۱۰۰۹۳۱۶
۱۹ نظر
۵۰۰۴
۱۹ نظر
۵۰۰۴
پ

استقلالِ استراماچونی یا استقلالِ مجیدی؟

مربیان جوان در فوتبال ایران الگوهایی برای خود دارند که شاید در مرحله عمل، به داشتن آنها و استفاده از این الگوهای رایج اعتراف نکنند. مربیان جوان لابد تصور می کنند مدیریت در تیمداری، یعنی مداخله در تمام امور، در تمام ارکان تیم.

خبرورزشی: مربیان جوان در فوتبال ایران الگوهایی برای خود دارند که شاید در مرحله عمل، به داشتن آنها و استفاده از این الگوهای رایج اعتراف نکنند. مربیان جوان لابد تصور می کنند مدیریت در تیمداری، یعنی مداخله در تمام امور، در تمام ارکان تیم.

شاید آنها گمان می کنند دخالت در مراحل تیمداری به معنای این است که آنها مربیان حاذق تری هستند و به تمام جزئیات اشراف دارند. در واقع همان کاری که کارلوس کی روش یا استراماچونی انجام می دادند و کسی جرات نداشت روی حرفشان حرف بزند؛ همان الگویی که خیلی ها به او اشاره نمی کنند؛ با این همه وجاعت و اعتبار این مربیان باعث می شد تا مدیریت جدی و بعضا عبوس آنها در فوتبال ایران جواب بدهد نداشت اما در تیمی مثل استقلال آیا اعمال چنین مدیریتی توسط فرهاد مجیدی با واکنش های مثبت مواجه خواهد شد؟

مجیدی در تیمداری وارد جزئیات می شود و از انتخاب سرپرست تا برکناری مدیررسانه ای، از مصاحبه پزشک تیم تا انتخاب های دیگر ردپایی از خودش بر جا می گذارد. مجیدی نه در قامت یک سرمربی ساده که به عنوان همه کاره تیم، حتی در تصمیمات کلان تر آنچه در تصوراتش وجود دارد را تحمیل می کند، بدون آنکه از نظر فنی جایگاه فعلی تیمش را ارزیابی کند؛ بی آنکه بداند این دخالت های او باید منجر به داشتن یک تیم بهتر شود.

اگر او نمونه یا الگویی در این زمینه دارد، نباید فقط از بخش تمامیت خواهی یک مربی مدرن گرته برداری کند؛ مربیانی که همه چیز را برای خود می خواهند و مداخله در تمام امور را واجب می دانند، ابتدا باید کیفیت فنی تیمشان را ارزیابی کنند و برای ارائه فوتبالی بهتر نقشه و راهکار داشته باشند.

مجیدی با همین دست فرمان فعلی اش اگر یکی، دو نتیجه بد دیگر بگیرد، خیلی ها خواهند گفت نتایج اولیه، کار تیم استراماچونی است و این همان ادعایی است که وجاهت مربیگری او را در ابتدای راه زیر سوال می برد. رفتار سرمربی استقلال در صحنه ای که با عصبانیت وارد زمین شد، کمکی به تیم نکرد؛ محصول این رفتارها (منهای بحث داوری) در شکست تیم در اهواز بود؛ دیداری که شاید می توانست یک امتیاز ناقابل برای این تیم داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاف

      مجیدی حیا کن مربیگری رو رهاکن

    • مهرداد آبادانی

      زمان چونی هم همین پرخاشگریها بود اما اونموقع قوانین داوری در برابر اعتراضها سختگیرانه تر نشده بود و داورها هم مماشات میکردن وگرنه همین غلمی و غفوری و یزدانی و چشمی چندین بار اخراج میشدن بخاطر اعتراض و حمله به داور ضمن اینکه دیاباته بازی با سپاهان و گاوآهن و شهرخودرو بخاطر مصدوم کردن گلرهاشون باید اخراج میشد

    • معروفی

      معلومه نگارنده مطلب لنگی میباشد .اخوی وقتی داور با داوریش اعصاب وتیم و مربیان رو بهم میریزه اونم توی گرمای ۵۰ درجه بعد چند ماه چه انتظاری میشه از استقلال داشت وقتی حتی نگارنده مطالب لنگی هستن ما باید فقط سکوت و یه نیش خند بزنیم.سپاس

    • بدون نام

      خارجی استرا داخلی مظلومی باید برگردن

    • s s

      دقیقااااا

    • بدون نام

      استقلال استرا ماچونی امید را در دل استقلال زنده کرده بود لعنت به عاملین فراری دادن استرا

    • زهیر

      اصلا مربی ایرانی هیچ دردی دوا نمونه به غیر از باخت های پی در پی

    • بی نام

      البته فرقی نمیکنع فابیو کاپلو هم بیارن .پپ رو هم بیارند .حریف بابا مسعودنمیشن

    • بدون نام

      این مربی بشو نیست

    • تاجی

      باید از سرمربی جوان حمایت کنیم، فرهاد از جنس استقلاله، داوری سختگیرانه بود گرماهم بالای50درجه، انشالا باحمایت هواداران سال آینده با فرهاد قهرمانیم

    • بدون نام

      مشکل اس تقلال از زمانی شروغ شد که حاج فتل شوالیه ترسید و در رفت و میدون رو برای فرناز خانم باز گذاشت تا تو قرن 21 تیم بکشه بیرون که 30 ساله از مد افتاده وای وای

    • بدون نام

      تمام داورها و تمام فدراسیون فوتبال علیه استقلال و همراه و یاورتیم سلطانی فر پولیس هستند

    • بدون نام

      تورا به خدا استراماچونی با مربی بی تجربه مجیدی اصلا نباید مقایسه کرد چون استراماچونی شاید بیش از هزار توپ جمع کن مثل مجیدی داشته باشد

    • احمد حیدری

      استقلال حریف داورها نمیشه چ کلوپ باشه چ گواردیولا چ مورینیو

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بخدا من آبی هستم اما بانظرشما دوست گرامی موافق نیستم.چرا باید داور را مقصر بدانیم؟علی کریمی ناشی گری کرد.جلو چشم داورخطا محرز کرد.غلامی حاشیه دار ازایشان بدتر.اونوقت یک کشتی گیر میخواست مربی را اززمین خارج کنه.کسی نیست به ایشان حالی کند دوره این کارها خیلی وقته سپری شده.

      • ج

        برین تیر دروازتون صاف وصیف کنین که دیروز بسکه توپ بهش خورد کج کوله شده

      • ص

        مربیتون اصول اولیه مربیگری یادش بدین

    • بدون نام

      استراماچونی را با کی مقایسه می کنید !!؟

    • ناشناس

      وقتی قدر مربی خوب رو نمیدونید همین میشه دیگه حقتونه کیسه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج