۱۰۷۷۳۸۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

استقلال مدعی رسمی قهرمانی؛ ساز آبی‌ها کوک است

تیم محمود فکری حالا یک مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آید. استقلال در هفته دهم در تهران در ادامه روند رو به رشد خودش موفق شد دو بر صفر از سد آلومینیوم اراک عبور کند و هجده امتیازی شود.

روزنامه اعتماد: تيم محمود فكري حالا يك مدعي جدي براي كسب عنوان قهرماني به حساب مي‌آيد. استقلال در هفته دهم در تهران در ادامه روند رو به رشد خودش موفق شد دو بر صفر از سد آلومينيوم اراك عبور كند و هجده امتيازي شود. نايب‌قهرمان فصل گذشته ليگ برتر در ديدار با شاگردان رسول خطيبي با گل‌هاي ارسلان مطهري و مهدي قايدي به پيروزي رسيد. اين دومين بازي پياپي است كه باشوي استقلال موفق به گلزني مي‌شود. آبي‌ها با اين برد و با يك بازي كمتر نسبت به صنعت نفت آبادان كه اندازه استقلال امتياز كسب كرده به صدر جدول رسيدند. استقلال در حال حاضر اولين تيم ليگ برتر است كه به ميانگين ۲ امتياز از هر بازي مي‌رسد. شاگردان محمود فكري از ۴ بازي آخر خود سه برد و يك تساوي به دست آورده‌اند.

استقلال در فصل اخير مثل هميشه از ابتدا به عنوان يك مدعي سنتي ليگ را شروع كرد. با اين حال بازي‌هاي اين تيم در هفته‌هاي آغازين هواداران استقلال را راضي نكرد. محمود فكري در ۵ هفته نخست ليگ دست به آزمون و خطاهاي زيادي زد كه نتيجه‌اش يك باخت مقابل فولاد و دو تساوي مقابل پيكان و صنعت نفت آبادان بود. بخشي از اين آزمون و خطا به سبك بازي و بخش ديگر به چيدمان بازيكنان برمي‌گشت. محمود فكري از هفته ششم به بعد تقريبا به تركيب اصلي تيمش دست پيدا كرد و نتايج خوبي را به دست آورد.

حتي مصدوميت برخي بازيكنان نيز نتوانست در اين روند تاثيرگذار شود. حالا منتقدان فكري از جمله هواداران و پيشكسوتان قانع شدند كه او مي‌تواند استقلال را به هدف اصلي‌اش كه كسب عنوان قهرماني در ليگ است، برساند.

در مسير موفقيت استقلال به چند نكته مشخص مي‌توان اشاره كرد؛ اولين مورد پيدا شدن نگرش محمود فكري در سبك بازي استقلال است. هواداران استقلال در هفته‌هاي نخست مدام روي اين نكته تاكيد داشتند كه «معلوم نيست برنامه استقلال براي گلزني چيست؟» در هفته‌هاي گذشته اما برنامه‌هاي تيم براي رسيدن به دروازه حريف كاملا مشخص شده است.

تيم در اين مدت به هماهنگي خوبي رسيده و سرعت گردش توپ بالا رفته است. صدرنشين فعلي جدول رده‌بندي ليگ در چهار بازي اخير خود ۶ گل به ثمر رسانده و تنها در مقابل ذوب‌آهن در باز كردن دروازه حريف ناموفق بوده.
نكته بعدي درخشش رشيد مظاهري درون چارچوب دروازه استقلال است. دروازه‌باني كه ابتداي فصل با كلي جنجال و حاشيه از تبريز به تهران آمد و در بازي‌هايي كه براي تيمش به ميدان رفته در حد يك فوق ستاره ظاهر شده است.

رشيد مظاهري كه از هفته سوم و بازي مقابل ماشين‌سازي در تركيب اصلي تيمش به ميدان رفته تنها دو بار دروازه‌اش باز شده.

يكي از اين دو گل نيز از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيده است. مظاهري در هفت بازي ۵ كلين شيت به ثبت رسانده.

از اين مهم‌تر گلر استقلالي‌ها بيشترين سيو را در هفته‌هاي گذشته داشته است. مخصوصا در بازي مقابل گل‌گهر سيرجان كه از ۷ شوتي كه به سمت دروازه‌اش شليك شد ۶ تا را گرفت. درخشش مظاهري علاوه بر اينكه يك خبر خوب براي هواداران است يك روي ديگر نيز دارد و آن هم موقعيت‌هاي نسبتا زيادي است كه تيم‌ها موفق مي‌شوند روي دروازه استقلال ايجاد كنند. برخي كاربران فضاي مجازي در اين رابطه به شوخي نوشتند كه «مدافعين استقلال مي‌دانند رشيد توپ‌ها را مي‌گيرد براي همين چندان محكم دفاع نمي‌كنند.»

مساله بعدي بحث برخورد محمود فكري با بي‌نظمي‌هاي تيمش است. از ابتداي ليگ تا كنون چند بازيكن با توبيخ‌هاي انضباطي فكري مواجه شدند. آخرينش مورد ميليچ بود كه گفته مي‌شود به خاطر اعتراض كوچكش به نيمكت‌نشيني در اختيار باشگاه قرار گرفت و در نهايت بعد از گرفتن تذكر اجازه پيدا كرد به تمرينات بازگردد. محمود فكري با اين رويه نشان داده است كه نظم و انضباط تيمش را با هيچ چيزي عوض نمي‌كند.

او با تجربه سال‌ها حضور در استقلال به خوبي مي‌داند فضاي يك تيم پرطرفدار به چه صورت است و اگر بخواهد از كنار اين مسائل به ظاهر جزيي به سادگي عبور كند، زياد طول نمي‌كشد كه رشته كار از دست خارج مي‌شود. فكري تلاش كرده جمله «هيچ چيزي بالاتر از استقلال نيست» را در عمل ثابت كند و تا به اين جاي كار نيز موفق بوده است. فكري با اين نگرش توانسته آرامش را به اردوي تيمش اضافه كند.

استقلال در يك شرايط ايده‌آل از لحاظ روحي و كسب امتيازات به دربي پايتخت رسيده است. برخي كارشناسان اين بازي را اولين آزمون بزرگ فكري مي‌دانند. بدون شك فكري مي‌تواند با برد در دربي گام بلندي به سمت قهرماني در ليگ بيستم بردارد. با اين حال نمي‌توان تمام كارنامه محمود فكري به عنوان سرمربي استقلال در ۱۰ بازي ابتدايي ليگ را منوط به يك بازي كرد.

فكري و شاگردانش در ۹ بازي ابتدايي عملكرد خوبي از لحاظ امتيازگيري به ثبت رسانده‌اند كه يكي از بهترين شروع‌هاي تاريخ استقلال در ليگ برتر است. اين آماري است كه نمي‌توان ناديده‌اش گرفت. مخصوصا اگر هواداران استقلال به ياد داشته باشند كه اصلي‌ترين دليل عدم موفقيت تيم‌شان در سال‌هاي گذشته ناكامي در شروع مسابقات و از دست دادن امتيازهاي حساس آغازين ليگ بوده است. استقلال در فصول گذشته وقتي مي‌افتاد روي دور امتيازگيري كه چندين امتياز از قبل عقب افتاده بود. در فصل جاري اما داستان برعكس بوده است. آبي‌ها از همان ابتدا با تراكتور و فولاد به عنوان دو تا از مدعيان ليگ فاصله ۵ و ۴ امتيازي ايجاد كرده و با فاصله‌اي نزديك از سپاهان و پرسپوليس هم پيش افتاده است.

محمود فكري بعد از برد تيمش مقابل آلومينيوم و تداوم صدرنشيني در مورد بازي گفت: «هر دو تيم به دنبال فوتبال بودند.

آلومينيوم بازيكنان خوبي در اختيار دارد و مي‌تواند براي هر تيمي خطرساز باشد. جا دارد از تك‌تك بازيكنانم تشكر كنم كه در كار دفاع تيمي، خطي و دروازه خوب عمل كردند و دروازه تيم را بسته نگه داشتند.

اين امتياز مثبتي است. به هر حال اين بازي‌ها سخت‌تر از بازي‌هايي است كه حساب بيشتري روي آنها مي‌شود؛ ولي خدا را شكر بازيكنان خوب عمل كردند. ما مي‌توانستيم هم در نيمه اول و هم در نيمه دوم تعداد گل‌هاي‌مان را بيشتر كنيم ولي همين كه گل نخورديم و دو گل زديم از بازيكنان ممنونم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله با كمك داور و بابا مسعود و لوس بازي و همه گوش به فرمان بودن معلومه باید مدعی قهرمانی بود خدا بزنه به کمر این تیم

      پاسخ ها

      • SS

        زده، بد هم زده، دارید برای بردن لحظه شماری میکنید

    • بدون نام

      دو پنالتی حلو آاومینیوم، یه پنالتی جلو ذوب، گل سالم نفت ابادان.. فقط نه تا بازی انحام دادن اما اینهمهههه لطف داوری! چه شود تا اخر فصل. بایدم کوک باشه نادی الاستقلال با این همه قلع و قمع کردن رقیبا توسط ناداورها

      پاسخ ها

      • بینام

        هه6هههههخهخخخ
        همه تیمهامخصوصااضمحلال شدند
        دست یکی برعلیه سرورشون

        ستاره سرخ آسیا هههههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج