۱۰۵۵۵۰۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

گرندز رأی ویلموتس که به فدراسیون فوتبال رسید

یکی از مسئولان آگاه به روند بررسی‌های گرندز گفته است که فدراسیون فوتبال اعتراض و لایحه اصلی را خیلی زودتر و شاید نهایتاً تا ۱۷، ۱۸ روز دیگر برای CAS ارسال کند

روزنامه ایران ورزشی: یکی از مسئولان آگاه به روند بررسی‌های گرندز گفته است که فدراسیون فوتبال اعتراض و لایحه اصلی را خیلی زودتر و شاید نهایتاً تا ۱۷، ۱۸ روز دیگر برای CAS ارسال کند.

گرندز یا جزئیات و زمینه صدور رأی پرونده ویلموتس بعد از ماه‌ها، بالاخره چهارشنبه از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال رسید. فدراسیون فوتبال ایران ۴۱ روز فرصت دارد که به رأی صادر شده توسط قاضی هلندی پرونده مارک ویلموتس اعتراض کند.

روز اول که فدراسیون فوتبال از رسیدن گرندز رأی خبر داد، تأکید کرد که با همراهی تیم حقوقی دفتر ریاست جمهوری و تیم حقوقی سابق پرونده ویلموتس مشغول تصمیم‌گیری درباره لوایح ارسالی، انتخاب وکیل خارجی پرونده و سایر بررسی‌ها هستند و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از ارائه هر اطلاعی درباره گرندز خودداری می‌کنند.

بعد از گذشت دو روز مشاور حقوقی پرونده ویلموتس، در مصاحبه‌ای با ورزش ۳، تنها حاضر به ارائه اطلاعاتی شد که بیان آنها مشکلی در روند بررسی‌ها ایجاد نمی‌کرد.

علی ملیح‌زاده، مشاور حقوقی پرونده ویلموتس درباره علت رأی فیفا می‌گوید: «قابل پیش‌بینی بود که این رأی بر چه اساس صادر شده است. در گرندز علت اصلی محکومیت این است: آقای ویلموتس اعلام کرده پنج ماه حقوق نگرفته‌ام. قرارداد ایشان ۲۲ مه ثبت شده و تا یک نوامبر که فسخ شده، ایران پرداختی نداشته و ویلموتس بر همین مبنا شکایت کرده و قاضی ورنر هم نظر ویلموتس را پذیرفته است.»

اما بند خبرساز قرارداد ویلموتس و کلمه‌ای OR A CERTAIN FEE که بحث‌های بسیاری بر مبنای آن صورت گرفته است؛ به گفته ملیح‌زاده، قاضی ورنر تأکید داشته چون شرطِ دوجانبه نبوده توجهی به آن نکرده است. او می‌گوید: «اما در CAS قانونی که مدنظر قرار می‌گیرد احتمالاً همین خواهد بود و در آنجا به این مسأله رسیدگی خواهد شد. مثال ملموس در رأی پروپژیچ، بازیکن سابق استقلال است که اساس صدور رأی نهایی همین موضوع قانون مدنی ۱۶۳ سوئیس است و شرط مورد توجه قرار گرفته، اگرچه نظر فیفا برخلاف این موضوع بود.»

تیم حقوقی ایران در پرونده شکایت ویلموتس امیدوار است که بتواند در این پرونده برنده باشد. این موضوعی است که ملیح‌زاده درباره‌اش می‌گوید: «واقع‌بینانه‌اش این است که مبانی رأی فیفا متزلزل است و محکومیت، از سوی ایران قابل دفاع است. بنای ما بر این است که در مورد جزئیات فعالیت و دفاع خیلی ورود نکنیم؛ بخصوص که طرف مقابل حتماً به دنبال استفاده است. فدراسیون برای نشان دادن حسن نیت، پول را بعد از فسخ به ویلموتس پرداخت کرده بود که این موضوع می‌تواند در رأی نهایی قابل توجه باشد.»

از حالا به مدت ۲۱ روز فدراسیون فوتبال فرصت دارد با کمک تیم حقوقی دفتر ریاست جمهوری، اعتراض خود را نسبت به رأی فیفا به دادگاه CAS ارسال کند. بعد از آن ۱۰ روز فرصت برای ارسال لایحه اصلی و ۱۰ روز دیگر هم برای جمع‌بندی کلی فرصت دارد.

یکی از مسئولان آگاه به روند بررسی‌های گرندز البته به خبرنگار ایران ورزشی گفته است که فدراسیون فوتبال اعتراض و لایحه اصلی را خیلی زودتر و شاید نهایتاً تا ۱۷، ۱۸ روز دیگر برای CAS ارسال کند.

درباره انتخاب وکیل خارجی برای پرونده هم در حال حاضر چندین گزینه مورد بررسی قرار گرفته است تا بهترین آنها برای دفاع از پرونده و نوشتن لایحه‌ای مناسب، انتخاب شوند.

نکته جالب اینکه در حال حاضر همه کارشناسان ترجیح داده‌اند فعلاً صحبتی درباره گرندز نکنند تا فدراسیون فوتبال در آرامش به تهیه لوایح مورد نیاز خود بپردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      آقای تاج کجایی؟؟؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج