۱۰۳۴۹۸۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

نامجومطلق یازدهمین مربی موقت تاریخ استقلال

پس از پایان فینال جام حذفی که با شکست ۳-۲ استقلال مقابل تراکتور به پایان رسید، باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای به‌صورت رسمی اعلام کرد جهت رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوت‌نامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی، انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی هم به باشگاه استقلال گرفته شود.

روزنامه خراسان: پس از پایان فینال جام حذفی‌ که با شکست ۳-۲ استقلال مقابل تراکتور به پایان رسید، باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای به‌صورت رسمی اعلام کرد جهت رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوت‌نامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی، انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی هم به باشگاه استقلال گرفته شود.

بیانیه باشگاه استقلال به منزله این بود که فرهاد مجیدی دیگر روی نیمکت آبی‌پوشان حضور نخواهد داشت و این تیم باید با مربی دیگری در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. باشگاه استقلال که به‌دنبال برگرداندن استراماچونی به ایران است، در روزهای گذشته تلاش‌های زیادی انجام داد تا مربی موقتی در آسیا هدایت آبی‌پوشان را بر‌عهده بگیرد.

آن‌ها مذاکراتی را با مربیانی همچون محمود فکری که در نساجی نتایج خوبی گرفته بود داشتند اما درنهایت تصمیم مدیران استقلال حضور مجید نامجو‌مطلق بود. آن‌ها بر این باورند که چون نامجو‌مطلق به عنوان دستیار اول فرهاد مجیدی در استقلال حضور داشته، شناخت کاملی از تیم دارد و می‌تواند در مقطع فعلی موثرتر واقع شود. حالا تمرینات استقلال با حضور نامجومطلق آغاز شده تا آبی‌پوشان برای شرکت در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آماده شوند.

سال 1320

در آن سال علی دانایی‌فرد بعد از کسب نتایج ضعیف استقلال به عنوان مربی موقت کار خود را در استقلال آغاز کرد. دانایی‌فرد نه تنها اولین مربی موقت استقلال بود بلکه به اولین بازیکن-مربی تاریخ این باشگاه هم تبدیل شد.

سال 1354

استقلال در جام تخت‌جمشید ۱۳۵۴ به مقام چهارمی بسنده کرد. این نخستین باری بود که استقلال در میان ۳ تیم اول رقابت‌های باشگاهی ایران جایی نداشت. سال بعد نیز مقام نازل چهارمی تکرار شد و استقلال در همین سال در نخستین دوره جام حذفی در همان مرحله نخست حذف شد. بدین‌ترتیب در اواخر فصل و درحالی که تنها ۴ بازی به پایان فصل مانده بود رایکوف از سمت خود برکنار شد. بعد از برکناری رایکوف مدیران استقلال بار دیگر علی دانایی‌فرد را به عنوان سرمربی موقت معرفی کردند تا او برای دومین بار مربی موقت باشگاه استقلال لقب بگیرد. در آن مقطع استقلال با دانایی‌فرد در ۴ بازی فقط یک برد کسب کرد.

سال 1358

سال ۱۳۵۸ استقلال با مربیگری عباس رضوی در رقابت‌های جام شهید اسپندی شرکت کرد اما استقلال در آن بازی‌ها نتایج خوبی کسب نکرد و در مرحله دوم حذف شد. با این نتایج رضوی از سمت خود برکنار شد و منصور پورحیدری به عنوان سومین مربی موقت تاریخ باشگاه استقلال روی نیمکت این تیم نشست و نتوانست به عنوان مربی موقت، استقلال را از بحران نجات دهد.

سال 1361

استقلال سال ۶۱ را با بی‌ثباتی تمام آغاز کرد و در همین ماه‌های اول سال ۳ مربی مختلف روی نیمکت این تیم نشستند. استقلال در آن سال عضدی، شرفی و ناصر حجازی را به عنوان مربی موقت روی نیمکت خود دید. حجازی در این سال برای نخستین بار به عنوان مربی استقلال به فعالیت پرداخت اما هم‌زمان دروازه‌بان و کاپیتان تیم نیز بود تا بعد از سال‌های دهه ۱۳۲۰ و مربیگری و بازیکنی هم‌زمان علی دانایی‌فرد برای دومین بار یک مربی هم‌زمان بازیکن تیم نیز باشد.

سال 1363

در سال ۱۳۶۳ استقلال پنجمین مربی موقت را هم روی نیمکت خود دید. این بار نوبت به عباس کردنوری رسیده بود. او در‌واقع موفق‌ترین مربی موقت استقلال هم به حساب می‌آید و آبی‌ها با این مربی موقت در سال ۱۳۶۳ در ۳ مسابقه از مسابقات جام باشگاه‌های تهران شرکت کردند که حاصل آن ۳ برد متوالی، ۱۰ گل زده و فقط یک گل خورده بود اما این عملکرد خوب هم مدیران وقت باشگاه را برای ادامه حضور کردنوری قانع نکرد.

سال 1378

حجازی و استقلال فصل بعد را بسیار موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشتند و قهرمان جام آزادگان ۷۷-۱۳۷۶ شدند. به دنبال این قهرمانی حجازی فصل بعد استقلال را در جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۸‌ -۱۹۹۹هدایت کرد و توانست تا دیدار نهایی نیز پیش برود اما در بهار ۱۳۷۸ و در دیدار نهایی مغلوب تیم جوبیلوایواتا از ژاپن شد تا نتواند به ستاره سوم برسد. چند هفته بعد از این شکست استقلال در یک بازی لیگ با نتیجه عجیب ۴-۳ برابر سایپا مغلوب شد و حجازی همان شب از کار برکنار شد و جواد زرینچه، کاپیتان استقلال تا پایان فصل به طور موقت سرمربی استقلال شد تا بعد از علی دانایی‌فرد و ناصر حجازی، جواد زرینچه سومین بازیکن(کاپیتانی) باشد که طی دوران بازیگری‌اش سرمربیگری استقلال را نیز بر‌عهده داشت. زرینچه استقلال را در ۴ بازی آخر لیگ هدایت کرد و بعد از وی سوکوموروخوف برای دومین بار سرمربیگری تیم را بر‌عهده گرفت.

سال 1379

بعد از ۲ فصل رویایی با پورحیدری درنهایت نتایج ضعیف استقلال با این مربی فرا رسید و آبی‌ها تحت شرایطی عجیب و در آخرین بازی فصل مقام قهرمانی نخستین دوره لیگ حرفه‌ای ایران را از دست دادند. به‌دنبال این ناکامی فتح‌ا...‌زاده مدیر وقت استقلال با پورحیدری قطع همکاری کرد و امیر قلعه‌نویی، بازیکن سابق استقلال به طور موقت و برای مربیگری بازی‌های باقی‌مانده فصل در جام حذفی روی نیمکت استقلال نشست.

ژنرال هفتمین مربی موقت استقلال بود و با این تیم در جام حذفی ۸۱-۱۳۸۰ موفق به کسب عنوان قهرمانی شد اما بعد از آن بازی‌ها به قلعه‌نویی پیشنهاد شد یا از نیمکت استقلال کنار برود یا به عنوان کمک‌مربی با رولند کخ، سرمربی آلمانی و جدید استقلال همکاری کند و قلعه‌نویی نیز از مقامش استعفا داد تا بعد از ۲۴ سال یک بار دیگر استقلال یک مربی آلمانی را روی نیمکت خود ببیند.

سال 1396

بعد از برکناری پرویز مظلومی نوبت به علیرضا منصوریان رسید تا به گفته خودش به آرزوی دیرینه‌اش یعنی نیمکت استقلال برسد. استقلال و منصوریان شروع بسیار بدی در لیگ داشتند و استقلال نخستین برد خود را تنها در هفته هفتم لیگ کسب کرد. منصوریان با کسب این نتایج درنهایت استقلال را به مقام دومی لیگ رساند و توانست جواز حضور در فصل بعد رقابت‌های آسیایی را نیز کسب کند. استقلال فصل ۹۷-۱۳۹۶ را باز هم بسیار بد شروع کرد و این بار منصوریان بعد از آغاز ضعیف در لیگ از سمت خود برکنار شد و بعد از یک هفته که میک‌ مک‌درموت، بدنساز تیم به عنوان سرمربی موقتا روی نیمکت استقلال نشست تا هشتمین مربی موقت تاریخ استقلال و البته اولین مربی موقت خارجی آبی‌ها لقب بگیرد.

سال 1397

شفر در فصل اول حضور خود توانست جام حذفی ایران ۹۷-۱۳۹۶ را ببرد که این نخستین عنوان قهرمانی استقلال بعد از ۴ فصل ناکامی بود اما شفر در دومین فصل حضورش و در حالی که استقلال همچنان شانس قهرمانی در لیگ بود بعد از شکست برابر پدیده در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر ۹۸-۱۳۹۷ از کار خود برکنار شد. شکست در دربی از اصلی‌ترین دلایل این برکناری بود. در‌پی اخراج شفر؛ فرهاد مجیدی، بازیکن پیشین استقلال و دستیار خود شفر به‌طور موقت و تا پایان فصل سرمربی استقلال شد.

سال 1398

استراماچونی بعد از صدرنشینی در لیگ و به دست آوردن دل هواداران آبی به دلیل مشکلات فراوان با مدیران و هیئت‌مدیره استقلال و نارضایتی از نحوه و تاخیر در پرداخت حقوقش از مربیگری در استقلال استعفا و ایران را نیز به سرعت ترک کرد. بعد از کنار رفتن استراماچونی استقلال وارد بحران شد به طوری که برای نخستین بار در تاریخ باشگاه این تیم در ۳ بازی پیاپی لیگ بدون سرمربی به میدان رفت و در یک بازی هم وریا غفوری در نقش مربی موقت ظاهر شد تا به نوعی او دهمین مربی موقت تاریخ استقلال لقب بگیرد. بعد از آن و ناکامی مدیران استقلال در برگرداندن استراماچونی درنهایت مجیدی به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد.

سال 1399

استقلال امسال برای یازدهمین بار باید با سرمربی موقت پا به میدان بگذارد و این‌بار آزمون آسیایی پیش‌روی آبی‌ها خواهد بود. مجید نامجومطلق یازدهمین مربی موقت آبی‌هاست که باید این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا هدایت کند.

استقلال علاوه بر مربیان نام برده چند مربی موقت دیگر هم داشته که البته بیشتر در نقش تمرین‌دهنده ظاهر شدند و در بازی‌های رسمی روی نیمکت آبی‌ها ننشستند. پرویز کوزه‌کنانی، کامبیز جمالی، غلامرضا نعلچگر و حمید ملک‌احمدی مربیان موقتی بودند که بیشتر نقش تمرین‌دهنده را ایفا کردند و خیلی زود جای خود را به مربی دایمی دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صادق ورمزیار روازقلم انداختید،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج