۱۰۱۶۶۳۴
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

جنجال داوری و گمانه‌زنی در فضای مجازی

مسابقه ذوب آهن و ماشین سازی در فولادشهر یک بازی ویژه از بابت مسائل مربوط به داوری بود.

ورزش سه: مسابقه ذوب آهن و ماشین سازی در فولادشهر یک بازی ویژه از بابت مسائل مربوط به داوری بود.

تیم فوتبال ذوب آهن بعد از پنالتی ای که ماشین در دقایق اولیه بازی از دست داد، صاحب یک موقعیت گل شد اما گلی که توسط بازیکن ذوب به ثمر رسید با تصمیم کمک داور دوم مردود اعلام شد. ذوب آهن البته دقایقی بعد روی فرار دانیال اسماعیلی فر صاحب پنالتی شد و این موقعیت پنالتی وارد دروازه ماشین سازی شد.

دقایقی بعد و روی یک ضربه کاشته که روی دروازه ذوب آهن شد، بی احتیاطی مهاجم گلزن ذوبی‌ها و کشیدن پیراهن مسیح زاهدی باعث شد سومین پنالتی بازی هم در یک نیمه توسط داور اعلام شود و او در یک نیمه به درستی برای سومین بار تپه گچی برای زدن ضربه پنالتی نشان کرد .این پنالتی تبدیل به گل تساوی بازی شد و ماشین سپس در نیمه دوم گل برتری خود را نیاز روی اشتباه مدافع ذوب آهن به ثمر رساند.

پس از به ثمر رسیدن این گل، ذوب آهن حملات پرتعدادش را آغاز کرد و در حوالی دقیقه ۸۰، روی یک ضربه کرنر روی ارسال قاسم حدادی فر موفق به گلزنی شد اما بعد از عبور توپ از خط دروازه، داور در یک تصمیم اشتباه هند مهاجم ذوب آهن را اعلام کرد تا میزبان از رسیدن به دومین گل محروم شود.جالب اینکه خود ماشین سازی که هفته گذشته به داوری بازی پرسپولیس اعتراض داشت حالا از این اشتباه منتفع شده بود.

جنجال داوری و گمانه‌زنی در فضای مجازی
با مردود اعلام شدن این گل، اعتراضات در زمین بالا گرفت و داور مجبور شد قاسم حدادی فر کاپیتان ذوب آهن را از زمین اخراج کند. البته داور دقایقی بعد، کاپیتان تیم ماشین سازی را هم از زمین اخراج کرد تا احتمالا قدمی به سمت جبران اشتباهش بردارد اما زمان با ذوبی‌ها یاری نکرد و آن‌ها با وجود حملات شدید در نهایت با شکست میدان را ترک کردند.

اما در شرایطی که ثانیه‌هایی از اتمام بازی گذشته بود، فدراسیون فوتبال امضای دبیرکل فدراسیون نامه‌ای را منتشر کرد که کمیته داوران به سرعت به اشتباهات داوری این مسابقه رسیدگی کند؛ اشتباهاتی که شامل رد کردن دو گل سالم ذوب آهن در این بازی است. این نامه در فضای مجازی، سر و صدای زیادی ایجاد کرده است و مخاطبان فوتبال مشغول گمانه‌زنی در این باره هستند .این در حالی است که شاید اشتباه داور مسابقه یک خطای طبیعی باشد و داور بدون قصد و نیت و برای اجرای عدالت این تصمیم اشتباه را گرفته است.

جنجال داوری و گمانه‌زنی در فضای مجازی

اما در ورای این نامه باید به یک موضوع بسیار مهم و یک کمبود کلیدی در لیگ برتر فوتبال ایران اشاره کرد: موضوع استفاده از کمک داور ویدیویی و کوتاهی فدراسیون و سازمان لیگ در استفاده از این تکنولوژی که حداقل اشتباهات واضح مانند دو گل امروز ذوب آهن را از این طریق می‌شود جبران کرد و داور در موقعیتی قرار می‌گیرد که حداقل این جور اشتباهات را تصحیح کرد.

اما با وجود آن‌که فوتبال ایران موقعیت استفاده از کمک داور ویدیویی داشته و حتی یک شرکت ایرانی با دریافت لایسنس از شرکت‌های مربوطه خارجی حاضر به مجهزسازی ورزشگاه‌ها به این تکنولوژی بوده فدراسیون در تایید این مسئله کوتاهی ورزیده تا وضعیت داوری‌های لیگ همچنان در کیفیتی انجام شود که حالا برخی از کاربران فضای مجازی تئوری‌های دیگری را درباره داوری فوتبال مطرح کنند ،در حالی‌که داوران فوتبال ایران با وجود شرایطی که بر این حرفه حاکم است تمام تلاش خود را برای انجام بهترین قضاوت به عمل می‌آورند و اگر کوتاهی یا اشتباه بزرگی هم صورت می‌گیرد، باید به حساب عدم مهارت آن‌ها یا اتفاقات درون بازی گذاشت.

جنجال داوری و گمانه‌زنی در فضای مجازی
نکته اینکه اگر فدراسیون فوتبال اگر به جای انتشار بیانیه‌ای و جلساتی مثل این به مجهز کردن ورزشگاه‌ها به VAR همت بگمارد، احتمالا فشار زیادی را از روی دوش خود و داوران برداشته است چرا که در حداقل موقعیت اشتباهات مشهود داور می‌تواند اشتباهات خود را تصحیح کند. این موقعیتی است که از داوران فوتبال ایران گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقیقت تلخه

      یه خبری بود که افاضلی رفت اونجا.یعنی یه قولی بهش دادن. زنش و خودش بدون هیچ سابقه ی فوتبالی همیشه تو فوتبال هستند ‌.مافیای لنگی فوتبال

    • بدون نام

      زنوزی

    • ممد دانیالی

      اگر کمک داور ویدئویی بیاد عمرا لنگ دیگه چشمش به قهرمانی نمی افته برا همینم نمیارن این سیستمو

    • بدون نام

      بیچاره ذوب آهن

    • بدون نام

      زنوزی دمت گرم که هوای همه را داری.

    • بدون نام

      نویسنده چیزی کمتر از داور نداره... پرسپولیس هم بود همین ها رو مینوشتی...این در حالی است که شاید اشتباه داور مسابقه یک خطای طبیعی باشد و داور بدون قصد و نیت و برای اجرای عدالت این تصمیم اشتباه را گرفته است..کدوم احمقی برای اجرای عدالت ی تصمیم مزخرفتر میگیره ...نکنه داور این متن رو نوشته

    • پدرام

      داوری ها فقط به داد تیم حکومتی می رسه باجام‌های اسنپّ
      وقانون‌پنالتی اگر گل نزدند از۸۰ به بعد!
      فیلم فراربسوی پیروزی پله را دیده اید!؟

    • پرویز

      کمیته داوران دستش با داوران در یک کاسه است

    • بدون نام

      مثل بازی استقلال سپاهان اخرش چی شد هیچی
      لعنت به فساد فوتبال

    • بدون نام

      هر چه بگندد نمکش می زنند
      وای به روری که بگندد نمک

      پاسخ ها

      • خوزستانی

        مقصراصلی رئیس دپارتمان داوری ورئیس کثیف داوری هست که داورانی که درحدقضاوت تیمهای محلی نیستن انتخاب میکنن پول پول وپول بگیرسربقیه رو ببر

      • خوزستانی

        لطفا" همگی چشماتون رو ببندین داوری خوب بودمردم وروزنامه های ورزشی،اشتباه،میکنن خسروی ازداورحمایت کرده گفته داوران پول کم میگیرن حالا ۰۰۰ اشکال نداره فقط آبروی داوری ازبین رفته وسر ذوب بریده شد

      • خوزستانی

        قیافه حق به جانب داور رو نگاه کنین شکر رررررر

      • باورصاد

        وای به روزی که به گندد کمیته داوران وباحمایت سلطانی خرکثیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج