اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۷۲۱۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتقاد از هیئت‌مدیره پرسپولیس پس از جدایی رسن

طی روز‌های اخیر انتقادات از هیئت مدیره پرسپولیس در شرایطی بالا گرفته که ریشه مشکلات مدیریتی این باشگاه به سازوکار غلطی برمی‌گردد که مسئولان ورزش ما در پروسه و ملاک‌های انتخاب مدیر برای استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته و بر آن اصرار می‌ورزند.

روزنامه کیهان: طی روزهای اخیر انتقادات از هیئت مدیره پرسپولیس در شرایطی بالا گرفته که ریشه مشکلات مدیریتی این باشگاه به سازوکار غلطی برمی‌گردد که مسئولان ورزش ما در پروسه و ملاک‌های انتخاب مدیر برای استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته و بر آن اصرار می‌ورزند.

اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس بار دیگر بیان‌کننده نقش مهم مدیریت در ورزش به ویژه فوتبال بود. درست دقایقی پس از برگزاری بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که بشار رسن‌هافبک عراقی این تیم از جمع سرخپوشان جدا و به یک باشگاه قطری ملحق شده است.

این اتفاق ناراحتی شدید گل محمدی را به دنبال داشت تا جایی که سرمربی پرسپولیس در بازگشت به تهران گفت: بشار یک بازیکن بسیار مهم برای ما بود و هنوز باور نمی‌کنم که چرا از جمع ما جدا شد. واقعا چرا باید یک بازیکن خوب را هفته چهارم لیگ از دست بدهیم؟ همه از این اتفاقات خبر دارند و اینکه چرا بشار جدا شد. همه می‌دانند چه توافقی کردند که بشار جدا بشود. ما دربی را در پیش داریم. برای چه باید تیم ما ضعیف بشود. چرا باید به راحتی بازیکن از دست بدهیم؟ شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری را چرا به راحتی از دست دادیم؟

وی افزود: چرا برای عیسی آل‌کثیر تیم حقوقی خوب تشکیل ندادند؟ اگر تیم حقوقی خوبی داشتیم این رای می‌شکست. و چراهای دیگر. چرا برای ما حاشیه ایجاد کردند؟ یک نفر باید پاسخ بدهد. آنهایی که پای توافق با بشار رسن را امضا کردند، باید پاسخگو باشند. چرا باید بهترین بازیکن تیمم را از دست بدهم؟ اگر نتایج خوب نباشد، همین افراد پاسخ می‌دهند؟ به اعضای هیئت‌مدیره هم گفتم که فردا اتفاقی در نتایج رخ بدهد من از سر خودم باز می‌کنم و می‌گوییم آقای علیپور، رغتبی و رسول‌پناه مقصر بودند. چرا کسی پاسخ این چراها را نمی‌دهد؟ احساس می‌کنم اراده‌ای وجود دارد تیم ما را ضعیف کنند. دلیلش هم چهار قهرمانی است که به دست آمده. حق می‌دهم به کسانی که به آنها فشار آمده است. تحمل چهار سال قهرمانی پرسپولیس سخت است. ما از داشته‌هایمان استفاده می‌کنیم و تا آنجایی که بتوانیم پیش می‌رویم.

120 هزار دلار برای 5 بازی

اما موضوع مهم درخصوص جدایی بشار رسن، منفعت پرسپولیس از این انتقال خواهد بود. در شرایطی که گفته می‌شد در ابتدای درخواست جدایی بشار رسن از پرسپولیس که پیش از شروع فصل جدید و بعد از نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود، باشگاه و رسول پناه مدعی شده بودند از این انتقال ۳۵۰ هزار دلار نصیب باشگاه خواهد شد. بشار رسن برای فصل جدید ۱۲۰هزار دلار دریافتی داشت و قرار بود ۲۳۰هزار دلار نیز پرداخت کند تا در آن مقطع از پرسپولیس جدا و راهی لیگ ستارگان قطر شود.

با این حال باشگاه پرسپولیس در آن مقطع با این انتقال مخالفت کرد و بشار طی ۴ بازی در لیگ و ۱ بازی فینال برای این تیم به میدان رفت. جالب اینجاست که بدانید رسن برای این بازی‌ها طی توافق جدیدی که با باشگاه پرسپولیس و رسول پناه داشته، هیچ دریافتی طبق قراردادش نداشته است و قرار است اکنون برای حضور در لیگ قطر و القطر اس سی ۱۳۰هزار دلار نیز پرداخت کند. اکنون پرسپولیس برای ۵ دیداری که این‌هافبک عراقی به انجام رسانده، از درآمد قطعی ۳۵۰ هزار دلاری که او در ابتدای فصل نیز موافق پرداخت آن بود نیز محروم مانده است و تنها ۱۳۰هزار دلار به خزانه‌اش وارد خواهد شد.

نقش پررنگ هیئت مدیره در ناکامی

در سال‌های اخیر پرسپولیس مشکلات زیادی را تجربه کرده و پرونده‌های مالی سنگینی را پشت سر گذاشته که منشا بسیاری از این پرونده‌ها تصمیمات عجیب اعضای هیئت مدیره باشگاه بوده است. همین اعضا که برخی از آنها الان هم در سمت خود مشغول فعالیت هستند، در نقل‌وانتقالات پیش فصل آن‌قدر ضعف مدیریتی از خود نشان دادند که در نهایت منجر به جدایی ستاره‌های پرسپولیس شد.

اعضای هیئت‌مدیره پرسپولیس که تخصص عجیبی در بی‌اعتنایی نسبت به مشکلات باشگاه دارند، با علاقه خاصی در سفرهای مهم کنار تیم هستند تا مبادا در موفقیت‌های احتمالی، نامشان در کنار پرسپولیس نباشد اما همین عزیزان، گاهی امضاهایی برای روی کاغد می‌اندازند که علاوه‌بر تعهد، باشگاه را دچار چالش‌های فراوان می‌کند.

در آخرین هنرنمایی، نامه‌ای به امضای مدیرعامل سابق و برخی از اعضای هیئت‌مدیره پرسپولیس رسید که بر اساس آن، بشار رسن که با باشگاه قرارداد داشت، بتواند بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا، از تیم جدا شود. یعنی در واقع بشار رسن که باید تا پایان فصل پیراهن پرسپولیس را می‌پوشید، به راحتی مجوز گرفت که با گذشت ۴ هفته از لیگ برتر، پرسپولیس را ترک کند. حالا تصور کنید این اتفاق مهم به اطلاع کادر فنی هم نرسیده باشد و چند روز مانده به بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، گل‌محمدی متوجه این موضوع بشود.

بررسی این مسئله نشان می‌دهد، اعضای هیئت‌مدیره باشگاه با وجود اینکه روپایی خوب می‌زنند و دو روز مانده به بازی فینال، در تمرینات هم خوب شرکت می‌کنند، درک خوبی از مسائل فنی فوتبال ندارند. چراکه اگر کمی فراتر از روپایی زدن با فوتبال آشنا بودند، به خوبی می‌دانستند که وقتی اجازه جدایی ستاره تیم را می‌دهند، حداقل باید به سرمربی هم اطلاع بدهند.

ریشه مشکلات مدیریتی در فوتبال

بارها در همین صفحه تاکید کرده‌ایم که وزارت ورزش باید کار را به دست اهلش بسپارد. این مدیرانی که طی چند سال اخیر برای پرسپولیس انتخاب شده‌اند شاید در حوزه‌های مختلف مثل دندانپزشکی‌، شهرداری یا صنعت و تجارت یا هر جای دیگر اهلیت و تخصص داشته باشند اما اکثرقریب به اتفاق آنها در ورزش نام و جایگاهی ندارند. متاسفانه شرایط در دو باشگاه بزرگ و مردمی ایران (استقلال و پرسپولیس) به گونه‌ای است که هیچ مدیری هرچند تواتمند در این دوتیم نمی‌تواند دوام بیاورد. ریشه مشکلات مدیریتی این دوتیم مثلا علت کناره‌گیری سرپرست قبلی پرسپولیس و برکناری سرپرست قبلی استقلال و همچنین اسلاف آنها قبل از آنکه به توانایی مدیریتی و کارکتر شخصی و... آنها برگردد به سازوکار غلطی برمی گردد که مسئولان ورزش ما در پروسه و ملاک‌های انتخاب مدیر برای این دو تیم در نظر گرفته و بر آن اصرار می‌ورزند. این رسم و روش ادامه دادنی نیست و حتما باید تغییر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج