adexo3
۱۰۱۹۸۶۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پایان فصل پرماجرای لیگ برتر انگلیس؛ تلخ و شیرین

لیگ برتر انگلیس امشب به پایان می‌رسد، در حالی که هنوز چند تیم استرس صعود به لیگ قهرمانان و سقوط نکردن را دارند.

خبرورزشی: به پایان می‌آید این دفتر... دفتر فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر انگلیس که وسط‌های آن چندین صفحه سفید داشت، سرانجام امروز به پایان می‌رسد. تکلیف قهرمان مشخص شده و برخی تیم‌ها سرنوشت خودشان را می‌دانند اما هنوز چند تیم هستند که استرس رتبه نهایی‌شان در لیگ برتر را دارند.

قهرمانی که مدت‌هاست مشخص شده

لیورپول به‌جز یک هفته در تمامی هفته‌های این فصل لیگ برتر صدرنشین بوده و از مدت‌ها قبل خودش را از دیگر تیم‌ها جدا کرده است. تیم یورگن کلوپ در حالی که انتظار می‌رفت با نتایج خوبی که گرفته رکوردهای متعددی را بشکند و از مرز ۱۰۰ امتیاز فراتر برود، با شکست‌های دور از انتظار مقابل منچسترسیتی و آرسنال و توقف مقابل برنلی، به این هدف دست پیدا نکرد. با این حال دیگر رکوردزنی را فراموش کرده‌اند و می‌توانند با شکست نیوکاسل با ۹۹ امتیاز به کارشان خاتمه بدهند.

البته لیورپول رکورد بیشترین برد در یک فصل را شکسته و می‌تواند با ثبت سی‌ودومین برد این رکورد را بهبود ببخشد. منچسترسیتی هم با همه اتفاق‌هایی که در این فصل رخ داد و عدم موفقیت در تکرار قهرمانی، پیش از پایان فصل خیالش بابت راهیابی به لیگ قهرمانان راحت شد. سیتیزن‌ها هم فاصله ۱۵ امتیازی با تیم سوم جدول دارند و مقابل تیم سقوط‌کرده نوریچ‌سیتی فقط به پایان خوش فصل فکر می‌کنند. سیتی در ۴ بازی اخیر با ۱۶ گل زده نشان داده برای فصل آینده آماده است.

۳ تیم و ۲ سهمیه

منچستریونایتد، چلسی و لسترسیتی به ترتیب با ۶۳، ۶۳ و ۶۲ امتیاز، ۳ تیمی هستند که برای کسب ۲ جایگاه لیگ قهرمانان فصل آینده تلاش می‌کنند. نبرد جذابی که مهم‌ترین اتفاق هفته سی‌وهشتم لیگ برتر است. شیاطین‌سرخ اگر آن اشتباه عجیب و خطای هند پل پوگبا نبود حالا خیال‌شان را راحت کرده بودند. چلسی و لسترسیتی هم به لیورپول و تاتنهام باختند تا نتوانند از غفلت منچستریونایتد استفاده کنند. بازی بزرگ هفته در کینگ‌پاور برگزار خواهد شد. روباه‌ها میزبان تیم اوله‌گنار سولشائر هستند و البته این اتفاق خوبی برای چلسی خواهد بود.

البته تیم فرانک لمپارد هم نبرد آسانی پیش‌رو ندارد. ولورهمپتون برای رسیدن به لیگ اروپا باید مقابل چلسی پیروز شود. با این حال اگر چلسی ببرد و نبرد یونایتد و لستر برنده نداشته باشد، خیال لمپارد بابت حضور در لیگ قهرمانان راحت خواهد شد. نکته خوب برای شیاطین‌سرخ پیروزی در ۴ بازی از ۵ بازی اخیر مقابل لستر است. در مجموع روزهای خوبی را مقابل این رقیب پشت‌سر گذاشته‌اند. چلسی هم ۵ گل در بازی رفت به تیم نونو اسپریتو سانتو در زمین حریف زده و با توجه به ۵ پیروزی خانگی اخیر احتمال پیروز شدن‌شان را می‌توانیم در نظر بگیریم.

لیگ اروپا را دوست داریم یا نداریم

از آن ۳ تیمی که شانس حضور در لیگ قهرمانان را دارند یک تیم به لیگ اروپا خواهد رفت. تیم دوم هم از بین ولورهمپتون و تاتنهام خواهد بود. برخلاف گرگ‌ها که با حضور در لیگ اروپا راضی خواهند بود، ژوزه مورینیو این رقابت‌ها را در حد خودش نمی‌داند و اعتقاد دارد برای مربی‌ای که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده، لیگ اروپا تورنمنت جذابی نیست. با این حال خود آقای‌خاص با منچستریونایتد سابقه قهرمان شدن در لیگ اروپا را داشته. ولورهمپتون که به مصاف چلسی خواهد رفت و جدال سختی خواهد داشت.

بازی رفت را به آبی‌ها باختند اما فصل قبل یک برد و یک تساوی مقابل این تیم داشتند. تاتنهام هم به مصاف کریستال‌پالاس خواهد رفت. نبرد تمام لندنی که برای عقاب‌ها خیلی مهم نیست اما برای اسپرز حیاتی خواهد بود. تاتنهام ۳ بازی آخرش را برده و شرایط خوبی دارد. ۵ بازی آخرشان مقابل پالاس را هم برده‌اند. یادی هم از آرسنال بکنیم که با وجود روزهای خوب اخیر و پیروزی مقابل لیورپول و فینالیست شدن در جام‌ حذفی، از استون‌ویلا باختند تا عملاً هیچ شانسی برای اروپایی شدن نداشته باشند. میکل آرتتا اعتراف کرده بود که حضور در رقابت‌های اروپایی می‌تواند در قدرتمندتر شدن تیمش تأثیرگذار باشد. البته آنها فینالیست جام‌ حذفی هستند و اگر قهرمان شوند می‌توانند به لیگ اروپا بروند.

فینال بقا

تکلیف نوریچ‌سیتی خیلی زود مشخص شد و این تیم با عملکرد ضعیفش در بازگشت به لیگ برتر نتوانست بیش از یک فصل دوام بیاورد. بورنموث هم شانس خیلی کمی برای ماندن دارد. تیم ادی هاو که در فصول گذشته عملکرد خوبی داشت، بعد از ۵ سال به احتمال زیاد به لیگ چمپیون‌شیپ بازخواهند گشت. بورنموث باید اورتون را مثل بازی رفت ببرد و منتظر شکست استون‌ویلا و واتفورد باشد. واتفورد که اولین شکست لیورپول قهرمان را رقم زد، با شکست در ۵ بازی از ۷ بازی اخیر به سقوط نزدیک شد.

حریف واتفورد، آرسنال خواهد بود. ارتش‌ زرد در بازی رفت آرسنال را متوقف کرد و این مرتبه باید به‌دلیل یک تفاضل‌ گل کمتر باید نگاهی به لندن داشته باشد. استون‌ویلا که با شکست دادن آرسنال روحیه پیدا کرده از پایین‌جدولی‌ها کار آسان‌تری دارد. شیرهای بیرمنگام سرنوشت‌شان دست خودشان است و باید به مصاف وستهم بروند. در بازی رفت مقابل این رقیب متوقف شدند. ویلا دوست ندارد بعد از تنها یک فصل به جایی برگردد که فصل قبل حضور داشت. این تیم با هزینه‌های زیاد به لیگ برتر برگشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج