۱۰۷۵۳۶۸
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

همه جایگزین شدند الا بشار!

پرسپولیس در سال‌های گذشته به خصوص این فصل بازیکنان زیادی را از دست داده است.

روزنامه اعتماد: پرسپوليس در سال‌هاي گذشته به خصوص اين فصل بازيكنان زيادي را از دست داده است. در سمت مقابل اين باشگاه بازيكنان خوبي را هم به خدمت گرفته كه توانسته‌اند جاي خالي ستاره‌هاي سابق را پر كنند. همه ستاره‌ها براي هر تيمي مهم هستند اما برخي بازيكنان خيلي سخت جايگزين مي‌شوند و همين است كه ارزش آنها را چند برابر مي‌كند. اولين بازيكني كه از پرسپوليس در ميانه فصل قبل جدا شد عليرضا بيرانوند بود. گلر تيم ملي به باشگاه آنتورپ بلژيك رفت.

جانشين او بوژيدار رادشويچ بد كار نكرد و اگر صحنه گل دوم استقلال در دربي جام حذفي نبود، مي‌شد او را يك جانشين تمام عيار معرفي كرد. پرسپوليس در تعطيلات حامد لك را به خدمت گرفت. لك با درخشش در ليگ قهرمانان و خوردن تنها يك گل در ۵ بازي ليگ تا به اينجا باعث شده بيرانوند كاملا فراموش شود.

در فاصله تابستان تا پايان مرحله غرب ليگ قهرمانان ۴ بازيكن ديگر پرسپوليس راهي تيم‌هاي ديگر شدند. مهدي ترابي، علي عليپور، محمد نادري و شجاع خليل‌زاده. امير روستايي، كريستين اوساگونا و محسن ربيع‌خواه ۳ بازيكن ديگر پرسپوليس بودند كه از جمع سرخپوشان جدا شدند اما چون بازيكن تاثيرگذاري نبودند، جاي‌شان اصلا خالي نشد كه بخواهد پر بشود.

مهدي ترابي روي كاغذ با احسان پهلوان جايگزين شد. با اين حال در زمين بازي و با تفكر يحيي گل‌محمدي، ترابي از وحيد اميري خواست تا با كمك به پهلوان جاي خالي بازيكني را پر كنند كه بيشترين گل ۳ امتيازي سرخ‌ها را در فصل قبل به ثمر رساند. اميري و پهلوان در ليگ قهرمانان آسيا آن قدر خوب بودند كه نبود ترابي به چشم نيامد. بعد از ترابي نوبت به عليپور رسيد. آقاي گل سرخ‌ها در حالي به ليگ پرتغال رفت كه عيسي آل‌كثير در نوك خط حمله تيم قرار گرفت. موتور گلزني عيسي بعد از دو بازي روشن شد.

۴ گل براي پرسپوليس در دور گروهي و دور حذفي ليگ قهرمانان زد. اگر محروميت عجيب و ۶ ماهه او پيش نمي‌آمد، عيسي مي‌توانست در فينال غرب و فينال ليگ قهرمانان آسيا باز هم گلزني كند. به هر حال اين مهاجم آن قدر خوب كار كرد كه هيچ كس دلش براي عليپور تنگ نشد. عليپوري كه حالا در پرتغال حسرت يك بازي فيكس بودن را مي‌كشد. هنگامي كه سعيد آقايي جذب شد، پرسپوليس هنوز محمد نادري را داشت. همچنين شنيده شد كه محمد انصاري هم در حال بازگشت از مصدوميت طولاني‌مدت است. همين ترافيك يحيي را بر آن داشت كه انصاري را رد كند.

ترنسفر نادري به تيم رقيب يحيي را از مازاد اعلام كردن انصاري منصرف كرد. با اين حال ذهن سرمربي سرخ‌ها چندان درگير نشد چون دفاع چپ كاملي به تيمش اضافه شده بود. سعيد آقايي كه سابقه دعوت به تيم ملي زمان كي‌روش را دارد در پرسپوليس به خصوص در بازي‌هاي ليگ قهرمانان چنان خوب كار كرد كه همه فهميدند انتخاب اول يحيي براي فصل بعد آقايي است. اصلا شايد همين باعث شد نادري قيد ماندن در تيم فيناليست آسيا و قهرمان فصل قبل را بزند و برود جايي كه بازي بيشتري به او مي‌رسد.

از بين جدا شدگان پرسپوليس در فصل نقل‌وانتقالات تابستاني تنها شجاع خليل‌زاده بود كه بازيكني به جاي او جذب نشد. در عوض سيدجلال حسيني برگشت به تركيب ثابت تيمش. عملكرد خط دفاعي پرسپوليس در دوران پساشجاع آمار ۵ بازي و ۳ گل خورده كه هر ۳ روي شروع مجدد بازي بود(دو پنالتي در فينال ليگ قهرمانان آسيا و يك گل مقابل نساجي) را ثبت كرده است. اين يعني فعلا نبود شجاع مشكلي براي تيم ايجاد نكرده است. آخرين بازيكني كه از پرسپوليس خداحافظي كرد و بعد از فينال ليگ قهرمانان آسيا به تهران برنگشت، بشار رسن بود. بشار فعلا تنها بازيكني است كه جانشيني ندارد.

در پرسپوليس فعلي هيچ بازيكني نيست كه جاي خالي بشار را پر كند. همچنين بعيد است اين مشكل در نقل‌وانتقالات زمستاني برطرف شود. هيچ بازيكن ايراني در ليگ برتر نيست كه كيفيت بشار را داشته باشد. جذب بازيكن خارجي هم كه ممنوع است. به اين ترتيب مي‌توان گفت، مهم‌ترين بازيكني كه پرسپوليس در يك سال گذشته از دست داده هافبك عراقي‌اش است.

زننده دو گل در دو دربي پياپي و يكي از بازيكنان تاثيرگذار پرسپوليس در خط مياني. كسي كه امسال نامش در فهرست توپ طلاي آسيا به چشم مي‌خورد. نداشتن بازي‌ساز و طراح حملات و كسي كه به بازي ريتم مي‌دهد، مشكل اغلب تيم‌هاي ايراني است. حتي تيم ملي ما هم از اين معضل رنج مي‌برد. اما پرسپوليس تا دو هفته پيش بازيكني داشت كه اين خلأ را پر مي‌كرد و حالا او را از دست داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      پرسپولیس از چوب خشک هم بهترینها را میسازد

      چون پرسپولیس دنبال بهانه جویی و مقصر نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلوم خوب وقتی از بالا براشون کارهارو درست کنن چرا بهانه بیارن، لنگی بابا مسعود

      • پدرام

        بابا شون براشون میاره!؟
        همینطور شهر خودرو را براشون به هم ریخت!
        لنگ سرخ آسیا
        البته لنگش خاصه!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج