۱۰۱۳۶۸۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بارسلونا - اسپانیول؛ از زمین تا آسمان در کاتالونیا

بارسلونا در دیدار مرگ و زندگی به مصاف اسپانیول خواهد رفت و شرایط جدول نشان می‌دهد این دربی از خیلی دربی‌های قبلی اهمیت بیشتری دارد.

خبرورزشی: به هفته سی‌وپنجم لالیگای اسپانیا رسیدیم و یکی از حساس‌ترین بازی‌ها را در کاتالونیا شاهد خواهیم بود. بارسلونا و اسپانیول در حالی از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد پنج‌شنبه به مصاف هم خواهند رفت که شرایط‌شان کاملاً با هم متفاوت است. یکی آخرین تلاش‌هایش را برای گرفتن صدر و رسیدن به قهرمانی می‌کند و دیگری برای فرار از سقوط دست‌وپا می‌زند.

بارسلونا؛ استرس خودساخته

تساوی‌ها مقابل تیم‌های سویا، سلتاویگو و اتلتیکومادرید جَو بارسلونا را به هم ریخت. هم از رئال‌مادرید ۴ امتیاز عقب ماندند و هم حواشی کاتالان‌ها زیاد شد. خبر از اختلاف کیکه ستین و ستاره‌های تیم به گوش می‌رسد و حتی گفته شد این مربی روزهای آخر حضورش در نوکمپ را سپری می‌کند. در هر صورت فقط ۴ بازی دیگر مانده و اگر بارسا نتواند جام بگیرد احتمال جدایی ستین زیاد است. البته فعلاً خطر ژاوی را این مربی حس نمی‌کند و مشخص نیست باشگاه چه برنامه‌ای برای آینده خواهد داشت. رسیدن به رئال‌مادرید که هرطور شده ۳ امتیازها را می‌گیرد دشوار است و بارسایی‌ها با استرسی که خودشان ساخته‌اند احتمال قهرمانی‌شان را به کمترین حد ممکن رسانده‌اند. ۳ امتیاز دربی خیلی بعید است به کاتالان‌ها نرسید و این را سابقه دیدارهای دو تیم نشان می‌دهد. حتی اگر بارسایی‌ها بگویند حواس‌مان به بازی‌های رئال نیست، در صحبت‌های‌شان شک کنید. سرنوشت آن‌ها بستگی به نتایج رقیب دیرینه دارد.

اسپانیول؛ خداحافظ دربی

فصل آینده دربی کاتالونیا نداریم؟ بله، به احتمال زیاد. اسپانیول پس از سال‌ها در بحران رفته و نتایجش به قدری بد بوده که در آستانه سقوط قرار دارد. تیمی که ۱۱ سال است همشهری‌اش را نبرده و این فصل با وجود نتایج دور از انتظار و قعرنشینی از بارسا امتیاز گرفت تا یکی از دلایل دوری آبی‌واناری‌ها از قهرمانی باشد. شانس کمی برای اسپانیول قائل هستیم. ۵ امتیاز با منطقه امن فاصله دارند و بازی‌های سختی در پیش است. از طرفی ۳ هفته پیش آبلاردو از کار برکنار شد و الان سرمربی ندارند. مربی موقت‌شان هم فرانسیسکو روفته است که از او هم انتظار معجزه نمی‌رود. اگر در دربی برگشت از بارسا یک امتیاز هم بگیرند به دردشان نخواهد خورد. آیا شگفتی بزرگ در نوکمپ رخ خواهد داد؟ بعید است کسی روی برد اسپانیول شرط ببندد. در هر صورت کورسوی امیدی باقی مانده و باید ببینیم آیا اسپانیول از این مخمصه فرار می‌کند یا خیر؟

آخرین جدال

در بازی رفت که به میزبانی اسپانیول برگزار شد، این تیم همشهری‌اش بارسلونا را متوقف کرد. لوپس و لی برای اسپانیول و سوارس و ویدال برای بارسا گل زدند تا نتیجه پایانی تساوی ۲-۲ باشد.

آمار بازی

۲۱۱) در تاریخ ۲۱۱ مرتبه دربی کاتالونیایی‌ها برگزار شده که ۱۲۳ بازی را آبی‌واناری‌ها برده‌اند. در ۴۴ بازی هم سفیدوآبی‌ها پیروز شده‌اند. ۴۴ بازی هم مساوی شده است.
۱۱) بارسلونا در لالیگا ۱۱ سال است که به اسپانیول نباخته. آخرین برد اسپانیول در دربی‌های لالیگایی به فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ برمی‌گردد.
۲۱) آبی‌واناری‌ها ۲۱ بازی آخرشان در لالیگا مقابل اسپانیول را با برد یا تساوی پشت سر گذاشته‌اند. ۱۶ برد و ۵ تساوی برای آن‌ها ثبت شده.
۱۰) ۱۰ دربی آخر لالیگایی در نوکمپ را بارسلونا برده است. اسپانیول در این ۱۰ بازی فقط ۲ گل در خانه حریف زده.
۷) تیم کیکه ستین در ۷ بازی اخیرش پس از شروع مجدد لالیگا شکست نخورده، اما ۳ تساوی کارشان را برای قهرمانی سخت کرد.
۵) اسپانیول که بیشتر هفته‌های این فصل در قعر جدول بوده ۵ بازی آخرش را باخته. آبلاردو هم چند هفته پیش برکنار شد تا مقابل تیم سابقش روی نیمکت نباشد.
۷۸) بارسایی‌ها این فصل در خط حمله عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. آن‌ها ۷۸ گل در لالیگا زده‌اند.

مصدومان و محرومان

عثمان دمبله و فرنکی دی‌یونگ به‌دلیل مصدومیت قطعاً به بازی مقابل اسپانیول نمی‌رسند. احتمالاً ساموئل اومتیتی و جونیور فیرپو هم نمی‌توانند در ترکیب بارسلونا قرار بگیرند. جاناتان کایری مهاجم اسپانیول هم به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبلی مقابل لگانس، دربی بارسلونا را از دست داد.

ترکیب احتمالی دو تیم

بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پیکه، لانگله، آلبا، ویدال، بوسکتس، روبرتو، مسی، گریزمن و سوارس
اسپانیول: دیگو لوپس، خاوی لوپس، اسپینوسا، کابررا، ویلا، روکا، داوید لوپس، ملندو، داردر، امباربا و توماس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج