۱۰۳۳۰۵۲
۳۶ نظر
۵۰۰۱
۳۶ نظر
۵۰۰۱
پ

قلب آبی ایران، امشب در خراسان می‌تپد

استقلال که با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی است و تراکتور هیچ‌گاه در فینال این تورنمنت با هم برخوردی نداشته‌اند و برای نخستین‌بار است که در این نقطه با هم تقابل می‌کنند.

ایران ورزشی: استقلال که با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی است و تراکتور هیچ‌گاه در فینال این تورنمنت با هم برخوردی نداشته‌اند و برای نخستین‌بار است که در این نقطه با هم تقابل می‌کنند.

آبی‌ها در یک قدمی هشتمین قهرمانی حذفی

استقلال که با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی است و تراکتور هیچ‌گاه در فینال این تورنمنت با هم برخوردی نداشته‌اند و برای نخستین‌بار است که در این نقطه با هم تقابل می‌کنند.

دو تیم برای رسیدن به فینال جام حذفی شرایط متفاوتی را سپری کرده‌اند. تراکتوری‌ها به غیر از نفت مسجدسلیمان، در باقی بازی‌ها با تیم‌های لیگ یکی مصاف داشتند و از این حیث متحمل رنج کمتری در قیاس با استقلال شده‌اند، اما آبی‌ها به‌جز دو بازی نخست که با تیم‌های گل‌ریحان و فجر بود، در باقی بازی‌ها زحمت بسیاری کشیدند.

استقلال تا قبل از فینال با تیم‌های پرسپولیس و سپاهان روبه‌رو شد و از این حیث اگر به قهرمانی جام حذفی برسد، برایش ارزش و منزلت بیشتری خواهد داشت چراکه قهرمانی استقلال در این جام با پیروزی مقابل تیم‌هایی رقم خورده که هر یک برای رسیدن به قهرمانی جام حذفی انگیزه‌های بسیاری داشته‌اند و جزو مدعیان سنتی لیگ برتر و این جام محسوب می‌شوند، به همین دلیل استقلالی‌ها خیلی علاقه‌مندند بر خلاف سنوات گذشته در این جام به قهرمانی برسند تا کسی قهرمانی‌ آنها را به‌واسطه برخوردهای پی‌درپی با تیم‌های لیگ یکی زیر سؤال نبرد.

قلب آبی ایران، امشب در خراسان می‌تپد

از آن سو تراکتور نیز برای رسیدن به جام کم انگیزه ندارد و مالک ثروتمند این باشگاه با وعده پاداش چشمگیر سعی در تهییج بازیکنان این تیم داشته است تا شاید بعد از حجم عظیمی از هزینه‌های ریز و درشت بتواند تبریز را در فوتبال ایران دوباره به قهرمانی جام حذفی برساند؛ جایگاهی که در سال‌های گذشته فقط یک‌بار به ویترین افتخارات این تیم اضافه شده و از آن پس تراکتوری‌ها دیگر نتوانسته‌اند به جام قهرمانی دست یابند.

قهرمانی در این بازی به احتمال زیاد جایگاه فرهاد مجیدی را در استقلال محکم خواهد کرد اما به هر دلیل اگر استقلال صاحب جام نشود، مجیدی و سعادتمند هر دو برای ادامه فعالیت در استقلال با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد و هر دو مقصر از دست رفتن این موقعیت بزرگ لقب خواهند گرفت.

شاید اگر مجیدی و سعادتمند برای حمله به یکدیگر قدری صبر می‌کردند، بعد از ناکامی احتمالی در این بازی کسی آنها را مقصر نمی‌دانست اما فضای به وجود آمده در روزهای اخیر دست منتقدان را باز می‌گذارد تا اگر ناکامی دوباره‌ای رخ داد هر دو طرف را مقصر این ماجرا بنامند. در واقع یک راه بیشتر پیش روی استقلال نیست و آبی‌ها که نمایش نسبتاً خوبی در دربی 93 داشتند، با درس گرفتن از اشتباهات آن بازی باید گام به این میدان بگذارند تا جام قهرمانی از دست نرود.

استقلال در زمان مربیگری مظلومی یک‌بار جام قهرمانی حذفی را از دست داد و خاطرات تلخی برای آبی‌ها در تقابل با ذوب‌آهن باقی ماند. هرچند استقلال بعد از آن توانست در دوره دیگری از جام حذفی با شکست خونه‌به‌خونه بابل قهرمان جام حذفی شود اما یقیناً تراکتور تیمی نیست که به‌راحتی در مقابل استقلال زانو بزند و با توجه به اینکه دو بازیکن باتجربه همچون شجاعی و دژاگه نیز در ترکیب تراکتور حضور دارند، آبی‌ها باید برنامه منسجمی به جهت پیروزی در این بازی داشته باشند و بتوانند از خط حمله پرکار خود نهایت بهره را ببرند. بدون شک اگر قایدی و دیاباته وظایف خود را به شکل مطلوب انجام دهند، پیروزی استقلال مقابل تراکتور دشوار نخواهد بود و استقلال می‌تواند باز هم جام قهرمانی حذفی را به خود اختصاص دهد.

یزدانی فینال را از دست داد

روزبه چشمی برای فینال آماده شده، ولی سیاوش یزدانی، دیگر مدافع استقلال به‌خاطر آسیب‌دیدگی قادر به همراهی تیمش در این بازی حساس نیست.

مجیدی در بازی نیمه نهایی مقابل پرسپولیس از زوج غلامی و دانشگر استفاده کرد، ولی با بازگشت چشمی مشخص نیست چه بازیکنانی در قلب دفاع بازی خواهند کرد. اگر چشمی آمادگی خوبی داشته باشد قطعا اولویت اصلی مجیدی برای بازی در قلب دفاع خواهد بود.

بازی خداحافظی فرهاد و رفقا؟

بازی امشب یک موقعیت نادر است؛ مربی که هفته گذشته استعفا کرده، با وساطت دستیار و کاپیتان تیمش چند روزی به سر تمرین برگشته تا فقط در فینال روی نیمکت بنشیند و از پیش وعده داده که در هر حالتی، در پایان این بازی از تیم جدا می‌شود. در فوتبال ایران کمتر پیش می‌آید که مربیان استعفا کنند و معمولاً ترجیح می‌دهند اخراج شوند، چراکه با امضای نامه استعفا دیگر خبری از دریافت بقیه قرارداد نیست اما مربیان اخراجی، تمام تعهدات مالی را که باشگاه پذیرفته تا ریال آخر طلب می‌کنند. استعفا یا اخراج هم اغلب با «ناکامی» مترادف می‌شود اما این هم در مورد فرهاد مجیدی صادق نیست.

قلب آبی ایران، امشب در خراسان می‌تپد

تا همین‌جا هم او مربی ناموفقی نبوده و اگر فرهاد بتواند امشب مربی برتر فینال باشد، با یک قهرمانی در جام حذفی (آن هم با برتری مستقیم مقابل دیگر اضلاع مربع قدرت فوتبال ایران یعنی پرسپولیس، سپاهان و تراکتور) و با نایب‌قهرمانی در لیگ، کارنامه قابل دفاعی به جا گذاشته، اما شکاف اختلاف او با مدیرعامل باشگاه به‌حدی عمیق شده که دیگر با هیچ جام و برگزاری هیچ مراسم آشتی‌کنانی، پرشدنی نیست. ساعاتی بعد از فینال، یکی باید میدان را به نفع دیگری خالی کند و از شواهد اینطور برمی‌آید آنکه می‌رود فرهاد مجیدی است، نه احمد سعادتمند. نکته عجیب ماجرا این است که آتش اختلاف میان سرمربی و مدیرعامل ظاهراً روی رختکن تیم تأثیر چندانی نگذاشته و جو درونی تیم متشنج نیست.

این خبر خوشی برای هواداران استقلال است که بعد از یک فصل پرماجرا و مملو از حاشیه و بعد از ناکامی نسبی در لیگ، با قهرمانی در جام حذفی به دستاوردی ملموس برسند. فتح جام حذفی برای استقلالی‌هایی که قهرمانی در لیگ را می‌خواهند «کافی» نیست اما برای پایان یک فصل «لازم» به نظر می‌رسد.

فارغ از حواشی و جنجال‌ها، در بازی امشب استقلال به‌جز سیاوش یزدانی تقریباً تمام مهره‌های تأثیرگذارش را در اختیار دارد. بازگشت روزبه چشمی به قلب دفاع این امکان را به فرهاد مجیدی می‌دهد که بار دیگر دانشگر را در پست دفاع راست به خدمت بگیرد تا وریا به یک خط جلوتر منتقل شود. تجربه بازی‌های گذشته به ما می‌گوید هرچقدر وریا وظایف دفاعی کمتری بر عهده داشته باشد، موفق‌تر است.

قلب آبی ایران، امشب در خراسان می‌تپد

اما احتمالاً سرنوشت فینال در مرکز زمین رقم می‌خورد؛ جایی که تراکتور سه مهره خلاق و تأثیرگذار دارد که قادر هستند در هر لحظه نتیجه بازی را تغییر دهند. مؤثرترین مرد این روزهای تراکتور، احسان حاجی‌صفی است و بعد از او، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی هستند که به تک‌مهاجم این تیم اضافه می‌شوند. البته سن و سال بالا و معمولاً غیرقابل تعویض بودن این دو کاپیتان تیم ملی، این امکان را به هافبک‌های استقلال می‌دهد که در نیمه دوم به‌مراتب کار راحت‌تری داشته باشند. افت نسبی تراکتور در 30 دقیقه پایانی بازی‌ها شاید تبدیل به استراتژی اصلی فرهاد مجیدی در این بازی شود. استقلال بعد از 7 روز پرماجرایی که پشت سر گذاشته، امشب به جام حذفی حمله می‌کند. تنها امید هواداران این است که کشمکش‌های درونی لطمه‌ای به آبی‌ها نزده باشد. اینکه اختلاف میان مجیدی و سعادتمند تا چه اندازه اثرگذار بوده؟ پرسشی است که پاسخ آن فقط با سوت پایان موعود بنیادی‌فر مشخص می‌شود.

سفر با مصدومان!

تیم استقلال ساعت 18 دیروز تهران را به مقصد مشهد ترک کرد و آبی‌پوشان با پرواز چارتر به شهر میزبان فینال جام حذفی سفر کردند. در این سفر سیاوش یزدانی به‌دلیل مصدومیت به مسابقه نمی‌رسد، اما محسن کریمی، داریوش شجاعیان و بهزاد غلامپور که محروم هستند با آبی‌پوشان راهی مشهد شدند. سفر تمامی نفرات تیم استقلال به‌دلیل حضور در جشن قهرمانی احتمالی است. مجیدی اعلام کرده بعد از پایان فینال جام حذفی دیگر به سرمربیگری استقلال ادامه نخواهد داد.

خواسته مجیدی از استقلالی‌ها

آخرین تمرین تیم استقلال برای دیدار مقابل تراکتور تبریز در فینال جام حذفی از ساعت 11 دیروز (چهارشنبه) در زمین مجموعه انقلاب برگزار شد. پیش از شروع تمرین، فرهاد مجیدی دقایقی برای بازیکنان صحبت کرد و ضمن اشاره به اهمیت بازی با تراکتور، از بازیکنان خواست با تمام وجود خود را برای مصاف با تراکتور آماده و تلاش کنند دل هواداران شاد شود. گرم کردن، پاسکاری ترکیبی و فوتبال درون‌تیمی بخش‌های مختلف تمرین بود. دیدار نهایی جام حذفی بین استقلال و تراکتور ساعت 18:15 امروز در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

بازگشت برهانی به استقلال؟

بعد از انتصاب سعید مراغه‌چیان، کاپیتان پیشین تیم استقلال به‌عنوان مدیر آکادمی این باشگاه، از سوی باشگاه هیأت امنایی نیز انتخاب می‌شود تا چارت تیم‌های پایه آبی‌پوشان کامل شود. سعادتمند، مدیرعامل آبی‌پوشان تا قبل از اعزام این تیم به قطر اعضای هیأت امنای آکادمی را مشخص می‌کند. احتمال اینکه علی جباری، جواد قراب، محمد نوری و آرش برهانی از اعضای این هیأت امنا باشند وجود دارد.

ماجرای آکادمی استقلال پیچیده است و معلوم نیست چرا مسئولان آکادمی استقلال زیاد در این تیم دوام نمی‌آورند. طی چند سال اخیر در آکادمی استقلال اتفاقات عجیب کم رخ نداده؛ از دعوای روشن و سامره گرفته تا جعل امضای افتخاری، اما مراغه‌چیان در بدو ورودش به آکادمی مدعی شد برنامه‌های زیادی دارد و تصمیم گرفته دست واسطه‌ها و دلال‌ها را از این آکادمی کوتاه کند اما مراغه‌چیان هنوز به‌عنوان رئیس کار خود را جدی آغاز نکرده ضمن اینکه قرار است هیأت امنایی اضافه شوند که به او در این کار کمک کنند. فعلاً استقلالی‌ها درگیر مسائل مربوط به فینال جام حذفی هستند و خیلی توجهی به مسائل تیم‌های پایه ندارند. اگر استقلالی‌ها نظارت خوبی روی تیم‌های پایه داشته باشند می‌توانند بازیکنان خوبی را برای تیم بزرگسالان پرورش دهند.

تمدید پنج بازیکن

باشگاه استقلال اعلام کرد پنج بازیکن در لیست تمدیدی‌ها هستند. علی کریمی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی در لیست تمدیدی‌های این باشگاه جهت حضوری قدرتمند در فصل آتی هستند. پیش از این اما سعادتمند مدیرعامل استقلال در صحبت‌های خود هیچ حرفی از تمدید قرارداد فرشید باقری به میان نیاورده بود، به همین دلیل این برداشت از صحبت‌های سعادتمند شده بود که باقری در لیست استقلالی‌ها جایی ندارد، اما با اعلام رسمی باشگاه استقلال معلوم شد این بازیکن هم در لیست فصل آتی این تیم حضور دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Bndboy

      خمس ما رو امشب تقدیمتون می کنند !!!

      پاسخ ها

      • رضا

        قلب ابی را خاطر جمع باشید قرمز قرمز میکنیم قلب ایران تراکتور

      • بدون نام

        به امید خدا تراکتور میبره

      • بدون نام

        فقط تراکتور عشقه

      • بدون نام

        برترینها قلب آبیت سه تا خورد

    • مهرداد آبادانی ۴فقط پوکر

      قلب آبی حکومت بگو خخخخخخ پنالتی روی علیپور گرفته نشد(دایو اسماعیلی پنالت نبود) نباید بازی به وقت اضافه میکشیدو بعد از اون دو پنالتی که باید تکرار میشد
      #جام فساد سلطانی فر

      پاسخ ها

      • سایه ها

        شیشتایی

      • محمد

        پماد بزن خوب میشی لنگی پنالتی علیپور که اصلا پنالتی نبود پنالتی اسماعیلی کاملا واضح بود و همه کارشناسان داوری تایید کردن گل اولتون هم‌با خطا بود سیامک هم باید اخراج میشد در حد ما نیستید باختید خخخخخخخخخ تسلیت

      • بدون نام

        #کیسه -سهمیه -فساد
        کیسه حقیر

      • cactus

        باشه تو خوبی

      • شورت قرمز

        کلاس چندی عمو؟

      • محمود

        سوزش داره ها پمادت هم تموم شده
        فقط امشب رو تحمل کنی تمومه

    • اس

      مال حرام که خمس نداره

    • بابک.ب

      همینقدر که مجیدی اولین مربی است
      که حاضر به استعفا شده یعنی چشم داشتی
      به پول استقلال ندارد و از روی عشق و تعصب کار میکرده.
      مربیان دیگر با وجود کسب نتایج ضعیف هم
      حاضر به استعفا نبودند تا با اخراج از طرف
      باشگاه تمام حق و حقوق خود را بگیرند.
      حیف این تیم و این مربی جوان و با تعصب
      که میتوانستند در کنار هم حرف های زیادی
      در لیگ آینده و حتی در آسیا داشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        #کیسه -سهمیه -فساد
        فرناز
        شومن بازی

    • علی

      وقتی قلب آبی داوران در این بازی می تپد
      خیال کیسه کش ها راحت قهرمانی رو بهتون میدهند
      اگر نمی خواستند بدهند همون روبروی سپاهان کارتون تمام میشد

    • مظفری

      استقلال حتماًبرنده است،بروبرگردنداره

    • مظفری

      بنظرمن بهتره آقای مجیدی برای کسب تجربه مربی گری ابتدا باچندتیم ضعیف ترهمکاری داشته باشندو پس ازکسب تجربه بیشتردراین پست به تیمهای مطرح انتقال پیداکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ضعیف تر از استقلال؟

      • بدون نام

        :))))))))))))))))))))))

    • بدون نام

      نظرت رو برای خودت نگه دار... همین مجیدی سپاهان رو دو بار و پرسپولیس رو هم که دیدی شکست داد. خیلی از مربی های بزرگ که بالا سر تاج بودن نصف جرات فرهاد رو هم نداشتن

    • محمدحسن زاده

      شیشپولیس

    • بهرام

      قلب قرمز آذربایجان هم به عشق تراکتور میتپد.سلام و دعای ما از تهران محله نواب،بدرقه راهتان.یاشاسین آذربایجان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یاشاسین آذربایجان

    • بدون نام

      #کیسه -سهمیه -فساد

    • شیش درچار

      خمس جام پرسپولیس قهرمان راامشب میدن به نیازمندجام ...اخخخخی....

    • بدون نام

      یادآوری میکنم که تیم مقابل تراکتوره با میلیونها هوادار دو آتشه. امیدوارم تراکتور برنده بشه تا چشم هر چی رسانه رنگیه دربیاد.

    • قهرمان آسیا

      پماد سوختگی در ایام کرونا موجود می باشد،

    • بدون نام

      اول منچستر یونایتد دوم تراختور

    • بدون نام

      تراختورتون چرخاش تو گل گیر میکنه

    • محمدمهدی محمدی

      جان تراختورحانم آذربایجان قلب قرمزگیلان وشهرباران ورنجان طارم هندوستان ایران باشماست بتازیدسرداران جنگ چالدران برعلیه کیسه پوشان حاشیه تهرانم

    • محمدمهدی محمدی

      عشق ماانرژی مثبت ماامروزباسرخ جامگان بابک خرمدین آذربایجان هستش بتازیدسردا ران سرخ جامه دعاتان میکتیم اهورامزداپشت وپناهتان

    • محمدمهدی محمدی

      سرداران وسرخ جامگان دیارآذرآبادگان دست خدایارتان ودعای ۸۰۰میلیون ترک تبارجهان بدرقه راهتان محمدمهدی محمدی طارموعلیای گیلان

    • JUST TAJ

      لنگی خب اگه استقلال ضعیفه پس شمایی که توسط استقلال تحقیر و تونل و شش در چهار شدین چی هستین؟؟؟؟ خخخخ زر اضافی بزنی با منطق میزنم تو دهنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین که میگی شیش در چهار معلومه خیلی منطقی هستی داداش!!!!

    • بدون نام

      همه قدرت ها جمع شدند پرسپولیس قهرمان لیگ شد. همه قدرت ها هم امشب جمع می شوند تا استقلال امشب قهرمان حذفی بشه.
      که چی، که آقایون مفتخور از مجلس و دولتی و غیر دولتی با افتخار بگند دو تیم دولتی پایتخت قهرمانهای ایران اند.
      جمع کنید بساط مفت خوری رو. تا این دو باشگاه خصوصی نشوند تمام قدرتها پشت اونهان تا قهرمان بشوند و بودجه و پول ها رو بالا بکشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج