adexo3
۱۰۸۹۱۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رد صلاحیت‌ها تغییری در روند انتخابات ایجاد نکرد

برخلاف خبر‌ها و شایعاتی که درباره تأیید و رد صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسید، اما اعلام اسامی نهایی تأیید صلاحیت شده‌ها، تغییر خاصی در معادلات انتخاباتی ایجاد نکرد.

روزنامه ایران ورزشی: برخلاف خبرها و شایعاتی که درباره تأیید و رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسید اما اعلام اسامی نهایی تأیید صلاحیت شده‌ها، تغییر خاصی در معادلات انتخاباتی ایجاد نکرد. هرچند که رد صلاحیت حیدر بهاروند به عنوان سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ در جایگاه خود قابل بحث است اما رد صلاحیت او تأثیر چندانی بر روند انتخابات و موضع کاندیداها ندارد.

نمی‌دانیم بهاروند چرا رد صلاحیت شده است

سعید فائقی، معاون فنی اسبق سازمان تربیت بدنی با اشاره به همین موضوع به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «با توجه به برخورد یکسان حیدر بهاروند و شهاب عزیزی‌خادم و اینکه نایب رئیس‌های این دو نفر مشابه یکدیگر بود، طبیعی است که با رد صلاحیت بهاروند، آرای این دو نفر به نوعی یک کاسه می‌شود. در واقع تغییری در روند انتخابات ایجاد نخواهد شد. ضمن اینکه هنوز نمی‌دانیم رد صلاحیت او حرفه‌ای بوده یا رد صلاحیت عمومی و به خاطر مسائل خاص. حالا ۴ کاندیدا وجود دارند که باید با یکدیگر مبارزه انتخاباتی داشته باشند.»

رئیس فدراسیون باید رئیس جمهور آینده را مجاب کند

این مدیر فوتبالی می‌گوید: «اخیراً افرادی که دارند خودشان را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنند، اسامی مختلفی را به عنوان کابینه منتشر کرده‌اند. اگر در این لیست‌های منتشر شده از سوی ۵، ۶ کاندیدا دقت کنیم، می‌بینیم که فقط در کابینه یک نفر از آنها نامی برای پست وزارت ورزش پیش‌بینی شده است. این نشان می‌دهد که در انتخابات آینده هم نگاه تخصصی به ورزش وجود ندارد و با توجه به سهم و اثرگذاری زیادی که فوتبال در جامعه ورزش دارد، مهم است رئیس فدراسیون فوتبال کسی باشد که بتواند رئیس جمهور آینده را مجاب کند تا به ورزش توجه کند.»

نگاه مجمع خیلی مهم است

فائقی علاوه بر این به لزوم آورده مالی کاندیداها اشاره می‌کند: «امکانات دولت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتواند در بودجه فدراسیون‌ها تغییری ایجاد کند. بنابراین رقمی حداقلی در اختیارشان می‌گذارند و مهم است که آنها خودشان درآمدزایی کنند. باید ببینیم کدام یک از این کاندیداها می‌تواند در این شرایط اسپانسر جذب کند و با درآمدهای فعلی معجزه کند. در کنار این موضوع ارتباطات بین‌المللی است که اهمیت بالایی دارد. مهم است که در شرایط فعلی کسی رئیس فدراسیون فوتبال شود که این ارتباطات را بداند. بحث دیگر این است که این افراد در زمین داخلی هم نام‌شان اینقدر بزرگ باشد که نگاه و توجه کاندیداهای ریاست جمهوری را به خود جلب کند. در کنار اینها نگاه علمی به فوتبال یا داشتن چند مقاله علمی فوتبال یا مقاله مدیریت فوتبال، از مواردی است که کاندیدای برتر باید داشته باشد. داشتن گرایش تربیتی از دیگر موارد مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. در فوتبال پایه باید از پایین‌ترین حلقه تربیت کنیم، پرورش بدهیم تا به بالاترین حلقه برنامه آموزشی و پرورشی برای توسعه و نشر فوتبال برسیم. نگاه مجمع در اینجا بسیار مهم است. باید ببینند آیا این آدم‌ها به لحاظ اقتصادی، علمی، پرورش استعداد، موقعیت داخلی و بین‌المللی و کشف و پالایش استعدادها حرفی برای گفتن دارند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج