۱۰۲۸۲۳۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دردسرهای زیاد استقلال در آستانه دربی

هرچه به روز‌های پایانی فصل نزدیک می‌شویم وضعیت استقلال پیچیده‌تر از قبل شده و دو دستگی و برخی اختلافات بیش از هر زمان دیگری آشکار می‌شود و درحالی‎که چند روزی بیشتر تا دربی ۹۳ از مرحله نیمه‎نهایی جام‎حذفی باقی نمانده.

روزنامه فرهیختگان: هرچه به روز‌های پایانی فصل نزدیک می‌شویم وضعیت استقلال پیچیده‌تر از قبل شده و دو دستگی و برخی اختلافات بیش از هر زمان دیگری آشکار می‌شود و درحالی‎که چند روزی بیشتر تا دربی ۹۳ از مرحله نیمه‎نهایی جام‎حذفی باقی نمانده و خبر می‌رسد سرخ‌ها در آرامش و دور از هیاهو و حاشیه‌های روزمره درحال آماده کردن خود برای حضور پرقدرت در این دیدار هستند، اما استقلال از آن زمانی که نام پرسپولیس از گوی قرعه‎کشی مرحله نیمه‎نهایی درآمد دیگر آب خوش از گلویش پایین نرفته و هر روز یک حاشیه جدید پیرامون این تیم ایجاد می‌شود.

دردسرهای زیاد استقلال در آستانه دربی

شاگردان مجیدی درحالی‎که دیدار حساس مقابل سپاهان را با لشکری از مصدومان با پیروزی به پایان برده و هوادارانشان را یک‎بار دیگر به روز‌های خوش آینده و اوج‌گیری دوباره امیدوار کرده بودند، اما درست چند روز بعد و با رسانه‌ای شدن قرارداد شیخ دیاباته بهترین گلزن لیگ برتر ورق در اردوی این تیم برگشت و به ناگهان همه‏چیز علیه استقلال شد. این درحالی است که برخی شکاف‌ها و اختلافات نیز درست چند ساعت بعد از دیدار این تیم مقابل پیکان آشکار شده و با یک استوری از سوی محمد دانشگر، مدافع جنجالی این تیم وضعیت قرمز در اردوی آبی به وجود آمد و درنهایت او و فرشید باقری نیز به‎خاطر بی‌انضباطی و بی‌احترامی در اختیار باشگاه گذاشته شدند.

در این بین، اما تلاش‌ها برای تامین منابع مالی به‎منظور بستن پرونده وینفرد شفر و بویان سرمربی و بازیکن خارجی اسبق استقلال در بدنه مدیریتی باشگاه ادامه پیدا کرده و این درحالی است که بعد از تمدید قرارداد با داریوش شجاعیان، وعده‌های احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال به‎منظور تمدید با چند مهره دیگر این تیم حداقل تا امروز عملی نشده و از سوی دیگر بعد از اتفاقات چند روز اخیر و کسب نتیجه ناامیدکننده مقابل پیکان یک‌بار دیگر فریاد اعتراض‌ها از سوی هواداران به‎منظور تغییرات در کادرفنی برای فصل آینده شنیده می‌شود.

چند روز پیش هم در «فرهیختگان» نوشتیم که مدیران این باشگاه این روز‌ها در چند جبهه می‌جنگند تا بتوانند قبل از پایان فصل وضعیت استقلال را سروسامان بخشیده تا با فراغ بال به فصل جدید برسند، هرچند برنامه فشرده فوتبال ایران و آسیا بعد از پایان رقابت‌های لیگ همچنان ادامه داشته و جام‎حذفی و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید ادامه پیدا کند و این یعنی پیش‎فصلی به آن صورت که بتوان از آن برای ریکاوری و در ادامه تقویت تیم استفاده کرد، وجود نخواهد داشت و باید در خلال برگزاری رقابت‌ها کار‌های لازم را نیز به همین منظور انجام داد. طبق آخرین اطلاعات رسیده استقلالی‌ها برای سفر به قطر به‎منظور برگزاری ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا درحالی‎که کمتر از یک ماه تا اعزام باقی مانده، برخی اقدامات لجستیکی و پشتیبانی را انجام داده و دیگر کار‌ها همچنان ادامه دارد.

پرونده شفر در پیچ خطرناک

مهلت فیفا به باشگاه استقلال برای تسویه‎حساب با شفر طی امروز و فردا به پایان می‌رسد و همان‎طور که قبلا هم اعلام کرده بودیم تمامی تلاش‌ها برای تامین منابع مالی یا مصالحه از سوی سعادتمند طی چند روز گذشته ادامه داشته و حتی دو روز پیش اعلام شد که مدیرعامل استقلال با مدیران یکی دو بانک به‎دنبال زنده کردن مطالبات قبلی جلساتی را برگزار کرد. وی همچنین در انتظار آخرین وضعیت امضای قرارداد با شرکت مینو است تا در این بین هرچه سریع‌تر از این شرکت نیز پولی به استقلال برسد؛ بااین‎حال تمامی شواهد نشان می‌دهد که پرونده سرمربی آلمانی به مرحله خطرناکی رسیده و باید هرچه زودتر فکر عاجلی درخصوص آن کرد. با وجود تلاش‌های سعادتمند به نظر می‌رسد تمام فکر و ذکر مدیرعامل جوان آبی‌ها تنها معطوف به این مشکلات نیست و درحالی‎که استقلال در یک پیچ تاریخی خطرناک قرار دارد، سعادتمند در تفکر تشکیل تیم‌های دیگر در سایر رشته‌های ورزشی بوده و بعد از تشکیل تیم کشتی، به نظر می‌رسد اقدامات دیگری برای راه‎اندازی سایر رشته‌ها نیز درحال انجام است.

تمدیدی‌ها روی هوا

بعد از تمدید قرارداد استقلال با داریوش شجاعیان، مدیرعامل این باشگاه قول داد طی چند روز بعدی و در آیند‌ه‌ای نزدیک تکلیف سایر بازیکنان و تمدید قراردادشان با این باشگاه مشخص شود و اخبار خوبی در این خصوص منتشر خواهد شد، بااین‎حال هرچه زمان گذشت نه خبری از تمدید قرارداد با علی کریمی منتشر شد و نه بازیکنانی نظیر فرشید اسماعیلی یا روزبه چشمی و حتی فرشید باقری برای فصل آینده به‎طور قطعی در استقلال ماندنی شدند، هرچند شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی از این نفرات در جلسات برگزارشده به‎منظور تمدید قرارداد یا سنگ‌های بزرگ میلیاردی جلوی پای باشگاه گذاشتند و یا طی چند نوبت به‎اصطلاح دبه کرده و رقم قرارداد خود را نسبت به آنچه در مذاکرات شفاهی اعلام شده بود، بیشتر کردند، اما هرچه هست هنوز استقلال با این نفرات به توافق کامل نرسیده و هواداران این تیم همچنان منتظر تحقق وعده‌های سعادتمند هستند.

عبدیان کجاست؟

مهدی عبدیان که چند سالی می‌شود در قامت یک هوادار در کنار باشگاه استقلال هر زمان که نیاز بوده کمک‌های مادی و معنوی خود را از این تیم دریغ نکرده و به کمک استقلالی‌ها آمده، چند روزی می‌شود که در باشگاه خبری از وی نیست و در تصمیم‎سازی‌ها و مشارکت در امور بسیار کمرنگ شده است. در همین زمینه شنیده می‌شود عبدیان که یکی دو ماهی از حضورش در جمع اعضای هیات‎مدیره استقلال سپری می‌شود درخصوص برخی مسائل در بدنه مدیران باشگاه دلخور بوده و از آنجا که شاید اراده لازم برای حل برخی مشکلات را نمی‌بیند، سعی کرده است اخیرا حضور کم‎اثر‌تری در باشگاه داشته باشد.
نکته قابل‎توجه اینکه بعد از تمدید قرارداد شجاعیان به نظر می‎رسید که سعادتمند روی کمک‌های عبدیان برای تمدید قرارداد با سایر بازیکنانی که در انتهای فصل قراردادشان با استقلال به پایان می‌رسد، حساب کرده که همین موضوع و کمرنگ شدن حضور عضو جوان هیات‎مدیره باشگاه باعث شده فعلا خبری از این امر نباشد.

خبر بد برای هواداران؛ دو بازیکن مصدوم شدند

استقلالی‌ها کم مشکلات و گرفتاری نداشتند که روز گذشته اعلام شد دو بازیکن این تیم یعنی علی کریمی و روزبه چشمی که اتفاقا از خوب‌های استقلال طی بازی‌های اخیر این تیم بودند به‎شدت مصدوم شده‌ا‌ند و چه‎بسا حتی نتوانند این تیم را در دربی هفته آینده مقابل پرسپولیس همراهی کنند. بااین‎حال نکته امیدوار‌کننده این است که طبق نظر پزشکان ارسلان مطهری طی امروز و فردا به مرز آمادگی مطلوب رسیده و احتمالا می‌تواند استقلال را در دیدار مقابل شاهین بوشهر همراهی کند، اما غیبت کریمی و چشمی قطعی بوده و حتی این امکان وجود دارد که مصدومیت این دو بازیکن به انداز‌ه‌ای باشد که آن‌ها حتی نتوانند در نیمه‎نهایی جام‎حذفی مقابل پرسپولیس به میدان بروند.
البته با نظر کادر پزشکی فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری مشکلی برای همراهی تیم ندارند و این دو بازیکن از دیروز در تمرینات استقلال در کار‌های گروهی حاضر شدند.

جلسه سعادتمند با آبی‌پوشان قبل از دربی

احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال تصمیم دارد قبل از برگزاری دربی ۹۳ در جلسه‌ای با اعضای تیمش شرکت کرده تا از لحاظ روحی و روانی آن‌ها را آماده برگزاری این دیدار حساس کند. شنیده می‌شود سعادتمند در تلاش است طی روز‌های آینده و قبل از دربی درصدی از مطالبات بازیکنان را به حساب آن‌ها واریز کند. به همین منظور بعد از دیدار با شاهین نیز جلسه‎ای را با کادرفنی و بازیکنان برگزار می‌کند تا از نظر روحی آن‌ها را در شرایط مطلوبی قرار بدهد. قرار است ۱۰ درصد دیگر مطالبات بازیکنان استقلال تا قبل از دربی پرداخت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج