adexo3
۱۱۰۴۷۴۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تیم ملی بدون بازی به بحرین می‌رود

طبق شنیده‌های «فرهیختگان» دو دیدار ابتدایی تیم ملی در منامه بحرین مقابل کشور‌های کامبوج و هنگ کنگ حکم دیدار‌های تدارکاتی را برای ملی‌پوشان داشته و شاگردان اسکوچیچ حداقل از این جهت شانس خوبی آورده‌اند که می‌توانند در دو دیدار ابتدایی که حساسیت بالایی ندارد، به خوبی محک خورده و برای دو دیدار حیاتی مقابل بحرین و عراق به آمادگی صددرصد برسند.

روزنامه فرهیختگان: طبق شنیده‌های «فرهیختگان» دو دیدار ابتدایی تیم ملی در منامه بحرین مقابل کشورهای کامبوج و هنگ کنگ حکم دیدارهای تدارکاتی را برای ملی‌پوشان داشته و شاگردان اسکوچیچ حداقل از این جهت شانس خوبی آورده‌اند که می توانند در دو دیدار ابتدایی که حساسیت بالایی ندارد، به خوبی محک خورده و برای دو دیدار حیاتی مقابل بحرین و عراق به آمادگی صددرصد برسند.

سوم فروردین‎ماه سال جاری تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه آزادی موفق شد در نخستین دیدار تدارکاتی خود در سال ۱۴۰۰ مقابل تیم ملی فوتبال سوریه با برتری ۳ بر صفر میدان را ترک کرده و برای مسابقات پیش‎روی مقدماتی جام‎جهانی آماده شود. ملی‎پوشان در این بازی نتیجه قابل‎قبولی کسب کردند اما عملکرد ایران انتقادهای زیادی را به‎دنبال داشت و کارشناسان تاکید کردند که این تیم به آماده‎سازی بیشتری برای دو مسابقه حساس با عراق و بحرین نیاز دارد. بااین‎حال شواهد نشان می‌دهد که شاگردان اسکوچیچ کار بسیار سختی درپیش دارند.

اردوی شبیه‎سازی‎شده در کیش

تیم ملی فوتبال ایران خردادماه باید در منامه بحرین چهار دیدار باقی‎مانده در مقدماتی جام‎جهانی ۲۰۲۲ را برگزار کند. این شهر در این ماه آب‎وهوایی به‎شدت گرم همراه با باد شدید را که البته شرجی نیست، تجربه می‌کند. پیش‎تر صحبت از این بود که اردوی تیم ملی قبل از حضور در بحرین در کیش برگزار شود. بر همین اساس نیز شهاب‌الدین عزیزی‎خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در دو تماس تلفنی با محمدعلی وکیلی، معاون فرهنگی توریستی مناطق آزاد و همین‎طور جعفر آهنگران، سرپرست منطقه آزاد کیش گفت‌وگوهایی را انجام داد و طبق توافق شفاهی قرار شد تمام امکانات جزیره کیش در اختیار گرفته شود تا مجموعه ورزشی کیش به‎طور کامل و با کیفیت کامل به تیم ملی فوتبال خدمات دهد.

طبق اعلام قبلی قرار بود تیم ملی طی روزهای ۴ تا ۱۰ خرداد سال جاری در جزیره کیش اردو برپا کند. بااین‎‌حال چندی بعد اخبار دیگری منتشر شد مبنی‎بر اینکه مکان برپایی اردوی تیم ملی احتمالا تغییر خواهد کرد و این اردو در امارات یا قطر برگزار می‌شود که شاید امارات در اولویت قرار گرفته و ملی‎پوشان برای برگزاری اردو راهی دبی شوند، چراکه شرایط آب‎وهوایی شبیه بحرین داشته و از سوی دیگر امارات محدودیت‌های سفر به‎خاطر کرونا را لغو کرده است و پذیرای مسافران تنها با تست کرونا خواهد بود.

فیفادی نداریم

با وجود اعتراضاتی که به انتخاب بحرین به‎عنوان میزبان متمرکز بازی‌های باقی‎مانده گروه سوم مقدماتی جام‎جهانی قطر صورت گرفته، اسکوچیچ درحال برنامه‎ریزی برای ماه‌های آتی است و می‌کوشد با شبیه‎سازی اردوی تیم ملی پیش از حضور در بحرین تیم ملی را با شرایط آب‌وهوایی میزبان و بازی در آن آشنا کند و انتخاب امارات یا قطر برای برپایی اردوی نهایی تیم ملی در همین راستاست. البته روابط فدراسیون فوتبال ایران و قطر هم حسنه بوده و تیم ملی پیش از حضور در جام ملت‌ها نیز در این کشور اردوی تدارکاتی برپا کرد. البته در آخرین اظهارنظر اسکوچیچ گفته بود تیم ملی فوتبال ایران آماده است در هر کشوری چالش صعود به جام‎جهانی را تجربه کند.

این درحالی است که اردوی تیم ملی چه در کیش برگزار شود و چه در قطر و امارات، از آنجا که در روزهای غیر از فیفادی این اردو برگزار می‎شود، این یعنی شاگردان اسکوچیچ نمی‌توانند در این فاصله زمانی تا دیدارهای مقدماتی جام‎جهانی، با برگزاری دیدار تدارکاتی خود را مهیای حضور در بحرین به‎منظور برگزاری دیدارهای دور برگشت این رقابت‌ها کنند که خبر خوبی برای اهالی فوتبال نیست.

سفر به بحرین بدون بازی تدارکاتی

اسکوچیچ برگزاری دیدار تدارکاتی به‎خصوص با کشورهای حوزه خلیج‎فارس که مدل شبیه بحرین و عراق را دارا هستند در ابتدا در برنامه خود داشت اما با توجه به اینکه اردوی تیم ملی قبل از سفر به بحرین در روزهایی برگزار نمی‌شود که اصطلاحا به آن فیفادی می‎گویند، به همین منظور بعید است بتوان موافقت تیمی را برای برگزاری دیدار تدارکاتی قبل از سفر به بحرین جلب کرد. این درحالی است که کشورمان باید ۴ دیدار سنگین را به فاصله ۳ روز یک‎بار در کشور بحرین برگزار کند و همین موضوع نیز مزید بر علت شده تا برنامه‌ای درخصوص برگزاری دیدار تدارکاتی قبل از برگزاری رقابت‌های رسمی تیم ملی در تقویم کادرفنی قرار نگیرد.

بنابراین طبق شنیده‌های «فرهیختگان» دو دیدار ابتدایی تیم ملی در منامه بحرین مقابل کشورهای کامبوج و هنگ‎کنگ حکم دیدارهای تدارکاتی را برای ملی‌پوشان داشته و شاگردان اسکوچیچ حداقل از این جهت شانس خوبی آورده‌اند که می‎توانند در دو دیدار ابتدایی که حساسیت بالایی ندارد، به‎خوبی محک خورده و برای دو دیدار حیاتی مقابل بحرین و عراق به آمادگی صددرصد برسند.

تلاش‌ها برای گرفتن میزبانی ادامه دارد

درحالی‎که قرار است در دهه دوم خردادماه تیم ملی فوتبال ایران در کشور بحرین دیدارهای مرحله برگشت مقدماتی جام‎جهانی را برگزار کند اما همچنان فدراسیون فوتبال ایران نسبت به این موضوع کوتاه نیامده و از آنجا که میزبانی دور برگشت رقابت‌ها حق مسلم ایران است همچنان نامه‎نگاری‌ها و رایزنی‎های فدراسیون فوتبال ایران با مقامات مرتبط در کنفدراسیون فوتبال آسیا و حتی فیفا درخصوص گرفتن میزبانی ادامه داشته و مقامات فوتبال ایران همچنان نسبت به این موضوع کار را امیدوارانه دنبال می‌کنند. طبق شنیده‌های «فرهیختگان» رفیعی، مشاور حقوقی عزیزی‎خادم، رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به این امر ورود کرده و درحال انجام کار‌های حقوقی است.

ماجدی: اگر صعود کنیم فرصت برای نقد گذشته زیاد است

برخی معضلات و مشکلات در فاصله کم باقی‎مانده تا آغاز رقابت‌های مقدماتی جام‎جهانی همچنان پیرامون تیم ملی وجود دارد و در همین خصوص دقایقی با میرشاد ماجدی عضو هیات‎رئیسه فدراسیون فوتبال به گفت‌وگو پرداختیم تا از آخرین وضعیت فدراسیون فوتبال و تمهیدات اندیشیده‎شده برای آمادگی حداکثری تیم ملی مطلع شویم.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه مذاکرات و رایزنی‌ها برای گرفتن میزبانی از بحرین با مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه دارد، گفت: «در این خصوص مطلع نیستم و باید مسئولان امر که در این خصوص موظف هستند، صحبت کنند. ما به هرحال چه رقابت‌ها را در ایران برگزار کنیم و چه در بحرین و یا هر کشور دیگری، باید تمام حمایت و پشتیبانی خود را از تیم ملی انجام دهیم تا بچه‌ها با آرامش بتوانند این ۴ بازی را پشت‎سر بگذارند. به هرحال کاری غیر از این از دست ما برنمی‌آید. به نظر من تمام دستگاه‎ها و ارگان‌های کشوری و آحاد مردم باید نسبت به این امر احساس وظیفه کرده و به تیم ملی و ملی‎پوشان انرژی مثبت داده و باید به فکر این باشند که کمک‌های لازم را بکنند. همچنین معتقدم که باید یک مقدار در این شرایط و زمان کمی که وجود دارد از فضای نقد بیرون بیاییم و انتقادات را کم کنیم و فقط از تیم ملی حمایت بکنیم. ان‎شاءالله اگر از این مرحله صعود کرده و به مرحله نهایی مقدماتی جام‎جهانی برسیم دیگر فرصت بیشتری برای نقد کردن مسائل گذشته وجود دارد.»

وی ادامه داد: «ما الان تا جایی که می‌توانیم باید تلاش کنیم حق‎مان و میزبانی را برای کشور‌مان بگیریم، چراکه از خدای‌مان است که این اتفاق بیفتد اما الان با شرایطی که وجود دارد دیگر نباید اسیر این موضوع شویم و الان باید فقط آرامش را به فضای حاکم بر تیم ملی تزریق کنیم تا بچه‌ها بتوانند در هر شرایطی فقط به بهترین عملکرد خود فکر کنند.»

ماجدی در این خصوص که تا چه اندازه این کوتاهی و معضل به‎وجودآمده به عملکرد فدراسیون گذشته مرتبط است، تاکید کرد: «به‎شخصه خیلی علاقه‎مند نیستم به عقب برگردم و به گذشته فکر ‌کنم. درحال‎حاضر این شرایط و وضعیتی است که وجود دارد و در گذشته هر اتفاقی که افتاده زمان برای رسیدگی به آنها وجود دارد اما درحال‎حاضر با توجه به فرصت کم تا آغاز رقابت‌ها فقط و فقط باید به این فکر کنیم که بتوانیم از این گروه صعود کنیم. درواقع باید به‎دنبال تمهیداتی باشیم که فدراسیون بتواند زمینه را برای آمادگی هرچه بیشتر تیم ملی فراهم کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج