اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۴۳۴۰۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

از غیبت مدیر استقلال تا درخواست کمک باشگاه‌ها

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید: «وقتی مدیران خودشان به خودشان کمک نمی‌کنند، ما چطور می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم؟»

روزنامه ایران ورزشی: رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید: «وقتی مدیران خودشان به خودشان کمک نمی‌کنند، ما چطور می‌توانیم به آنها کمک کنیم؟»

جلسات مشترک و طولانی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ‌ برتری، با نماینده کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و نماینده ای‌اف‌سی، از هفته گذشته شروع شده است. با تغییرات ایجاد شده در روند ارائه مدارک و نظارت ای‌اف‌سی، اوضاع پیچیده و سختی پیش روی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای قرار دارد.

مدیرعامل استقلال در جلسه حاضر نشد

در هفته‌ای که گذشت سه باشگاه سپاهان، فولاد و استقلال از طریق ویدئو کنفرانس باید در جلسه آنلاین کمیته صدور مجوز حرفه‌ای حاضر می‌شدند و مدارک خود را ارائه می‌دادند. این شروع ماجرای پر دردسر دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بود. باشگاه فولاد که همیشه از باشگاه‌های حرفه‌ای بوده و برای دریافت مجوز حرفه‌ای مشکل خاصی نداشته، این بار هم مدارک خود را مطابق آنچه خواسته شده بود، ارائه داده و بدون دردسر جلسه مشترک با نماینده ای‌اف‌سی را پشت سر گذاشت. مدیرعامل باشگاه استقلال اما نه تنها در زمان مقرر شده در جلسه حاضر نشد، بلکه مشکلاتی مثل بدهی‌های انباشته و مشکلات مالی، مثل هر سال کار این باشگاه را وارد دوره سخت و دشوار تکمیل مدارک مالی کرد.

تحویل بی‌واسطه مدارک باشگاه‌ها به ای‌اف‌سی

بازدید نماینده ای‌اف‌سی از مدارک حرفه‌ای باشگاه‌ها که تا سال گذشته به صورت حضوری و با سفر نمایندگان باشگاه‌ها انجام می‌شد، امسال به صورت آنلاین و با برگزاری جلسات مشترک انجام می‌شود. مدیرعامل باشگاه مدارک خود را ارائه می‌کند و نماینده ای‌اف‌سی سؤالات خود را از او می‌پرسد. بعد از این مرحله و رفع نواقص احتمالی، خود باشگاه‌ها باید مدارک را در سیستم ای‌اف‌سی بارگذاری کنند. نقش کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اما راستی‌آزمایی و بهینه سازی مدارک است. ای‌اف‌سی از مسئولان حاضر در این کمیته می‌خواهد که مدارک بارگذاری شده را تأیید کنند. روندی مشابه آنچه پیش از این شاهدش بودیم. با این تفاوت که دیگر فدراسیون و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نقشی در بارگذاری مدارک باشگاه‌ها در سیستم ای‌اف‌سی ندارند. این موضوع شاید حتی کار را برای فوتبال ایران سخت‌تر کند.

بارگذاری مدارک از سوی باشگاه‌ها، نیازمند فردی است که با کمترین خطا این کار را انجام دهد. کاری که در سال‌های گذشته از سوی شخص سهیل مهدی انجام می‌شد و گاهی اعضای کمیته بدوی و استیناف فدراسیون فوتبال هم از انجام آن عاجز بوده‌اند. در کنار این موضوع فدراسیون دیگر پیش از بارگذاری مدارک نمی‌تواند آنها را چک کند و مرحله راستی‌آزمایی احتمالاً به بعد از ارسال مدارک برای ای‌اف‌سی موکول می‌شود.

بهروان: همه منابع باشگاه‌های ما هزینه می‌شود

غلامرضا بهروان، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره وضعیت باشگاه‌ها برای کسب مجوز حرفه‌ای در سال جدید به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «باشگاه‌های ما سال‌های سال است که همه منابع خود را هزینه کرده‌اند و هیچ سرمایه‌ای برای خود ندارند. همین موضوع باعث به وجود آمدن بدهی‌های انباشته شده است. البته با فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در سال‌های اخیر تکلیف بسیاری از بدهی‌ها مشخص شده است. یا باشگاه‌ها رضایت گرفته‌اند یا بدهی‌ها را پرداخته‌اند. موضوع بدهی‌های مالیاتی اما همچنان نامشخص است. همچنین باشگاه‌ها بدهی‌های زیادی به هتل‌ها و آژانس‌های هواپیمایی دارند که ما به این موضوع ورود نمی‌کنیم. برای حل این مشکل مهم است که برای انتخاب مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه‌ها شاخص‌هایی داشته باشیم. اینکه مدیرعامل یک باشگاه به مدیریت اقتصادی مسلط باشد، اهمیت زیادی دارد.

این همان موضوعی است که ما در بسیاری از باشگاه‌های حرفه‌ای می‌بینیم.» بهروان یکی دیگر از مشکلات اساسی باشگاه‌ها را رعایت نکردن قانون تجاری‌سازی می‌داند: «باشگاه‌های ما باید مطابق شاخص‌های سازمان ثبت شرکت‌ها، مدیرعامل خود را مشخص کنند و از طریق این سازمان، مدیران عامل آنها امضای مجاز پیدا کنند. قانون تجاری‌سازی اما در بسیاری از باشگاه‌های ما رعایت نمی‌شود. در این اوضاع پیچیده مدیران باشگاه‌ها از ما کمک می‌خواهند. البته ما هم تمام سعی خود را می‌کنیم که به آنها کمک کنیم اما وقتی مدیران خودشان به خودشان کمک نمی‌کنند، ما چطور می‌توانیم به آنها کمک کنیم؟ بدون شک تک تک ما که در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هستیم آبروی خودمان را بیشتر از هر چیزی دوست داریم و خارج از چارچوب هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم.» بهروان تأکید می‌کند: «در جلساتی که داشتیم آقای اولیایی به عنوان سخنگوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای انتخاب شد و از این به بعد اخبار این حوزه از طریق ایشان به رسانه‌ها منتقل می‌شود.»

سؤال ای‌اف‌سی: چند بازیکن از آکادمی در تیم بزرگسال است؟

یکی از اصلی‌ترین سؤال‌هایی که نماینده ای‌اف‌سی در برابر تعریف و تمجیدهای مدیران باشگاه‌ها از تشکیلات آکادمی‌شان می‌پرسد، این است که در حال حاضر چند بازیکن از آکادمی باشگاه در تیم بزرگسال بازی می‌کنند؟ این همان سؤالی است که مشخص می‌کند وضعیت آکادمی باشگاه‌ها که در ارزیابی ای‌اف‌سی برای صدور مجوز حرفه‌ای نقشی اساسی دارد، در چه سطحی است.موضوعی که در حال حاضر مشکل بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری ماست چرا که در میان انبوه بدهی‌ها و مشکلات مختلف باشگاه‌ها، آکادمی‌ها و تیم‌های پایه، مدت‌هاست که به فراموشی سپرده شده‌اند.

وضعیت قرمز در دریافت مجوز حرفه‌ای

باشگاه‌های ما مثل هر سال برای دریافت مجوز حرفه‌ای در وضعیت قرمز قرار دارند. مشکلات و نواقص مدارک آنها نسبت به سال گذشته نه تنها کمتر نشده که بیشتر هم شده است. علاوه بر این آنچه مشکلات را شدت می‌بخشد این است که بعد از جریمه فدراسیون فوتبال ایران از سوی ای‌اف‌سی به دلیل مدارک نادرستی که به ای‌اف‌سی ارائه شده بود، حالا ای‌اف‌سی حساسیت بیشتری در بررسی مدارک باشگاه‌های ایرانی دارد و اگر کوچکترین تخلفی در این مسیر صورت بگیرد، برخوردهای شدیدتری با فوتبال ایران خواهد داشت. در کنار این موضوع البته ای‌اف‌سی همکاری لازم را برای رفع مشکلات باشگاه‌ها انجام می‌دهد اما مهم است که باشگاه‌های ایرانی هم خواهان رفع مشکلات حرفه‌ای خود باشند و همکاری دوجانبه‌ای با ای‌اف‌سی برقرار کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استقلال مگه مدیر عامل داره؟؟؟!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج