adexo3
۱۰۱۷۸۹۱
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چه بر سر سپاهان آمد؟

سپاهان لیگ نوزدهم را در قامت یک مدعی جدی قهرمانی شروع کرد، ولی این روزها از آن تیم تنها سایه‌ای باقی مانده است.

ایران ورزشی: سپاهان لیگ نوزدهم را در قامت یک مدعی جدی قهرمانی شروع کرد، ولی این روزها از آن تیم تنها سایه‌ای باقی مانده است. شکست مقابل تراکتور نتیجه‌ای نبود که هواداران از این بازی شش امتیازی انتظار داشتند و تیم اصفهانی با این شکست رتبه دوم جدول را هم به حریفش واگذار کرد. سپاهان از ۷ بازی اخیرش در لیگ تنها ۷ امتیاز گرفته و تیمی که می‌توانست تهدیدی برای قهرمانی پرسپولیس باشد با این روند حتی ممکن است سهمیه لیگ قهرمانان را هم از دست بدهد.

سپاهان تا پیش از بازی برگشت با پرسپولیس همچنان بخت قهرمانی داشت، ولی اتفاقات عجیب آن بازی شوک بزرگی برای زردپوشان بود و بعد از آن دیگر نتوانستند به فرم قبلی برگردند. حاضر نشدن در آن بازی سرنوشت‌ساز نه تنها برای سایر مدعیان که منتظر امتیاز دادن پرسپولیس بودند گران تمام شد، سپاهان را هم به حاشیه برد و فاصله این تیم با صدر جدول بعد از آن روز به روز بیشتر شد.

تساوی با سایپا و پارس جنوبی پایین جدولی و شکست مقابل تراکتور کاسه صبر هواداران اصفهانی را هم لبریز کرده و آنها از قلعه‌نویی انتظار دارند که با مهره‌های پرشمارش نتایج بهتری بگیرد. البته هنوز همه چیز برای سپاهان تمام نشده. آنها هنوز در لیگ برتر سوم هستند (اگر استقلال و فولاد بازی‌های عقب‌افتاده‌شان را ببرند سپاهان پنجم می‌شود) و شانس کسب سهمیه دارند. از طرف دیگر سپاهان هنوز در جدول جام حذفی هم حاضر است، ولی آنچه از مصاحبه‌‌های بعد از بازی برداشت می‌شود، نتایج اخیر آرامش رختکن را هم گرفته و جمع کردن تیم برای بازی‌های حساس انتهای فصل کار آسانی نخواهد بود.

قلعه‌نویی مدعی شد که مسئولیت شکست در تبریز به عهده اوست، ولی در ادامه به عادت همیشه توپ را به زمین بازیکنانش انداخت و گفت: «ما در نیمه نخست برابر تراکتور بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم، ولی بازیکنان ما از موقعیت‌ها استفاده نکردند. بعد از این که به گل تساوی رسیدیم همه چیز در اختیار ما بود، اما روی یک اشتباه بچگانه خطا شد و توپ به کرنر رفت و به گل تبدیل شد. امروز شاهد بی‌عدالتی فوتبال بودیم. بازیکن تراکتور به غیر از یک ضربه ایستگاهی در نیمه دوم نزدیک دروازه ما نیامدند. برایم قابل هضم نیست که چرا توپ قربانی به گل تبدیل نشد؟ من چهل سال است که در این فوتبال هستم اما چنین صحنه ای نبوده بودم. ما در این بازی هم مثل دیدار برابر پارس جنوبی و سایپا تنبیه شدیم.»

هرچند سپاهان در سه بازی اخیر تنها دو امتیاز گرفته، ولی کادر فنی سپاهان تاکید دارد که آنها نمایش خوبی داشته‌اند و دلیل ناکامی‌شان تنها بی‌دقتی مهاجمان است. استناد آنها به آمارهایی است که پس از این بازی‌ها منتشر شده و اشاره به موقعیت‌های گل آنهاست. در بازی جمعه هم امید گل ( مجموع کیفیت موقعیت‌ها) سپاهان ۵۶/۱ بود، در حالی که تراکتور با امید گل ۵۶/۰ توانست برنده بازی باشد.

با این حال هواداران و منتقدان نظر متفاوتی دارند و معتقدند ناکامی‌های سپاهان به دلیل انتخاب‌های کادر فنی بوده. اشاره آنها به غیبت بازیکنانی مثل امید نورافکن، استنلی کی‌روش و محسن الغسانی، مهاجم عمانی است. کادر فنی معتقد است نورافکن پس از ابتلا به کرونا آمادگی کافی برای حضور در زمین را ندارد، ولی در اصفهان شنیده می‌شود که قلعه‌نویی بابت تمدید قرارداد از این بازیکن دلخور است. دلیل غیبت کی‌روش از سوی کادر فنی اضافه وزن او در بازگشت از برزیل عنوان شده، در عوض آنها به غسانی فرصت خیلی کمی برای بازی داده‌اند و قلعه‌نویی در این بازی هم ترجیح داد از شهباززاده و قربانی استفاده کند.

عملکرد خط دفاع سپاهان هم این روزها تعریفی ندارد. آنها در تبریز گل‌های آسانی از تراکتور خوردند. تعویض طیبی و منصوری، دو مدافع سپاهان در نیمه دوم هم نشان از نارضایتی قلعه‌نویی از مدافعانش داشت.

انتقادات قلعه‌نویی از بازیکنان در حالی است که خودش تیم را بسته و تقریبا تمام نفراتی را که می‌خواست به خدمت گرفته. روی نیمکت سپاهان چهره‌های باسابقه زیادی دیده می‌شوند، با این حال این تیم در هفته‌های اخیر نتوانسته انتظارات را برآورده کند. شاید این مربی باتجربه بهتر از هر کسی بتواند به این سوال پاسخ بدهد که تیم برنده پرسپولیس در ورزشگاه آزادی چرا این روزها برای شکست دادن سایپا و پارس جنوبی جم هم به دردسر می‌افتد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهیار

      وقتی تو کورس قهرمانی بازیتو با رقیب اصلیت سه.هیچ می کنن دیگه رمقی برای ادامه دادن میمونه؟
      لعنت به فوتبال سرخ

    • بدون نام

      همه تیم ها خوبن ولی پرسپولیس یه سر و گردن از همه تیم ها بالاتره.. اینو میتونین از فاصله تیم دوم تا هفتم لیگ ببینین که کاملا مشهوده.

      پاسخ ها

      • مممدجمالی

        ای وللل

    • بدون نام

      از روزی که صحبت امدن امیر به استقلال درامد و امیر جلوی سرورش پرسپولیس بازی نکرد سپاهان به فنا رفت

    • بدون نام

      واقعا همون عدم حضور در بازی با پرسپولیس آخر مسخره بازی بود،خودشون به درک بقیه تیمها از رقابت بازموندن

    • بدون نام

      فیفا در جریان مهندسی فوتبال ایران و قهرمانی ساختگی پرسپولیس توسط سلطانی فر در سه سال گذشته می باشد و باید فوتبال ایران را تعلیق کند تا اینها آدم شوند و اینگونه سر استقلال و تیمهای دیگر را نبرند

      پاسخ ها

      • ممد

        بشین ببین بابا کیسه کش.شما با بابا مسعودتون ۴ ساله دارید بازیکنهای میلیاردی میخرید و اخرش هم زیرید.مشخصه که پسعود کدوم سمتیه.هیییییس

      • بدون نام

        داداش مشکل شما یک لیوان اب خنک است زودتر بخور وقت کردی یک دکتر هم برو فشارتو‌ بگیرد

    • H

      این حرفا و تهمت ها از سوزش شماست
      سوختن چه بلایی که سر این تاسیون نیاورده است

    • بدون نام

      خحخ۶۶۶۶۶۶۶۶ححخخحححح

    • بدون نام

      فقط بازیکنان نامی و بزرگ قهرمانی نمی آورد غیرت و تعصب قهرمانی تیم را به همراه را دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج