اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۱۷۷۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مویس: فوتبال انگلیس هنوز هم سلطنتی است

دیوید مویس، سرمربی تیم فوتبال باشگاه وستهام‌یونایتد انگلیس در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه از وضعیت تیم، آینده نزدیک و پشت‌پرده‌‌های فوتبال بریتانیا سخن گفت. متن این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

فرهیختگان: دیوید مویس، سرمربی تیم فوتبال باشگاه وستهام‌یونایتد انگلیس در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه از وضعیت تیم، آینده نزدیک و پشت‌پرده‌‌های فوتبال بریتانیا سخن گفت. متن این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

آیا هنوز هم معتقدید که جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا کار درستی بوده است؟

بله، من از مدت‌‌ها قبل هوادار این فرآیند بودم و از اینکه بالاخره بریتانیا از اروپا جدا شده، بسیار خوشحال شدم، این اتفاق به سود مردم انگلیس خواهد بود اما در طولانی‌مدت تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

به‌عنوان یک اسکاتلندی هنوز هم گاهی به‌جای بریتانیا از کلمه انگلیس استفاده می‌کنید!

فرقی نمی‌کند، بریتانیا یک کشور بزرگ است و اسکاتلند و چند منطقه مهم دیگر ‌بخشی از آن هستند، فوتبال بریتانیا هم به‌زودی باید متحد شود و به روز‌های طلایی خود باز گردد.

البته بسیاری از مردم اسکاتلند این باور را ندارند!

آمار باید سخن بگوید، بسیاری از مردم، نه بهتر است بگوییم برخی شهروندان بریتانیایی ساکن اسکاتلند. در هر حال جدایی از اتحادیه اروپا فقط در حوزه سیاست یا اقتصاد نبوده و فوتبال بریتانیا نیز از اروپا جدا شده و ما تابع قوانین بریتانیا هستیم. فوتبال انگلیس هنوز هم سلطنتی است و این ضدتبلیغ نیست بلکه برای فوتبال کشوری که مدعی مهد فوتبال بودن است، یک تبلیغ بسیار دوست‌داشتنی است، سلطنتی بودن فوتبال را مردم بریتانیا می‌پسندند و البته این مسئولیت خاندان سلطنتی را دوچندان می‌کند.

از وضعیت وستهام چه خبر تاز‌ه‌ای دارید؟

اوضاع خوب نیست و من منتظر عمل به تعهدات مقامات باشگاه هستم، البته توجیه آنها درباره شرایط بحرانی کرونا و مشکلات شدید مالی را تکذیب نمی‌کنم و با آنها موافق هستم. این شرایط می‌گذرد و دوباره باید به استاندارد‌ها و قرارداد‌هایی که منعقد شده، فکر کنیم و به اخلاق در رفتار کاری پایبند باشیم.

شما سرمربی تیم‌‌های بزرگی مثل منچستریونایتد بوده‌اید، اکنون فوتبال باشگاهی چه مسیری را طی می‌کند؟

بسیاری از سرمایه‌داران بزرگ، ثروت خود را از دنیای فوتبال بیرون کشیده‌اند و مثل گذشته نمی‌شود فوتبال را یک صنعت زنده و قدرتمند فرض کرد. شرایط فرق کرده و باید به آیند‌ه‌ای خالی از ثروتمندان فکر کرد، آیند‌ه‌ای که فقط فوتبال دیده می‌شود با جیب خالی. فوتبالی پاک که برای پاک ماندن به آن فرصتی تاریخی داده شده است و باید مراقب باشد بار دیگر فریب ثروتمندان را نخورد و بیهوده دست جلوی هر کسی دراز نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج