۱۰۸۲۶۳۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

امیر عابدزاده: در پرتغال هر هفته گل می‌زنم

وقتی سن من کمتر بود، جلوتر هم بازی می‌کردم. هر وقت شانسی پیش می‌آمد دستکش‌ها را کنار می‌انداختم و به خط حمله می‌رفتم و همین مسأله در بازی با پای من تأثیر فراوانی داشت.

روزنامه ایران ورزشی: وقتی سن من کمتر بود، جلوتر هم بازی می‌کردم. هر وقت شانسی پیش می‌آمد دستکش‌ها را کنار می‌انداختم و به خط حمله می‌رفتم و همین مسأله در بازی با پای من تأثیر فراوانی داشت

امیر عابدزاده روزهای موفقی را در ماریتیمو سپری می‌کند. دروازه‌بان ۲۷ ساله‌ای که پله‌های ترقی را یکی یکی طی کرده و حالا با اصولی که رعایت می‌کند و البته زندگی حرفه‌ای که در دستور کار قرار داده، هر روز بهتر از روز قبل درون دروازه ماریتیمو می‌ایستد. امیر معتقد است یک بازیکن نباید مثل آب راکد بماند، باید همیشه حرکت کند و باورهای جدیدی را بیازماید. او که حدود یک سال گیاهخوار بود و این مسیر را برای تغذیه خود و رسیدن به اوج آمادگی امتحان کرد، این روزها با مربی تغذیه جوکوویچ- تنیسور مشهور صرب -در ارتباط است و می‌خواهد مسیرهای جدیدی را برای پیشرفت طی کند. او که یکی از دروازه‌بان‌های مهم تیم ملی و فوتبال ایران است، با امیدواری از صعود به جام جهانی صحبت می‌کند و معتقد است دراگان اسکوچیچ شور و نشاط را به اردوی تیم ملی برگردانده است.

ابتدا درباره بازی این هفته ماریتیمو مقابل ژیل‌ویسنته صحبت کنیم. یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه و البته پنجمین کلین‌شیتی که به ثبت رساندی.

در مورد بازی آخر، خدا را شکر توانستیم یک بازی بیرون از خانه سخت را ببریم. ژیل‌ویسنته تیم قدرتمندی است که داخل خانه فقط یک شکست در کارنامه داشت و آن هم مقابل بنفیکا بود. خودمان را خوب در بازی نگه داشتیم و دقایق آخر توانستیم گل پیروزی را به ثمر برسانیم. با این برد جایگاه خوبی در جدول به دست آوردیم چون فاصله از انتهای جدول تا تیم ششم و هفتم سه چهار امتیاز بود و به همین خاطر برد مهمی برای‌مان بود که به هدف‌مان هم رسیدیم.

البته علی علیپور هم به زمین آمد و در همان دقایق گل پیروزی را زدید. در مورد علیپور نظرت چیست؟ آیا توانسته خودش را با شرایط ماریتیمو وفق بدهد؟

علیپور در تیم خیلی سریع جا افتاد و با عملکرد خوبش در تمرینات توانست کار را بگیرد و به ترکیب برسد. البته یک مصدومیتی داشت که الان بعد از دو سه هفته غیبت برگشته و در بازی مقابل ژیل‌ویسنته هم حضور داشت. او وقتی به زمین آمد تیم خیلی بهتر توانست از جلو پرس کند و گل را هم زمانی به ثمر رساندیم که علی در بازی بود و این نشانه مثبتی برای او است.

شرایط خودت در ماریتیمو چطور است؟

شرایط خودم مساعد است و هر روز بیشتر کار می‌کنم تا به اهدافم برسم. اول فصل خوب نتیجه گرفتیم اما بعد از آن اوضاع بر وفق مراد ما پیش نرفت. به همین دلیل مربی تغییر کرد و دوباره به روند خوب برگشتیم. از وقتی مربی جدید آمده سه برد، یک تساوی و یک شکست در کارنامه داشتیم. تنها باخت ما هم مقابل براگا در زمین حریف بود که البته آنجا هم می‌توانستیم امتیاز بگیریم اما بدشانسی آوردیم و دیر به خودمان آمدیم. به همین دلیل معتقدم اوضاع مناسب است و البته نیم‌نگاهی هم به کسب سهمیه لیگ اروپا داریم.

از طریق حضور در جمع تیم‌های بالای جدول لیگ؟

هم از این طریق و هم موفقیت در جام حذفی که جزو تیم‌های مدعی هستیم. اگر بتوانیم همین روند را در لیگ ادامه بدهیم، می‌توانیم به اهداف‌مان در لیگ برسیم و حتی سهمیه لیگ اروپا را به دست بیاوریم. البته در جام حذفی هم شرایط خوبی را تجربه می‌کنیم. اگر یک بازی دیگر را ببریم که حریف‌مان هم لیگ یکی است، به نیمه‌نهایی می‌رسیم و بعد هم فینال. در صورت قهرمانی در جام حذفی می‌توانیم مستقیم به رقابت‌های اروپایی برویم و تجربه جدیدی کسب کنیم.

در یکی از تمرینات ماریتیمو، چند بازیکن را دریبل زدی و دروازه تیم مقابل را باز کردی. ویدئوی این گل در فضای مجازی دست به دست شد و بازتاب فراوانی هم داشت. در مورد گلزنی در تمرین صحبت می‌کنی؟

مربی جدید که آمده، برای اینکه نشاط را به تمرین بیاورد و بچه‌ها انگیزه بیشتری بگیرند، یک بار در هفته و زمانی که صلاح بداند می‌گوید فوتبال بازی کنید و در هر پستی دل‌تان خواست به میدان بروید. هافبک‌ها و مهاجمان سریع می‌آیند و دستکش را از ما گلرها می‌گیرند تا درون دروازه بایستند. ما هم جلو می‌رویم و در منطقه هجومی قرار می‌گیریم. من هم به عنوان تفریح دوست دارم برخی اوقات در پستی دیگر به میدان بروم. آن گل را هم زدم و ویدئو را منتشر کردم. خیلی گل خوبی بود و هر هفته هم این اتفاق تکرار می‌شود اما دیگر فیلم آن را نمی‌گذارم. مربی ما کار جالبی انجام داد و همین باعث شد تا ما بازیکنان روحیه بگیریم و بتوانیم با انگیزه‌ای بیشتر در مسابقات حاضر شویم.

بازی با پای تو در مسابقاتی که انجام می‌دهی، زبانزد است و گل‌هایی که در تمرینات ماریتیمو هم به ثمر می‌رسانی بیانگر توانایی تو روی زمین است. درست مانند پدرت که برخی اوقات در بازی‌های رسمی پنالتی می‌زد یا مهاجمان حریف را دربیل می‌کرد. دوست داشتی دروازه‌بان نبودی و مثلاً در خط حمله به میدان می‌رفتی؟

وقتی سن من کمتر بود، جلوتر هم بازی می‌کردم. هر وقت شانسی پیش می‌آمد دستکش‌ها را کنار می‌انداختم و به خط حمله می‌رفتم و همین مسأله در بازی با پای من تأثیر فراوانی داشت. من اما عاشق دروازه‌بانی هستم و آن لذت و حسی که در سیوها، کمک به تیم، بخصوص بعد از برد مثلاً یک بر صفر وجود دارد، در هیچ پست دیگری نمی‌توانم تجربه کنم. به همین دلیل عاشق پستم هستم و مسئولیتی که در زمین دارم. به همین دلیل نه، پست دیگری را به جز دروازه‌بانی انتخاب نمی‌کردم.

یک نکته دیگر هم در مورد تو وجود دارد. یک مدت، فکر می‌کنم حدود یک سال گیاه‌خوار بودی. چه شد که سراغ گیاه‌خواری رفتی؟

من همیشه سعی می‌کنم راه‌های متفاوتی را امتحان کنم. راه‌هایی برای یادگیری و شناختن بدنم که ببینم چه اتفاقی برایم بهتر است. همیشه دنبال این هستم که خودم را آماده‌تر کنم. حالا چه از طریق تغذیه و چه از طریق استراحت. با یک برند هم کار می‌کنم که اسمش ووپ است. دقیقاً به من می‌گوید که چند ساعت خوابیده‌ای، چند ساعتش عمیق بوده و در این مورد کمبودی داری یا نه. هر چیزی که بتواند یک درصد کمکم کند، سعی می‌کنم انتخاب کنم و اگر به من بسازد ادامه خواهم داد. بعد از گیاه‌خواری با یک فرد آشنا شدم که مربی تغذیه جوکوویچ بوده و در دوران قرنطینه حسابی به این تنیس‌باز مطرح کمک کرده است. آنها با هم لایو گذاشته بودند و صحبت می‌کردند که با او ارتباط گرفتم، حرف زدم و تغذیه جدیدی را دارم امتحان می‌کنم. حتی برای تمرین هم از تجربه مربیان متفاوتی که فکر می‌کنم علم جدیدی دارند سود می‌برم.

این یک خصوصیت ویژه است که تو نمی‌خواهی همین جا بمانی و هر روز به پیشرفت فکر می‌کنی.

من حتی در تعطیلات به دانمارک رفتم و با یک مربی کار کردم. الان هم با او در تماس هستم و برنامه‌های جدیدی هم می‌گیرم. من به این اعتقاد دارم که آدم باید در حال حرکت باشد. اگر مثل آب باشی، یک جا بمانی و همیشه افکار و باورهای قبلی را داشته باشی هرگز به موفقیت نمی‌رسی و راکد می‌شوی. یک مثال دیگر موبایل است که تکنولوژی‌اش هر سال بهتر می‌شود و اتفاقات جدیدی در این بخش رخ می‌دهد. فوتبال هم همینطور است، ببینید از چند سال قبل تا امروز چقدر پیشرفت کرده است. هم از نظر علمی و هم امکاناتی و تجهیزاتی. نوع تمرین و تغذیه نیز همینطور. به همین دلیل دوست دارم هر روز نکته جدیدی یاد بگیرم و پیشرفت کنم. خدا را شکر می‌کنم کاری انجام می‌دهم که عاشقش هستم و به آن علاقه دارم.

تیم ملی ایران شرایط خوبی در جدول رده‌بندی گروه خود در مقدماتی جام جهانی ندارد اما از وقتی دراگان اسکوچیچ آمده، اوضاع کمی بهتر شده و ایران دو پیروزی در بازی‌های تدارکاتی و مقابل ازبکستان و بوسنی به دست آورده است. شرایط را چطور می‌بینی و اینکه آیا می‌توانیم امیدوار به صعود باشیم؟

فکر می‌کنم همه بازیکنانی که خارج از ایران حضور دارند و همچنین داخلی‌ها تلاش می‌کنند تا در بهترین فرم باشند و بتوانند به کادرفنی کمک کنند. تمام بازیکنان تیم ملی مسئولیت بزرگی دارند تا خود را در اوج نگه دارند و بتوانند در بهترین شرایط به اردو برسند. در دو اردوی گذشته هم همدلی بین بازیکنان بیشتر شده و آقای اسکوچیچ توانسته آن نشاط و انرژی را به تیم برگرداند. خیلی خوشحالیم و خیلی امیدواریم نتایج درخشانی بگیریم و دل مردم را شاد کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج