adexo3
۱۰۷۹۱۱۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فیفا برای عربستان شمشیر به دست گرفت!

فعالان حقوق بشر ویدئوی اخیر منتشر شده از جانی اینفانتینو، رئیس فیفا را محکوم کرده اند.

ورزش سه: فعالان حقوق بشر ویدئوی اخیر منتشر شده از جانی اینفانتینو، رئیس فیفا را محکوم کرده اند.

اخیرا فیلمی سه دقیقه ای جانی اینفانتینو، رئیس فیفا از سوی وزارت ورزش عربستان منتشر شده که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و مورد اعتراض سازمان عفو حقوق بین الملل قرار گرفته است. در این ویدئو جانی اینفانتینو در مراسم رقص شمشمیر حاضر شده، حتی شمشیر در دست گرفته و به تمجید از تغییرات در کشور عربستان می پردازد.

جانی اینفانتینو در بخشی از این ویدئو می گوید: "این یک چشم انداز شگفت انگیز و تاریخچه ای فوق العاده است. این چیزی است که جهان باید بیاید و ببیند. بسیاری از موارد در عربستان تغییر کرده است. پیشرفت این کشور طی دو سال گذشته فوق العاده بوده است."

این در حالیست که سرکوب فعالان حقوق بشر در عربستان شدت گرفته و این تصاویر مورد اعتراض سازمان عفو بین الملل قرار گرفته است. این نهاد در بیانیه ای خطاب به آسوشیتدپرس گفت: "برای همه در فیفا باید روشن باشد که عربستان سعودی قصد دارد از زرق و برق و اعتبار ورزش به عنوان ابزاری برای انحراف افکار عمومی استفاده کند تا ذهن مردم در مورد نقض حقوق بشر در این کشور منحرف شود.

نگران کننده است که جانی اینفانتینو ظاهرا در ویدیویی به عظمت و بزرگی عربستان اشاره کرده، اما در مورد سرکوب بی رحمانه این کشور علیه مدافعان حقوق بشر چیزی نمی گوید، آنهم در شرایطی که احکام حبس تنها چند روز صادر شده است. ما از آقای اینفانتینو می خواهیم در مورد دلایل حضور در این ویدئو به روشنی صحبت کرده و بیانیه ای در مورد حمایت از زنان مدافع حقوق بشر صادر کند."

الحتلول، که یکی از برجسته ترین فعالان حقوق زنان در عربستان است که اخیرا به نزدیک به شش سال زندان محکوم شده و در واقع علت اصلی اعتراض سازمان عفو حقوق بین الملل به رئیس فیفا نیز همین موضوع بوده است.

این در حالیست که اخیرا مشکلات سیاسی بین دو کشور عربستان و قطر حل شده و به همین علت پروژه فیفا برای برگزاری برخی بازی های جام جهانی ۲۰۲۰ در کشورهای همسایه دوباره کلید خورده است.

مرزهای زمینی و هوایی بین این دو کشور باز شده و فیفا علاقمند است برگزاری رقابت های جام جهانی ۲۰۲۰ با همکاری برخی کشورهای اطراف قطر از جمله عربستان صورت گیرد. این در حالیست که هنوز پرونده پخش مستقیم رقابت های فوتیال بین دو کشور حل نشده است.

فیفا برای عربستان شمشیر به دست گرفت!

فیفا برای عربستان شمشیر به دست گرفت!

فیفا برای عربستان شمشیر به دست گرفت!

فیفا برای عربستان شمشیر به دست گرفت!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج