adexo3
۱۰۴۳۸۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سپاهان امسال مدعی اصلی قهرمانی است

تیم سپاهان با وجود مربیان جوانش از فصل قبل فاصله گرفته و پیش‌بینی می‌شود تیمی متفاوت در انتظار لیگ برتر است. این را می‌توان از عملکرد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به‌خوبی فهمید.

روزنامه فرهیختگان: تیم سپاهان با وجود مربیان جوانش از فصل قبل فاصله گرفته و پیش‌بینی می‌شود تیمی متفاوت در انتظار لیگ برتر است. این را می‌توان از عملکرد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به‌خوبی فهمید. سپاهانی‌ها شاید از آسیا خیلی زود حذف شدند ولی عملکرد این تیم در بازی‌ها به شکلی بود که تفکرات تازه‌ای را در خود پرورش می‌دهد و از این‌رو عملکرد این تیم رفته‌رفته بهتر شد. به کمک یکی از مربیان جوان تیم سپاهان عملکرد این تیم، برنامه‌هایش برای لیگ برتر و دلایل حضور کمرنگ در نقل‌وانتقالات را مرور کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با رحمان احمدی را در ادامه می‌خوانید.

برای لیگ برتر استارت زدید؟

بله از سه‌شنبه هفته قبل تمرینات را شروع کردیم. تمرینات را به شکل صبح و بعدازظهر پیگیری می‌کنیم. فعلا در حال آماده‌سازی هستیم و برنامه‌ریزی‌شده در ادامه و در زمان مناسب بازی‌های تدارکاتی برگزار کنیم. حتی تاریخ بازی‌هایمان را مشخص کردیم و باید هماهنگی صورت گیرد تا با تیم‌هایی که خواسته سرمربی است بازی کنیم. امیدوارم رفته‌رفته به آمادگی کامل رسیده و به شرایط اید‌ه‌آل برسیم. از طرفی چون نیاز به بازیکنان خاصی نداشتیم تلاش کردیم نفرات موردنظر سرمربی را حفظ کنیم. شاید در ادامه نفراتی به تیم ما اضافه شوند.

چرا سپاهان در بازار نقل و انتقالات فعال نیست؟

با سیستمی که سرمربی تیم در نظر دارد مشکل کمبود بازیکن احساس نکردیم. از نظر ما کمبود خاصی وجود ندارد. درصورتی که در ادامه احساس نیاز شود بازیکنان مدنظر را جذب می‌کنیم. تاکنون که نیاز به بازیکن حس نشده است چراکه تیم از قبل نفرات خوبی داشت. از این‌رو در این مورد برای جذب بازیکن جدید تصمیم خاصی گرفته نشده است ولی اگر نیاز شود حتما این کار را می‌کنیم.

قیمت بازیکنان به‌شدت افزایش داشته است آیا به همین دلیل از جذب بازیکن منصرف شدید؟

صددرصد این اتفاق رخ داده است. با قانون من‌درآوردی که برای عدم جذب بازیکن خارجی گذاشتند قیمت‌ها چندبرابر افزایش پیدا کرد. البته فوتبالیست‌ها هرچقدر بگیرند حق‌شان است ولی نه هر فوتبالیستی. متاسفانه ایراد از قانونی است که در فوتبال گذاشتند و کاری هم از دست‌مان برنمی‌آید. بازیکنی که فصل قبل ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته بود امسال پنج‌برابر پول می‌خواهد و چون جذب بازیکن خارجی ممنوع شده هر مبلغی دلش می‌خواهد می‌گوید. ما هم از این شرایط صدمه دیدیم چراکه با یکی از بازیکنان مدنظر به‌دلیل افزایش قیمت زیاد به توافق نرسیدیم. چون قیمت وحشتناکی خواست و ما کلا پشیمان شدیم.

پس به‌دلیل افزایش قیمت نتوانستید یارگیری کنید؟

ما یارگیری خاصی نکردیم چون بازیکنان خودمان خوب و باکیفیت هستند. از این‌رو براساس نیاز تیم فقط دو بازیکن جذب کردیم. فعلا بازیکن خاصی نمی‌خواهیم مگر اینکه سرمربی تیم در جریان تمرینات درخواست کند.

چرا نسل مربیان عوض شده و با وجود مربیانی چون شما میانگین سن مربیان در فصل جدید بسیار پایین‌تر از قبل است؟

دلایل زیادی باعث شد مربیان جدید به لیگ تزریق شوند. اول از همه انگیزه مربیان جوان و زمانی که صرف فوتبال می‌کنند درکنار مطالعات به‌روزشان باعث شد رفته‌رفته وارد لیگ برتر شوند. البته نباید منکر تلاش مربیان قبلی بود و این تغییر نسل به‌معنی بد بودن آنها نیست چراکه آنها نیز سال‌ها کار کردند و برخی کارنامه خوبی دارند ولی جوان‌ها هم باید از یک‌جایی کار را شروع کنند و شاید به‌دلیل نترس بودن و ریسک‌پذیری مربیان جوان سطح فوتبال‌مان بالاتر برود. حتی ممکن است با وجود جوان‌ها از اغلب تیم‌ها فوتبال هجومی‌تری ببینیم. شاید مربیان جوان به‌دلیل عدم تجربه نقاط منفی هم داشته باشند، ولی طبیعی است که یک مربی جوان باید از یک‌جایی شروع و تجربه کسب کند. وقتی مربی جوان مشاوران خوبی داشته باشد سعی می‌کند درصد اشتباهاتش را پایین بیاورد و عملکرد بهتری داشته باشد.

مربیان جدید می‌توانند با وجود حس ریسک‌پذیری به تزریق بازیکنان جوان به لیگ برتر کمک کنند؟

مربیان جوان می‌توانند به جوان‌ها بیشتر اعتماد کنند. نمونه‌اش ابراهیم صادقی در باشگاه سایپا که با وجود اولین تجربه خود بازیکنان زیادی را در لیگ بازی داد. همه‌چیز به این مربیان جوان بستگی دارد. اینکه راه درست را انتخاب کرده، حرفه‌ای زندگی کرده و از فرصتی که به آنها دادند به‌خوبی استفاده کنند. در این صورت است که می‌توانند بازیکنان جوان زیادی را به فوتبال معرفی کنند. این همان ریسک‌پذیری مربی جوان است. با این حال هر مربی تفکر خاص خود را دارد و این بستگی به ذهن او دارد.

پیگیر موفقیت‌های تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هستید؟

من پیگیر وضعیت این تیم نیستم ولی از نتایجش خبر دارم. خوشحالم که یک تیم ایرانی بازی‌های خوبی انجام می‌دهد. با نتایجی که کسب کرده نشان داد روی این تیم کار شده است. به هواداران و مربیان و بازیکنان این تیم تبریک می‌گویم و امیدوارم موفقیت‌های بیشتری به دست بیاورند.

چرا تیم سپاهان نتوانست در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد؟

سبک بازی تیم ما در لیگ قهرمانان آسیا کاملا عوض شده بود. عملکرد تیم سپاهان در بازی اول و دوم با وجود موقعیت‌های زیادی که ایجاد کردیم بد نبود. متاسفانه از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و در غافلگیری گل خوردیم و نتیجه این دو بازی واگذار شد. در ادامه در بازی سوم و چهارم شرایط بهتر شد و چون سبک بازی باید جا می‌افتاد در بازی سوم بهتر و در بازی چهارم پیروز شدیم و بازیکنان در شرایط روحی خوبی قرار گرفتند. در کل این مسابقات تجربه خوبی برای شروع کار کادرفنی جدید بود و تفکرات‌مان را پیاده کردیم. بازیکنان زیادی را بازی دادیم و به شناخت نسبی از این نفرات رسیدیم. تقریبا به جمع‌بندی که می‌خواستیم رسیدیم. امیدواریم با تمریناتی که انجام می‌دهیم و بازی‌های دوستانه پیش‌رو در بهترین شرایط آماده مسابقات لیگ برتر شویم.

برخی می‌گویند لیگ قهرمانان جدی گرفته نشد و برای شما حکم مسابقات تمرینی را داشت!

اصلا این‌طور نبود. ما مسابقات را جدی گرفته بودیم ولی توجه داشته باشید به‌تازگی کادرفنی جدید تیم را تحویل گرفته بودند. بازی‌ها فشرده و احتمال مصدومیت بالا بود. از این‌رو نمی‌توانستیم به بازیکن فشار زیادی بیاوریم. امکانات خاصی برای ریکاوری وجود نداشت و فقط کیسه یخ بود و کار دیگری نمی‌توانستیم انجام دهیم. بازیکنان مدام در هتل بودند و تا در اتاق‌شان هم نمی‌توانستند بیایند.

طبیعی بود برای اینکه بازیکنان مصدوم نشوند مجبور بودیم از همه نفرات استفاده کنیم و به همین دلیل تعویض‌های زیادی انجام دادیم. این‌طور نبود که مسابقات را جدی نگیریم. اتفاقا خیلی هم جدی گرفتیم و با بازیکنان صحبت‌های زیادی شد تا امتیاز کسب کنیم ولی اتفاقی که برای تیم ما افتاد کاملا طبیعی بود. تیم ما به‌دلیل تغییرات گسترده‌ای که داشت برای رسیدن به ایده‌آل‌ها به زمان نیاز داشت. بالاخره آن تفکرات جدید باید در تیم پیاده می‌شد و نمی‌توانستیم با تفکرات قبلی وارد مسابقات شده و نتیجه بگیرم چراکه سرمربی عوض شده بود.

می‌توان گفت لیگ قهرمانان را فدای لیگ برتر کردید؟

ما این کار را نکردیم. بدشانس بودیم که نتوانستیم از موقعیت‌های زیادی که روی دروازه حریفان خلق کردیم استفاده کنیم چون بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند. در بازی‌های داخلی سهمیه آسیا را از دست داده و تحت‌فشار بودند. ذهن‌شان به‌هم‌ریخته بود و ما برای اینکه شرایط را تغییر دهیم به زمان نیاز داشتیم. این زمان تا بازی چهارم طول کشید و جای شکرش باقی است که به برد ختم شد.

از عملکرد پیام نیازمند راضی بودید؟

پیام فوق‌العاده کار کرد. آمار نشان می‌دهد از دروازه‌بانان خوب کشورمان است و آینده روشنی دارد. بدون حاشیه است و فقط به فکر تمرین و بازی است. از این‌رو وارد حاشیه نمی‌شود و تمرکزش روی تمرین و کارش است.

سپاهان برای هماهنگی در لیگ برتر هم به زمان نیاز دارد یا باید منتظر تیمی مدعی باشیم؟

صددرصد تیمی مدعی می‌بینید. البته شروع کار ماست و زمان لازم است تا تفکرات جدید در ذهن اعضای تیم بنشیند. بازیکنان باید تفکرات مربی را درک کنند تا بتوانند خواسته‌های او را اجرایی کنند. مطمئن باشید در آینده سپاهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      سپاهان میره دسته یک امسال

      پاسخ ها

      • جاسم

        انشالله

      • بدون نام

        دسته یک رفتنش ارزش داره به 2 تا تیم حکومتی لنگ و کیسه که تا خرخره تو بغل حکومتن

    • جاسم

      مگه پرسپولیس نمی‌خواد بازی کنه که میگی سپاهان شانس اصلی قهرمانیه
      شایدم منظورت نائب قهرمانیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورش این بود اگه پرسپولیس از تو بغل حکومت بیاد پایین آره چون تو واقعیت قهرمانه

    • پدرام

      مافیای لنگ ودولت اگر گذاشت بشید!

      پاسخ ها

      • شهاب

        اینکه نتونستید تراکتور رو ببرید هم مقصر وزیر و دولته؟ فقط قرارداد دیایاته ب اندازه کل تیم پرسپولیسه، شخصیت قهرمانی ندارید تو نیمه نهایی حذفی برنده شدن گفتن ۶ تا زدیم این یعنی افتضاح در فهم فوتبال.. خدا شفاتون بده.

      • شش ♥

        مافیا داریم و نمیذاریم. خودتون آماده کنید از مرحله ی پوکر_سوزش رد بشید، دارید وارد مرحله ی گلات_سوزش میشید.
        ما جام درو می کنیم، شما هم زِر مفت بزنید.

    • بدون نام

      امسال به یاری خدا بابا مسعود گورشو گم میکنه و حق به حقدار میرسه .چون باحمایت کردن بیش از حد از لنگ حق خیلی تیمها نابود شد. خدا ازش نگذره

    • سید

      سپاهان شاید با تک ماده هفتم شود کجایی پری خانم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هفتم شدنش ارزش داره به اول شدن شما با زور و فشار شما به گرت مدیریت سپاهانم نمیرسین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج