۱۱۱۴۳۰۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

مرزبان: پرسپولیس بااقتدار صعود کرد

ساده است بگوییم گروه پرسپولیس آسان بود، ولی هر بازی سختی‌های خودش را دارد. در چنین سطحی از آسیا تیمی حضور پیدا نمی‌کند که آسان باشد و شما گروه آسان نمی‌بینید. پرسپولیس بااقتدار از گروه خود صعود کرد و با توجه به بازیکنانی که در نیم‌فصل گرفتند

فرهیختگان: تیم سپاهان در روزهای داغ لیگ قهرمانان آسیا این‌بار گوشه‌نشین بود و روزهای پرالتهاب این جام را تجربه نکرد. سپاهان همیشه یک پای این مسابقات بود و شانس حضور در لیگ قهرمانان را داشت ولی این‌بار غایب بود تا تبعات عملکرد فصل قبل این تیم به‌وضوح قابل‌لمس باشد. سپاهان اما در انتظار فصل جاری است. آنها در لیگ و جام حذفی پرقدرت ظاهر شدند و برای رسیدن به چنین روزهایی درکنار محرم نویدکیا از علیرضا مرزبان استفاده می‌کنند. نظرات این مربی باتجربه درمورد تیم سپاهان و حضور چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا جالب توجه است. گفت‌وگو با مرزبان را در ادامه می‌خوانید.

جای سپاهان در لیگ قهرمانان خالی بود.

بازیکنان فصل قبل خیلی تلاش کردند ولی شرایط برخلاف آنچه می‌خواستند رقم خورد و نتوانستند به این مسابقات برسند. بدون‌شک همه تلاش خود را می‌کنیم تا در ادامه مسابقات باقدرت ظاهر شویم و حداقل یک جام برای سپاهان بیاوریم و فصل بعد بار دیگر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشیم.

ظاهرا مسابقات جام حذفی خیلی آسان نیست و مقابل تیم خوشه طلایی به‌مشکل برخوردید؟

بعد از روزها و هفته‌ها که دغدغه زمین در ساوه را برای بازی در جام حذفی داشتیم، بالاخره شرایط فراهم شد. بحث زمین، نور و رعایت پروتکل‌ها برایمان خیلی مهم بود. درنهایت تصمیم بر این شد که در این زمین بازی کنیم. از سازمان لیگ تشکر می‌کنم و از مسئولان خوشه طلایی هم ممنونم که بدون دغدغه بازی را برگزار کردند.

چرا در شرایطی که به‌نظر می‌رسید بازی راحتی دارید به‌سختی پیروز شدید؟

بازی سختی بود. آنها بازیکنان خوبی دارند که اغلب سابقه بازی در لیگ برتر را دارند. از این رو در ۴۵دقیقه اول داخل بازی نبودیم و این تیم خوشه طلایی بود که بازی می‌کرد ولی در ادامه شرایط را تغییر دادیم. با صحبت‌هایی که محرم در رختکن با بازیکنان داشت، موفق شدیم تیم را آماده کنیم. وقتی وارد میدان شدیم شرایط را تغییر دادیم و بازیکنان توصیه‌ها را اجرا کردند، درنتیجه به گل رسیدیم و کار برایمان ساده شد. تیم ما روزهای سختی را سپری می‌کند و خوشحالم که یک پله به فینال جام حذفی نزدیک‌تر شده‌ایم.

سپاهان چقدر شانس کسب جام دارد؟

هم در لیگ برتریم و هم در جام حذفی جزء مدعیان اصلی قهرمانی هستیم. بودن ما در جام حذفی خسته‌کننده نیست، بلکه برای بازیکنان‌مان ‌انگیزه ایجاد می‌کند. با شناختی که از تیم‌مان دارم، می‌دانم می‌توانیم کیفیت بالایی را از خود نشان دهیم. به‌اندازه کافی زمان هست و می‌توانیم حداقل یک جام بگیریم. سال سختی را سپری کردیم و کسب یک جام برایمان مهم است. بازیکنان‌مان واقعا با کیفیت بالایی فوتبال بازی می‌کنند و با توجه به آنچه از تیم سپاهان دیدم از مدعیان قهرمانی هستیم.

نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را چطور دیدید؟

مسابقات واقعا جذاب و پرالتهاب بود. در لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ما کیفیت خوبی نشان دادند و نمایندگان شایسته‌ای بودند. این کیفیت فوتبالی ما در لیگ برتر را می‌رساند. مشخص است که لیگ ما کیفیت فنی خوبی دارد که نمایندگان‌مان در آسیا این‌طور بازی می‌کنند. امیدوارم در ادامه راه هم موفق باشند. ما شاهد بازی‌های خوبی بودیم و هر ۴ تیم بسیار امیدوار‌کننده بازی کرده‌اند. آنان خوش‌فکر بودند، البته ایرادهایی هم وجود داشت که قطعا مربیان به آن پی برده‌اند و برای دور بعد آنها را برطرف می‌کنند.

چرا استقلال که شروعی توفانی داشت، به‌سختی صعود کرد؟

استقلال گروه مشکلی داشت. از طرفی تیم متحدی داشتند و همین اتحاد کمک‌شان کرد. می‌خواستند از گروه خود بالا بیایند و این میل به خواستن و همدلی که وجود داشت، قابل لمس بود. می‌توانستیم این اتحاد را در تک‌تک دقایق بازی از تیم استقلال ببینیم. حسی که بازیکنان نسبت به هم داشتند و مبارزه‌ای که کردند، قابل تحسین بود و این تیم را به مرحله حذفی آسیا رساند. آنها نماینده خوبی برای فوتبال ایران بودند و بازی‌های جالب‌توجهی انجام دادند.

پرسپولیس را چطور دیدید؟ برخی با آسان شمردن گروه این تیم صعودش را محتمل می‌دانستند.

ساده است بگوییم گروه پرسپولیس آسان بود، ولی هر بازی سختی‌های خودش را دارد. در چنین سطحی از آسیا تیمی حضور پیدا نمی‌کند که آسان باشد و شما گروه آسان نمی‌بینید. پرسپولیس بااقتدار از گروه خود صعود کرد و با توجه به بازیکنانی که در نیم‌فصل گرفتند، کیفیت بالاتری پیدا کردند و به قدرت بیشتری رسیدند و با تکیه بر همین قدرت از گروه خود صعود کردند. نمی‌توانیم بگوییم گروه‌شان راحت بود، چراکه باید در یک بازی برنده شد تا بتوان صعود کرد و پرسپولیس هم این بازی را برد و موفق به صعود شد. همین قدرت باعث شد درنهایت با ارائه بازی‌های خوب به صدر برسد.

تراکتور با اما و اگر زیادی صعود کرد. بازی‌های این تیم را چطور دیدید؟

این تیم از نظر کیفیتی قوی بود. تیم منسجمی از رسول خطیبی دیدیم. آنها احساس خوبی نسبت به این بازی‌ها پیدا کردند. این تیم بی‌نهایت مبارزه کرد و بسیار قدرتمند ظاهر شد. نبردهای یک‌به‌یک خوبی انجام داد و خوشحالم که تیم تراکتور به مرحله بعد رسید، چراکه آنها هم نماینده خوبی برای فوتبال ایران بودند و باتلاشی که نشان دادند، حق‌شان بود صعود کنند.

با عملکردی که از فولاد دیدیم، فکر می‌کنید این تیم شایسته حذف بود؟

فولاد از نظر فوتبالی کیفیت خوبی داشت و بازیکنانش باقدرت ظاهر شدند. آنها بدشانس بودند که حذف شدند، چون این لیاقت را داشتند که به دور بعد برسند. کیفیتی که از فوتبال این تیم دیدیم، قابل‌قبول بود. تیم خطرناکی بودند و انسجام خوبی داشتند. باید بگویم بدشانسی محض بود که فولاد حذف شد. آنها باید به خودشان افتخار کنند، چراکه فوتبال خوبی را به‌نمایش گذاشتند و نماینده خوبی برای فوتبال ایران بودند.

پرسپولیس در قرنطینه است و آخر هفته با تیم شما بازی دارد. برای تقابل با نماینده خسته فوتبال ایران آماده‌اید؟

شرایط کرونا ایجاب می‌کرد که پروتکل‌ها رعایت شود. ما مشکلی برای بازی نداریم و تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم. می‌دانیم این تیم روزهای خوبی را پشت سرگذاشته و بازیکنان جدیدش به هماهنگی لازم رسیده‌اند و از طرفی ‌انگیزه خوبی دارند. از این رو بازی سختی خواهد بود و باید پرقدرت ظاهر شویم تا این بازی فینال‌گونه را با امتیاز به‌پایان برسانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدرام

      دو کلام‌از مادر عروس
      با بازی با گووووآاآااآا
      خخخخخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج