۱۰۷۸۹۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دفاع فردی استقلال ایراد دارد

مهاجم پیشین استقلال و پرسپولیس به ما گفت: با توجه به قامت بلند مدافعان پرسپولیس بهتر است استقلال در دربی روی فضاسازی و عمق دفاع تمرکز کند.

خبرورزشی: لیگ برتر ایران؛ سیدمحمد مهدی سیدصالحی درباره دربی و وضعیت استقلال پیش از این دیدار با ما همکلام شد. او معتقد است راه رسیدن به دروازه پرسپولیس از جناح راست خط دفاعی این تیم است.
دفاع فردی استقلال ایراد دارد
اوضاع استقلال برای دربی را چطور پیش بینی می کنید؟
درباره استقلال باید کمی از قبلتر صحبت کرد. محمود فکری تیم را ۲۰ روز مانده به رقابتهای لیگ در اختیار گرفت و در حالی که در دعوا با باشگاه نساجی بود و استقلال هم گرفتار مشکلات مدیریتی خودش بود تیم را تمرین داد در حالی که هر تیمی برای ورود به لیگ باید لااقل ۴۰ تا ۴۵ روز دوران آماده سازی داشته باشد. البته این تنها مشکل فکری نبود. او روزبه چشمی و علی کریمی را از دست داد و چند مصدوم هم روی دستش ماند. از طرفی تیمی را به او تحویل دادند که خودش نبسته بود. همین مسائل باعث شد که او در هفته‌های ابتدایی آن اقتدار لازم را در مسابقات نداشته و با یکی دو نتیجه باخت و مساوی وارد رقابت‌ها شود.
اما در ادامه تیمش خوب شد؟
بله ولی باز هم به دلیل نداشتن یک پلی‌میکر که هم جلوی خط دفاعی بایستد و هم مهاجمان را تغذیه کند مهاجمان تیم نتوانستند آنطور که باید و شاید گلزنی کنند. بازیکنی که جلوی خط دفاع بایستد و بازیسازی هم بکند.
ولی در دیدار آخر خط حمله استقلال بهتر ظاهر شد؟
بله! نبود شیخ دیاباته هم در این بین موجب شده بود که بار تهاجمی تیم کاهش پیدا کند. فصل قبل حضور همزمان شیخ و قایدی با اضافه شدن ارسلان مطهری بلای جان هر خط دفاعی می‌شد. اما نبود چنین ترکیبی در دیدارهای قبل از آلومینیوم به وضوح به چشم آمد ولی دیدم با ورود دیاباته چقدر وضعیت فرق کرد. طوری که فکری سیستم تیمش را از ۱-۴-۱-۴ به ۱-۳-۲-۴ تغییر داد ولی در این میان خط دفاعی استقلال کمی متزلزل نشان می‌دهد.
علت چیست؟
من با آنهایی که می‌گویند استقلال دفاع تیمی ندارد موافق نیستم. استقلال در دفاع انفرادی ایراد دارد و در بازی با گل گهر و به ویژه آلومینیوم دیدیم که چطور بازیکنان حریف در تقابل یک به یک از بازیکنان استقلال رد می‌شدند و اگر آمادگی فوق العاده رشید مظاهری نبود شاید نتیجه‌ای غیر از این رقم می‌خورد.
استقلال برای دربی آماده است؟
با رسیدن داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی و البته اضافه شدن دیاباته فکر می‌کنم وضعیت بهتر از قبل است.
راه‌های رسیدن به دروازه تیم پرسپولیس چیست؟
در دربی قبل دیدیم که چطور مهدی قایدی از راست با عبور از مهدی شیری و کنعانی‌زادگان وارد محوطه می‌شد و گل هم زد. فکر می‌کنم پاشنه آشیل پرسپولیس همان سمت است و باید روی این بخش تمرکز کنند.
توپهای بلند چطور؟
با توجه به قامت بلند مدافعان پرسپولیس بهتر است استقلال روی فضاسازی و عمق دفاع تمرکز کند. پشت سر سیامک نعمتی و کنعانی زادگان همان جایی است که استقلال می تواند از آن منطقه به پرسپولیس ضربه بزند.
نتیجه این دیدار چقدر برای استقلال مهم است؟
اولا بگویم نتیجه دربی ربطی به جایگاه جدولی تیم ها ندارد و هر تیمی بهتر از موقعیت‌هایش استفاده کند می‌تواند برنده باشد. اگر استقلال برنده دربی شود تا چند هفته با انرژی و روحیه بالا به جلو می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج