adexo3
۱۰۴۳۲۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فینال تو را می‌خواند!

دبل عیسی آل‌کثیر پرسپولیس را به فینال منطقه غرب آسیا فرستاد. جایی که سرخ‌پوشان ایران باید به مصاف النصر عربستانی بروند که مطابق آمار سایت «ترانسفر مارکت»، ارزشمند‌ترین تیم منطقه غرب آسیاست. شاگردان یحیی گل‌محمدی در دیدار مرحله نیمه نهایی‌شان مقابل پاختاکور، نمایش منطقه‌ای و با صبر و حوصله‌ای را ارائه دادند و با گذشت زمان توانستند یک نفر برتری عددی خود را به تیم ازبکستانی تحمیل کنند تا صعود بی‌دردسری به نیمه نهایی رقابت‌ها داشته باشند.

آی اسپورت: دبل عیسی آل‌کثیر پرسپولیس را به فینال منطقه غرب آسیا فرستاد. جایی که سرخ‌پوشان ایران باید به مصاف النصر عربستانی بروند که مطابق آمار سایت «ترانسفر مارکت»، ارزشمند‌ترین تیم منطقه غرب آسیاست. شاگردان یحیی گل‌محمدی در دیدار مرحله نیمه نهایی‌شان مقابل پاختاکور، نمایش منطقه‌ای و با صبر و حوصله‌ای را ارائه دادند و با گذشت زمان توانستند یک نفر برتری عددی خود را به تیم ازبکستانی تحمیل کنند تا صعود بی‌دردسری به نیمه نهایی رقابت‌ها داشته باشند.

پرسپولیس و پاختاکور هر دو با آرایش ۲-۴-۴ کار را آغاز کردند. سفیدپوشان پاختاکور همانند دیدار‌های گذشته خود در دقایق ابتدایی سعی در اعمال پرس پرفشار روی مدافعان پرسپولیس داشتند؛ دو هافبک کناری پاختاکور روی پای کنعانی و شجاع می‌آمدند و دو مهاجم پاختاکور هم در مسیر پاس مدافعان پرسپولیس به کمال و احمد قرار داشتند. با اخراج ماشاریپوف، پاختاکور مجبور شد کمی عقب بنشیند و آرایش خود را به ۱-۴-۴ « Mid-Block» تغییر دهد. فشار کم پاختاکور از جلوی زمین، فرصت خوبی را در اختیار مدافعان میانی پرسپولیس قرار می‌داد تا راحت‌تر از قبل بتوانند در کار بازیسازی شرکت کنند؛ همانطور که در صحنه گل اول می‌بینیم چگونه حرکت رو به جلوی کنعانی و پاس طولی عالی او، نعمتی را در موقعیت ارسال پاس کات‌بک قرار می‌دهد و پایه‌گذار گل می‌شود.یکی دیگر از نکات مثبت این مسابقه برای پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی، عملکرد بی‌نقص نعمتی و آقایی در دو جناح خط دفاع بود.

این دو مدافع روی هم ۳ سانتر موفق، ۴ خلق موقعیت، ۲ دریبل موفق، یک‌ شوت خارج از چارچوب و ۲ پاس گل را ثبت کردند تا نقش انکار‌ناپذیری در پیروزی پرسپولیس داشته باشند. عملکرد عالی این دو بازیکن از آنجایی مهم‌تر می‌شود که بدانیم در تیم‌های یحیی، هافبک‌های کناری (بشار و پهلوان در پرسپولیس حاضر) باید به مرکز زمین و نیم‌فضا‌ها منتقل شوند تا مشارکت بیشتری در کار بازیسازی داشته باشند. در چنین وضعی وجود مدافعان رونده چون نعمتی و آقایی، عرض تیم گل‌محمدی را در حملات حفظ خواهد کرد. اگر به «هیت‌مپ» یا محدوده گرمایشی سیامک و سعید در این مسابقه نگاه کنیم، پی خواهیم برد این دو مدافع تا چه اندازه در کانال‌های کناری نیمه زمین حریف حضور داشته‌اند.

پرسپولیس حالا باید امروز و بار دیگر در ورزشگاه جاسم بن حمد، به مصاف تیم قدرتمند و پرمهره النصر برود. تیمی که در ترکیب خود گونزالو مارتینزی را می‌بیند که به تازگی و با رقم باورنکردنی ۱۸ میلیون یورو از آتالانتای آمریکا به النصر آمده، عبدالرزاق حمدالله مراکشی را دارد که تقریباً به تعداد بازی‌های دوران حرفه‌ای‌اش گل زده، دفاع وسط برزیلی‌اش دو سال پیش در گالاتاسرای بازی می‌کرده و دروازه‌بان کهنه‌کار استرالیایی‌اش هم سه سال پیش دروازه‌بان اصلی تیم فاینورد بوده است. با تمام این اوصاف پرسپولیس که یک بار با تیمی نصفه و نیمه و پنجره‌های بسته توانسته السد و ژاوی را کنار بزند، با ارائه یک بازی منطقی بار دیگر خواهد توانست به فینال مسابقات راه یابد تا ۲۹ آذر دوباره به قطر سفر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج