۱۰۷۴۶۲۶
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

زنوزی پرونده مظاهری را تا CAS می‌کشاند

همان‌طور که در گزارشی درخصوص آخرین وضعیت پرونده رشید مظاهری در کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال توضیحات لازم را دادیم این پرونده درحال حاضر به کمیته استیناف رفته و قرار است این کمیته طی هفته جاری رای خود را اعلام کند.

روزنامه فرهیختگان: همان‌طور که در گزارشی درخصوص آخرین وضعیت پرونده رشید ‌مظاهری در کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال توضیحات لازم را دادیم این پرونده درحال حاضر به کمیته استیناف رفته و قرار است این کمیته طی هفته جاری رای خود را اعلام کند. درخصوص این ماجرا استقلالی‌ها ادعا می‌کنند به‌خاطر جعل قرارداد، کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی درخصوص فسخ یک‌طرفه قرارداد حق را به رشید مظاهری داده‌اند، این درحالی است که بعد از رای کمیته تعیین وضعیت و محرز بودن تخلف درخصوص جعل الحاقی، تراکتوری‌ها کار را به کمیته استیناف کشاندند تا از این مرجع قضایی فدراسیون فوتبال کار را پیگیری کنند.

درخصوص چرایی این اقدام دقایقی با رضا شاه‌منصوری، وکیل حقوقی سابق باشگاه تراکتور دقایقی به گفت‌وگو پرداختیم که وی در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «درخصوص دعوای مظاهری و کشاندن کار به کمیته استیناف بر این باور بودیم که بحث جعل درخصوص مدت قرارداد نبوده و مدت قرارداد که همانا ۳سال بوده صحت و سقم آن باقی است بنابراین اگر در قراردادی عددی بابت مبلغ قرارداد برای فصول دوم و سوم درج نشده بنابر رویه قضایی مستمر فیفا در اتاق حل اختلاف بازیکنی که به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای سندی را ولو معیوب و ناقص امضا می‌کند باید تبعات ناشی از آن را بپذیرد و مکررا براساس رویه اتاق حل اختلاف فیفا به این دلیل هیچ رایی بابت فسخ موجه قرارداد به‌نفع بازیکن صادر نخواهد شد.»

وی افزود: «اینکه روال چگونه باید طی می‌شد به این شکل است که پس از آنکه احراز شد مدت قرارداد سه‌سال بوده برای فصول بعدی رشید مظاهری موظف بود باشگاه را درخصوص عدم درج مبلغ قراردادش مطلع کرده و متقاضی توافق یا درج مبلغ در قراردادش می‌شد اما این کار را انجام نداده و یک‌طرفه قرارداد را فسخ کرده که این موضوع دلیلی برای فسخ موجه قرارداد نیست و باشگاه تراکتور به این دلیل مراتب تجدیدنظرخواهی خود را از دادنامه موصوف در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعلام کرد.»

شاه‌منصوری درخصوص اینکه باشگاه تراکتور چه عنوانی از جعلی را قبول کرده است، تاکید کرد: «موضوع جعلی که مورد بحث است در این خصوص بوده که مبلغ سال‌های دوم و سوم قرارداد رشید مظاهری جعل شده اما شما می‌دانید در قانون مجازات در تشریفات دادرسی برای این قسم از دعاوی اساسا ارکان قضایی فدراسیون فوتبال صلاحیت رسیدگی درخصوص عناوین مجرمانه را به‌نحوی عام ندارند و باید موضوع در محاکم دادگستری طرح دعوا شود.

ضمنا برای اینکه اثبات کنیم هر عنوان مجرمانه‌ای را مجرم مرتکب شده است، باید سه عنصر مادی، معنوی و قانونی را لحاظ کنیم، حالا باشگاه تراکتور که آمده برای فصول دوم و سوم طبق تورم سالیانه برای هر سال ۲۰درصد قرارداد بازیکن را اضافه کرده است چه عنصری را خدشه‌دار کرده که این عمل مجرمانه باشد؟ پس باشگاه تراکتور سوءنیتی نداشته است. آیا از این جعل چه موضوعی قرار بوده گیرش بیاید و چه منفعتی می‌خواست عایدش شود؟ هیچ! و این موضوع یعنی درج مبلغ نیز با توافق فی‌مابین بازیکن و باشگاه بوده است.»
وی ادامه داد: «در وهله بعدی نیز برای اثبات عنوان مجرمانه جعل حتما موضوع باید در محل وقوع جرم یعنی در شهر تبریز رسیدگی می‌شد یعنی رشید مظاهری پرونده را با موضوع جعل در محاکم دادگستری در این شهر طرح کرده و رای قطعی می‌گرفت و متعاقب آن برای طرح دعوا در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال حضور پیدا می‌کرد و این تشریفات ابدا توسط ایشان طی نشده است، بلکه ایشان اول قرارداد را فسخ کرده و سپس از کمیته تعیین وضعیت خواست تا فسخ را موجه بداند آن‌هم به این دلیل که باشگاه تراکتور جعل کرده و این برخلاف رویه مقرر قانونی است. مجموعه این عوامل دست‌به‌دست هم داد تا باشگاه تراکتور برای احقاق حقوق خود و مطالبه حقانیتش مراتب تجدیدنظرخواهی خود را اعلام کند.»

وکیل حقوقی سابق باشگاه تراکتور درخصوص اینکه چه پیش‌بینی‌ای از رای استیناف دارد و اینکه درصورت تایید رای کمیته تعیین وضعیت توسط استیناف سرنوشت پرونده مظاهری چه خواهد شد، گفت: «طبق آخرین صحبتی که با زنوزی مالک تراکتور تا پیش از استعفا درخصوص پرونده داشتم فکر می‌کنم درصورت پایمال‌شدن حق تراکتور و تایید حکم در استیناف، این باشگاه پرونده را تا دادگاه عالی ورزش ارجاع خواهد داد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • subasa ozara

      فوتبال ایران در راسش وزیر و فدراسیون و لنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صبح هر کیسه کش با کابوس پلی آف شروع میشود, شما فعلا برو تو کلاس سلطان ادب فنونی زاده شرکت کن.

      • بدون نام

        العییییییییین
        ایمووووون زاااااید
        سوززززززززش

    • بدون نام

      دم تراکتورگرم حتما شکایت کنید این لنگی ها نباید مقام بیارند

    • پدرام

      خدا عقلی به ات بده وشفا
      پول رابه کی می دهد ....

    • نوید

      کارت عابربانک یا دستگاه عابربانک تراکتور زنوری ،،هدایتی دوم

    • نوید

      بابامسعود + زنوری = هدایتی ،،استیل آذین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج