adexo3
۱۰۷۰۳۹۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هفته هفتم لیگ؛ استقلال در نصف جهان

در ادامه هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ۵ مسابقه در روز جمعه برگزار می‌شود که استقلال میهمان ذوب آهن است و تراکتور به مصاف پیکان می‌رود

خبرگزاری فارس: در ادامه هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر ۵ مسابقه روز جمعه برگزار می‌شود. در این هفته نیز بازی پرسپولیس و سپاهان به دلیل حضور سرخپوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا برگزار نمی‌شود. از سویی دیگر ۷ تیم اول جدول روی کاغذ شانس صدرنشینی دارند البته اگر استقلال در اصفهان پیروز شود همچنان در صدر باقی خواهد ماند.

نگاهی به این 5 بازی می‌اندازیم:

سایپا - ماشین سازی تبریز؛ برد آسان نارنجی‌پوشان یا خلق شگفتی؟

نارنجی‌پوشان هفته گذشته در اهواز شکست سنگین ۳ بر صفر را تجربه کردند و ماشین سازی هم در دقیقه ۹۰ مقابل تراکتور باخت. سایپا در این بازی خانگی فرصت خوبی برای جبران دارد زیرا ماشین سازی در لیگ برتر بیستم هنوز بردی نداشته و فقط دو گل زده دارد. شکست دادن تیم قعرنشین نباید کار سختی برای شاگردان صادقی باشد. انها می‌توانند دومین برد فصل خود را در کارنامه ثبت کنند. ماشین سازی بعد از کنار رفتن وحید بیاتلو با هدایت سعید اخباری به کار خود ادامه می‌دهد و شاید این مربی جوان بتواند در هفته هفتم یک شگفتی خلق کند.

گل‌گهرسیرجان - شهرخودرو؛ قلعه‌نویی به رحمتی رسید

این بازی هم جذابیت‌های زیادی دارد. تقابل امیر قلعه‌نویی سرمربی اسبق استقلال با شاگردش سیدمهدی رحمتی! تقابل این دو نفر در گذشته حاشیه‌ای زیادی داشته‌ اما این مرتبه سیدمهدی رحمتی درون دروازه نیست و روی نیمکت در نزدیکی‌های قلعه‌نویی و کنار زمین حضور دارد. قطعا مثل همیشه قبل از شروع بازی عکس یادگاری و خوش و بش‌های معمول فوتبال ایران را شاهد خواهیم اما مهم این است که در جریان مسابقه و حتی پایان بازی احترام‌ها حفظ شود.

گل‌گهرسیرجان با دو شکست متوالی به رده چهارم جدول سقوط کرد و صدر را از دست داد. شهرخودرو هم مقابل استقلال در خانه با ۲ گل بازنده شدو هر دو تیم به دنبال برد و سه امتیاز هستند. البته توان تیم تجربه سرمربی‌ گل‌گهرسیرجان بسیار بیشتر ازسرمربی تیم شهر خودروست. گل‌گهر اگر برنده شود شانس صعود به صدر جدول را خواهد داشت.

ذوب آهن اصفهان - استقلال؛ نبرد آبی‌پوشان در نصف جهان

ذوب آهن که حسابی از زمین و زمان شاکی است این هفته میزبان آبی‌پوشان تهرانی است. هفته گذشته در نیمه شب بازی ذوبی‌ها مقابل پرسپولیس لغو شد تا به شهرشان برگردند. ذوب آهن بدون برد روی پله پانزدهم جدول ایستاده جایی که اصلا شایسته این تیم قدیمی نیست. این هفته هم ذوب آهن باید به مصاف استقلال و صدرنشین لیگ برتر برود. آبی‌پوشان هفته گذشته توانستند شهرخودرو را در مشهد شکست بدهند و به صدر جدول برسند. شاگردان فکری نمی‌خواهند به راحتی صدر را از دست بدهند و در صورت برد در بازی نصف جهان می‌توانند بازهم اولین تیم لیگ برتر بیستم باشند.

استقلال در این مسابقه مصدومانی مثل شیخ دیاباته را دارد که غیبتش در خط حمله محسوس خواهد بود. ذوب آهن که احتمالا برخی از بازیکنانش را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اختیار نخواهد داشت و رحمان رضایی سرمربی تیم هم نشان داده که سخنور خوبی است و اگر بازهم بازنده شود در آنصورت ممکن است دوباره از همه چیز گلایه کند اما این گلایه‌های برای ذوب آهن امتیاز نخواهد شد و این تیم را از قعرنشینی نجات نمی‌دهد. استقلال در صورت برد به جز تثبیت صدرنشینی خود ممکن است ذوب آهن را هم به رده آخر جدول بفرستد.

تراکتور تبریز- پیکان تهران؛ به دنبال سومین برد

نبرد تیم‌های ششم و هفتم جدول لیگ برتر در تبریز دیدنی است. بخصوص اینکه پیش از این بارها صحبت از حضور مهدی تارتار در تراکتور شده بود اما در نهایت او در پیکان ماند و نتایج خوبی گرفت به طوری که اکنون تیمش یک پله بالاتر از سرخپوشان تبریزی ایستاده است. تراکتور بدون سرمربی دائم توانست دربی تبریز را ببرد. مسعود شجاعی ظاهرا قرار است هدایت قرمزپوشان را به عنوان مربی - بازیکن فعلا برعهده داشته باشد.

غیبت علیرضا منصوریان سرمربی تراکتور در این مسابقه هم در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی و هم در کنار زمین کاملا احساس می‌شود! تراکتور با کادرفنی موقت به دنبال سومین بردش است . پیکان هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک متوقف شده بود شاگردان تارتار هم می‌خواهند از تبریز با امتیاز برگردند.

نفت مسجدسلیمان - فولاد خوزستان؛ دربی خوزستان

دو تیم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. نفت مسجدسلیمان در رده سیزدهم جدول است و شاید اولین هدفش در لیگ برتر بیستم بقا و سقوط نکردن به لیگ یک باشد اما فولاد خوزستان رده سومی حداقل به دنبال کسب سهمیه آسیایی و حتی قهرمانی است. از نظر امکاناتی، ساختاری و حتی مالی دو باشگاه هیچ شباهتی باهم ندارند و هر دو تیم فقط هواداران عاشق زیادی دارند.

نفتی‌ها هفته گذشته مقابل مس رفسنجان قعرنشین شکست خوردند ولی فولاد خوزستان با سه گل سایپا را بدرقه کرد. شاگردان نکونام در بهترین شرایط روحی و روانی قرار دارند بنابراین برد دور از دسترس قرمزپوشان اهوازی نخواهد بود مگر اینکه جوانان با انگیزه مسجدسلیمان شگفتی دیگری را در لیگ رقم بزنند.این دربی خوزستانی جالب توجه خواهد بود حتی اگر دو تیم از نظر نیرو برابر نباشند.

اسامی داوران هفته هفتم لیگ برتر:

*پنجشنبه ۲۷ آذر

نساجی مازندران - مس رفسنجان

سعید رحیمی مقدم - سید یعقوب حجتی - مرتضی یوسف شهریاری- رضا قاسمی

ناظر: محسن ترکی

آلومینیوم اراک - صنعت نفت آبادان

ایمان کهیش - سعید قاسمی - مهدی عالیقدر - محمد رضا تارخ

ناظر: محسن قهرمانی

*جمعه ۲۸ آذر ۹۹

ذوب آهن اصفهان- استقلال تهران

مرتضی منصوریان - یوسف مغروری - فرهاد فرهاد پور- جواد رحیم زاده

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

گل گهر سیرجان - شهر خودرو مشهد

حمید حاج ملک - مهدی الوندی - عسگر محمدی- کمیل غلامی

ناظر: ایرج نظری

سایپا تهران- ماشین سازی تبریز

اشکان خورشیدی- محمد راهی- علی احمدی - سعید لهراسبی

ناظر: بهرام مهرپیما

تراکتور سازی تبریز- پیکان تهران

علی صفایی- حسن یوسفی- فرزاد بهرامی - مجید محمدی

ناظر: علیرضا یزدانی

نفت مسجد سلیمان- فولاد خوزستان

محمد حسین ترابیان- حسن ظهیری- مهدی سیفی - عباس راکی

ناظر : حسین نجاتی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج