جاباما
۱۰۲۳۰۳۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پول برانکو همچنان آماده است!

در روزهای گذشته بارها به این موضوع پرداخته‌ایم که پرسپولیسی‌ها باید طبق رای فیفا نهایتا تا ۱۶مردادماه با برانکو ودستیاران کرواتش تسویه‌حساب کنند و کارشناسان حقوقی فوتبال هم از عواقبی که ممکن است در صورت عدم پرداخت این بدهی‌ها برای پرسپولیس داشته باشد، صحبت کرده‌اند.

فرهیختگان: در روزهای گذشته بارها به این موضوع پرداخته‌ایم که پرسپولیسی‌ها باید طبق رای فیفا نهایتا تا ۱۶مردادماه با برانکو ودستیاران کرواتش تسویه‌حساب کنند و کارشناسان حقوقی فوتبال هم از عواقبی که ممکن است در صورت عدم پرداخت این بدهی‌ها برای پرسپولیس داشته باشد، صحبت کرده‌اند.

از طرفی علاوه‌بر موضوع برانکو و دستیارانش که حالا دو روز دیگر سرخ‌ها فرصت دارند تا تسویه‌حساب خود را با این افراد به فیفا ارائه کنند، پرونده‌هایی مثل ماریو بودیمیر و گابریل کالدرون هم وجود دارد که قطعا سرخ‌ها فرصت خیلی زیادی برای اینکه منابع مالی لازم را جهت پایان دادن به این شکایت‌ها پیدا کنند، وجود ندارد، اما ظاهرا قرار نیست سرخ‌ها به این زودی‌ها به دل‌نگرانی هوادارانش پایان بدهند و داستان‌های پرسپولیس و فیفا همچنان ادامه خواهد داشت و کشمکش با طلبکاران نیز قرار نیست حالا‌حالاها خاتمه پیدا کند.

برانکو شانزدهم مرداد هم به پول نمی‌رسد!

با اینکه آخرین فرصت قانونی سرخ‌ها برای پرداخت پول به برانکو دو روز دیگر یعنی در شانزدهم مردادماه به پایان می‌رسد اما طبق شنیده‌های «فرهیختگان» از باشگاه پرسپولیس، قرار نیست پروفسور در این تاریخ هم به مطالباتش برسد و باید همچنان منتظر باشد تا ببیند جرایم فیفا می‌تواند این باشگاه را مجاب به پرداخت مبلغ قراردادش کند یا خیر.

باتوجه به اخباری که از منابع موثق باشگاه رسیده است، سرخ‌ها نمی‌توانند بیش از ۶۰ درصد از پول این مربی کروات را بپردازند و قرار است تا روز موعود این مبلغ به حساب ایوانکوویچ واریز شود و مابقی این مبلغ نیز حداکثر تا ۳۰ روز دیگر به این مربی پرداخت شود که البته فعلا در حد وعده است. درواقع همان‌طور که مدیران قبلی پرسپولیس از آماده بودن کامل پول برانکو می‌گفتند مدیران فعلی هم اعلام کرده‌اند پول او آماده است البته فعلا بخشی از آن!

طلب دستیاران پروفسور تسویه می‌شود

همان‌طور که پیش‌تر از این هم نوشته بودیم پرسپولیس در نامه‌ای به فیفا خواهان این شده تا بدهی زلاتکو ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ، دو دستیار برانکو از مطالبات سرخ‌ها در فیفا پرداخت شود و با اینکه هنوز پاسخی به این نامه‌ها داده نشده، اما شرایط و روندی که این موضوع طی می‌کند نشان می‌دهد که با این درخواست تلویحا موافقت شده است.
در این بین پرونده مارکو اسکیلینوویچ هم هنوز باز است و این مربی بدنساز بابت فصل آخر حضورش در پرسپولیس مبلغ 115 هزار یورو طلب دارد که ظاهرا مدیران پرسپولیس قصد دارند این مبلغ را هم بپردازند و تا شانزدهم با تمامی دستیاران برانکو تسویه‌حساب کنند.

چه جریمه‌ای در انتظار پرسپولیس است؟

با اینکه پیش‌تر به این موضوع پرداخته‌ایم و کارشناسان حقوقی فوتبال هم از رفتارهای احتمالی فیفا در قبال بدقولی مدیران پرسپولیس صحبت کرده‌اند، اما ظاهرا اطلاعاتی که مدیران پرسپولیس در اختیار دارند کمی با اعتقاد کارشناسان حقوقی متفاوت است.

حقوقی‌های فوتبال معتقدند اگر پرسپولیس در این مرحله پول برانکو یا دستیارانش را تسویه نکند با جریمه‌ای در حدود 10 هزار فرانک سوئیس مواجه شده و 2 تا 3 پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش هم بسته می‌شود و البته فرصتی حدودا یک ماهه هم به آنها داده می‌شود که هم بدهی و هم جریمه‌شان را پرداخت کنند که درصورت پرداخت جریمه نقل‌وانتقالاتی‌شان بخشیده خواهد شد.

با این حال دیروز یکی از مدیران پرسپولیسی گفت: «ما در این مرحله اگر پول را پرداخت نکنیم فقط جریمه نقدی شامل حال‌مان می‌شود، در مرحله دوم پنجره‌هایمان موقت بسته می‌شود که با پرداخت به‌موقع مجددا فعال می‌شود و درصورت عدم پرداخت بسته شدن پنجره در مرحله سوم قطعی می‌شود.» او ادامه داد: «اگر دیدید استقلال در شکایت بویان پنجره‌اش بسته شد به‌خاطر این بود که یک ماه قبل از آن آخرین مهلت پرداخت‌شان بود که به انجام نرسیده و درواقع آنها در مرحله دوم قرار داشتند و اگر کارشان به مرحله سوم برسد این محرومیت نقل‌وانتقالاتی قطعی می‌شود.»

فرصت ۴، ۵ ماهه پرسپولیس در پرونده بودیمیر

یکی از پرونده‌هایی که زودتر از برانکو علیه پرسپولیس در فیفا شکل گرفت مربوط به ماریو بودیمیر بود که البته سرخ‌ها در رای ابتدایی به پرداخت 475 هزار یورو محکوم شدند اما اعتراض سرخ‌ها این پرونده را فعلا متوقف کرده است.

در این خصوص شنیده می‌شود با توجه به ارسال این پرونده بهCAS و پذیرفته شدن این اعتراض در دادگاه عالی ورزش، سرخ‌ها حدود 4 الی 5 ماه فرصت دارند که بتوانند منابع مالی خود را جهت پرداخت این مبلغ مهیا کنند و شاید این زمان مناسبی برای مدیران پرسپولیس باشد که بتوانند با این بازیکن بلندقامت سابق خود که گل قهرمانی فصل هجدهم را هم به ثمر رسانده تسویه‌حساب کنند.

مذاکره با کالدرون بدون واسطه

کالدرون و دستیارانش را باید آخرین طلبکاران خارجی پرسپولیس البته تا به امروز بدانیم که البته آنها هم در فیفا توانسته‌اند رای اولیه خودشان را دریافت کنند و مبلغی در حدود 600 هزار دلار از سرخ‌ها طلبکار شوند. بعد از این حکم که البته با اعتراض پرسپولیسی‌ها همراه شد یکی از اعضای هیات‌مدیره که نقش پررنگی جهت حضور این مربی در ایران داشت باب مذاکره را با این آرژانتینی باز کرد تا شاید بتواند با تخفیف گرفتن از کالدرون، این پرونده را خارج از فیفا حل و فصل کند.

آن‌طور که مدیران سرخ ادعا می‌کنند این مذاکرات بدون هیچ واسطه‌ای و با شخص کالدرون درحال انجام است و احتمال توافق بین طرفین بسیار زیاد است. البته بد نیست بدانید درخصوص پرونده برانکو و مذاکرات موازی با او برای حل مشکل خارج از فیفا هم وعده‌های بسیاری داده شد ولی درنهایت می‌بینیم که تنها دو روز به پایان مهلت سرخ‌ها در فیفا باقی مانده و هنوز هم خبری از توافق و بسته شدن پرونده نشده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد آبادانی 4

      اره پول برانکو از زمان ایرج عرب تو باشگاهه داره باد میخوره خیلی وقته این پول برانکو اماده س اماده س دیگه کهنه شده ، شما اومدید برای نابودی نه برای سازندگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نترس پولش رو میدن شک نکن
        وزیر مث کوه پشتتونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج