس سخت تر خواهند کرد و احتمال هر اتفاقی در ادامه مسابقات خواهد رفت بخصوص که رقیبان پرسپولیس منتظر و مترصد لغزش های این تیم هستند.

افکار عمومی

از روزی که گل محمدی جایگزین کالدرون شد فشار زیادی بر روی او کادر فنی او وارد شد چرا که کالدرون تیم صدر جدولی را به گل محمدی سپرد. هرچند قبل از آن خود کالدرون هم جانشین برانکویی شده بود که هنوز هم هوادارن پرسپولیس مسببان جدایی او را نبخشیده اند. اما در فوتبال داخلی ما اصولا رسم بوده که به مربیان خارجی زمان بیشتری داده شود و فشار افکار عمومی روی آنها کمتر باشد. با همه این تفاصیل سرمربی پرسپولیس قطعا فشار حاکی از این موارد را درک می کند و برای خارج شدن آن به چیزی جزو حفظ این فاصله ده امتیازی و قهرمانی فکر نمی کند.

ضمن اینکه اتفاقاتی که در مورد برگزاری ادامه مسابقات و حرف و حدیث های مربوط به آن نیز پرسپولیس را تحت شعاع خود می تواند قرار دهد چراکه تیم های مختلفی با دلایل متعددی تمایل به ادامه بازی ها نداشتند و از ادامه مسابقات سر باز می زدند و دائما در حال زیر سوال بردن ادامه مسابقات بودن و برعکس پرسپولیس جزو معدود تیم های موافق ادامه مسابقات با رعایت پروتکل های بهداشتی بود پس دور از ذهن نیست که با این شرایط نگاه مردم به نتایج این تیم خواهد بود و همین باعث افزایش فشار افکار عمومی روی تیم و کادر فنی می شود. بنابراین هرگونه تزلزل و در نهایت از دست دادن امتیازات که به عدم قهرمانی برای پرسپولیس حکم دهد می تواند حکم خراب شدن آوار را بر روی پرسپولیس و ادامه راه این تیم با کادر فنی فعلی را داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الفت

      الکی لنگ روبزرگش نکنین
      کجاهوادارداره
      تیم بایدهوادارداخلی وخارجی داشته باشه نه هوادارپایتختی

      پاسخ ها

      • علی

        شما هنوز وقتش نشده از غار بزنی بیرون هر وقت زدی بعد از ۳۰۰ سال می فهمی زندگی ها تغییر کرده چه برسه به هوادار

      • شیشتقلال سوراخ است⚽⚽⚽⚽⚽⚽

        یکی یه پماد بده به این،،،تندی بمال کیسه جان.

    • شیش درچار

      میگن خداخندش میگیره وقتی میخوادکسی راموفق کنه وبقیه سنگ میاندازند.شماهمه باهم ...ماوخداهم باهم ...یاعلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج