۱۰۷۰۰۴۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

کره‌ای‌ها پای ثابت فینال‌های لیگ قهرمانان آسیا

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال آتی دیگر شاهد فینالی نخواهیم بود که حتما یک پای آن نماینده شرق و دیگر طرف مسابقه نماینده غرب آسیا باشد.

خبرورزشی:لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نهایی خود رسید و پرسپولیس و اولسان هیوندای دیدار فینال این رقابت‌ها را برگزار می‌کنند.

این رقابت ها از سال ۲۰۰۲ با فرمت جدید آغاز شد و با نام لیگ قهرمانان آسیا به کارش ادامه داد. در فرمت جدید که هجدهمین دوره آن در حال برگزاری است سلطه تیم های شرق آسیا بر غربی‌ها را بیشتر کرد تا حتی مسولان برگزاری را مجبور کنند یک تیم از غرب و یک تیم از شرق آسیا حتما در فینال حضور داشته باشند.

تصمیمی که گفته می‌شود از سال بعد دیگر اجرا نخواهد شد و کار تیم‌های غرب آسیا برای رسیدن به فینال آسیا باز هم سخت‌تر می‌شود و حالا که پرسپولیس تا فینال رسیده باید قدر این فرصت را بداند چون سال‌های بعد کار به مراتب سخت‌تری تا فینال بازی‌ها پیش رو خواهد داشت.

از ۱۷ فینال آخر این بازی‌ها ۱۴ دوره نمایندگان شرق و غرب آسیا به مصاف هم رفتند و سه دوره دیگر دو بار فینال تمام شرقی و یک بار فینال تمام غربی شد. از این ۱۴ تقابل ۴ برد سهم غرب آسیا است که دو بردش در همان دو دوره ابتدایی فرمت جدید بود. ۱۰ قهرمانی دیگر به شرقی‌ها رسید و در این بین نمایندگان کره در این ۱۴ رقابت شرق و غرب در فرمت جدید ۷ بار حضور داشتند و ۵ برد و دو شکست در کارنامه دارند که یک برد آن‌ها برابر ذوب‌آهن اصفهان بود.

نکته جالب فینال‌های فرمت جدید این است که هر وقت قهرمان در تک بازی مشخص شده یک پای فینال کره‌ای ها بودند و این دوره هم سنت‌شکنی نکردند.بردهای پر شمار شرقی‌ها در سال های اخیر نشان از پیشرفت فوتبال در این کشورها دارد و ترکیب اولسان هم نشان می‌دهد هزینه گزافی برای جذب بازیکنان با کیفیت خارجی کردند اما در طرف مقابل تیمی به میدان می‌رود که اجازه جذب بازیکن خارجی نداشته و ستاره تیمش را هم از دست داده است.

روی کاغذ شاید کفه ترازو کمی به نفع نماینده کره سنگینی کند اما همانطور که گل محمدی گفت پرسپولیس به غیرت و انگیزه بازیکنانش دلخوش کرده که این تیم را تا فینال آسیا بالا آورده‌اند و البته امید بسیاری هست تا با اتکا به همین تعصب مثال زدنی بتوانند جام قهرمانی را هم بالای سر ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج بزرگ

      ارزوبرجوانان عیب نیست

    • ۹۹۹

      تا چند سال دیگه باید بگید اونها امکانات دارند ما غیرت؟ نگید پول نیست چون دروغه ثروتمند ترین کشور دنیا هستیم .مگه نمیبینید هزاران میلیارد پشت هم از اختلاسها و دزدیها از کشور خارج میشه اگر این دزدیها نبود ایران از تمام کشورهای خلیج ثروتمند تر بود .منابع طلا و مس و نقره و آهن سنگهای قیمتی و از همه مهمتر منابع بسیار ارزشمند از مواد داری رادیواکتیو و نفت و گاز و.....هیچ وکشوری اینقدر منابع نداره و البته دزد و اختلاس گر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج