اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۵۸۳۴۷
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

شجاعیان تخفیف داد، اما قراردادش یک ساله شد!

مدت زیادی از زمانی که نوشتیم محمود فکری آماده طغیان است نگذشته، ولی همچنان اتفاقات مثبتی در باشگاه استقلال رخ نداده است.

روزنامه فرهیختگان: مدت زیادی از زمانی که نوشتیم محمود فکری آماده طغیان است نگذشته ولی همچنان اتفاقات مثبتی در باشگاه استقلال رخ نداده است. سرمربی جدید آبی‌ها عصبانی است آن هم به‌خاطر بسیاری از اتفاقاتی که در استقلال رخ می‌دهد و همچنان مشخص نیست چه عاقبتی در پس خیلی از این اتفاقات قرار گرفته و درنهایت ماجرا چه پیش خواهد آمد. در این بین تنها نکته مثبت داستان آنجایی بود که استقلال در هفته اول مس رفسنجان را شکست داد تا بسیاری از ضعف‌ها و حاشیه‌ها در سایه این برد مثل آتش زیر خاکستر باقی بماند و فعلا تا بازی دوم مقابل فولاد خبری از سروصدا و انتقاد نباشد.

حال اینکه در این مدت چه گذشته و چه بر سر استقلال آمده که این تیم همچنان از بسیاری از مشکلات می‌نالد و خبری هم از امکانات آنچنانی در خدمت این تیم نیست، جای سوال است که در گزارشی کوتاه به آن می‌پردازیم با این توضیح که یکی از مدیران استقلال در گفت‌وگویی کوتاه به خبرنگار «فرهیختگان» این ادعا را مطرح کرده بود که باشگاه استقلال از لحاظ امکانات و تجهیزات به هیچ‌وجه در حد و اندازه‌های نام این تیم قرار ندارد و از این لحاظ استقلال در بین ۱۶ تیم لیگ برتر در سه رده پایانی بی‌امکاناتی قرار گرفته و مطمئنا اگر فکری به حال آبی‌ها نشود این موضوع به شاگردان فکری در آینده نزدیک لطمه خواهد زد.

چه بر سر قراردادها می‌آید؟

نکته اول که برای نخستین بار در فوتبال ایران شاهد آن هستیم مربوط می‌شود به اصلاح و کسر قراردادهایی که به‌تازگی بسته شده و مدیرعامل قبلی برای فصل جدید آنها را منعقد کرده بود اما احمد مددی به‌عنوان سرپرست با هماهنگی کامل وزارت ورزش و جوانان به ماجرای قراردادهای سعادتمند ورود کرده و در این بین طی روزهای گذشته چندین قرارداد را نیز اصلاح و با رضایت یا نارضایتی برخی بازیکنان آنها را کاهش داد. در چند روز اخیر در این خصوص صحبت‌هایی از نارضایتی بازیکنانی مثل شاهین طاهرخانی یا حسین پورحمیدی به میان آمده اما شاهکار مددی زمانی بود که او قرارداد بازیکنی مانند شجاعیان را که برای دو فصل به مبلغ ۶ میلیارد تومان بسته شده بود به یک فصل به مبلغ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کاهش داد تا در کوتاه‌مدت استقلال به هدفش برسد اما برای فصل بعد پرواضح خواهد بود که بازیکنی مانند شجاعیان در شرایط جدید و با تورم چند برابری مطمئنا رقمی بسیار بیشتر از سه میلیارد تومان برای یک فصل را از استقلال طلب خواهد کرد و مشخص نیست در آن زمان آیا احمد مددی در استقلال بر سر کار خواهد بود یا اینکه او هم مثل مدیران قبلی فقط تعهدات را زیاد کرده و خواهد رفت.

مددی که قبلا در گفت‌وگویی اعلام کرده بود علی کریمی را نمی‌شناسد وقتی با فشارهای کشنده هواداران برای تمدید قرارداد با این بازیکن مواجه شد حتی رقم ۱۵ میلیارد تومان را به این بازیکن پیشنهاد داد تا یک بام و دوهوای سرپرست استقلال در این بخش بیشتر از همیشه نمایان شود.

2 دستگی و شکاف مدیریتی

بدون شک یکی از اتفاقاتی که در این مدت اجازه نداده تا استقلالی‌ها به سروسامان برسند دو دستگی و شکاف مدیریتی بین آنها بوده، البته این اتفاق یک موضوع جدید نیست و پیش از این هم برخی از اعضای هیات‌مدیره در هماهنگی با هم همواره به سیاست‌های سعادتمند انتقاد کردند و درنهایت حکم برکناری او با همکاری و حمایت وزارت ورزش امضا شد، با این حال تفاوت مجموعه فعلی استقلال و زمان سعادتمند در آن است که مددی که منتسب به علی‌نژاد بوده این بار اهرم حمایتی وزارت ورزش را پشت خود می‌بیند و با هدایت و راهبری وزارت ورزش سعی می‌کند تا امور استقلال را پیش ببرد و کارها را انجام دهد، این در حالی است که بسیاری از این اقدامات به مذاق اعضای هیات‌مدیره خوش نیامده و این شکاف و دودستگی مدیریتی در بین اعضای هیات‌مدیره و سرپرست باشگاه بعضا برخی ناهماهنگی‌ها و مشکلات را ایجاد کرده است که برای حل‌وفصل آنها باید منتظر آینده باقی ماند.

در این خصوص حتی شنیده می‌شود که مددی با وجود آنکه یکی از گزینه‌های جدی وزارت ورزش برای مدیریت استقلال به‌شمار می‌رود اما به هیچ‌وجه مورد حمایت و اقبال هیات‌مدیره قرار نداشته و حتی شنیده می‌شود در صورت ابقای مددی در سمت مدیرعاملی چه بسا برخی از اعضا از سمت خود استعفا کرده و رفتنی شوند.

بازیکنان متمرد

از روزی که فکری به استقلال آمد روزی نبوده که بازیکنان با مشکلات جدیدی مواجه نشوند و بعضا این اتفاقات و مشکلات حوادث عجیبی را به‌وجود نیاورد. چند روز پیش شاهین طاهرخانی از حضور در تمرینات سرباز زد و درنهایت کارش به جدایی رسید تا به امروز که خبر عدم حضور حسین پورحمیدی دروازه‌بان ذخیره استقلال در تمرینات منتشر شد تا مشخص شود استقلال بازیکن متمرد کم در اختیار ندارد. با این حال این سوال پیش می‌آید که چطور با وجود سپری شدن یک هفته از رقابت‌های لیگ دو بازیکن به این ترتیب در جمع جداشده‌ها قرار گرفته‌اند و آیا اگر روال به همین شکل پیش برود، تا هفته‌های میانی اصولا بازیکنی برای محمود فکری در استقلال باقی خواهد ماند یا اینکه بسیاری از آنها در اعتراض به رقم قرارداد و کاهش آن و برخی اتفاقات دیگر رفتنی شده و درنهایت فکری خواهد ماند و حوضش.

البته که استقلال شانس آورده در بین جداشده‌ها فعلا بازیکنان مطرح یا ستاره قرار ندارند اما دست فرمان مددی در برخورد با بازیکنان نشان داده اگر هم در آینده نزدیک بازیکن دیگری به هر دلیلی با استقلال دچار مشکل شود درنهایت این استقلال است که خالی از ستاره خواهد شد.

مشکلات داوری

در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر استقلالی‌ها به گواه کارشناسان از ناحیه داوری در دیدار با مس رفسنجان متضرر شده و یک یا دو پنالتی به نفع این تیم از سوی داور مسابقه گرفته نشد این درحالی است که درهمین هفته فولادی‌ها بیشترین نفع را از سوی داوران بردند و در دقیقه ۹۰ دیدار با ذوب‌آهن با یک پنالتی سرنوشت‌ساز شکست را با مساوی عوض و با یک امتیاز حساس اصفهان را ترک کردند. حالا و همین تقابل دو تیمی که بیشترین و کمترین ضرر را در هفته اول از ناحیه داوران بردند کمی تا قسمتی استقلالی‌ها را نگران کرده و همین موضوع باعث شده است تا برخی تلاش‌ها برای آنکه اتفاقات داوری در هفته دوم نیز به ضرر استقلال نباشد آغاز شود، هرچند از آن جایی که بازی در شهر اهواز برگزار شده و دیدار برگشت دو تیم نیز در فصل گذشته حاشیه‌های زیادی را به‌وجود آورد این اتفاق باعث شده تا کمیته داوران نیز با وسواس و دقت ویژه‌ای به این دیدار نگاه کند و طبق شنیده‌های «فرهیختگان» به احتمال زیاد برای این مسابقه تمهیدات ویژه‌ای از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال اندیشیده خواهد شد.

لباس و زمین

در این مدت به اندازه‌ای درخصوص امکانات جانبی برای استقلالی‌ها ازجمله نداشتن لباس تمرین و گرمکن و عدم وجود زمین مناسب برای تمرین صحبت به میان آمده که شاید خیلی دیگر در این مقال جای پرداختن به آن نباشد، اما همان‌طور که در ابتدا نوشتیم استقلالی‌ها شانس آوردند که بازی اول خود را بردند و اگر اتفاقات فنی از هفته دوم به بعد به سود این تیم نباشد مطمئنا انتقادات آنها، از کادر فنی گرفته تا بازیکن نسبت به عملکرد مدیریت و این بی‌امکاناتی و مشکلات ایجاد شده به آسمان بلند خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • واقعیت!

      ضرر از داوری وقتی است که تیم امتیاز از دست بدهد پس استقلال که ۲ هیچ برده است حداقل روی کاغذ از داوری در این دیدار ضرر نکرده است. این نشان می دهد داوران ایرانی تمام سعی شان را برای یک قضاوت خوب می کنن!

      پاسخ ها

      • حسن ازرشت

        بهیچ‌ عنوان این حرف درست نیست،چی بسادرپایان بازیهایک تادوگل جایگاه تیمهاراعوض کند،،پنالتی بایدگرفته بشود،نتیجه اصلا مهم نیست،کجای این فوتبال نوشته تیمی که عقب هست بضررش پنالتی گرفته نشود،؟؟ اصلانتیجه هیچ ارتباطی به قضاوت داورندارد،اگرمابه قانون احترام گذاشته ودراجرای آن سخت گیرباشیم درپیشرفت همه ی ورزشهاودیگرمسایل موافق ترخواهیم بود،،دوستان نگارنده متن بالا من بعنوان یک حامی ورزش ،نه درمقام یک کارشناس روی بررسی شمادرمسایل مربوط به باشگاه استقلال خیلی حرف دارم که بیان کنم، امیدآن دارم که بیطرفانه این نظرات رانشردهید،،تاخدای نکرده حقی ازیک تیم بزرگ که دارای افتخارات زیادی درقاره اسیاهست ازمیان نرود،،

    • شپو

      چرا چرت و پرت میگی .استقلال امسال بهترین شرایط رو از هر نظر داره.از جذب و حفظ بازیکن گرفته تا قراردادهای انچنانی و پول های باد آورده و حمایت های کلان و دور زدن قوانین و اغفال بازبکنان و مربیان دیگر تیم هاو .....

      پاسخ ها

      • لنگی شیافتیِ کیسه کشِ لوگو گاوی

        جوجو چیه ترسیدین از سرورتون

    • جوجو

      فشار حداکثری روی داور بازی با فولاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج