۱۰۶۸۵۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

داربی وارونه

اتلتیکومادرید و رئال مادرید در حالی در هفته سیزدهم لالیگا به مصاف هم می‌روند که شرایطشان نسبت به فصل گذشته کاملا متفاوت است.

خبرگزاری ایسنا: اتلتیکومادرید و رئال مادرید در حالی در هفته سیزدهم لالیگا به مصاف هم می روند که شرایطشان نسبت به فصل گذشته کاملا متفاوت است.

یک سال پیش در چنین زمانی رئال مادرید پس از ۱۶ هفته صدرنشین بود و ۹ امتیاز بیشتر از اتلتیکومادریدی داشت که در جایگاه هفتم بود. اکنون در ۱۰ بازی روخی بلانکو شش امتیاز از همشهری اش بیشتر دارد البته با یک بازی کمتر. تیم دیگو پابلو سیمئونه بیشتر حمله می کند و بهتر شده است. از طرفی رئال مادرید زین الدین زیدان هنوز مشکل گلزنی اش را برطرف نکرده است و بدتر دفاع می کند. جدول نشان دهنده این موضوع است که سفیدپوشان بیشتر بازی کرده اند و بیشتر امتیاز از دست داده اند.

نکته مثبت برای اتلتیکو فاکتور خستگی است. سیمئونه یک هفته پیش در دیدار برابر وایادولید به کوکه، یورنته، کاراسکو و ژائو فلیکس استراحت داد و این مهره های کلیدی چهارشنبه در بازی حیاتی مقابل سالزبورگ به میدان رفتند. در مقابل مادرید بدون پلن B بود. زیدان تنها دو تغییر نسبت به بازی کی‌یف برابر سویا داشت و فقط سرخیو راموس را برای دیدار مقابل گلادباخ تازه نفس نگه داشت. سرمربی فرانسوی در دو دیدار اخیر تنها از ۱۴ بازیکن استفاده کرد که یکی از آن ها از تیم پایه بود. ایسکو در سه دیدار دسامبر تنها ۱۳ دقیقه بازی کرد و مارسلو حتی یک دقیقه هم در میدان حضور نداشت. میلیتائو از سی یکم اکتبر ناپدید شده است. اودریوسولا با وجود مشکلات جسمانی ۵۷ دقیقه در زمین بازی کرده است. یوویچ و ماریانو هم تقریبا حضور نداشته اند. به همین خاطر هفت بازیکن مادرید از مرز ۱۰۰۰ دقیقه بازی گذر کرده اند و هشت بازیکن حتی به ۵۰۰ دقیقه هم نمی رسند.

احتمال دارد ترکیب اتلتیکو در دیدار برابر سالزبورگ مقابل مادرید تکرار شود. تنها ممکن است لمار به جای کلراسکو و کورئا به جای سوارس بازی کنند. با این حال مهاجم اروگوئه ای یک بار روانی دارد. او در ۱۶ بازی مقابل رئال مادرید یازده گل به ثمر رسانده است که ۹ گل در لالیگا اتفاق افتاد. او انگیزه بالایی دارد تا این آمار را با پیراهن اتلتیکو هم ادامه دهد. زیدان هم تغییرات کمی ایجاد خواهد کرد. کارواخال آماده است اما لوکاس واسکس، جانشینش برابر گلادباخ نمایش خوبی داشت. سرمربی رئال مادرید می تواند از هر دو بازیکن بهره ببرد تا جلوی کاراسکو را بگیرد. در چنین شرایطی رودیگو یا وینیسیوس نمی توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

ویژگی سیمئونه تعادل برقرار کردن در نتایج داربی ها بود. پیش از حضور سرمربی آرژانتینی، اتلتیکو ۱۲ سال نتوانسته بود رئال مادرید را شکست دهد. با حضور این سرمربی آمار ۹ پیروزی، ۱۲ تساوی و یازده شکست به ثبت رسید. البته این حقیقت را نباید فراموش کرد که سفیدپوشان اجازه ندادند تیم سیمئونه دو فینال لیگ قهرمان و یک سوپرجام را فتح کند. زمانی که سرمربی آرژانتینی هدایت روخی بلانکو را بر عهده گرفت ارزش تیم رئال مادرید ۳۱۰ میلیون یورو بیشتر بود که اکنون تنها ۶۶ میلیون تفاوت دارند.

اتلتیکو در این فصل دومین تیم گلزن لالیگا محسوب می شود در حالی که سال گذشته در رتبه هفتم جای گرفت. همچنین از شروع فصل جاری تنها دو گل دریافت کرده است که نشان از خط دفاعی منسجمش است. مالکیت توپ روخی بلانکو در این فصل بهتر شده است و یان اوبلاک در اوج به سر می برد. دروازه‌بان اتلتیکو ۹۴ درصد ضربات را مهار کرده است. رمیرو دروازه‌بان رئال سوسیداد با ۸۴ درصد دوم است و جایگاه سوم به کورتوا (دروازه‌بان رئال مادرید) با ۷۱ درصد اختصاص دارد.

آمار قابل توجه دیگر مربوط به ژائو فلیکس است. مهاجم جوان اتلتیکو در این فصل هشت گل به ثمر رسانده است این در حالی است که در طول فصل گذشته تنها ۹ بار دروازه حریفان را باز کرد. همچنین مارکوس یورنته در همه بازی های امسال حضور داشته است اما فصل گذشته در این مدت تنها در سه دیدار به میدان رفته بود. سوارس هم شروع خوبی با روخی بلانکو داشت و با وجود آسیب دیدگی و ابتلا به ویروس کرونا تاکنون توانسته است پنج گل به ثمر برساند، همان تعداد گلی که کاستا در طول فصل ۲۰-۲۰۱۹ به ثمر رساند.

اتلتیکو ۲۶ بازی است که در لالیگا شکست نخورده است و آخرین باختش به دیدار برابر رئال مادرید برمی گردد که با گل کریم بنزما رقم خورد. از طرفی سفیدپوشان یک آمار قابل توجه در این فصل دارند. آن ها در بازی های بزرگ پیروز بودند و در نوکمپ و در سانچس پیسخوان به ترتیب بارسلونا و سویا را شکست دادند. همچنین در هر دو بازی رفت و برگشت برابر اینتر پیروز شدند و توانستند گلادباخ را شکست دهند. همچنین در زمین رئال سوسیداد و ویارئال مساوی کردند. داربی امشب (شنبه) که از هفته سیزدهم لالیگا برگزار می شود در ورزشگاه آلفردو دی استفانو، سرزمین زیدان خواهد بود. این دیدار ساعت ۲۳:۳۰ آغاز می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج