adexo3
۱۰۵۱۱۴۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

رئال و VAR علیه بارسا

نخستین ال‌کلاسیکوی فصل در نوکمپ با حواشی و جنجال زیادی به پایان رسید و در پایان این رئال‌مادرید بود که توانست میزبانش را شکست داده و به اوضاع نه‌چندان مساعد اخیرش سروسامان بدهد.

روزنامه فرهیختگان: نخستین ال‌کلاسیکوی فصل در نوکمپ با حواشی و جنجال زیادی به پایان رسید و در پایان این رئال‌مادرید بود که توانست میزبانش را شکست داده و به اوضاع نه‌چندان مساعد اخیرش سروسامان بدهد. هر دو تیم درحالی برای این دیدار آماده می‌شدند که فصل جدید را چندان خوب آغاز نکرده بودند و به برتری در این مسابقه نیاز داشتند. درنهایت این شاگردان زیدان بودند که ۳ بر یک پیروز شدند و فاتح ال‌کلاسیکوی ۲۴۵ لقب گرفتند.

رابطه دوستانه رئال و VAR

بارسایی‌ها به‌شدت از عملکرد داور مسابقه و همچنین تیم VAR شاکی هستند چراکه معتقدند خطای پنالتی روی سرخیو راموس که منجر به گل دوم رئالی‌ها شد به اشتباه اعلام شده است. رونالد کومان، سرمربی آبی‌واناری‌ها پس از سوت پایان مسابقه به‌سراغ داور بازی رفت و براساس آنچه در تصاویر تلویزیونی مشخص بود به او گفت: «برای چه؟ به چه دلیل پنالتی گرفتی؟ آیا صحنه‌های دیدار هفته قبل ما برابر ختافه را دیدی؟ همیشه VAR علیه ماست.» مارتینز مونوئرا، داور بازی اما بی‌توجه به اعتراضات این مربی هلندی راهی رختکن شد و پاسخی به این حرف‌ها نداد. کومان دقایقی بعد در نشست خبری هم عصبانیتش از تصمیمات داوری علیه تیمش را نشان داد و به خبرنگاران گفت: «این تصمیم تاثیر زیادی در نتیجه بازی داشت. من واقعا تصمیمات VAR را درک نمی‌کنم. فکر می‌کنم فقط وقتی می‌خواهند علیه ما تصمیمی بگیرند از آن استفاده می‌کنند. ما ۵ بازی در این فصل انجام داده‌ایم و هیچ‌وقت رای VAR به سود ما نبوده است. نمونه آن دیدار هفته پیش برابر ختافه که دوبار علیه ما بود و باعث شد درحالی که شایسته شکست نبودیم این بازی را ببازیم. وقتی کسی پیراهن شما را می‌کشد به سمت او می‌افتید نه اینکه به عقب پرت شوید.»جالب اینکه پس از این دیدار توئیتر باشگاه بتیس صحنه‌ای مشابه را از دیدار هفته پیش این تیم برابر رئال‌سوسیداد منتشر کرد که مدافع حریف به‌صورت واضح پیراهن مهاجم بتیس را کشیده اما داور در این صحنه اعلام پنالتی نکرده است.

رسانه‌های نزدیک به بارسا نیز بیشتر روی اشتباهات داوری در این دیدار متمرکز شده و آن را علت اصلی شکست تیم‌شان عنوان کرده‌اند. موندودپورتیوو در گزارشی به بررسی دیدارهایی که رئال‌مادرید از تصمیمات VAR سود برده پرداخته و نوشته است: «رئال و VAR همچنان رابطه دوستانه و نزدیکی با هم دارند. آخرین نمونه آن‌هم اعلام پنالتی روی راموس در ال‌کلاسیکو بود. این رابطه خوب از بخش پایانی فصل گذشته تا امروز ادامه داشته و آنها بارها از این بابت سود برده‌اند. در دیدارهای فصل گذشته لالیگا که پس از وقفه مسابقات به‌دلیل کرونا برگزار شد رئال ۱۱بازی انجام داد که تنها در دو مسابقه VAR در برد آنها تاثیرگذار نبود. به‌خصوص در دیدار برابر ختافه، والنسیا (گل حریف مردود اعلام شد)، مایورکا (خطای کارواخال پیش از گل رئال)، ویارئال (پنالتی روی راموس که به اشتباه اعلام شد) و لگانس (اعلام پنالتی اشتباه روی یوویچ) این اشتباهات تاثیر زیادی در بردهای تیم زیدان و درنهایت قهرمانی آنها داشت. در این فصل نیز رئال در دیدار مقابل بتیس که نخستین برد این تیم در لالیگا رقم خورد دوبار از اشتباهات داوری سود برد و درنهایت بازی ۲ بر یک باخته را با برتری ۳ بر ۲ به پایان برد.»

هواداران بارسا همچنین معتقدند در صحنه پنالتی ابتدا راموس بوده که روی لنگله مرتکب خطا شده و اگر قرار بود منصفانه درمورد این صحنه قضاوت شود باید خطای کاپیتان رئال اعلام می‌شد. با این حال در پایان بازی سه امتیاز این دیدار به حساب رئال‌مادرید واریز شد تا آنها صدرنشین شوند و بارسا نیز با یک بازی کمتر نسب به آنها در رده هشتم قرار دارد.

لئو مسی اگرچه در این دیدار تلاش زیادی داشت تا بیست‌وهفتمین گل خود در تاریخ ال‌کلاسیکو را به ثمر برساند اما درنهایت ناکام ماند و درخشش تیبو کورتوا مانع از گلزنی او شد. حالا او باید تا بازی برگشت منتظر بماند تا بتواند آمارش را برابر این رقیب سنتی بهتر کند. ستاره آرژانتینی در ۶دیدار اخیر تیمش مقابل رئال موفق به گلزنی نشده است و آخرین گل او به ماه می ۲۰۱۸ برمی‌گردد. البته مسی در برنابئو آمار گلزنی بهتری دارد و ۱۵گل از ۲۶گل خود را در ال‌کلاسیکو در زمین حریف به ثمر رسانده و به همین دلیل امیدوار است در دیدار برگشت بتواند به این طلسم پایان بدهد.

درخشش راموس و والورده

رئال‌مادرید نیز درحالی راهی نوکمپ شده بود که با دو شکست پیاپی برابر کادیز و شاختاردونتسک در لالیگا و لیگ قهرمانان، زیدان فشار زیادی را روی تیمش حس می‌کرد. البته این مربی فرانسوی به‌خوبی می‌دانست که حتی شکست در ال‌کلاسیکو هم آینده او روی نیمکت رئال را به خطر نمی‌اندازد اما این شروع ضعیف می‌تواند در ادامه فصل به ضرر تیمش تمام شود.

زیزو برای این دیدار بهترین نفراتی را که دراختیار داشت راهی میدان کرد و توانست بهترین بازی را از آنها بگیرد. مندی در سمت چپ خط دفاعی و همچنین سرخیو راموس در دفاع میانی عملکردی بسیار خوب داشتند و برنامه زیدان برای این دیدار استفاده از بازیکنان آماده و سرحال برای مقابله با ستاره‌های بارسا بود. دوندگی آسنسیو، کاسیمیرو، والورده، مندی و وینیسیوس باعث شد رئال فشار خوبی را روی ستاره‌های حریف ایجاد کند و اگرچه زیدان ترجیح داده بود به‎جای پرس از زمین حریف بیشتر در میانه میدان این کار را انجام دهد اما در اکثر صحنه‌ها بازیکنان بارسا توسط حداقل ۲ رئالی محاصره می‌شدند.

ازسوی دیگر نمی‌توان از کنار بازی درخشان فده والورده، هافبک جوان و اروگوئه‌ای رئال به‌راحتی گذشت. عملکرد خوب او در خط میانی تیمش باعث شده بود به‌خوبی نبض بازی را در دست بگیرد و همانند یک هافبک باتجربه تیمش را در این قسمت رهبری می‌کرد. حرکت بدون توپ او در همان دقایق نخست بازی باعث شد نخستین گلش در ال‌کلاسیکو را به ثمر برساند و یکی از بهترین‌های زمین لقب بگیرد.

سرخیو راموس هم پس از مصدومیت برابر کادیز در دیدار برابر ساختار به میدان نرفت و زیدان خوش‌شانس بود که کاپیتانش را برای این دیدار دراختیار داشت. راموس در قلب خط دفاع به‌جز صحنه‌ای که برابر مسی دریبل خورد عملکردی درخشان داشت و با گرفتن یک پنالتی و گل‌کردن آن نقش مهمی در موفقیت تیمش داشت. این بیست‌وپنجمین پنالتی او در دوسال اخیر است که تبدیل به گل می‌شود و در این مدت حتی یک ضربه را نیز از دست نداده است. کاپیتان رئال در این دیدار مهم و حساس صدمین گل خود را با پیراهن رئال زد تا بازهم ثابت شود که این تیم چقدر به کاپیتان باتجربه خود وابسته است.

راموس پس از پنالتی معروفش برابر بایرن‌مونیخ در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ که سوژه فضای مجازی شد تمرینات زیادی روی ضربات پنالتی انجام داد و در بیشتر تمرینات تیمش این کار را انجام می‌دهد. او که در مصاف با نویر پنالتی خود را به آسمان زده بود حالا به یکی از بهترین پنالتی‌زنان دنیا تبدیل شده و با تلاش و تمرین زیاد توانسته به جایگاه کنونی برسد. از ۶دسامبر ۲۰۰۵ که راموس جوان نخستین گلش برای رئال را به ثمر رساند تا گلزنی در ال‌کلاسیکوی شنبه، ۵۸۰۱ گذشته و او در این مدت با ۱۰۰گل‌زده عنوان گلزن‌ترین مدافع تاریخ باشگاه‌های اسپانیایی را دراختیار دارد. راموس همچنان در اوج آمادگی قرار دارد و مسلما می‌تواند این رکورد عالی را در آینده دست‌نیافتنی‌تر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج