۱۰۹۷۲۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عزت‌اللهی: بینی، گونه و ابرویم شکست!

یک بازی سنگین، گل مردود و در نهایت مصدومیت شدید برای سعید عزت‌اللهی. هافبک دفاعی تیم ملی وقتی می‌خواست با ضربه سر شیرجه‌ای دروازه رقیب را باز کند، با برخورد زانوی بازیکن حریف مواجه شد.

روزنامه ایران ورزشی: یک بازی سنگین، گل مردود و در نهایت مصدومیت شدید برای سعید عزت‌اللهی. هافبک دفاعی تیم ملی وقتی می‌خواست با ضربه سر شیرجه‌ای دروازه رقیب را باز کند، با برخورد زانوی بازیکن حریف مواجه شد. خودش می‌گوید در ابتدا فکر کرده که گونه، بینی و ابرویش شکسته اما فقط درد و کمی ورم، سوغات عزت‌اللهی از آن بازی عجیب بود. دیداری که گل هافبک تیم ملی نیز توسط داور مردود اعلام شد. سعید که این فصل در وایله احیا شده و جزو بهترین هافبک‌های لیگ دانمارک بوده، درباره انتخابات فدراسیون فوتبال هم صحبت می‌کند. او معتقد است بستری فراهم شده اسطوره‌هایی چون علی کریمی، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا وارد بدنه فدراسیون شوند تا تجربیات خود را به بازیکنان تمام رده‌ها منتقل کنند.

ابتدا کمی درباره شرایط وایله در لیگ دانمارک صحبت کن. می‌خواهیم بدانیم آیا تیم شما می‌تواند مجوز حضور در رقابت‌های اروپایی را به دست بیاورد یا نه؟

خدا را شکر شرایط، شرایط بدی نیست. ما از اول فصل هم می‌دانستیم تیم ما جوان است و قطعاً مقابل تیم‌های قدرتمند باید تجربه کسب کنیم اما تا اینجای کار هم نمایش ما در لیگ خوب بوده- با توجه به فصل اول بازگشت به لیگ برتر - و هم نتایجی که گرفتیم ایده‌آل. البته یک مقطع کمی افت داشتیم که نیم‌فصل دوم روندمان بهتر شده و امیدوارم آخر فصل بتوانیم یک رتبه خوب به دست بیاوریم. امتیاز ما نزدیک است و این شانس را داریم که جزو شش تیم برتر لیگ باشیم و در پلی‌آف صعود به لیگ قهرمانان و لیگ اروپا شرکت کنیم.

در مورد آسیب‌دیدگی شدیدی که برایت پیش آمد هم توضیح بده. چه شد که صورت تو دچار مصدومیت شد؟

اینجا یک زمستان سخت را تجربه کردم و در آن بازی برف و باران همچنان می‌بارید. زمین‌های دانمارک اکثراً زیرساخت‌های مناسبی ندارند و بارش باعث می‌شود تا بازی برای بازیکنان کمی سخت شود. به همین دلیل کیفیت زمین‌ها کمی ضعیف شده و همین مسأله درصد مصدومیت را بالا برده. متأسفانه آسیب‌دیدگی نسبتاً شدیدی هم گریبان مرا گرفت. بازیکن حریف روی توپی که می‌خواستم به صورت شیرجه‌ای به آن ضربه بزنم، با زانو به سر من کوبید. همین مسأله باعث شد تا چشم من آسیب ببیند. خدا را شکر شکستگی نبود اما اثرات آن هنوز هست.

آن لحظه فکر می‌کردی مصدومیت تو چقدر شدید است؟

واقعیتش را بخواهید لحظه اول فکر کردم صورت من از چند قسمت شکسته، چون نصف صورتم بی‌حس شده بود. البته خدا را شکر شکستگی در بینی، گونه و ابروی من به وجود نیامد و الان هم کبودی شدید دارد که امیدوارم زودتر رفع شود.

داور گل تو را هم که مردود اعلام کرد. خیلی‌ها بدشانسی تو در این زمینه را به بازی ایران-اسپانیا در جام جهانی ربط دادند که گلی که زدی مورد قبول داور قرار نگرفت.

گلی که زدم خوب بود اما به دلیل اشتباه محاسباتی خودم آفساید شد. البته برعکس گلی که به اسپانیا زدم و همچنان معتقدم که سالم بود و داور به اشتباه آن گل را مردود اعلام کرد.

یک نکته دیگر درباره تو، غیبت نامت میان بازیکنانی بود که از ایران در لیگ قهرمانان اروپا گل زده‌اند. یادم می‌آید که تو هم دروازه اندرلخت را باز کردی اما اثری از سعید عزت‌اللهی میان بازیکنان ایرانی که در این تورنمنت گل زده‌اند، نبود. این اتفاق البته بعد از گلزنی مهدی طارمی به یوونتوس رقم خورد.

اول جا دارد به مهدی دوباره تبریک بگویم. خیلی خوشحال شدم که توانست به یوونتوس گل بزند. واقعاً فکر می‌کنم حس خوبی برای همه بود. من هم برای او خوشحالم و امیدوارم روز به روز پیشرفت کند و به تیم‌های بزرگتر برود. گلی که من زدم در پلی‌آف لیگ قهرمانان بود و شاید آن کسانی که این آمار را منتشر کردند، مرحله نهایی را مد نظر قرار دادند اما خب مردم و افرادی که فوتبال را دنبال می‌کنند، خیلی از مسائل را می‌دانند. من هم همیشه اول خدا را داشتم و بعد همین مردم از من حمایت کردند. آنها اینقدر دیدشان باز است که نکته‌های ریز را می‌بینند و در همه حال نسبت به من لطف دارند. من هم سعی می‌کنم بهترین عملکرد را برای تیمم داشته باشم.

یعنی ناراحت نیستی که نام تو از قلم افتاد؟

از این قضیه هم اصلاً ناراحت نیستم و گله‌ای هم ندارم. مطمئناً هر کسی شاید از کم‌توجهی‌ها نسبت به عملکردش سرخورده و دلسرد شود اما این هم جزئی از فوتبال است. این طبیعی است بازیکنانی که در پست هجومی بازی می‌کنند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند اما فکر می‌کنم بد نیست بعضی وقت‌ها عاملان موفقیت را همه تیم ببینند. معنی فوتبال و یک تیم همین است اما وظیفه من بازی با انگیزه کامل است و تلاش برای سربلندی تیم‌هایی که در آنها عضویت دارم.

به عنوان بازیکنی که چهار پنج سال سابقه بازی برای تیم ملی را دارد، نظرت درباره انتخابات فدراسیون فوتبال چیست؟

من نه کاره‌ای هستم و نه در آن سطح فکری که بخواهم نظری بدهم. افرادی که در انتخابات حق رأی داشتند، مسئول بودند و آنها باید بهترین فرد را انتخاب می‌کردند. فکر می‌کنم با حضور آقای عزیزی خادم و مصاحبه‌ای که از او دیدم، فضای مناسبی برای ورود بزرگانی چون علی کریمی، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا وجود دارد و می‌توانیم از تجربیات این اسطوره‌ها که سال‌ها در فوتبال اروپا حضور داشته‌اند به بهترین شکل استفاده کنیم. اینها سرد و گرم چشیده فوتبال هستند و می‌توانند تجربیات خود را به بازیکنان تیم‌های ملی مختلف منتقل کنند. الان با توجه به صحبت‌هایی که رئیس محترم فدراسیون انجام داده، فکر می‌کنم بستر فراهم شده و امیدوارم بتوانیم شاهد ورود آنها باشیم.

مطالبه تو از رئیس جدید فدراسیون فوتبال چیست؟

من به عنوان بازیکن فقط از ایشان خواهش می‌کنم که برای بهتر شدن زیرساخت‌های فوتبال ایران کارهایی انجام بدهند چون فکر می‌کنم ایشان می‌دانند چه مشکلاتی وجود دارد و من به عنوان بازیکن تیم ملی، شاید یکسری از مشکلات تیم خودمان را بدانم. الان در تمام رده‌ها که زیرمجموعه فدراسیون فوتبال هستند، مشکلاتی وجود دارد و فکر می‌کنم رئیس جدید با حضورشان در رده‌های مختلف و ملاقات با بازیکنان می‌توانند خواسته‌ها را بشنوند و حتی‌الامکان این بحث‌ها را مدیریت کنند. آن وقت می‌توانیم زیرساخت‌های بهتری داشته باشیم و تیم‌های ملی قدرتمندتری را برای تمام رده‌ها بسازیم.

تیم ملی هم شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کند. بخصوص حالا که بحث بازی در یک زمین مشترک وجود دارد. عدم میزبانی در دور برگشت مقدماتی جام جهانی تیم ملی را متضرر نخواهد کرد؟

واقعیتش همه این نظرها وجود دارد اما اگر بخواهیم در خانه هم بازی کنیم کارمان سخت است. بنابراین به تنها چیزی که باید فکر کنیم، آمادگی بیشتر خودمان است چون تیمی که می‌خواهد به جام جهانی برود، فرقی نمی‌کند داخل خانه بازی کند یا در زمین حریف. باید تمام بازی‌ها را با امتیاز و برد به پایان برساند. دغدغه کل مجموعه تیم ملی، از کادرفنی تا بازیکنان همین است و امیدوارم با تلاش همه بچه‌ها، توصیه‌های کادرفنی و البته راهکارهای مدیریتی بتوانیم این استرس را از بین ببریم و تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

شکست مقابل کپنهاگن در دقایق پایانی

شگفتی‌سازی وایله تکمیل نشد

در هفته نوزدهم لیگ دانمارک تیم وایله در دیداری خارج از خانه به مصاف کپنهاگن رفت. وایله باتوجه به نتایج هفته اخیر به رتبه دهم جدول سقوط کرده بود و در این بازی به کسب امتیاز مقابل تیم مدعی قهرمانی نیاز داشت اما این اتفاق رخ نداد. نکته مهم این بازی حضور سعید عزت‌اللهی هافبک دفاعی تیم ملی ایران در ترکیب وایله بود. البته او برخلاف بازی‌های قبلی نه در پست هافبک مرکزی بلکه در پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی بازی کرد. در دقیقه ۲۷ این بازی ارسال فیچر از روی نقطه کرنر روی سر یورگنسن مهاجم تیم کپنهاگن نشست و برانست زلنر از سیو این توپ ناکام ماند تا بازی یک بر صفر شود.

نیمه اول با پیروزی کپنهاگن به پایان رسید. در دقیقه ۶۱ ارسال از روی نقطه کرنر با دفع توپ از سوی عزت‌اللهی همراه شد. او خیلی زود به حمله اضافه شد و در زمین حریف یک خطا برای تیمش گرفت. وایله با حفظ همین حمله سرانجام توانست گل تساوی‌بخش را بزند. یلبر رمدانی با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه را گشود و وایله را به شگفتی‌سازی امیدوار کرد. قرمزپوشان تا آخرین دقایق بازی موفق به حفظ نتیجه شدند اما در وقت‌های تلف شده محمد دارامی در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی دقیق دروازه را گشود تا وایله امتیاز ارزشمند از خانه کپنهاگن را از دست بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج