اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۴۳۸۰۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مهار ستاره‌های ویتوریا با دوندگی ایرانی‌ها

پرسپولیس در روزی عجیب و پراتفاق موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و حتی محرومیت عیسی آل‌کثیر در فاصله چند ساعت تا شروع مسابقه و اخراج احسان پهلوان در وقت‌های اضافه این دیدار نیز مانع موفقیت شاگردان یحیی گل‌محمدی نشد.

روزنامه فرهیختگان: پرسپولیس در روزی عجیب و پراتفاق موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و حتی محرومیت عیسی آل‌کثیر در فاصله چند ساعت تا شروع مسابقه و اخراج احسان پهلوان در وقت‌های اضافه این دیدار نیز مانع موفقیت شاگردان یحیی گل‌محمدی نشد. نماینده ایران موفق شد تیم متمول النصر که بازیکنان گران‌قیمتی را در اختیار دارد در ضربات پنالتی شکست دهد و این اتفاق باعث شد تا انتقادها در عربستان از عملکرد روی ویتوریا، سرمربی پرتغالی این تیم آغاز شود. النصر که نایب‌قهرمانی فصل گذشته لیگ عربستان را به‌دست آورده بود با کنار رفتن الهلال از دور مسابقات امید زیادی داشت تا به فینال این مسابقات برسد اما درنهایت در سد پرسپولیس گرفتار شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مصدومیت سلطان به سود پرسپولیس

خبرگزاری رویترز در گزارشی از این دیدار نوشت: «پرسپولیس با وجود اینکه ساعاتی پیش از بازی با النصر، مهاجم کلیدی خود را با محرومیتی ۶ ماهه روبه‌رو دید و در طول مسابقه هم ۱۰ نفره شد اما در پایان توانست این تیم عربستانی را شکست داده و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. آنها دو سال پیش هم به فینال رسیده بودند که در آن دوره مغلوب کاشیما آنتلرز ژاپن شدند.»

گل‌محمدی با وجود تغییراتی که در ترکیب خود پیش از شروع این مسابقات داشت اما به خوبی توانست از نفرات جدید خود بازی بگیرد و هماهنگی آنها با بازیکنان سابق سبب شد تا با عملکردی خوب در طول این تورنمنت فشرده راهی فینال شوند. سایت الکوره در تحلیل این دیدار نوشت: «النصر عربستان در این دیدار هویت تهاجمی خود را از دست داده بود و آنها که در طول تورنمنت به حرکات متنوع در عمق و همچنین استفاده از کناره‌های زمین برای رسیدن به دروازه حریفان استفاده می‌کردند در این مسابقه کاملا عملکردی متفاوت داشتند. یکی از اصلی‌ترین دلایل ناکامی النصر در این مسابقه توان بدنی بالای بازیکنان پرسپولیس بود که در همه جای زمین حضور داشتند و به خوبی سد راه حملات حریف شدند تا درنهایت راهی فینال شوند.

روی ویتوریا تلاش کرد تا با تغییراتی در تاکتیک و شیوه بازی تیمش گره کار را باز کند و به دروازه قرمزها نزدیک شود، اما مصدومیت سلطان الغانم، مدافع راست تیمش که یکی از کلیدی‌ترین نفرات این تیم در کارهای تهاجمی بود باعث شد تا نتواند به خواسته‌اش برسد. النصر بازی را خوب شروع کرد و همانند دیدارهای قبلی خود تلاش داشت تا با بازی‌سازی از خط دفاع و کنترل میانه زمین، بازی را در اختیار بگیرد. این روش در ابتدا به نظر موفق بود. از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها با احتیاط وارد مسابقه شده بودند و به دنبال این بودند که با بستن فضای حمله حریف، فشار تهاجمی النصر را مهار کنند. هر چه از زمان مسابقه گذشت تیم ایرانی فشار خود را روی بازیکنان حریف بیشتر کرد و با افزایش پرسینگ روی آنها تلاش داشت تا مانع از بازی‌سازی آنها و حرکات تهاجمی‌شان شود که در این کار نیز موفق بود.

آنها در تمام زمین بازیکنان صاحب توپ النصر را تحت فشار قرار می‌دادند و این اتفاق باعث شد تا شاگردان ویتوریا نتوانند روش معمول خود را در این دیدار نیز اجرا کنند. النصر به وضوح توان هجومی خود را از دست داده بود و عبدالفتاح اسیری و خالد الغانم به خوبی از سوی حریف مهار شدند و به این ترتیب هر دو سمت تهاجمی تیم از کار افتاد و آنها نمی‌توانستند حملات خود را مطابق خواسته خود طراحی کنند. در یکی از معدود حرکات موفق النصر از جناح چپ، این تیم به تنها گل خود دست یافت. با این حال آنها به مهم‌ترین نقطه قوت پرسپولیس که ارسال از جناحین برای مهاجمان بود بی‌توجه بودند و همین حرکت باعث شد تا تیم ایرانی بازی را به تساوی بکشاند.»

تغییرات بی‌اثر

این سایت در ادامه مطلب خود آورده است: «روی ویتوریا نیمه دوم را با چند تغییر آغاز کرد. او خالد الغانم را از زمین بیرون کشید و به هافبک خود، ایمن یحیی نیز وظایف تهاجمی بیشتری داد و بتی مارتینز نیز به سمت چپ زمین متمایل شد. البته این تغییرات تاثیر زیادی در روند مسابقه نداشت و در اواسط این نیمه با مصدومیت سلطان الغانم، کلیدی‌ترین عنصر تهاجمی النصر نیز از زمین بیرون رفت تا اثر منفی روی حرکات هجومی تیم داشته باشد. هر چه از زمان بازی می‌گذشت خستگی بازیکنان برعملکرد آنها تاثیر منفی می‌گذاشت.

با این حال ویتوریا پس از ۱۰ نفره شدن حریف، فارس البریکان را راهی میدان کرد تا در کنار حمدالله، تیمش را با دو مهاجم روانه دروازه حریف کند. عبدالرحمن العبید، مدافع چپ تیم در حملات به خمیس عوض اضافه می‌شد و مارتینز دوباره به خط هافبک برگشت اما هیچ‌کدام از این تغییرات تاثیرگذار نبود و درنهایت این حریف ایرانی بود که در ضربات پنالتی به برتری رسید و راهی فینال شد.»

این شکست باعث شد تا روی ویتوریا به‌عنوان مقصر اصلی این شکست معرفی شود و سعودی‌ها به‌زودی درباره آینده این مربی پرتغالی در تیم‌شان تصمیم‌گیری خواهند کرد. فهد الحریفی، ستاره سابق النصر در توئیتر خود به‌شدت از عملکرد ویتوریا انتقاد کرده و می‌گوید: «خیلی دوست نداشتم به این مسائل ورود کنم اما باید بدانیم دلیل اصلی ناکامی تیم در این مسابقه چه بود و همچنین دلیل مصدومیت بازیکنان ما در این مسابقه چه بود؟ عده‌ای می‌گفتند ویتوریا با استفاده از سیستم چرخشی به خوبی از همه بازیکنانش استفاده می‌کند اما به نظرم او اصلا مناسب این پست نیست.

او سال گذشته هم در همین تورنمنت باعث ناکامی تیم ما شد و اشتباهاتش برابر السد و العین واضح بود. النصر ستارگان زیادی دارد، اما سرمربی تیم نتوانسته به‌خوبی از آنها استفاده کند و باعث پیشرفت‌شان شود. دو سال از حضور او روی نیمکت تیم می‌گذرد و در این مدت ما هیچ فلسفه، ایده مشخص و تاکتیک خاصی در تیم ندیده‌ایم. او در بازی‌خوانی حریف بسیار ضعیف است و مشخص است که تمام اتکای او روی دو بازیکن تیمش است تا آنها بتوانند تیم را به موفقیت برسانند. این باشگاه بزرگ باید همیشه برای موفقیت تلاش کند و مربی واقعی کسی است که پشت سر بازیکنانش نماند و این حس را به آنها منتقل نکند که شکست خورده هستند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا بخواد همین میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج