۱۰۲۰۱۸۰
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

آریا برزگر: شاید سال بعد من گل قهرمانی را زدم

راهی که برانکو در پرسپولیس شروع کرد را کالدرون ادامه داد و البته تنها تفاوتش این بود که هرکدام این مربیان نگاه و فلسفه خاص خودشان را داشتند و با سبک منحصربه‌فرد آن را در سرزمین سرخ ادامه دادند.

فرهیختگان: راهی که برانکو در پرسپولیس شروع کرد را کالدرون ادامه داد و البته تنها تفاوتش این بود که هرکدام این مربیان نگاه و فلسفه خاص خودشان را داشتند و با سبک منحصربه‌فرد آن را در سرزمین سرخ ادامه دادند. برانکو علاوه‌بر انتخاب بازیکنان زحمتکش و البته ستاره، نگاه خاصی به بازیکنان جوان زیر ۲۳ سال، امید و حتی جوانان داشت و همیشه سعی می‌کرد لیست پرسپولیس را با این بازیکنان آینده‌دار پر کند. بعد از برانکو، سرمربی آرژانتینی تبار سرخ‌ها هم همین کار را کرد،

با این تفاوت که او بازیکنان مدنظر برانکو را قبول نداشت و نفراتی که سبک فوتبال‌شان بیشتر موردتوجهش قرار داشت را به تیم آورد. حالا بذرهایی که دو سرمربی خارجی پیشین پرسپولیس کاشته‌اند، درحال جوانه زدن در دست یحیی گل‌محمدی است و او که در بین مربی‌های داخلی به جوانگرایی معروف است، می‌تواند این مسیر را ادامه دهد و پدیده‌های خوبی را تحویل پرسپولیس و لیگ برتر بدهد. آریا برزگر یکی از بازیکنان جوانی است که در دوره کالدرون به پرسپولیس اضافه شد، آن‌هم درحالی‌که از استقلال هم پیشنهاد داشت.

با آمدن یحیی شرایط بهتری هم در این تیم پیدا کرد و منتظر تصمیم سرمربی تیم است تا بتواند خودی نشان بدهد و در روزهایی که خط حمله سرخ‌ها زهر زیادی ندارد، عصای دست گل‌محمدی باشد، هرچند در روزها و هفته‌های اخیر به‌خاطر ابتلا به کرونا از تمرینات تیم دور بود. گفت‌وگو با آریا برزگر را در ادامه می‌خوانید.

حضورت در پرسپولیس با سروصدای زیادی همراه شد و خیلی‌ها کار تو را با استقلال تمام‌شده می‌دانستند. خودت از این چرخش ناگهانی بگو.

این موضوع به زمانی برمی‌گردد که من در تیم‌ملی جوانان حضور داشتم و تمرکز خود را روی موفقیت این تیم گذاشته بودم. خب باتوجه به عملکرد خوبی که در بازی‌های ملی داشتم، پیشنهادهای خوبی از تیم‌های لیگ برتری کسب کردم، اما خدارا شکر می‌کنم درنهایت تیمی را انتخاب کردم که از بچگی عاشقانه دوستش داشتم. من در تمام آن روزها دلم با پرسپولیس بود و شاید اگر انتخاب دیگری می‌کردم، بعدا دچار پشیمانی می‌شدم. تصمیم گرفتم با دلم انتخاب کنم و همین شد که قبل از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی جوانان به باشگاه پرسپولیس رفتم و کار را تمام کردم که با تمرکز کامل به بازی‌های مقدماتی برسم.

البته این اولین باری نبود که به باشگاه پرسپولیس می‌رفتی و پیش از آن هم رفته بودی و درنهایت به قرارداد منجر نشد.

بله، شما درست می‌گویید. بار دومی بود که در باشگاه حاضر می‌شدم؛ یک‌مرتبه آن در زمان مدیریت آقای عرب بود که با من تماس گرفتند و من به باشگاه رفتم. قرار شد برخی اتفاقات بیفتد تا قرارداد منعقد شود. اما در آن زمان اصلا برخورد مناسبی با من صورت نگرفت و تمام قول و قرارهایی که گذاشته بودیم، بدون عمل باقی ماند و صحت نداشت. البته دوست ندارم به آن دوران برگردم و مهم حالا است که من در تیم مورد علاقه‌ام حضور دارم و این اتفاق در زمان مدیریت آقای انصاری‌فرد رخ داد.

تــو در زمــان کــالــدرون به پرسپولیس اضافه شدی، اما باتوجه به اینکه عرب با تو صحبت کرده بود، یعنی در لیست برانکو نامت وجود داشته؟

زمانــی که بــرانکـــو سرمربی پرسپولیس بود، من تنها ۱۶ سال سن داشتم و نمی‌توانستم با تیمی قرارداد ببندم و اینکه نام من در لیست ایشان وجود داشت یا نه را نمی‌دانم. اما در زمان کالدرون به تیم اضافه شدم و تمریناتم را با پرسپولیس آغاز کردم.

برخورد کالدرون با تو چگونه بود و این مربی را ازلحاظ توانایی فنی و اعتقاد به جوانان در چه سطحی دیدی؟

خب، من باتوجه به سن‌وسال کمی که دارم، بالطبع نمی‌توانم نظر دقیقی راجع‌به مربیان بزرگ بدهم، اما این را می‌دانم که هر مربی برای خودش فلسفه خاصی را دنبال می‌کند و کالدرون هم با شیوه‌های خاص خود کار می‌کرد و البته تجربیات زیادی در تیم‌های بزرگ آسیا در کارنامه داشت. او خیلی دوست داشت به من کمک کند تا زودتر در مسیر پیشرفت قرار بگیرم و بالا بروم و بابت آن زحمات از ایشان تشکر می‌کنم.

و البته بعدش در روی همان پاشنه‌ای چرخید که تو دوست داشتی و حضور یحیی که اعتقاد ویژه‌ای به جوانان دارد، قطعا تو و دیگر بازیکنان جوان تیم را خوشحال کرد.

آقایحیی را که تمام فوتبالی‌ها می‌شناسند و می‌دانند که چقدر مربی توانمندی هستند و این را در تیم‌هایی که حضور داشته ثابت کرده و نیازی به تعریف و تمجید من ندارد. افتخاراتی که ایشان چه در قامت بازیکنی و چه در لباس مربیگری به دست آوردند، برای همه واضح است و واقعا از اینکه زیر نظر ایشان کار می‌کنم بسیار خوشحالم. آقایحیی تا همین‌جا هم زحمات زیادی برای پیشرفت من کشیده‌اند و امیدوارم بتوانم با تلاش‌هایم پاسخ محبت‌های ایشان را بدهم.

بعد از اینکه سرمربی تیم به عبدی و حسین‌پور بازی داد، حالا خیلی‌ها منتظر این هستند که به تو هم بازی برسد تا برای حضور در میدان‌های بزرگ‌تر آماده شوی.

خب، قطعا یکی از اهداف من درخشش با لباس پرسپولیس است و تمام تلاشم را برای رسیدن به این مهم انجام می‌دهم، اما در شرایط فعلی پرسپولیس نیاز به همدلی و آرامش دارد و باید برای ادامه روند روبه‌جلوی تیم همه با هم تلاش کنیم و زحمت بکشیم. تمام هدفم تلاش در تمرینات و کمک به پرسپولیس است. حالا چه در زمین بازی، چه روی نیمکت و چه روی سکوها.

و البته در همین زمان کمی که درکنار پرسپولیس حضور داشتی، موفق شده‌ای به یک جام قهرمانی هم برسی.

خدا را شکر، واقعا از اینکه من هم یک‌پای این پوکر قهرمانی بوده‌ام بسیار خوشحالم و خوب می‌دانم که شاید این افتخار نصیب هر بازیکنی نشود. قطعا این قهرمانی‌ها در تاریخ ثبت می‌شود و قطعا درخاطر تمام هواداران و خود من به‌عنوان یک روز بزرگ و وصف‌ناشدنی باقی می‌ماند. البته ما در بازی‌های آتی هم با تمام توان به میدان می‌رویم تا فصل را مقتدرانه به پایان برسانیم.

فکر می‌کنی در ادامه بازی‌های این فصل فرصت بازی کردن پیدا می‌کنی؟

من در تمام بازی‌های نیم‌فصل روی نیمکت تیم حضور داشتم و مابقی آن به نظر آقایحیی ارتباط دارد. من به‌عنوان بازیکن تمام تلاش خود را در زمین بازی انجام می‌دهم و نظر آقایحیی است که چه افرادی به میدان بروند.

گل قهرمانی امسال را مهدی عبدی به ثمر رساند. دوست داشتی تو جای او باشی؟

خیلی خوشحال شدم که مهدی عبدی زننده گل قهرمانی بود و به او تبریک می‌گویم و امیدوارم آقای علیپور هم در ادامه بازی‌ها آقای گل لیگ شود. خب هر بازیکنی دوست دارد گل‌های مهم برای تیمش بزند. خدا را چه دیدید؛ شاید سال آینده من هم گل‌های مهم و گل قهرمانی تیم را به ثمر رساندم.

از اتفاقی که برایت افتاد و به کرونا مبتلا شدی صحبت کن. حتما خیلی ترسیدی؟

در اردوی تبریز حضور داشتیم که برخی از علائم ویروس کرونا در من دیده شد که البته خیلی هم حاد نبود. بلافاصله بعد از دیدن این علائم کادر پزشکی تیم را در جریان گذاشتم و بلافاصله قرنطینه شدم تا مبادا به همبازیهایم منتقل کنم. باور کنید در این مدت اصلا نگران خودم نبودم و فقط می‌ترسیدم این ویروس توسط من بین هم‌تیمی‌هایم شیوع پیدا کند و تیم متضرر شود.

از شرایط امروزت بگو. توانسته‌ای به این ویروس غلبه کنی؟

خداراشکر کاملا سلامت هستم و جا دارد از همه بازیکنان،کادر فنی و افشین‌خان پیروانی تشکر کنم که این روزها مدام پیگیر حال من بودند و اجازه ندادند دوران قرنطینه خیلی به من سخت بگذرد. من تست‌های موردنظر را پشت‌سر گذاشتم و منتظر مجوز کادر پزشکی تیم هستم که بتوانم کارم را درکنار تیم آغاز کنم.

البته در دوران قرنطینه هم خبرهای بدی به تو رسید.

بله، متاسفانه خبر فوت عمویم خیلی برایم دردآور بود. ایشان از پیشکسوتان فوتبال استان فارس بودند که در تیم‌های فجر و برق بازی کرده‌اند و حتی سابقه ملی هم داشتند و نقش زیادی در فوتبال من داشتند. خیلی عذاب کشیدم که به‌خاطر ویروس کرونا و اینکه ناقل ویروس بودم، نتوانستم در مراسم تشییع شرکت کنم و برای آخرین بار ببینمش.

درمورد شرایط تیم‌ملی جوانان صحبت کن. می‌دانی این روزها شرایط خیلی خوبی ندارد؟

خب، ما با یک نمایش خوب در مرحله ابتدایی توانستیم با ۹ گل زده خودمان را به مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی برسانیم، اما حالا می‌شنویم که سرمربی با تمام تلاشی که برای موفقیت تیم داشتند، به پارس جنوبی رفته‌اند و تیم‌ملی با اینکه باید در شهریورماه مرحله بعدی را آغاز کند، هیچ برنامه‌ای برای اردو و بازی تدارکاتی ندارد و این می‌تواند به روند خوب تیم لطمه بزند. ما اگر از این مرحله عبور کنیم، باید با تیم‌های قدرتمند آسیا مثل ژاپن، کره و عراق بازی کنیم و قطعا باید تدارکات خوبی ببینیم که در این بازی‌ها پیروز شویم.

شاید با حضور پرویز مظلومی این مشکلات هم برطرف شود.

البته که آقای مظلومی مربی بسیار کاربلد و باتجربه‌ای هستند که طبق اطلاعات من کار کردن با جوانان را هم به‌خوبی بلد هستند و من فکر می‌کنم با این مربی راه صعود به جام‌جهانی برای ما هموارتر می‌شود.

اگر تیم به جام‌جهانی صعود کند، تو ازلحاظ سنی می‌توانی پیراهن تیم‌ملی را بر تن کنی؟

بله، من کوچک‌ترین عضو تیم‌ملی جوانان هستم و سنم به جام‌جهانی می‌خورد. امیدوارم این اتفاق بیفتد و ما به جام‌جهانی صعود کنیم. مطمئنا تجربه خوبی برای من می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودم

      شایدم هم رادوشوویچ بزنه

    • بدون نام

      کوچولو سال بعد دیگه سلطانی فر نیست که گل قهرمانی بزنی

    • لیلا

      ایشالا

    • بدون نام

      دستتو بزار تو دست وزیر،

    • H

      سال دیگه هم سوزش دیگه تو راهه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج