۱۱۰۶۵۵۶
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

ال‌کلاسیکو؛ امشب قلب دنیا در مادرید می‌زند

جدال امشب رئال و بارسلونا بسیار حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود و دو تیم به دنبال کسب سه امتیاز این دیدار خواهند بود تا خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند.

روزنامه فرهیختگان: جدال امشب رئال و بارسلونا بسیار حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود و دو تیم به دنبال کسب سه امتیاز این دیدار خواهند بود تا خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند.

هفته سی‌ام رقابت‌های لالیگا شاهد یکی از حساس‌ترین و هیجان‌انگیزترین دیدارهای این فصل فوتبال اسپانیا خواهد بود. ال‌کلاسیکوی ۲۴۶ امشب در مادرید برگزار خواهد شد و نتیجه این مسابقه تاثیر زیادی در سرنوشت این فصل قهرمان لالیگا خواهد داشت. رقابت سه غول فوتبال این کشور در هفته‌های اخیر بسیار نزدیک‌تر شده و با توجه به لغزش‌های اتلتیکو مادرید، دو رقیب سنتی امیدوارند ‌بتوانند به شاگردان سیمئونه رسیده و جام قهرمانی را تصاحب کنند. به همین دلیل جدال امشب رئال و بارسلونا بسیار حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود و دو تیم به دنبال کسب سه امتیاز این دیدار خواهند بود تا خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند. جدا از این حساسیت، ال‌کلاسیکو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دیدارهای باشگاهی فوتبال دنیا همواره اهمیت زیادی برای هواداران دو تیم دارد و کسب برتری در این مسابقه در حد قهرمانی در لیگ ارزشمند است.

تغییر داور

میلیون‌ها هوادار فوتبال امشب پای تلویزیون می‌نشینند تا آخرین ورژن ال‌کلاسیکو را تماشا کنند و از نمایش ستاره‌های محبوب خود لذت ببرند. در یک سوی میدان رئال مادرید قرار دارد که هر سه بازی آخر خود در لیگ را با برد پشت‌سر گذاشته است و البته در غیاب رافائل واران و سرخیو راموس کار سختی برای مهار لیونل مسی که این هفته‌ها در فرم بسیار خوبی قرار دارد خواهد داشت. فوق‌ستاره آرژانتینی که بهترین گلزن تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود البته آماری منفی در این مسابقات طی چند فصل اخیر دارد و از ماه می ‌۲۰۱۸ تاکنون نتوانسته دروازه رئال را باز کند. به همین دلیل ‌انگیزه زیادی دارد تا از غیبت مدافعان اصلی حریف استفاده کرده و آمار خود در گلزنی به مادریدی‌ها را بهتر کند.

ال‌کلاسیکو؛ امشب قلب دنیا در مادرید می‌زند

در ترکیب رئال هم کریم بنزما به‌خوبی توانسته جور دیگر مهاجمان تیم را کشیده و به‌تنهایی ستاره تیمش در این فصل لقب گرفته است. در شرایطی که بعید به نظر می‌رسد جرارد پیکه که به‌تازگی از بند مصدومیت رها شده و در فهرست این مسابقه نیز قرار دارد، در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود، خط دفاعی بارسا کار سختی برابر عناصر تهاجمی حریف به‌خصوص بنزما و آسنسیو خواهد داشت. در خط میانی دو تیم نیز جدال کاسیمیرو، کروس و مودریچ به‌عنوان بهترین مثلث میانی کنونی فوتبال دنیا با بوسکتس، دی‌یونگ و به‌خصوص پدری که در این فصل عملکردی فوق‌العاده در ترکیب آبی‌اناری‌ها داشته و یکی از بهترین هافبک‌های لالیگا بوده است می‌تواند یکی از جذابیت‌های این مسابقه باشد.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات پیش از آغاز این مسابقه مصدومیت متئو لاهوز، داور اسپانیایی است که قرار بود این مصاف مهم را سوت بزند اما در جریان دیدار بایرن مونیخ برابر پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان از ناحیه عضله پا دچار کشیدگی شد و نمی‌تواند در این مسابقه حضور داشته باشد. به این ترتیب قرار است تا خسوس گیل مانزانو به جای او این دیدار را سوت بزند. مانزانو پیش از این 31 بار دیدارهای رئال را سوت زده که حاصل آن 25 برد، 3 تساوی و 3 شکست برای این تیم بوده است. در 20 قضاوت او برای کاتالان‌ها نیز این تیم 11 پیروزی، 5 تساوی و 4 شکست کسب کرده است. این داور جوان تنها یک‌بار ال‌کلاسیکو را در فصل 2015-2014 سوت زده که در جریان آن رئال به برتری 3 بر یک دست یافت. این داور همچنین مسابقه فینال سوپر‌جام فصل پیش اسپانیا بین بارسا و اتلتیکو مادرید را سوت زد که با دادن کارت قرمز به لیونل مسی جنجالی به پایان رسید.

تغییر تصمیم مسی

جدا از شرایط دو تیم در جدول، دیدار امشب به دلیل دیگری نیز یکی از مهم‌ترین کلاسیکوی‌های سال‌های اخیر محسوب می‌شود و آن هم تاثیری است که نتیجه این دیدار در تصمیم لیونل مسی برای ماندن یا جدایی از بارسلونا خواهد داشت.

ال‌کلاسیکو؛ امشب قلب دنیا در مادرید می‌زند

در تابستان گذشته بود که این شماره ۱۰ بارسا ساز جدایی کوک کرد و به نظر می‌رسید خیلی زود از این تیم جدا خواهد شد. درنهایت تصمیم گرفت تا پایان قراردادش که تابستان پیش رو است در جمع آبی‌اناری‌ها بماند و سپس از این باشگاه جدا شود. در این مدت تلاش زیادی انجام شده تا او از تصمیمش منصرف شود و البته انتخاب خوان لاپورتا به‌عنوان رئیس جدید باشگاه نیز می‌تواند در تغییر نظر مسی تاثیر داشته باشد. او در هفته‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در تیمش داشته و نشان داده که ‌انگیزه زیادی برای موفقیت به همراه بارسا در این فصل دارد. لئو فصل را درحالی آغاز کرد که با به ثمر رساندن تنها یک گل در ۴ دیدار نخست بهترین شروع خود از فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ را تجربه کرد. او در آن زمان بازیکنی جوان بود که به‌تازگی به ترکیب تیم بزرگسالان باشگاه اضافه شده بود. این بار اما در آستانه کلاسیکوی رفت‌ او در شرایط بسیار بدی قرار داشت و شکست ۳ بر یک در نوکمپ اوضاع را برای بارسا بدتر از قبل کرد. رونالد کومان که به‌تازگی هدایت تیم را برعهده گرفته بود خیلی زود دریافت که چه کار سختی در تیم جدیدش دارد.

مسی در ال‌کلاسیکو هم نتوانست به گل برسد تا در ۷ بازی اخیر خود در این رقابت‌ها موفق به گلزنی نشود و جالب اینکه این طلسم از زمانی آغاز شد که کریس رونالدو رئال را ترک کرد و به نظر می‌رسید مسی ‌انگیزه سابق در ال‌کلاسیکوها را ندارد. مسی پیش از این در ۴۴ کلاسیکو حضور داشته که حاصل آن ۲۶ گل بوده است تا نامش به‌عنوان برترین گلزن تاریخ این دیدارها به ثبت برسد.

دیدار رفت دو تیم با اعتراض هواداران بارسا به داوری همراه بود و حالا با گذشت حدود ۵ ماه از آن مسابقه بارسا شرایطی کاملا متفاوت با آن زمان دارد و اگر چه در نوکمپ هم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت اما این بار شاید بتواند نمایش به‌مراتب بهتری برابر حریف داشته باشد. بارسا در ابتدای فصل رکوردهای منفی زیادی را به ثبت رساند و به سختی می‌شد تصور کرد که این تیم بتواند از بحرانی که در آن وجود دارد به سلامت عبور کند. ۴ شکست در ۱۰ مسابقه ابتدایی فصل از سال ۱۹۸۸ تاکنون بی‌سابقه بود اما شاگردان کومان با نمایشی ضعیف در مسابقات خود حتی به کادیز هم باختند تا شرایط بیش از قبل اضطراری شود.

تغییرات کومان

رونالد کومان تصمیم گرفت سیستم محبوب خود یعنی ۱-۳-۲-۴ را کنار گذاشته و دوباره تیمش را با آرایش ۳-۳-۴ راهی میدان کند و این اتفاق باعث شد تا تیم نتایج بهتری کسب کند. با این تغییر روش بارسا دیگر در دیدارهای خود شکستی را تجربه نکرد و به‌تدریج خود را به رده‌های بالای جدول نزدیک کرد. با بهتر شدن ساختار دفاعی تیم، آنها ۶ مسابقه از ۷ بازی آخر خود را با برد پشت‌سر گذاشتند و تنها سه گل در این دیدارها دریافت کردند تا نشان دهند که به ثبات خوبی رسیده‌اند.

یکی از مهم‌ترین دلایل این موفقیت‌ها را می‌توان استفاده مناسب کومان از بازیکنان خط میانی‌اش دانست. فرانکی دی‌یونگ که در نخستین فصل حضورش در این تیم چندان درخشان ظاهر نشده بود با حضور هموطنش روی نیمکت تیم شرایط به‌مراتب بهتری پیدا کرد و توانست با آزادی بیشتری که در کارهای تهاجمی به او داده شده بود نمایش خوبی در میانه زمین ارائه کند. پدری جوان نیز در کنار او به‌خوبی توانست توانایی‌های خود را به رخ بکشد و حالا به بازیکنی ثابت در ترکیب تیمش بدل شده است. درحالی‌که قرار بود او به‌صورت قرضی راهی تیم دیگری شود اما به‌قدری در ترکیب تیمی چون بارسا خوب کار کرد که حالا به‌سختی بتوان این هافبک جوان را نیمکت‌نشین کرد. قدرت بالای او در ارسال پاس‌های نهایی و دید خوب او در زمان حمله یکی از دلایلی است که مسی دوباره توانسته به روزهای خوبش برگردد و با استفاده از توپ‌های خوبی که از پدری دریافت می‌کند به صدر جدول گلزنان لیگ صعود کند. بارسا با این روند خوب حالا خود را به یک امتیازی اتلتیکوی ۶۶ امتیازی رسانده است و البته ۲ امتیاز نیز بیشتر از رئال اندوخته است. در چنین شرایطی برتری در این مسابقه به معنای کم شدن امیدهای رئال و همچنین ادامه فشار روی شاگردان سیمئونه خواهد بود.

فرم خوب رئال

رئال برخلاف رقیب امشب خود همچنان در لیگ قهرمانان حضور دارد و البته سه‌شنبه شب با نمایشی عالی برابر لیورپول مدعی به برتری ۳ بر یک رسید تا شانس خوبی برای رسیدن به نیمه‌نهایی این تورنمنت داشته باشد. زیدان تیمش را در این فصل به‌خوبی سروسامان داده و آنها هم همانند بارسا پس از چند نتیجه دور از انتظار حالا در شرایط خوبی قرار دارند و بی‌شکست ماندن در ۱۲ بازی اخیر سبب شده تا شرایط نسبتا خوبی در لالیگا پیدا کنند. در چنین اوضاعی برتری در ال‌کلاسیکو می‌تواند گام بلندی برای بازگشت به کورس قهرمانی در لالیگا باشد. رئالی‌ها درحالی موفق به شکست دادن لیورپول شدند که با مصدومیت سرخیو راموس و ابتلای رافائل واران به کرونا مشکلات زیادی در خط دفاعی داشتند اما ناچو و ادر میلیتائو به‌خوبی از پس مهار مثلث هجومی قرمزها برآمدند و برای مسابقه امشب هم باید این عملکرد درخشان را تکرار کنند.

ال‌کلاسیکو؛ امشب قلب دنیا در مادرید می‌زند

ادن آزارد با پشت‌سر گذاشتن مصدومیت به تمرینات تیمش برگشته و در لیست تیمش برای این مسابقه حضور خواهد داشت اما با توجه به درخشش آسنسیو و وینیسیوس جونور در دیدار برابر لیورپول بعید است زیدان دست به ریسک زده و ستاره افول کرده و بلژیکی خود را راهی میدان کند. با این حال حضور او در زمین به‌عنوان بازیکن تعویضی دور از ذهن نیست و ممکن است با توجه به شرایط مسابقه زیدان از او در نیمه دوم استفاده کند. دنی کارواخال یکی دیگر از مصدومان رئال مادرید است که به این بازی نخواهد رسید و جای خالی‌اش در سمت راست خط دفاعی حس خواهد شد. البته لوکاس واسکز در دیدار قبلی تیمش در این پست عملکرد خوبی داشت.

شاگردان زیدان از اواخر ماه ژانویه دیگر در لالیگا شکست نخورده‌اند و با 7 برد و سه تساوی به رده سوم جدول رسیدند تا در نیمه دوم فصل بتوانند نتایج ضعیف خود را جبران کنند. رئالی‌ها در این فصل در دیدارهای خانگی خود نتایج قابل قبولی کسب کرده‌اند و امیدوارند امشب در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو به این روند خوب ادامه دهند. امید اصلی زیدان برای گلزنی در این مسابقه به هموطنش کریم بنزما خواهد بود که در این فصل و در 34 بازی در تمامی رقابت‌ها 24 گل زده و سهم مهمی در موفقیت‌های تیمش داشته است. زیدان اگر می‌خواهد در فصل نقل‌وانتقالات در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد و نتواند ستاره‌هایی چون امباپه و هالند را برای پیوستن به این تیم راضی کند و البته بودجه لازم را برای این کار داشته باشد باید در لالیگا یا لیگ قهرمانان به موفقیت برسد و به همین دلیل نیاز دارد تا در تمامی دیدارهای باقی‌مانده خود در این فصل موفق باشد و بتواند رقبا را شکست دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .

      عجب بازی بشه

    • بدون نام

      ساعت چنده دوستان عزیز اگه میدونین بگید ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        23:30

      • بدون نام

        ممنونم دوست عزیز

      • بدون نام

        تشکر

    • Unco

      بازی ساعت چنده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ساعت 23:30 شبکه سه سیما

    • علی پاشایی

      چه ب

    • بی نان

      پر گل صد میلیون

    • بدون نام

      میشه یه نفر به منم بگه ساعت چنده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج