۱۰۷۵۹۴۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

اساسنامه فوتبال دوباره اصلاح می‌شود؟!

با فراخوان فدراسیون فوتبال، نامزد‌ها و مدعیان پست‌های هیئت‌رئیسه تنها چند روز دیگر فرصت دارند که فرایند درخواست کتبی خود را به دبیرخانه انتخابات ارائه کنند.

روزنامه کیهان: با فراخوان فدراسیون فوتبال، نامزدها و مدعیان پست‌های هیئت‌رئیسه تنها چند روز دیگر فرصت دارند که فرایند درخواست کتبی خود را به دبیرخانه انتخابات ارائه کنند.

انتخابات فدراسیون فوتبال کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود و فدراسیون فوتبال نخستین اطلاعیه مربوط به نحوه ثبت‌نام در پست‌های مختلف و فرآیند تحویل مدارک لازم و رسیدگی به انتخابات را دهم دی اعلام کرد. در نهایت انتخابات در روز دهم اسفند برگزار و رئیس‌و اعضای هیئت‌رئیسه این فدراسیون مشخص خواهند شد.

مطابق اساسنامه جدید این فدراسیون، نامزدهای هیئت‌رئیسه باید حداقل تا ۵۰ روز قبل از انتخابات، درخواست رسمی خود را به دبیرخانه اعلام کنند؛ در واقع فرآیند رسیدگی در اساسنامه جدید طولانی‌تر شده است و از امروز تنها چند روز برای نام‌نویسی فرصت باقی مانده است. در اساسنامه قبلی و انتخاباتی که قرار بود سال گذشته برگزار شود، نامزدهای ریاست و هیئت‌رئیسه می‌توانستند تا ۲۰ روز قبل از انتخابات صبر کنند. بر همین اساس، نام‌نویسی از نامزدها از چهاردهم تا بیستم دی جریان دارد و در ۵۰ روز آینده، مدارک و اسناد مختلف دریافت خواهد شد و در ادامه فرآیند بررسی صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.

در انتخابات این دوره هم روز پایانی نام نویسی از نامزدها، کلیدی‌ترین روز خواهد بود؛ جایی که چهره‌های سرشناس تا آخرین روز منتظر رقبای خود خواهند بود تا با توجه به لابی با صاحبان آرا و ائتلاف‌ با افراد سرشناس، وارد گود شوند.

بهاروند می‌خواهد در انتخابات شرکت کند

در این میان یک یک ابهام بزرگ وجود دارد که آیا بازنشستگان مجاز به حضور در انتخابات هستند یا خیر؟ اعضای بازنشسته و برخی چهره‌های فوتبالی می‌گویند در اساسنامه این فدراسیون که به تایید فیفا رسیده به روشنی هیچ سخنی درباره این موضوع گفته نشده و ملاک عمل، اساسنامه است اما در سوی مقابل نهادهای بازرسی و به خصوص برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنان روی اجرا قانون منع بکارگیری بازنشستگان تاکید دارند.

حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال روز پنجشنبه در گفت‌و‌گویی با سایت فدراسیون فوتبال عنوان داشت: طبق تبصره ۲ ماده واحده قانون بازنشستگی در فدراسیون فوتبال به فعالیت خود ادامه دادیم. در اساسنامه فدراسیون و در ماده ۳۴ به صراحت آمده که هیئت‌رئیسه در سال ۹ جلسه تشکیل می‌دهد. ضمن اینکه در تبصره ۲ موردنظر آمده که افراد با دریافت یک سوم حقوق می‌توانند در ماه ۶۰ ساعت در دستگاه‌های دولتی فعالیت کنند.

متأسفانه برخی اطلاعی از قوانین ندارند و شایسته نیست افکار عمومی را بیش از این منحرف کنند و به چالش بکشند. بنابراین ادامه به فعالیت در فدراسیون و سازمان لیگ قانونی بوده و مغایرتی با قانون مجلس ندارد. اعلام کردیم ملاک حضور در انتخابات فقط اساساسنامه است و باز هم این اصل مهم را تاکید می‌کنم که همه ما تابع قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

علاوه‌بر این باز هم می‌گویم بنده بازنشسته نیستم و برخی دوستان در نهادهای نظارتی هم این موضوع را بررسی کرده‌اند. این اظهارات سرپرست فدراسیون فوتبال در شرایطی مطرح می‌شود که اخیرا فروردین، عضو مجلس شورای اسلامی و رئیس‌فراکسیون ورزش درباره حضور بازنشسته‌ها در انتخابات با صراحت گفت: بندی در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد که هر شخص با هر سنی می‌تواند برای ریاست این فدراسیون نامزد شود، با این حال ما در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم که طبق قانون، امکان به‌کارگیری بازنشسته‌ها در رأس فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

چه کسی جانشین نبی می‌شود؟

این صحبت‌های بهاروند نشان دهنده آن است که او به احتمال زیاد در انتخابات شرکت خواهد کرد. موضوع دیگری که این روزها در محافل ورزشی شنیده می‌شود، احتمال حضور محمد مهدی نبی دبیر فعلی فدراسیون در انتخابات است. اگر این اتفاق رخ دهد نبی باید جای خود را با حکم هیئت‌رئیسه به فرد دیگری واگذار کند. اما چه کسی در فاصله دو ماه تا انتخابات این سمت را بر عهده می‌گیرد؟

با توجه به فضای حاکم بر فدراسیون و انتخابات، قطعا یکی از کارکنان بخش اداری فدراسیون از جمله معاون یا مشاوران دبیرکل، سرپرست بخش اداری خواهند شد تا به انجام سیر اداری این رویداد، به کمیته بدوی انتخابات کمک کنند. در این انتخابات، مسئولیت برگزاری بر دوش کمیته بدوی و استیناف انتخابات است که چندی پیش اعضای این دو کمیته از طریق رای‌گیری از اعضاء مجمع مشخص شدند.

اعتراض کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال

همزمان با داغ شدن مباحث مربوط به انتخابات همچنان انتقاداتی نسبت به اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد. تازه‌ترین اعتراض مربوط به کمیته ملی المپیک است که مسئولان آن می‌گویند چرا باید نام کمیته از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال حذف شده باشد. صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک دیروز در گفت‌و‌گویی با برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: من از مدیران فدراسیون فوتبال تعجب می‌کنم. به آنها می‌گویم در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دوری بزنید و ببینید کدام فدراسیون فوتبال در همسایگی ما این منطق را اجرا می‌کند. شما به چین و آسیای میانه نگاه کنید. چه کسانی (از ایران) به فیفا خوراک و گزارش می‌دهند؟ چرا فیفا به چین و به حوزه خلیج‌فارس ورود نمی‌کند؟ در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس همه اینها شاهزاده‌های انتصابی هستند. این نشان می‌دهد جای دیگری دارد- فیفا را- تحریک می‌کند. ما به این معترض هستیم.

وی درباره نامه‌نگاری‌اش با اینفانتینو رئیس‌فیفا در ارتباط با حذف کمیته المپیک از اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران گفت: اینفانتینو در پاسخ به ما نوشت از حضور کمیته المپیک در مجمع فوتبال کاملاً استقبال می‌کنیم. خود اینفانتینو عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک است. فوتبال عضو مجمع کمیته المپیک است. مهم‌تر از همه اینکه ما تیم امید داریم. تیم امید متعلق به المپیک است. پس می‌توانیم یک نهاد نظارتی باشیم. بنابراین این حذف یک بی‌تدبیری است و باید کمیته ملی المپیک به اساسنامه فوتبال برگردد.

رئیس‌کمیته ملی المپیک درخصوص اینکه آیا اساسنامه فدراسیون فوتبال اصلاح می‌شود؟ گفت: اینفانتینو نوشته است که- از حضور کمیته المپیک در مجمع فوتبال- استقبال می‌کنیم. آقایان- در فدراسیون فوتبال ایران- شفاهی می‌گفتند فیفا مخالف حضور کمیته المپیک در اساسنامه است در حالی که اینفانتینو کتبی به ما جواب داد نه تنها مخالف نیستیم بلکه به عنوان عضو ناظر از حضور شما استقبال می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا که قراره قوانین عوض بشه کاش اصلی ترین قانونش را اینجورتغییربدادن رئیس فدارسون باید کسی باشد که حداقل ده بازی ملی داشته باشد همین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج