اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۵۹۸۲۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بازیکنی مثل عزت‌اللهی برای هر مربی نعمت است

بسیاری از ملی‌پوشان فوتبال به‌عنوان لژیونر روز‌های خوبی را سپری می‌کنند. از ستاره‌های ایرانی مثل رضاییان و ترابی و خلیل‌زاده در قطر گرفته تا نفراتی مثل طارمی، عابدزاده، انصاری‌فرد، آزمون، قدوس، قلی‌زاده، رضایی و... که در تیم‌های اروپایی مشغول بازی هستند.

روزنامه فرهیختگان: بسیاری از ملی‌پوشان فوتبال به‌عنوان لژیونر روزهای خوبی را سپری می‌کنند. از ستاره‌های ایرانی مثل رضاییان و ترابی و خلیل‌زاده در قطر گرفته تا نفراتی مثل طارمی، عابدزاده، انصاری‌فرد، آزمون، قدوس، قلی‌زاده، رضایی و... که در تیم‌های اروپایی مشغول بازی هستند. سعید عزت‌اللهی هم بعد از چند سال تقریبا بد در فوتبال اروپا تصمیم گفت به دانمارک برود و این انتخاب خوب باعث شد هم احیا شود و هم بار دیگر به تیم ملی برگردد. عزت‌اللهی با ۷۳۵ دقیقه حضور رسمی در فوتبال باشگاهی دانمارک، در ۹ بازی برگزار شده و دو گل زده و به عنوان یک هافبک دفاعی کارنامه قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته ضمن اینکه وقتی حداقل ۴ پاس منجر به خلق موقعیت مسلم گلزنی او را نیز مدنظر قرار بدهیم بیش از پیش متوجه عملکرد خوب او خواهیم شد.

سارا فیشکرهنریکسن، خبرنگار جوان و فعال دانمارکی که در رادیو دانمارک به او لقب مصاحبه‌کننده سمج داده‌اند اخیرا گزارش خبری درباره حضور سعید عزت‌اللهی در فوتبال دانمارک و درخشش او در گام اول نوشته و منتشر کرده بود که باعث شد نظر خودش را در این رابطه جویا شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با این خبرنگار دانمارکی را در ادامه می‌خوانید.

در این مدت که عزت‌اللهی در فوتبال دانمارک حضور داشته عملکرد او را چطور دیدید؟

کار او فوق‌العاده است، به نظر من مهم‌ترین ویژگی این بازیکن هوشیاری و تصمیم‌گیری سریع است. به سرعت هم‌تیمی خود را پیدا می‌کند، باهوش است و حضور چنین بازیکنی برای مربی هر تیمی یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود.

در فوتبال دانمارک، شرایط چگونه است؟ آیا می‌توان گفت برای یک ستاره ایرانی درنهایت سکوی پروازی به سمت فوتبال بریتانیا یا اسپانیا است؟

به نظر من این‌گونه نیست، سعید در اتلتیکومادرید هم بوده، می‌توانست در اسپانیا بدرخشد که البته در کارنامه او چیزی جز درخشش نیست. به نظرمن عزت‌اللهی بازیکن خوبی است و در این رتبه نیازی به سکوی پرتاب ندارد، او کاملا دنیادیده و با تجربه است.

می‌شود به فوتبال دانمارک هم مثل فوتبال سوئد یا شاید اسپانیا لقب صاحب سبک بودن داد؟

چرا که نه؟ البته بین سطح فوتبال دانمارک و اسپانیا فاصله است، اما این فاصله با سوئد چندان زیاد نیست، دانمارک روزگاری فوتبال مهم و معروفی داشت، شاید یک دهه از افول فوتبال دانمارک می‌گذرد اما مدارس فوتبال دانمارک در مقایسه با مکاتب فوتبال هلند و اسپانیا مدعی ارائه روش و شگرد هستند، تیم ملی دانمارک معمولا مشهورتر از باشگاه‌های دانمارکی است و باشگاه‌های دانمارک در سطح اروپا چندان مطرح نیستند.

قرار هم نیست تیم‌های دانمارکی در سطح اروپا مطرح شوند؟

قابل پیش‌بینی نیست اما من نسبت به درخشش تیم‌های باشگاهی دانمارک در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خوش‌بین هستم.

چقدر درباره فوتبال ایران و بازیکنان ایرانی اطلاعات دارید؟

البته به عنوان یک گزارشگر فوتبال و خبرنگار ورزشی خوب نیست که بگویم هیچ‌چیز، تمام اطلاعات من درباره فوتبال ایران در نام علی دایی و رکورد بین‌المللی او(زننده بیشترین گل ملی در جهان) خلاصه می‌شود و البته حالا نام سعید عزت‌اللهی هم اضافه شده است. امیدوارم به بهانه حضور سعید در فوتبال باشگاهی دانمارک در آینده بیشتر با فوتبال ایران آشنا شوم.

آیا فوتبال باشگاهی دانمارک در دوران بحران ویروس کرونا توانسته از پس موانع اقتصادی بر بیاید؟

تا حدود زیادی از این مرحله عبور کرده است. دانمارک البته از موفق‌ترین کشورها در مبارزه و پیشگیری از ویروس بود، اخیرا ماجرای حیوانات آزمایشگاهی به این فرآیند دامن زد اما در کل فوتبال دانمارک در امتحان سختی که داشت سربلند بود. مثل همه دنیا ما هم مشکلات زیادی داشتیم اما دولت به تمام باشگاه‌ها وام بلندمدت اعطا کرد و همکاری دولت با باشگاه‌های ورزشی بی‌نظیر بود.

با یک جست‌وجوی ساده به خبری درباره نقش رادیو دانمارک در یک فساد مالی گسترده برخوردم! ماجرا چه بود؟

خودتان می‌گویید با یک جست‌وجوی ساده و مشکل از همین‌جا شروع می‌شود. ماجرا این است که شایعه مسخره‌ای که گمان نمی‌شد تا این حد رشد کند، متاسفانه این‌گونه منتشر شد. اصلا چنین چیزی صحت ندارد و رادیو دانمارک به‌عنوان یک مرکز مستقل و مردمی هرگز در این موضوع دخالتی نداشته است. سال‌ها پیش فدراسیون فوتبال دانمارک به این فساد گسترده مالی متهم شد، شاکیان هرگز ادعای خود را ثابت نکردند و البته این پرونده هنوز باز است اما هیچ ارتباطی به رادیو دانمارک و بخش ورزشی آن ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج