۱۰۸۵۹۹۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

حسینی؛ از دبل‌سیو تا گل به خودی

اکثر هواداران استقلال فکر می‌کنند، تصمیم فکری مبنی بر بازی دادن به سید‌حسین حسینی باعث شده تیم‌شان دو امتیاز حساس مقابل نفت مسجدسلیمان را از دست بدهد.

روزنامه اعتماد: اكثر هواداران استقلال فكر مي‌كنند، تصميم فكري مبني بر بازي دادن به سيد‌حسين حسيني باعث شده تيم‌شان دو امتياز حساس مقابل نفت مسجدسليمان را از دست بدهد.گلر اول استقلال كه بعد از درخشش مظاهري تبديل به گلر دوم شد، بعد از چند هفته غيبت در تركيب استقلال قرار گرفت و با گل به خودي عجيبش باعث عقب افتادن تيم شد. اين اتفاق خشم هواداران استقلال را نسبت به حسيني برانگيخت به خصوص كه آنها خاطره خوبي هم از بازي‌هاي آخر فصل پيش او در فينال جام حذفي نداشتند. سوال مشخص آنها از سرمربي تيم اين بود كه مظاهري چه مشكلي داشت كه بايد در اين بازي جايگزين مي‌شد؟

محمود فكري در پايان بازي استقلال و نفت و مسجدسليمان كه با تساوي يك - يك به پايان رسيد گفت هر كس آماده‌تر باشد در زمين قرار مي‌گيرد. منظور سرمربي آبي‌هاي پايتخت اين بود كه حسيني در تمرينات آماده‌تر كار كرده پس فيكس شده. اين استدلال از دو جنبه قابل بررسي است؛ يكي اينكه بحث آماده‌ بودن معمولا در مورد دروازه‌بان به كار نمي‌رود و مربيان به ندرت گلر را بر‌اساس تمرينات هفتگي جايگزين مي‌كنند و دو اينكه اگر حسيني آماده نشان داده پس هواداران آن واكنش عجيب مقابل ضربه كرنر بازيكن نفت را كجاي دل‌شان بگذارند؟

فارغ از اينكه فكري چرا چنين تغييري در تركيب تيم ايجاد كرده و بدون توجه به حاشيه‌اي كه بعد از بازي توسط چند تا از رسانه‌ها مطرح شد، حاشيه‌اي كه مي‌گويد مظاهري با فكري در جلسه فني قبل از بازي سر كيفيت تيم حرفش شده و به همين دليل بيرون مانده، مي‌توان به صورت جداگانه روي خود سيدحسين حسيني زوم كرد و اين سوال را پرسيد كه چه به سر اين گلر آمده است؟ چه اتفاقي افتاده كه اين دروازه‌بان از شرايط آرماني به حدي فاصله گرفته كه تيم حتي روي يك ضربه كرنر هم احساس امنيت ندارد؟

از زماني كه حسيني با تصميم شفر به چارچوب دروازه استقلال راه پيدا كرد، زمان زيادي نمي‌گذرد. هيچ‌كس هنوز دبل‌سيوهاي استثنايي او را فراموش نكرده. او آن‌قدر خوب بود كه جدا از نيمكت‌نشين كردن مهدي رحمتي وقتي ليست تيم ملي براي جام جهاني ۲۰۱۸ منتشر شد و نام او نبود، اهالي فوتبال شوكه شدند. اتفاقا آنجا هم رشيد مظاهري بود كه جاي حسيني را در ليست تيم ملي گرفت. حال چه شده كه عقاب استقلالي‌ها از گرفتن يك توپ ساده عاجز است و اشتباهات فردي‌اش به تيم ضربه وارد مي‌كند؟

حسيني به جرات حالا همه شكل‌هاي مختلف بودن در استقلال را تجربه كرده است. داشتن رقيب بزرگ مثل زماني كه مهدي رحمتي در تيم حضور داشت بدون رقيب بودن مثل فصل قبل كه يك تنه در تمام بازي‌هاي استقلال در تركيب ثابت تيم قرار گرفت و دوباره رقيب داشتن، آن ‌هم نه رقيبي پا به سن گذاشته كه يك رقيب سرحال و بسيار مدعي. حسيني در فصلي كه رحمتي از استقلال جدا شد تقريبا تيم را به هر‌ سازي كه دلش مي‌خواست رقصاند. از مبلغ قرارداد تا اطمينان از نگرفتن دروازه‌بان دوم بزرگ تا فيكس بودن در ليگ. منظور اينكه براي درخشش حسيني حالت ديگري جز همه اينها كه شمرده شد، وجود ندارد و اگر حسيني همچنان پر اشتباه ظاهر مي‌شود يعني مشكل جاي ديگري است.

مشكل كجا مي‌تواند باشد؟ حسيني تازه به سن پختگي دروازه‌باني نزديك مي‌شود. او هنوز ۲۸ ساله است، پس نمي‌توان گفت از لحاظ بدني افت كرده يا چيزي شبيه به اين.كما اينكه اصولا گلرها تا سي و چند سالگي و بعضا تا ۴۰ سالگي مي‌توانند در بالاترين سطح رقابت كنند. همچنين نمي‌توان تصور كرد كه اين دروازه‌بان يادش رفته چطور دروازه‌باني كند! شايد اين جمله به شوخي توسط برخي هواداران خودي و رقيب در مورد حسيني به كار برده شود ولي مساله قابل بحثي نيست. تنها نكته‌اي كه باقي مي‌ماند تمركز است. همان چيزي كه احتمالا براي هر دروازه‌بان از هر چيزي مهم‌تر به نظر مي‌رسد. اما چرا حسيني نبايد تمركز لازم را داشته باشد؟

اين ديگر مساله‌اي نيست كه كساني از بيرون بدون داشتن اطلاعات كافي درباره‌اش اظهارنظر كنند. شايد بتوان گفت او از لحاظ مالي در زماني كه اكثريت جامعه در مضيقه هستند، مشكلي ندارد. شايد بتوان به اين نكته اشاره كرد كه بازي كردن او در يكي از بهترين تيم‌هاي ايران، معروف بودن، موفق بودن و چيزهايي از اين دست كافي به نظر مي‌رسد تا يك نفر روي كارش متمركز شود. اما شايد واقعا هيچ كدام از اينها نتواند مشكل اصلي را شرح بدهد. سيدحسين حسيني قبلا ثابت كرده كه از لحاظ روحي بسيار شكننده است.

كافي است واكنش او در بازي استقلال و فولاد در فصل ۹۶-۹۷ كه با دريافت كارت زرد دربي را از دست داد، قهرش به خاطر شلوغ كردن هواداران هنگام اهداي مدال و كاپ جام حذفي بعد از پيروزي مقابل خونه به خونه و گريه كردنش بعد از گرفتن پنالتي نوراللهي در نيمه نهايي جام حذفي فصل قبل مد‌نظر قرار بگيرد تا مفهوم حساسيت حسيني بيشتر مشخص شود. حسيني چندين ‌بار هم در صفحه شخصي يا مصاحبه‌هايش نشان داده واكنش‌هاي احساسي را به رفتار منطقي ترجيح مي‌دهد. همه اينها يعني حسيني در شرايط فعلي به ‌شدت نياز به يك ريكاوري روحي دارد.كاري كه بايد توسط يك متخصص انجام شود و مطمئنا مزايايش هم به نفع او خواهد بود هم استقلال هم فوتبال ملي كشور.

حسيني در برهه‌اي ثابت كرده هم هوش دروازه‌باني دارد هم آمادگي‌اش را. هم از فيزيك مناسبي برخوردار است هم سر نترسي دارد. اينكه او امروز نمي‌تواند كيفيت دو سال قبلش را ارايه دهد بايد توسط مديران باشگاه استقلال بررسي شود. ممكن است هواداران نتوانند خودشان را كنترل كنند و به خاطر اشتباه سرزنشش كنند ولي كادر فني و مديريت باشگاه نمي‌توانند چنين رفتاري را در پيش بگيرند يا با ناديده گرفتن يا با برخورد قهري عمر فوتبالي او را تمام كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      حسینی یه دروازه بان معمولیه مثل کرمانشاهی یااسلامی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج