۱۰۴۲۹۴۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رویارویی مسی و رونالدو بعد از دو سال

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۱-۲۰۲۰ غروب پنجشنبه به وقت تهران انجام شد تا جذاب‌ترین رقابت فوتبال باشگاهی در سطح دنیا رسما به صدر اخبار برگردد.

روزنامه اعتماد: قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۱-۲۰۲۰ غروب پنجشنبه به وقت تهران انجام شد تا جذاب‌ترین رقابت فوتبال باشگاهی در سطح دنیا رسما به صدر اخبار برگردد. این رقابت‌ها بعد از آن قرعه‌کشی شد که چهارشنبه شب آخرین تیم‌هایی که توانستند در باز‌های پلی‌آف سهمیه بگیرند، مشخص شدند. در ابتدای مراسم دیدیه دروگبا اسطوره ساحل‌عاجی باشگاه چلسی جایزه ویژه یوفا را به پاس تلاش‌هایش براي توسعه فوتبال دریافت کرد. او نخستین آفریقایی تاریخ است که این جایزه را دریافت می‌کند. در قرعه‌کشی تیم‌های بایرن، رئال‌مادرید، پورتو، لیورپول، سویا، زنیت، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن به عنوان تیم‌های سید یک در صدر جدول گروه‌های هشت‌گانه مسابقات قرار گرفتند سپس سایر تیم‌ها به‌تدریج در گروه‌ها جا داده شدند تا گروه‌بندی رقابت‌ها تکمیل شود و تیم‌های حاضر رقبای خود را بشناسند.

بر‌اساس قرعه‌کشی انجام شده و برخلاف سال‌های گذشته به صورت واضح نمی‌توان گروهی را گروه مرگ نامید هر چند اوضاع چند گروه از همین حالا پیچیده به نظر می‌رسد. برخی گروه‌ها هم به نظر گروه‌های بسیار ساده‌ای به نظر می‌رسند که طبق روال هر ساله نحوه سیدبندی مسابقات را زیر سوال می‌برد. در ادامه نگاهی کوتاه داریم به هشت گروه لیگ قهرمانان اروپا.

گروه یک: در این گروه بایرن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با تیم‌های اتلتیکو‌مادرید، سالزبورگ و لکوموتیو مسکوقرار گرفتند. در این گروه رقابت اصلی بین بایرن و اتلتیکو است. سالزبورگ در سال‌های اخیر نمایش خوبی در رقابت‌های اروپایی داشته و می‌تواند برای مدعیان دردسرساز شود. لکوموتیو مسکو روسیه به نظر ضعیف‌ترین تیم گروه است.

گروه دو: در این گروه رئال‌مادرید با تیم‌های شاختار دونتسک، اینتر و مونشن گلادباخ هم‌گروه شده‌ است. این گروه روی کاغذ گروه پیچیده‌ای به نظر می‌رسد. رئال به عنوان پرافتخارترین تیم اروپا همراه با اینتر که سه بار فاتح لیگ قهرمانان شده و فصل پیش نایب قهرمانی سری ‌آ و لیگ اروپا را به دست آورده جزو اصلی‌ترین مدعیان هستند. شاختار سال گذشته تا نیمه‌ نهایی لیگ اروپا رسید و مونشن‌گلادباخ دو، سه سال است در فوتبال آلمان جزو تیم‌های برتر قرار می‌گیرد.

گروه سه: گروهی با حضور تیم‌های پورتو، منچسترسیتی، المپیاکوس و مارسی. بازی‌های این گروه احتمالا برای ایرانی‌ها از جذابیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود آن هم به خاطر مهدی طارمی که در پورتو توپ می‌زند. منچسترسیتی با وجود اینکه در سید دو قرار گرفت شانس اول صعود به حساب می‌آید و پورتو احتمالا به عنوان تیم دوم به مرحله بعد می‌رسد مگر اینکه دو تیم یونان و فرانسه کار شگفت‌انگیزی کنند.

گروه چهار: جایی که لیورپول و آژاکس به همراه آتالانتا و مییتیلند از دانمارک قرار دارند. به جز تیم دانمارکی که احتمالا باید برای حذفی آبرومندانه تلاش کند سه تیم دیگر رقابت سختی خواهند داشت، مخصوصا آتالانتا و آژاکس برای گرفتن جایگاه دوم. آنچه باید از بازی‌های این گروه انتظار داشته باشیم، رقابت‌هایی جذاب و پرگل است.

گروه پنج: یکی از گروه‌های آسان مسابقات است و تیم‌های سویا و چلسی و کراسنودار و رن با هم رقابت خواهند کرد و احتمالا چلسی و سویا صعودکنندگان این گروه معرفی می‌شوند و رقابت بین این دو تیم تعیین‌کننده سرگروه خواهد بود. البته سویا به عنوان متخصص لیگ اروپا دوراهی سختی برای صعود به دور یک‌هشتم یا رفتن به لیگ اروپا با ایستادن در رتبه سوم دارد!

گروه شش: بدون شک ساده‌ترین گروه مسابقات است و تیم‌های زنیت به همراه دورتموند و لاتزیو و کلوب بروژ در آن رقابت می‌کنند. تنها جذابیت بازی‌های این گروه برای ایرانی‌ها حضور سردار آزمون در نوک خط حمله زنیت است که به احتمال زیاد فیکس هم بازی خواهد کرد. به جز کلوب بروژ سه تیم دیگر تقریبا در یک سطح قرار دارند و این کمی داستان صعود را پیچیده می‌کند.

گروه هفت: گروهی که همه نگاه‌ها را به خود خیره کرده چون دو تیم یوونتوس و بارسلونا در آن قرار دارند. دو تیم دیگر دیناموکیف و فرنس واروش مجارستان هستند. صعودکنندگان از گروه به احتمال قریب به یقین بارسا و یوونتوس خواهند بود ولی آنچه اهمیت دارد تقابل مسی و رونالدو است که بعد از دو سال اتفاق می‌افتد. بعد از اینکه رونالدو لالیگا را ترک کرد و به سری ‌آ رفت فوتبال‌دوستان دیگر این تقابل جذاب را ندیدند و حالا چنین فرصتی فراهم شده است.

گروه هشت: گرچه همان‌‌طور که بالا ذکر شد، نمی‌توان گروهی را گروه مرگ نامید اما اگر بخواهیم این نام را هر طور شده به یک گروه اطلاق کنیم آن گروه هشت است. در این گروه تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن به عنوان نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان به همراه منچستر‌یونایتد و لایپزیگ تیم حاضر در نیمه نهایی فصل گذشته سی ال و باشاک شهیر قهرمان سوپر لیگ ترکیه حضور دارند. تیم باشاک شهیر تیم دست و پابسته‌ای نیست اما جنگ صعود بین سه تیم دیگر خواهد بود و واقعا پیش‌بینی تیم‌های صعودکننده سخت است.

در حاشیه قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بهترین‌های فصل پیش این رقابت‌ها نیز برگزیده شدند. اولین جایزه، جایزه بهترین دروازه‌بان فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا بود که به مانوئل نویر گلر بایرن رسید. جاشوا کیمیچ مدافع بایرن جایزه بهترین مدافع سال را به دست آورد. در بخش بهترین هافبک جایزه‌ به کوین دیبروینه بازیکن من‌‌سیتی رسید. بهترین مهاجم مسابقات هم روبرت لواندوفسکی مهاجم بایرن معرفی شد. هانسی فلیک که با بایرن قهرمان شد عنوان بهترین مربی را از آن خود کرد و در‌نهایت روبرت لواندوفسکی آقای گل مسابقات به عنوان بهترین بازیکن فصل معرفی شد. مهاجم لهستانی در رقابت با امباپه و نیمار از پاری‌سن‌ژرمن به این عنوان دست پیدا کرد.

فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا آخر مهر و روزهای ۲۹ و ۳۰ آغاز می‌شود. فعلا تصمیم بر این است که مسابقات بدون حضور تماشاگران باشد هر چند مقامات یوفا تلاش دارند مجوز حضور ۲۰ تا ۳۰درصدی تماشاچیان را از دولت‌ها بگیرند. فینال یوسی‌ال ۲۱-۲۰۲۰ در استانبول ترکیه برگزار می‌شود و باید دید از بین این ۳۲ تیم کدام دو تیم می‌توانند خودشان را به آن رقابت برسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج