adexo3
۱۰۷۸۳۲۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مدعیان ریاست امروز مشخص می‌شوند

امروز با پایان ثبت‌نام از نامزد‌ها مشخص می‌شود کدام افراد برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی کرده‌اند.

روزنامه کیهان: امروز با پایان ثبت‌نام از نامزدها مشخص می‌شود کدام افراد برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ثبت‌نام از نامزدهای حضور در هیات رئیسه و صندلی ریاست فدراسیون فوتبال که از ۱۴ دی ماه آغاز شده است، امروز شنبه به پایان خواهید رسید و چهره مدعیان نشستن روی یکی از جنجالی‌ترین صندلی‌های ریاست در کشور و همچنین اعضای هیات رئیسه مشخص خواهند شد. خیلی‌ از چهره‌های سرشناس که احتمال می‌رود برای کرسی ریاست و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کنند، احتمالا در روز پایانی یعنی امروز پا پیش می‌گذارند و آماده رقابت در این رویداد بزرگ خواهند شد.

دیروز جمعه نیز برخی چهره‌ها برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند که از جمله آنها می‌توان به حیدر بهاروند سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال اشاره کرد که تا پیش از این خبرهای بسیاری درخصوص بازنشسته بودن او منتشر شده بود. او شهاب‌الدین عزیزی خادم را به عنوان نایب‌رئیس‌اول، منصور قنبرزاده را به عنوان نایب‌رئیس‌دوم و شهره موسوی را به عنوان نایب‌رئیس‌سوم (بانوان) خود معرفی کرده است.

همچنین علی کریمی، بازیکن پیشین پرسپولیس، تیم ملی و بایرن مونیخ آلمان برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرد و رسما رقیب ائتلاف بهاروند و عزیزی خادم شد. وی از مهدی مهدوی‌کیا به عنوان نایب‌رئیس‌اول، سعید دقیقی نایب‌رئیس‌دوم و فاطمه علیپور به عنوان نایب‌رئیس‌سوم (بانوان) نام برد. هم‌چنین مدیری چون سعید آذری که از قبل نامش برای این کاندید شدن در این انتخابات شنیده می‌شد، پنجشنبه شب به نفع علی کریمی کنار کشیده است.

اما در بخش هیات رئیسه نامزدهای بیش‌تری نام‌نویسی کرده‌اند که در این بین باید به محمدرضا ساکت، میرشاد ماجدی، صادق درودگر، خداداد افشاریان، احمدرضا براتی، حسن کامرانی‌فر، علیرضا رحیمی‌، محسن ترکی، حمیدرضا مهرعلی، مسعود مرادی و... اشاره کرد.

چه کسانی امروز ثبت‌نام می‌کنند؟

انتظار مى رود با پایان مهلت ثبت‌نام و مشخص شدن شاخص‌ترین گزینه‌ها که معمولا در روز پایانى ثبت‌نام می‌کنند شرایط رقابت پیش روى در این انتخابات مشخص شود. دیروز برخی رسانه‌ها مدعی شدند که کیومرث ‌هاشمى یکى از مدیران سازمان تربیت بدنى و رئیس‌پیشین کمیته ملی المپیک از دیگر گزینه‌هاى شاخصى است که امروز وارد عرصه انتخابات مى‌شود. برخى اخبار از ملاقات ‌هاشمى با مسعود سلطانى فر در هفته گذشته حکایت داشته است.

مصطفى آجورلو مدیرعامل سابق باشگاه‌هاى پاس، تراکتورسازى و استیل آذین نیز از دیگر گزینه‌هاى شاخصى است که گفته می‌شود امروز به شکل رسمى وارد رقابت انتخاباتى خواهد شد. آجورلو که همواره مخالف دخالت دولت در انتخابات فوتبال بوده اینبار هم به دنبال جذب آراى مستقل خواهد بود. مهدى محمد نبى دبیرکل فدراسیون فوتبال هم با وجود ارتباط نزدیکى که با کیومرث‌هاشمى دارد ممکن است امروز براى ثبت‌نام تصمیم بگیرد هرچند با توجه به تاثیرگذارى دبیرکل در روند برگزارى انتخابات باید از سمت خودش استعفا بدهد. رئیس‌کمیته ملی المپیک نیز از دیگر چهره‌ای است که گفته می‌شود برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی خواهد کرد ولی صالحی امیری دیروز در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر رسما اعلام کرد برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارد.

ضعف مدیریت در فوتبال

واقعیت آن است که فدراسیون فوتبال که در سال‌های اخیر روزهای سختی را سپری کرده و قسمت عمده مشکلات به ضعف مدیرانی برمی‌گردد که بدون داشتن شایستگی لازم سکان هدایت فوتبال را در دست گرفتند، مدیرانی که آخرین دسته گل آنها پرونده بدهی سنگین به مارک ویلموتس بلژیکی بوده که معلوم نیست تکلیفش چه خواهد شد.

بارها گفته‌ایم اگر می‌خواهیم ورزش و فوتبال ما روی آرامش به خود ببینند، سروسامان بگیرند، معایب ساختاری و ساختگی آنها به حداقل برسند و اگر می‌خواهیم خروجی ورزش و فوتبال به نفع مردم و نشاط و سلامت و... جامعه باشد نه به کام دشمنان و بدخواهان مردم، باید به فکر اصلاح مدیریت باشیم.

بدون اغراق و گزافه‌، به گواه سوابق غیر قابل انکار و به اعتراف کارشناسان واقعی- نه کار چاق کن‌های کارشناس نما و دلال‌های مشاور نما!- فوتبال ایران حداقل در سطح قاره آسیا بزرگ است. هنوز که هنوز است نام فوتبال» ایران» حریفان درجه اول را می‌ترساند. این فوتبال هنوز برای حریفان قابل احترام است.این فوتبال با همه این مشکلات و مزاحمت‌هایی که با آن درگیر است به جام‌جهانی صعود می‌کند و آنجا آبرومندانه هم ظاهر می‌شود به فینال باشگاهی آسیا راه پیدا می‌کند و...

آری، در بزرگی وظرفیت ذاتی این فوتبال نباید شک کرد. کارو بار و اداره این فوتبال بزرگ را باید به دست آدم‌های بزرگ سپرد. آدم‌هایی که مدیر هستند، دلسوز هستند، عقده نام و سفر و مصاحبه ندارند و محبوب و مورد اعتماد مردم و علاقه‌مندان فوتبال هستند. اما افسوس که تصمیم گیرندگان اصلی‌، ورزش را کوچک انگاشته و احترام لازم را برای خیل عظیم دوستداران آن قائل نیستند و به همین دلیل هم کارو بار مدیریتی آن را اغلب دست هر ازگرد راه رسیده نا اهل و کارنابلد وعشق پست و مقام و نام و شهرت و... سپرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج